VT wonen
zaterdag 14 december 2019 om 18:55
Kijkt iemand dat hier wel eens?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
zondag 15 december 2019 om 20:16
zondag 15 december 2019 om 20:49
Ik heb iemand op facebook met zo een huis en wekelijks foto's plaatst met #binnenkijken#binnenkijkenbijmijthuis#wood#inspire_me_home_decor#interieur
alles in huis is wit en perfect naast elkaar, zelfs de kinderkamer is alsof je in een woonmagazine kijkt.
Reacties van mensen vinden dat geweldig, ik vind het echt te gelikt. Ik moet er niet aan denken en vind
er niks gezelligs/knus aan.
zondag 15 december 2019 om 20:50
Als je het moeilijk vindt om te visualiseren, moet je gewoon doen. De verf wegbranden. Houtkleur is vrij neutraal en past meestal wel. En als blijkt dat het niet staat, geef je het weer een verfje. Je moet niet zo twijfelen.-Simone- schreef: ↑15-12-2019 18:29Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik heb echt totaal geen gevoel voor kleuren en styling. Erover babbelen vind ik dan weer wel echt leuk, ik steek elke keer weer wat op.
Mijn huis wordt steeds gezelliger door dit soort topics en door woonprogramma's. Zelfs door VT Wonen soms.
En al heb je geen gevoel voor kleuren en stijling, het enige wat telt is dat jij het mooi vindt en je er prettig bij voelt. Mijn interieur is ook heel ondeugdelijk voor deze tijd: het staat vol. En dat terwijl de huidige norm "more is less" geldt. Nou.. hier dus niet. Het staat hier vol kastjes en meubels en er hangt veel aan de muren. En er staat veel op de vensterbanken. Potten, beeldjes, klokken, een vaas... weet ik veel. Mijn interieur valt onder de normen van nu onder de categorie "fout". En ik geef er niets om!
maandag 16 december 2019 om 06:33
iones schreef: ↑15-12-2019 20:50Als je het moeilijk vindt om te visualiseren, moet je gewoon doen. De verf wegbranden. Houtkleur is vrij neutraal en past meestal wel. En als blijkt dat het niet staat, geef je het weer een verfje. Je moet niet zo twijfelen.
En al heb je geen gevoel voor kleuren en stijling, het enige wat telt is dat jij het mooi vindt en je er prettig bij voelt. Mijn interieur is ook heel ondeugdelijk voor deze tijd: het staat vol. En dat terwijl de huidige norm "more is less" geldt. Nou.. hier dus niet. Het staat hier vol kastjes en meubels en er hangt veel aan de muren. En er staat veel op de vensterbanken. Potten, beeldjes, klokken, een vaas... weet ik veel. Mijn interieur valt onder de normen van nu onder de categorie "fout". En ik geef er niets om!
Je hebt groot gelijk. Al die interieurs die hetzelfde zijn is saai. Ik hou zelf niet van veel troepjes overal omdat ik daar erg onrustig in mijn hoofd van word maar ik kan dat bij anderen heel erg gezellig vinden.
maandag 16 december 2019 om 08:44
Mijn interieur is ook fout en kan allang niet meer, alleen de planten zijn hip. Ik vind wel iets van het feit dat veel Nederlandse interieurs op elkaar lijken, maar ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf mag bepalen. Die VT wonen shit is net een uniform, allemaal lekker veilig hetzelfde. Er zijn gewoon veel mensen die geen eigen stijl of smaak hebben, die hobbelen met elke trend mee om maar niet uit de toon te vallen. Is met kleding net zo, als het in de mode is wordt het gedragen, of het nou staat of niet. Ik vind al die eenheidsworst heel jammer, maar mensen zijn kuddedieren en willen graag bij een groep horen.
Ook de creatievelingen die hun eigen stijltje hebben vinden het fijn om van andere creatievelingen te horen dat het wel goed zit met hun stijl en smaak. Ik ben eigenwijs en ga mijn eigen gang met mijn huis en mijn kleding, maar zou het echt niet leuk vinden als 'iedereen' het vreselijk vindt. Als 'VT wonen mensen' het vreselijk vinden kan ik er om gniffelen, want dat snap ik helemaal. Maar als mijn smaak afgebrand zou worden door iemand van wie ik vind dat hij of zij een leuke stijl heeft waarmee ik me kan identificeren, vind ik dat vast niet leuk. Is me nog niet gebeurd trouwens...
Uiteindelijk wil iedereen op zijn of haar manier bij een groep horen denk ik. En daar speelt de commercie handig op in!
Ook de creatievelingen die hun eigen stijltje hebben vinden het fijn om van andere creatievelingen te horen dat het wel goed zit met hun stijl en smaak. Ik ben eigenwijs en ga mijn eigen gang met mijn huis en mijn kleding, maar zou het echt niet leuk vinden als 'iedereen' het vreselijk vindt. Als 'VT wonen mensen' het vreselijk vinden kan ik er om gniffelen, want dat snap ik helemaal. Maar als mijn smaak afgebrand zou worden door iemand van wie ik vind dat hij of zij een leuke stijl heeft waarmee ik me kan identificeren, vind ik dat vast niet leuk. Is me nog niet gebeurd trouwens...
Uiteindelijk wil iedereen op zijn of haar manier bij een groep horen denk ik. En daar speelt de commercie handig op in!
maandag 16 december 2019 om 10:26
Er wordt hier wel erg neerbuigend gesproken over mensen die een doorsnee of trendy interieur hebben zeg.
Ik geloof er niets van dat iemand een bank of verfkleur kiest om bij de groep te horen; eerder dat mensen het zien bij anderen, denken 'oh leuk' en het dan ook kopen.
Ik geloof er niets van dat iemand een bank of verfkleur kiest om bij de groep te horen; eerder dat mensen het zien bij anderen, denken 'oh leuk' en het dan ook kopen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
maandag 16 december 2019 om 10:45
Ik vergeet nooit die keer dat ze de afvoer van de wc boven zichtbaar hadden gemaakt in de woonkamer. met doorzichtige buizen
Zie je savonds gelijk als je lekker op de bank zit dat kind diarree heeft
maandag 16 december 2019 om 10:55
Niet zozeer om bij een groep te horen. Het is gewoon een veilige uitweg. Dan weet je zeker dat het geen knudde is. Ik ben zelf niet bang voor knudde, ik ben gewend om af te wijken.tyche schreef: ↑16-12-2019 10:26Er wordt hier wel erg neerbuigend gesproken over mensen die een doorsnee of trendy interieur hebben zeg.
Toch vind ik het karakterloos. Je zult namelijk ZELF toch wel weten wat je mooi vindt? En waarom niet gewoon dat doen, ipv de heersende norm dat te laten bepalen?
maandag 16 december 2019 om 11:12
Ja dit. Het wordt neergesabeld als er bij vtwonen wordt gezegd dat een kast echt niet meer kan maar de vtwonen interieurs kunnen volgens jullie ook niet. Laat iedereen lekker wonen waar hij of zij zich goed bij voelt, of dat nou hip, landelijk, industrieel, grootmoeders inrichting of alle kleuren van de regenboog is.tyche schreef: ↑16-12-2019 10:26Er wordt hier wel erg neerbuigend gesproken over mensen die een doorsnee of trendy interieur hebben zeg.
maandag 16 december 2019 om 11:18
Je kunt dus toch ook ZELF bepalen dat je een trend mooi vindt? Ik vind een heleboel trendy interieurs supermooi. Dat kies ik lekker helemaal zelf maar het kan mij niets schelen dat duizenden anderen dezelfde bank hebben. Ik leef in mijn eigen huis dus ik heb er echt geen last van als dat lijkt op dat van andere mensen (niet dat ik ooit twee identieke interieurs heb gezien).iones schreef: ↑16-12-2019 10:55Niet zozeer om bij een groep te horen. Het is gewoon een veilige uitweg. Dan weet je zeker dat het geen knudde is. Ik ben zelf niet bang voor knudde, ik ben gewend om af te wijken.
Toch vind ik het karakterloos. Je zult namelijk ZELF toch wel weten wat je mooi vindt? En waarom niet gewoon dat doen, ipv de heersende norm dat te laten bepalen?
Jij gaat er nu vanuit dat mensen die een trend volgen geen eigen smaak hebben. Maar waarom wordt iets een trend? Omdat genoeg mensen het mooi vinden. Trends zijn wat dat betreft zeer democratisch.
Tenzij je je meubels eigenhandig ontwerpt, volg je iemand anders' smaak.
Hoe extravert je interieur is, zegt niets over persoonlijkheid.
maandag 16 december 2019 om 11:32
maandag 16 december 2019 om 11:37
Ik vind het juist neerbuigend als een stylist vindt dat “iets echt niet meer kan” (en helemaal als het over een mooie solide bijna-nieuwe kast gaat). Waarom zou dat niet meer kunnen? Waarom moet iets goeds weg omdat het niet meer “in” is, terwijl het een jaar eerder nog een “must-have voor ieder interieur” was. Je vindt een kast mooi of niet, toch? Ongeacht wat een stylist daarvan vindt.Lievejetje schreef: ↑16-12-2019 11:12Ja dit. Het wordt neergesabeld als er bij vtwonen wordt gezegd dat een kast echt niet meer kan maar de vtwonen interieurs kunnen volgens jullie ook niet. Laat iedereen lekker wonen waar hij of zij zich goed bij voelt, of dat nou hip, landelijk, industrieel, grootmoeders inrichting of alle kleuren van de regenboog is.
maandag 16 december 2019 om 11:37
Wat ik dus overigens wel bij vt wonen vind is dat alles hetzelfde is. Dus die stalen deur, niet omdat het zo goed bij de rest past of de bewoners het mooi vinden maar omdat ie gesponsord is. Idem voor de trap. Maar ik kan stalen kozijnen ook mooi vinden, ik vind vaak de dingen die in zijn wel mooi. Maar ik heb ook spullen die al heel lang meegaan en ook mooi zijn, die staan er ook. Zolang ik maar geniet van mijn huis, maakt het me niet uit wat een ander vindt.
maandag 16 december 2019 om 11:38
Ja dat vind ik ook een rare uitspraak. Wie bepaalt dat? Alleen de mensen zelf die ernaar moeten kijken. Maar hier wordt over trendy interieurs (zo zullen we ze maar noemen) een beetje hetzelfde gedaan. Kan niet, dan heb je zelf geen smaak etc. Beetje pot verwijt de ketel.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 11:37Ik vind het juist neerbuigend als een stylist vindt dat “iets echt niet meer kan” (en helemaal als het over een mooie solide bijna-nieuwe kast gaat). Waarom zou dat niet meer kunnen? Waarom moet iets goeds weg omdat het niet meer “in” is, terwijl het een jaar eerder nog een “must-have voor ieder interieur” was. Je vindt een kast mooi of niet, toch? Ongeacht wat een stylist daarvan vindt.
maandag 16 december 2019 om 11:40
(On)gezellig is toch heel subjectief? Ik vind opgeruimd gezellig en word heel onrustig van spullen overal, terwijl een ander lekker veel accessoires juist heel gezellig vindt en opgeruimd heel ongezellig. Als iemand iets (on)gezellig noemt, dan is dat gewoon een mening en dat mag toch?
maandag 16 december 2019 om 11:46
Maar hier schrijf je toch niets anders dan de meesten hier? Ik kan stalen deuren ook prachtig vinden, als ze tenminste hangen in een pand met een inrichting waar het bij past. Wat ik niet mooi vind, is dat VT wonen die dingen in elk huis neerplempt, ongeacht de smaak van de bewoners en ongeacht of het bij huis en interieur past, omdat de sponsor die dingen nu eenmaal zo graag in beeld wil hebben.Lievejetje schreef: ↑16-12-2019 11:37Wat ik dus overigens wel bij vt wonen vind is dat alles hetzelfde is. Dus die stalen deur, niet omdat het zo goed bij de rest past of de bewoners het mooi vinden maar omdat ie gesponsord is. Idem voor de trap. Maar ik kan stalen kozijnen ook mooi vinden, ik vind vaak de dingen die in zijn wel mooi. Maar ik heb ook spullen die al heel lang meegaan en ook mooi zijn, die staan er ook. Zolang ik maar geniet van mijn huis, maakt het me niet uit wat een ander vindt.
maandag 16 december 2019 om 11:48
Oh vind ik ook hoor. En vt-interieurs lelijk of standaard vinden is gewoon een kwestie van smaak, niets mis mee.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 11:37Ik vind het juist neerbuigend als een stylist vindt dat “iets echt niet meer kan” (en helemaal als het over een mooie solide bijna-nieuwe kast gaat). Waarom zou dat niet meer kunnen? Waarom moet iets goeds weg omdat het niet meer “in” is, terwijl het een jaar eerder nog een “must-have voor ieder interieur” was. Je vindt een kast mooi of niet, toch? Ongeacht wat een stylist daarvan vindt.
Het gaat mij om het veroordelen van mensen met een 'standaard' smaak als zijnde kuddedieren. Onnodig en bekrompen.
maandag 16 december 2019 om 11:59
Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 11:37Ik vind het juist neerbuigend als een stylist vindt dat “iets echt niet meer kan” (en helemaal als het over een mooie solide bijna-nieuwe kast gaat). Waarom zou dat niet meer kunnen? Waarom moet iets goeds weg omdat het niet meer “in” is, terwijl het een jaar eerder nog een “must-have voor ieder interieur” was. Je vindt een kast mooi of niet, toch? Ongeacht wat een stylist daarvan vindt.
Dit dus. Verder heb ik niks tegen op VT-wonen interieurs maar dat neerbuigende "kan echt niet meer" trek ik slecht.
maandag 16 december 2019 om 12:33
maandag 16 december 2019 om 12:41
VGM1980 schreef: ↑16-12-2019 12:33ik ben ook niet van de prullaria, beeldjes, kristallen etc. Maar als ik VT-wonen mag geloven, en interieur foto's op social media, mogen er überhaupt geen losse spulletjes meer staan. Alleen de meubels en wat planten. Ho
oguit 1 vaas, of exact 2 dezelfde op de vensterbank. En dat is het.
Soms bekruipt me ineens het gevoel: "mijn interieur is gedateerd, alles moet anders".
Maar dan een week later denk ik: "ach laat ook maar"
Het is mijn smaak en ik voel me er lekker in dus is het goed he.
maandag 16 december 2019 om 12:42
Precies ongezellig is subjectief, daarom vind ik dat iedereen moet kiezen wat hij of zij mooi vindt.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 11:40(On)gezellig is toch heel subjectief? Ik vind opgeruimd gezellig en word heel onrustig van spullen overal, terwijl een ander lekker veel accessoires juist heel gezellig vindt en opgeruimd heel ongezellig. Als iemand iets (on)gezellig noemt, dan is dat gewoon een mening en dat mag toch?
Ik word ook onrustig van veel prullaria in huis, maar als de buurvrouw dat gezellig vindt dan vind ik dat prima.
Ieder zijn eigen.
maandag 16 december 2019 om 12:51
Ik heb mijn abonnement op de VT wonen een paar jaar geleden opgezegd en ben twee seizoenen geleden ook gestopt met het programma te kijken. Het werd zo saai, zoveel van hetzelfde en nooit aparte, echt gave interieurs. Alleen Viktor vond ik leuk als presentator.
Inmiddels ben ik blij met mijn rare en totaal niet hippe vloer en bij elkaar geraapte meubels. Wat ik wel geweldig vind, zijn de interieurs die je in bladen als Vogue Living vindt, van zo'n blad kan ik wel echt genieten en ideeën opdoen voor mijn eigen huis.
Inmiddels ben ik blij met mijn rare en totaal niet hippe vloer en bij elkaar geraapte meubels. Wat ik wel geweldig vind, zijn de interieurs die je in bladen als Vogue Living vindt, van zo'n blad kan ik wel echt genieten en ideeën opdoen voor mijn eigen huis.
maandag 16 december 2019 om 12:52
Huh? Ik vind dat ze juist heel veel onnodige prullaria hebben bij VT wonen.VGM1980 schreef: ↑16-12-2019 12:33ik ben ook niet van de prullaria, beeldjes, kristallen etc. Maar als ik VT-wonen mag geloven, en interieur foto's op social media, mogen er überhaupt geen losse spulletjes meer staan. Alleen de meubels en wat planten. Hooguit 1 vaas, of exact 2 dezelfde op de vensterbank. En dat is het.
Van die groene vaasjes en cactussen in een groepje bij elkaar.