Vreemd verhaal: proefrit maken

04-12-2010 12:13 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een andere auto, we hadden een mooie gezien op internet: dus wij er naar toe om een proefrit te maken. We hebben een auto om in te ruilen, maar die auto hadden we niet mee.

We konden wel een proefrit maken, maar dan moest hij eerst de inruil zien en een prijs afspreken.

Want de auto moest uit de showroom en hij wou hem niet vies laten worden voor alleen een proefrit, dan moest hij hem weer poetsen. Het kwam heel vaak voor dat mensen bij hem een proefrit kwamen doen en dan via internet een auto kopen.

Beetje vreemd verhaal vind ik, ook al zou ik een prijs afspreken, dan nog is het niet zeker of ik de auto koop. Daarvoor doe ik eerst de proefrit. Ook wil ik de auto van binnen, van onderen en van buiten helemaal bekeken hebben voor ik een prijs afspreek. En jammer dat hij moet poetsen: maar anders verkoop je toch geen auto's? Kortom, wij vonden het een vreemd verhaal.

Wij waren serieus geïntereseerd, en hadden deze al op internet gevonden. Als hij goed reed en de auto zag er verder goed uit hadden we hem zeker gekocht. Nu verkoopt hij ons sowieso niks. Ik heb hem gezegd dat ik er over na zou denken, maar dat ik verwachtte geen zaken te gaan doen met hem.

Hoe meer ik er over na denk, hoe vreemder ik het verhaal vind. Zijn er meer mensen die het wel eens zo hebben meegemaakt?
Ik begrijp best dat de proefrit één van de laatste dingen is die je doet, maar om nou als eerste over prijs te beginnen vind ik ook nogal een verschil. Als ik een auto koop is het: bekijken buiten en binnenkant, proefrit, en dan op de brug.

Het gaat trouwens om een tweedehandsauto. Het interesseert mij overigens niks of hij in de showroom staat of buiten, ik kan de sneeuw er zelf ook wel afscheppen.
Google eens op de naam van de gatage om te zien of ze wel goed bekend staan, er zit veel kaf tussen het koren.

Ik zag laatst een hele mooie auto staan op internet, keek op google en ontdekte het ene negatieve verhaal na het andere over de betreffende garage. Ben niet eens meer gaan kijken.
quote:Dahlia74 schreef op 04 december 2010 @ 12:33:

Door schade en schande wij geworden handelen autoverkopers zo. De marges zijn echt heel klein, als dan 2x de autio moet poetsen is de marge weg. en aangezien er dus veel mensen zijn die niet serieus zijn, begrijp ik de verkoper heel goed.

Neemt niet weg dat ik jullie ook begrijp, je wilt immers weten hoe een auto rijdt.

Onzin. Natuurlijk is de marge veel groter en verdient de verkoper wel meer op een auto dan alleen de poetsbeurt. Als je er tijdens onderhandelen nog met gemak 1000 euro vanaf lult, is de marge echt wel groot.

Maar als een garage dat toegeeft gaan de klanten allemaal naar een ander.
Inmiddels weten we al een beetje wat het probleem was. Onze inruil is meer waard (als ik hem zelf verkoop) dan de auto die we kopen. Hij kon dus nog leuk verdienen aan de auto die we hebben. De auto die daar stond was ook best wel goedkoop. We gaan de auto nu zelf verkopen. En dan een auto kopen zonder inruil.

Het viel ons op dat hij bijzonder veel interesse had in de inruil. Mijn vriend vermoedde ook dat als we de auto niet wilden inruilen, dat hij deze misschien ook niet aan ons wou verkopen.
quote:Bronny schreef op 04 december 2010 @ 15:07:

Google eens op de naam van de gatage om te zien of ze wel goed bekend staan, er zit veel kaf tussen het koren.

Ik zag laatst een hele mooie auto staan op internet, keek op google en ontdekte het ene negatieve verhaal na het andere over de betreffende garage. Ben niet eens meer gaan kijken.

Jet Cars in Rotterdam?
Haha dacht ook direct aan jet Cars. Schijnt dat die auto's van de sloop halen en doorverkopen.
Het is een dealer. Hij is eens in 'Nu we er toch zijn' geweest. Toen zei hij dat hij geen auto mee kon geven, omdat de baas er niet was. Hij was zelf de baas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven