VT wonen
zaterdag 14 december 2019 om 18:55
Kijkt iemand dat hier wel eens?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
zaterdag 14 december 2019 om 20:17
Ik vind het vaak wel gigantisch opknappen. Maar dat komt alleen al doordat het daarna helemaal netjes opgeruimd is, de muren weer een fris verfje hebben en er weer mooie planten staan. Wel zie je steeds dezelfde items terugkomen (de stalen deur, de verschillende kleuren stoelen, het groepje salontafels). Ik krijg er weinig ideeën van voor mijn eigen huis. Toch vind ik dit soort programma’s wel altijd leuk om te kijken.
zaterdag 14 december 2019 om 20:17
Je kunt er voor kiezen om één muur een kleur te geven. Dat is mooi tegenover al het wit.
En ze kiezen inderdaad vaak voor enorme banken die de hele woonkamer overheersen. En aangezien die dan gewoonlijk ook nog eens grijs zijn...…
Grijs is niet voor niets de kleur van saaiheid he. En het is allemal vaak blokkendoosachtig. Gaat niets van uit.
Echt, als die lui mijn huis zouden inrichten, zou ik waarschijnlijk in huilen uit barsten.
Maar ja, ik snap sowieso niet waarom mensen zelf hun huis niet kunnen inrichten. Je weet toch zeker zelf wel wat je wel of niet mooi vindt? Gelukkig zitten mijn man en ik qua interieur op één lijn.
zaterdag 14 december 2019 om 20:39
Hahahaha hele leuke reactie; moet lachen om ramptoeristCateautje schreef: ↑14-12-2019 19:08Ik kijk als ramptoerist. Wacht altijd op het moment dat het oh zo geliefde tafeltje van oma doormidden wordt gezaagd en geverfd.
Immer dat gruwelijke witte kleed met zwarte ruiten, alsof er niets ander te koop is.
Ze maakten het zelfs ooit zo bont dat de hoofdverlichting bestond uit een kroonluchter met 25 theelichtjes.
Echt, het is tragische humortv.
Eerlijk gezegd heb ik dat kleed ook, hoogpolig, en daarom ligt hij zo lekker als je tv kijkt of een boek leest
(O en niet onbelangrijk; kattenongelukjes zijn er ook heel makkelijk uit te halen(lees overgeven
zaterdag 14 december 2019 om 20:56
Dit! Soms lijkt een huis heel erg opgeknapt maar dat is dan meer opgeruimd dan opgeknapt. Maar je weet ook dat die mensen ergens met hun zooi moeten blijven, je kunt niet alle administratie en speelgoed eruit Marie Kondoën.vivinnetje schreef: ↑14-12-2019 19:14Ja, dat is natuurlijk ook wel logisch... Ze shoppen de inrichting in één keer bij elkaar, daar waar je normaliter af en toe iets koopt en seizoenstrends elkaar overlappen. Of je komt iets tegen bij de kringloop of uit een erfenis... Ik vind het zelf altijd zielloze onpraktische interieurs.
Bovendien, binnen no-time liggen er op dat sidetafeltje dan weer sleutels en post. Liggen er weer uitgeschopte schoenen voor de bank, liggen die kussentjes stylish onverantwoord op een hoop gegooid... En er is ook standaard te weinig kastruimte voor dingen die je niet in het zicht wilt.
Idem met die ‘jouw kleding mooi in zicht’ kledingrekken van ‘natuurlijke materialen’ (lees: boomstam aan twee gekleurde touwtjes). Je zal toch ergens die lelijke pyjama’s moeten onderbrengen, de zomerkleding die niet in zwart/grijs/wit/taupe is uitgevoerd...
zaterdag 14 december 2019 om 21:04
Ik ben altijd zo benieuwd hoe het er naar een paar maanden uit zou zien, maar daar zullen we nooit achterkomen. Verder vind ik het vaak wel een verbetering, idd wel terugkomende items en begrijp ook niet waarom een slaapkamer, bijkeuken e.s. dan ook worden gerestyled. Terwijl de woonkamer het probleem was. Die laatste was idd wel erg, zo donker terwijl hij van licht hield..
zaterdag 14 december 2019 om 21:09
Vergeet alle jassen en schoenen niet die in de gerestylde gang geen plek meer hebben.lemoos2 schreef: ↑14-12-2019 20:56Dit! Soms lijkt een huis heel erg opgeknapt maar dat is dan meer opgeruimd dan opgeknapt. Maar je weet ook dat die mensen ergens met hun zooi moeten blijven, je kunt niet alle administratie en speelgoed eruit Marie Kondoën.
Idem met die ‘jouw kleding mooi in zicht’ kledingrekken van ‘natuurlijke materialen’ (lees: boomstam aan twee gekleurde touwtjes). Je zal toch ergens die lelijke pyjama’s moeten onderbrengen, de zomerkleding die niet in zwart/grijs/wit/taupe is uitgevoerd...
zaterdag 14 december 2019 om 21:12
Doen ze nooit van die update-afleveringen? Ik dacht dat wel eens gezien te hebben, maar kan ook van een ander programma zijn geweest.Ghost79 schreef: ↑14-12-2019 21:04Ik ben altijd zo benieuwd hoe het er naar een paar maanden uit zou zien, maar daar zullen we nooit achterkomen. Verder vind ik het vaak wel een verbetering, idd wel terugkomende items en begrijp ook niet waarom een slaapkamer, bijkeuken e.s. dan ook worden gerestyled. Terwijl de woonkamer het probleem was. Die laatste was idd wel erg, zo donker terwijl hij van licht hield..
Ik vermoed dat na een maand of wat het meeste van alle zwarte meuk - onder de stof en de vette vingers - op Markplaats terug te vinden is.
zaterdag 14 december 2019 om 21:18
Lijkt me zoooo onhandig??? Om te zitten. Om binnen te dragen handig inderdaad.Nummer*Zoveel schreef: ↑14-12-2019 20:14Veel VT-wonen banken zijn momenteel van die elementbanken, die je per zitting besteld en plaatst.
zaterdag 14 december 2019 om 21:19
Ik kam dat dus echt niet. Ik heb er gewoon geen enkel gevoel of idee bij zonder voorbeeld. Aanstaande vrijdag krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis, ik heb 2 vriendinnen gevraagd te helpen met kleuren etc want ik zie gewoon niet wat wel en niet bij elkaar past. Programma's zoals vt-wonen helpen mij dus wel heel erg.iones schreef: ↑14-12-2019 20:17Je kunt er voor kiezen om één muur een kleur te geven. Dat is mooi tegenover al het wit.
En ze kiezen inderdaad vaak voor enorme banken die de hele woonkamer overheersen. En aangezien die dan gewoonlijk ook nog eens grijs zijn...…
Grijs is niet voor niets de kleur van saaiheid he. En het is allemal vaak blokkendoosachtig. Gaat niets van uit.
Echt, als die lui mijn huis zouden inrichten, zou ik waarschijnlijk in huilen uit barsten.
Maar ja, ik snap sowieso niet waarom mensen zelf hun huis niet kunnen inrichten. Je weet toch zeker zelf wel wat je wel of niet mooi vindt? Gelukkig zitten mijn man en ik qua interieur op één lijn.
zaterdag 14 december 2019 om 21:21
Ik heb serieus een vrouw in de straat wonen die haar gezin verplicht om enkel schoenen en jassen in zwart/grijs/wit te kopen. Want anders worden het ook zo’n ‘oogzweren’ in een ‘open elementenkast’ vertelde ze mij. Intussen afkeurend loerend naar de kinderjassen in mijn hal in alle kleuren van de regenboog. Ik durf te zweren dat hun hond ook is uitgezocht op kleur (black & tan) en onze hond daar wel eens een uurtje of twee ter overbrugging mag verblijven vanwege zijn kleurtjes (zwart-wit- en heel veel grijs inmiddels). Zelfs de voer- en drinkbak van de hond is matching design met de fruitschaal.Nummer*Zoveel schreef: ↑14-12-2019 21:09Vergeet alle jassen en schoenen niet die in de gerestylde gang geen plek meer hebben.
Ergens heb ik ook wel respect voor haar, hoe ze die hele inrichting met ijzeren vuist regeert. Ik krijg het nog niet voor elkaar om een haltafeltje vrij van rommel te houden langer dan 48 uur. Ondanks mijn ‘jongens, dit is de schaal voor frutseltjes, daar hangt het sleutelrek en hier is een postbakje’.
zaterdag 14 december 2019 om 21:23
Ik vind het ook zó moeilijk om in een winkel te staan bij al die strookjes met kleurenschakeringen... Ik kan het me moeilijk voorstellen in een heel huis a.d.h.v. zo'n klein blokje papier.fryskefaam schreef: ↑14-12-2019 21:19Ik kam dat dus echt niet. Ik heb er gewoon geen enkel gevoel of idee bij zonder voorbeeld. Aanstaande vrijdag krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis, ik heb 2 vriendinnen gevraagd te helpen met kleuren etc want ik zie gewoon niet wat wel en niet bij elkaar past. Programma's zoals vt-wonen helpen mij dus wel heel erg.
Succes met het huis!! Wij hebben 5 dagen geleden de sleutels gekregen, dus wij zitten nu ook midden in het denkproces. Wel fijn, toch?
zaterdag 14 december 2019 om 21:47
lemoos2 schreef: ↑14-12-2019 21:21Ik heb serieus een vrouw in de straat wonen die haar gezin verplicht om enkel schoenen en jassen in zwart/grijs/wit te kopen. Want anders worden het ook zo’n ‘oogzweren’ in een ‘open elementenkast’ vertelde ze mij. Intussen afkeurend loerend naar de kinderjassen in mijn hal in alle kleuren van de regenboog. Ik durf te zweren dat hun hond ook is uitgezocht op kleur (black & tan) en onze hond daar wel eens een uurtje of twee ter overbrugging mag verblijven vanwege zijn kleurtjes (zwart-wit- en heel veel grijs inmiddels). Zelfs de voer- en drinkbak van de hond is matching design met de fruitschaal.
Ergens heb ik ook wel respect voor haar, hoe ze die hele inrichting met ijzeren vuist regeert. Ik krijg het nog niet voor elkaar om een haltafeltje vrij van rommel te houden langer dan 48 uur. Ondanks mijn ‘jongens, dit is de schaal voor frutseltjes, daar hangt het sleutelrek en hier is een postbakje’.
Ik vind het heel fijn als mijn huis is opgeruimd. En sinds wij ooit een werkster hadden, lukt dat best aardig. Maar juist die verdwaalde leesbril in de fruitschaal, het afgekloven hondenspeeltje onder de eettafel en de schoenen bij de keukendeur maken een huis ook weer levendig. Alles altijd 100% netjes wordt heel doods, vind ik.
zaterdag 14 december 2019 om 22:20
zaterdag 14 december 2019 om 23:07
Ik dacht het, jij zegt het!GroenTuintje schreef: ↑14-12-2019 22:28Ik vind het meestal voor de metamorfose mooier, dan erna. Altijd hetzelfde met alleen moderne meubels. Nooit eens een leuk vintage of antiek kastje/ tafeltje of wat dan ook.
zaterdag 14 december 2019 om 23:15
Vorig jaar was er een gezin waar ze een zogenaamd 'zeer kleine woonkamer' (lees: standaardformaat) die ze fijn ruimtelijk ingeruimd hadden. Er was letterlijk NUL kastruimte werd aangebracht. Hoe dan?lemoos2 schreef: ↑14-12-2019 20:56Dit! Soms lijkt een huis heel erg opgeknapt maar dat is dan meer opgeruimd dan opgeknapt. Maar je weet ook dat die mensen ergens met hun zooi moeten blijven, je kunt niet alle administratie en speelgoed eruit Marie Kondoën.
zaterdag 14 december 2019 om 23:57
Ik heb ook niets met dat blad VT Wonen, Eigen Huis en Interieur idem dito. Veel te gladjes allemaal. En dat eeuwige industrieeeelllllll. Kan best mooi zijn als je in een oude garage woont ofzo, maar in een rijtjeshuis in Almere...
Lelijk is het ook niet. Voor veel mensen die nooit / niet goed weten wat ze willen is het een prima uitkomst.
Even een mooie met liefde gebouwde trap uit 1880 om zeep helpen met die plakpanelen, vreselijk.
Dat tapijt met die ruiten is een Marokkaanse berber, die ruit hoeft voor er voor mij ook niet in, maar dat kunnen wel hele mooie comfortabele kwaliteitskleden zijn. Duurder dan alle Ikeatroep bij elkaar.
Geef mij maar Residence
Tijdloos, eigen en chic.
Lelijk is het ook niet. Voor veel mensen die nooit / niet goed weten wat ze willen is het een prima uitkomst.
Even een mooie met liefde gebouwde trap uit 1880 om zeep helpen met die plakpanelen, vreselijk.
Dat tapijt met die ruiten is een Marokkaanse berber, die ruit hoeft voor er voor mij ook niet in, maar dat kunnen wel hele mooie comfortabele kwaliteitskleden zijn. Duurder dan alle Ikeatroep bij elkaar.
Geef mij maar Residence
zondag 15 december 2019 om 00:04
Ik word niet blij van dat soort bladen, het is meer de bedoeling dat je je vergaapt aan de rijkdommen die ze tonen dan dat je uitgenodigd wordt om er inspiratie uit te halen. Alles leuk en aardig maar een sierkussenhoesje voor 90 euro vind ik niet leuk meer en daarom wil ik die bladen niet.
Geef mij dan maar Ariadne at home, dat blad is er voor elke beurs. Sinds ze zich gelieerd hebben met VTwonen is het niet meer wat het is geweest, maar nog steeds leuker dan bovenstaande.
Geef mij dan maar Ariadne at home, dat blad is er voor elke beurs. Sinds ze zich gelieerd hebben met VTwonen is het niet meer wat het is geweest, maar nog steeds leuker dan bovenstaande.
zondag 15 december 2019 om 00:16
Ja vond ze vroeger ook leuker en creatiever, de Ariadne. Meer brocante en zelfmaak-tips.Cateautje schreef: ↑15-12-2019 00:04Ik word niet blij van dat soort bladen, het is meer de bedoeling dat je je vergaapt aan de rijkdommen die ze tonen dan dat je uitgenodigd wordt om er inspiratie uit te halen. Alles leuk en aardig maar een sierkussenhoesje voor 90 euro vind ik niet leuk meer en daarom wil ik die bladen niet.
Voor iedereen een groene tuin