Vriend neerbuigend over kampers

29-12-2013 22:24 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben ik weer.

Ik wil ons huis graag verkopen om vervolgens een chalet te kopen en dan op die manier onze vaste lasten enorm terug te dringen.

Het wonen in een chalet is mij niet vreemd, omdat ik vroeger heb samengewoon met iemand in een chalet. Het had voor mij een heerlijk knus en vrij gevoel. Eeuwige vakantiegevoel zeg maar.

Nu is het mogelijk om hier in de buurt een chalet te kopen waar je permanent in mag wonen.

Nu kwam ik dus net met het idee bij mijn vriend, maar hij dacht er niet eens over na... nee het was gelijk een hele dikke vette nee!! Ik vroeg naar zijn argumenten en het eerste wat hij zei was : Dan worden we kampers... Mijn bek viel open.

Hoe kan mijn vriend zo praten over een bepaalde groep mensen????
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 29 december 2013 @ 22:35:

Vind dat nou geen schokkende uitspraak eerlijk gezegd.

Pip, ik weet niet hoe noodzakelijk een verhuizing is gezien je financiën maar met alles wat er bij jou speelt (angsten oa. voor inbrekers en een chalet is moeilijker te beveiligen als een gewoon huis) zou ik het afraden daar nu serieus over te denken.Daar zeg je me wat...
Zal wel aan mij liggen maar van de 4 kampen waar ik in mijn leven bij in de buurt heb mogen wonen of op andere manieren in aanraking ben gekomen kan ik niet zeggen dat ik er tussen zou willen wonen.
quote:Vl43inder schreef op 29 december 2013 @ 22:32:

Wat vind je er zo erg eigenlijk? Het woord "kampers"? Feit dat ie niet in een vakantiehuisje wil wonen? Feit dat ie permanent in vakantiehuisjes wonen associeert met kampers?

Hij wil geen kamper zijn. Nou, dat kan ik me wel voorstellen. Ik wil ook niet "horen" bij een groep mensen waar ik me niet thuis bij voel.

Wat ik er erg aan vind is omdat hij er niet eens over na hoefde te denken. Het was gelijk een NEE. En daarmee dus punt...

Het is financieel niet hele erge noodzaak om te verhuizen. We hebben 2 jaar geleden dit huis gekocht en gerenoveerd en alles, maar het lijkt mij gewoon heel erg leuk en knus. Bovendien houd je veeeeeuuuuul meer geld over in de maand om van te sparen ed.
quote:matroesjka_ schreef op 29 december 2013 @ 22:38:

Zal wel aan mij liggen maar van de 4 kampen waar ik in mijn leven bij in de buurt heb mogen wonen of op andere manieren in aanraking ben gekomen kan ik niet zeggen dat ik er tussen zou willen wonen.Maar waarom gelijk neerbuigend doen over 'kampers' ? Alsof iedereen hetzelfde is!
Is het op een kamp dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niet zoveel mis met kampers hoor. Alhoewel je er ook dubieuze figuren tussen hebt zitten maar die zitten overal wel. Maar ikzelf zou nooit op een kamp of in een chalet willen wonen. Jouw vriend kennelijk ook niet
.
Ben je lekker aan het scheren, M?
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
quote:Fame schreef op 29 december 2013 @ 22:43:

Is het op een kamp dan?Nee op een camping waar je mag wonen
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:41:

[...]

Wat ik er erg aan vind is omdat hij er niet eens over na hoefde te denken. Het was gelijk een NEE. En daarmee dus punt...

Duidelijk toch? Misschien kun je samen gaan zitten om te kijken waar je op kunt bezuinigen. Misschien toch kijken voor een ander huis, maar dan samen.

Ik snap de link nog niet tussen 'in een chalet wonen' en 'kampers'. Ga je bij/tussen/naast kampers wonen?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.

[...]

Het is financieel niet hele erge noodzaak om te verhuizen. We hebben 2 jaar geleden dit huis gekocht en gerenoveerd en alles, maar het lijkt mij gewoon heel erg leuk en knus. Bovendien houd je veeeeeuuuuul meer geld over in de maand om van te sparen ed.Nou en? Als mijn vriend naar 4 straten verderop zou willen verhuizen zeg ik ook direct NEE. Want die buurt staat me gewoon niet aan om meerdere redenen (en er wonen geen kampers ) Hij wil niet. In dit soort zaken betekent dat dus dat je naar andere opties gaat kijken.
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:44:

[...]

Nee op een camping waar je mag wonenDan ben je een camper

[...]

Nee op een camping waar je mag wonenHet zou mijn keuze niet zijn. Dus ik snap je vriend wel.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.

[...]

Nee op een camping waar je mag wonenEn waarom zou hij dan wel op een camping moeten willen wonen? Ik zie de aantrekkingskracht er ook niet van.
quote:boerderijgeit028 schreef op 29 december 2013 @ 22:46:

[...]

Dan ben je een camper
quote:Florienepien schreef op 29 december 2013 @ 22:45:

[...]

Duidelijk toch? Misschien kun je samen gaan zitten om te kijken waar je op kunt bezuinigen. Misschien toch kijken voor een ander huis, maar dan samen.

Ik snap de link nog niet tussen 'in een chalet wonen' en 'kampers'. Ga je bij/tussen/naast kampers wonen?

Nee, maar omdat een chalet eigenlijk een luxe stacaravan is denk hij dat je dan automatisch een kamper bent.

Het chalet staat op een nette camping waar je mag wonen... dus geen 'kamperkamp'
Koop een Roy Donders huispak en loop daar de hele dag in rond. Kan je vriend alvast wennen.
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:42:

[...]

Maar waarom gelijk neerbuigend doen over 'kampers' ? Alsof iedereen hetzelfde is!

Als je vriend een beetje een normaal denkend mens is dan weet ie vast wel dat niet iedereen hetzelfde is en dat er in iedere bevolkingsgroep goede en kwade mensen zitten. Maar kennelijk vond ie het nodig om in zulke termen te spreken om jou van je idee af te helpen.

Mijn man zou precies zo reageren als de jouwe als ik zou voorstellen om in een chalet te wonen (as if) maar hij knoopt in een café rustig een gezellig gesprek aan met een woonwagenbewoner. Waarschijnlijk moet de woonwagenbewoner er niet aan denken om in mijn straat te wonen.

[...]

Het is financieel niet hele erge noodzaak om te verhuizen. We hebben 2 jaar geleden dit huis gekocht en gerenoveerd en alles, maar het lijkt mij gewoon heel erg leuk en knus. Bovendien houd je veeeeeuuuuul meer geld over in de maand om van te sparen ed.

En jij denkt dat jij jullie huis snel en voor een goede prijs zult kunnen verkopen?

Daarnaast, in zo'n hut zul je ook GWL moeten betalen, internet/tv, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, etc.

Als mijn partner out of the blue met zo'n plan aan zou komen zetten terwijl we net het huis zouden hebben verbouwd zou ik ook zo reageren. Laat staan waar je dan vervolgens zou gaan wonen. Het maakt nogal uit of je op een luxe park met welgestelde senioren gaat wonen of zo'n aftands park met bewoners die onderaan de maatschappelijke ladder staan. Niet om de mensen op zich, maar wel om het gedrag wat daar meestal mee gepaard gaat.
quote:matroesjka_ schreef op 29 december 2013 @ 22:46:

[...]

En waarom zou hij dan wel op een camping moeten willen wonen? Ik zie de aantrekkingskracht er ook niet van.

Hij 'moet' niks van mij hoor...

Maar ik kwam met het idee omdat het mij gewoonweg wel heel erg leuk lijkt. Ik heb er ook ervaring mee en ik weet hoe het is.

Maar hij wil er niet eens over praten en moet gelijk zo neerbuigend over die mensen doen. Dat vind ik echt niet normaal.... JIj wel???
"Het is financieel niet hele erge noodzaak om te verhuizen. We hebben 2 jaar geleden dit huis gekocht en gerenoveerd en alles, maar het lijkt mij gewoon heel erg leuk en knus. Bovendien houd je veeeeeuuuuul meer geld over in de maand om van te sparen ed."

Je vriend zegt als eerste reactie niet tussen kampers te willen wonen. Terwijl hij hoogstwaarschijnlijk wilde zeggen dat hij wel gek zou zijn een luxe gerenoveerd huis in te ruilen voor een tochtig chalet en of jij wel spoort.

Ik denk dat hij voor de vriendelijkste variant gekozen heeft.
Huts!

[...]

Jullie zijn twee jaar bezig geweest een huis helemaal naar je eigen zin te maken en je kan het betalen en nu wil jij ineens verhuizen??

Of het nu naar een chalet of een schuurtje is, waarom??
quote:WishfulThinking schreef op 29 december 2013 @ 22:47:

Koop een Roy Donders huispak en loop daar de hele dag in rond. Kan je vriend alvast wennen.
Ik kende vroeger wel wat mensen die op zo'n camping woonden en dat waren inderdaad geen Petalo's zeg maar. Maar het had toch wel iets sneus.
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:48:

[...]

Hij 'moet' niks van mij hoor...

Maar ik kwam met het idee omdat het mij gewoonweg wel heel erg leuk lijkt. Ik heb er ook ervaring mee en ik weet hoe het is.

Maar hij wil er niet eens over praten en moet gelijk zo neerbuigend over die mensen doen. Dat vind ik echt niet normaal.... JIj wel???

Een vriend die moet lachen als zijn vriendin even dingen niet meer helemaal helder ziet en het servies voor de deur kapot gooit, zo`n man neem ik per definitie niet serieus.

Dus zijn gedachtegang is niet de mijne.

Maar goed, als jij gelukkig met hem bent ...
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat je ergens niet tussen wilt wonen betekent natuurlijk ook niet meteen dat je die mensen minderwaardig vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven