VT wonen
zaterdag 14 december 2019 om 18:55
Kijkt iemand dat hier wel eens?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?
Wat vinden jullie?
maandag 16 december 2019 om 12:54
AnAppleADay schreef: ↑16-12-2019 12:52Huh? Ik vind dat ze juist heel veel onnodige prullaria hebben bij VT wonen.
Van die groene vaasjes en cactussen in een groepje bij elkaar.
Vind ik ook ja.
maandag 16 december 2019 om 12:54
Mee eens. Je kunt een trend ook gewoon mooi vinden. Waar ik wel van baal, is wanneer ik ergens op internet iets gespot heb en dat in huis gehaald heb, het later opeens een trend wordt en je het in elke Kwantum of Karwei nagemaakt terugziet en bij iedereen thuis. Dan knap ik er vaak weer op af.tyche schreef: ↑16-12-2019 11:18Je kunt dus toch ook ZELF bepalen dat je een trend mooi vindt? Ik vind een heleboel trendy interieurs supermooi. Dat kies ik lekker helemaal zelf maar het kan mij niets schelen dat duizenden anderen dezelfde bank hebben. Ik leef in mijn eigen huis dus ik heb er echt geen last van als dat lijkt op dat van andere mensen (niet dat ik ooit twee identieke interieurs heb gezien).
Jij gaat er nu vanuit dat mensen die een trend volgen geen eigen smaak hebben. Maar waarom wordt iets een trend? Omdat genoeg mensen het mooi vinden. Trends zijn wat dat betreft zeer democratisch.
Tenzij je je meubels eigenhandig ontwerpt, volg je iemand anders' smaak.
Hoe extravert je interieur is, zegt niets over persoonlijkheid.
maandag 16 december 2019 om 12:56
pamelacourson schreef: ↑16-12-2019 12:51Ik heb mijn abonnement op de VT wonen een paar jaar geleden opgezegd en ben twee seizoenen geleden ook gestopt met het programma te kijken. Het werd zo saai, zoveel van hetzelfde en nooit aparte, echt gave interieurs. Alleen Viktor vond ik leuk als presentator.
Inmiddels ben ik blij met mijn rare en totaal niet hippe vloer en bij elkaar geraapte meubels. Wat ik wel geweldig vind, zijn de interieurs die je in bladen als Vogue Living vindt, van zo'n blad kan ik wel echt genieten en ideeën opdoen voor mijn eigen huis.
Ik mis Victor ook.
Vogue Living ken ik niet. Ga eens Googlen.
maandag 16 december 2019 om 12:59
AnAppleADay schreef: ↑16-12-2019 12:52Huh? Ik vind dat ze juist heel veel onnodige prullaria hebben bij VT wonen.
Van die groene vaasjes en cactussen in een groepje bij elkaar.
dat wel, liefst op een dienblad op de tafel of zo een houten open kast. En dat moet dan inderdaad allemaal dezelfde kleur hebben. Maar dat is het dan ook wel.
maandag 16 december 2019 om 13:19
De raamganzen stonden in mijn wijk om het raam, zo apart.
Het lijkt mij dat als overal op staat wat het is en waar het voor is dat je in een huis bent met verstandelijk beperkte mensen.
maandag 16 december 2019 om 13:24
Ik word er recalcitrant van. Ik moet mezelf echt inhouden om niet een lekkere boerenkoolstamp op een bord te gooien waar 'pasta, spaghetti, fusilli' op staat.
maandag 16 december 2019 om 13:25
You rebel you.*TanteSjaan* schreef: ↑16-12-2019 13:24Ik word er recalcitrant van. Ik moet mezelf echt inhouden om niet een lekkere boerenkoolstamp op een bord te gooien waar 'pasta, spaghetti, fusilli' op staat.![]()
maandag 16 december 2019 om 13:27
Ik denk dat iedereen wel een bepaalde interieursmaak heeft die blijft, ondanks dat je trends ook mooi kunt vinden. Zo heb ik mijn hele leven al een voorkeur voor een hippie-achtig interieur met veel kleur of juist zoals een Parijs' appartement, sierlijk en wit met prachtige grote ramen en een houten vloer. Tussendoor vond ik bijvoorbeeld ook industrieel mooi en een tijdje Scandinavisch, maar ik weet dat ik in die stijlen geen dure spullen/meubels moet gaan kopen, want dat is tijdelijk. De dingen die ik echt mooi vind, vond ik 30 jaar geleden al mooi en zal ik hoogstwaarschijnlijk altijd mooi blijven vinden, dus dat koop ik.
maandag 16 december 2019 om 13:33
Ik vind het altijd zo bijzonder dat de prullaria allemaal vervangen worden door stylish verantwoorde spulletjes.
Al mijn prullaria heeft een verhaal, of ik heb het gekregen. Ik ben er in ieder geval gehecht aan. Dat een stylist meubels vervangt is tot daar aan toe, maar van mijn spulletjes blijven ze af.
Een paar jaar terug was er een woonprogramma waarbij mensen met stickers konden aangeven dat ze iets wilden houden, dat was leuk.
Niks zo makkelijk voor een stylist om helemaal opnieuw te beginnen zonder dingen die moeten blijven. Ik zou wel graag eens zien dat ze dat veranderden. Dus dat de servieskast wel mag blijven, of dat de schilderijen gewoon weer opgehangen worden, of dat een lelijke stoel die zo lekker zit gewoon weer wordt neergezet. Het wordt volgens mij stylistisch veel meer een uitdaging als uitgesproken of rare of lelijke dingen opnieuw ingebed moeten worden in het nieuwe interieur.
Daarom vind ik binnenstebuiten ook zo leuk met de metamorfoses.
Al mijn prullaria heeft een verhaal, of ik heb het gekregen. Ik ben er in ieder geval gehecht aan. Dat een stylist meubels vervangt is tot daar aan toe, maar van mijn spulletjes blijven ze af.
Een paar jaar terug was er een woonprogramma waarbij mensen met stickers konden aangeven dat ze iets wilden houden, dat was leuk.
Niks zo makkelijk voor een stylist om helemaal opnieuw te beginnen zonder dingen die moeten blijven. Ik zou wel graag eens zien dat ze dat veranderden. Dus dat de servieskast wel mag blijven, of dat de schilderijen gewoon weer opgehangen worden, of dat een lelijke stoel die zo lekker zit gewoon weer wordt neergezet. Het wordt volgens mij stylistisch veel meer een uitdaging als uitgesproken of rare of lelijke dingen opnieuw ingebed moeten worden in het nieuwe interieur.
maandag 16 december 2019 om 13:36
Vind ik ook. Bij binnenstebuiten komen hele leuke interieurs voorbij. Heel eigen en heel gevarieerd. Ik ben fan!ninanoname schreef: ↑16-12-2019 13:33Ik vind het altijd zo bijzonder dat de prullaria allemaal vervangen worden door stylish verantwoorde spulletjes.
maandag 16 december 2019 om 14:10
Ik gooi dit lied van Yentl en De Boer er maar weer eens in: https://youtu.be/7JgEXbSlJPo [Zo origineel]
Ik vind hier dingen van.
maandag 16 december 2019 om 14:14
Sabeltandcavia schreef: ↑16-12-2019 14:10Ik gooi dit lied van Yentl en De Boer er maar weer eens in: https://youtu.be/7JgEXbSlJPo [Zo origineel]
maandag 16 december 2019 om 14:46
Sabeltandcavia schreef: ↑16-12-2019 14:10Ik gooi dit lied van Yentl en De Boer er maar weer eens in: https://youtu.be/7JgEXbSlJPo [Zo origineel]
maandag 16 december 2019 om 15:20
Huh? Doe jij dat 's avonds niet? Zodra mijn dochter in haar nest ligt mikken we de TripTrap en het speelgoed op het balkon, gooi ik de Playstation van mijn man onder de bank en leg ik alle foto's onderin de kast. Overdag een gezinshuis, 's avonds een VT-wonen-woning.
Alle gekheid op een stokkie: ik kan die compleet gestylde interieurs soms best mooi vinden (een bepaalde stijl in een bepaald huis), maar het oogt vaak zo onpersoonlijk. Ook al is mijn inrichting nou niet bepaald on trend of mooi, het is mijn inrichting met spulletjes van de generaties voor mij. Heel ons huis ademt onze kinderen, ons, onze ouders en grootouders. Heerlijk!
maandag 16 december 2019 om 15:28
Herkenbaar helaas. Denk je uniek te zijn, ligt het in iedere doorsnee winkelpamelacourson schreef: ↑16-12-2019 12:54Mee eens. Je kunt een trend ook gewoon mooi vinden. Waar ik wel van baal, is wanneer ik ergens op internet iets gespot heb en dat in huis gehaald heb, het later opeens een trend wordt en je het in elke Kwantum of Karwei nagemaakt terugziet en bij iedereen thuis. Dan knap ik er vaak weer op af.
Voor iedereen een groene tuin
maandag 16 december 2019 om 15:42
Dat heb ik helemaal niet. Ik vind iets mooi of ik vind het niet mooi. Of niemand of juist iedereen het heeft maakt me daarbij dan weer niks uit. Ik vond zilver mooier toen goud nog in was, ik vond het nog steeds mooi toen zilver in raakte, en nu goud weer helemaal terug is vind ik zilver nog altijd mooier.GroenTuintje schreef: ↑16-12-2019 15:28Herkenbaar helaas. Denk je uniek te zijn, ligt het in iedere doorsnee winkel![]()
maandag 16 december 2019 om 15:52
Dat heb ik ook. Vind goud meer voor de bejaardenbrigade.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 15:42Dat heb ik helemaal niet. Ik vind iets mooi of ik vind het niet mooi. Of niemand of juist iedereen het heeft maakt me daarbij dan weer niks uit. Ik vond zilver mooier toen goud nog in was, ik vond het nog steeds mooi toen zilver in raakte, en nu goud weer helemaal terug is vind ik zilver nog altijd mooier.
maandag 16 december 2019 om 15:57
Verkeerde conclusie. En een rare ook.tyche schreef: ↑16-12-2019 11:18Je kunt dus toch ook ZELF bepalen dat je een trend mooi vindt? Ik vind een heleboel trendy interieurs supermooi. Dat kies ik lekker helemaal zelf maar het kan mij niets schelen dat duizenden anderen dezelfde bank hebben. Ik leef in mijn eigen huis dus ik heb er echt geen last van als dat lijkt op dat van andere mensen (niet dat ik ooit twee identieke interieurs heb gezien).
Jij gaat er nu vanuit dat mensen die een trend volgen geen eigen smaak hebben. Maar waarom wordt iets een trend? Omdat genoeg mensen het mooi vinden. Trends zijn wat dat betreft zeer democratisch.
Tenzij je je meubels eigenhandig ontwerpt, volg je iemand anders' smaak.
Ik dacht alleen dat als je een ander voor jou laat inrichten, dan lijkt het er sterk op dat je níet weet wat je mooi vindt. En het is niet zo dat ik per definitie níet van trends hou. Ik vind dat industriële echt wel wat hebben en er zouden ook wel hier bepaalde aspecten van in het interieur hier passen.
Ik denk trouwens wel dat interieur iets over iemand zegt. Ik weet alleen niet heel goed wat.
Precies. Ik ook. En ik dacht echt dat dat duidelijk was, omdat ik dat steeds herhaalde 'dat kan écht niet meer". Daarover doe ik inderdaad neerbuigend ja. Klopt.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 11:37Ik vind het juist neerbuigend als een stylist vindt dat “iets echt niet meer kan” (en helemaal als het over een mooie solide bijna-nieuwe kast gaat). Waarom zou dat niet meer kunnen? Waarom moet iets goeds weg omdat het niet meer “in” is, terwijl het een jaar eerder nog een “must-have voor ieder interieur” was. Je vindt een kast mooi of niet, toch? Ongeacht wat een stylist daarvan vindt.
En ik moedig mensen eerder aan om hun éigen pad te volgen. En dat zie jij als neersabelen van trendvolgers.