Waar vind ik inspiratie?

18-11-2010 20:02 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons eerste huis gekocht en willen dat uiteraard inrichten

Waar we nu wonen is in een 1 kamerwoning van 34m2. Alles is hier dus wit om het groter te doen lijken. De meubels zijn samengeraapt dus we willen wel wat nieuws (evt te zijner tijd, we kunnen goed sparen).

Waar vind ik inspiratie? Welke websites (of winkels in het weekend in N-H) raden jullie aan?

Ik maak hieronder een lijstje en dan voeg ik suggesties toe. Alvast bedankt!

Ikea

Loods 5

karwei boekje Ziezo

VT wonen

wonenonline.nl

Leen Bakker

Trendhopper

Kwantum

Jysk

101woonideeën.nl

Histor.nl

Ariadne

Cruquius

Amsterdam Arena

Meubelboulevard Beverwijk

Elle decorations
ik vind 101 woonideeen leuk, zowel het tijdschrift als de website.
Dank Jala!

Nog meer adviezen?

Ik schijn mijn woonkamer landelijk te willen. De keuken word design. Dan heb ik nog 3 slaapkamers waarvan de onze 'chic' met zwart, grijs en paars. En de badkamer word verbouwd maar hoe. Anyone else got ideas?
In Beverwijk (meubelboulevard) zitten ook verschillende woonwinkels, o.a. Gaaf! en Woonexpres, maar ook duurdere winkels.

En misschien een moodboard maken met kleuren en stijlen die je leuk vind? Of inspiratie opdoen in woontijdschriften bij de bieb?

Enne... gefeliciteerd!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bieb hadden we al bedacht

Een moodboard klinkt goed! Thnx!

Edit en dagje Beverwijk is ook wel leuk
Ik ben ook een beetje aan iets nieuws toe ,hier en daar ,maar eerst nog een grote verbouwing en ik knip alles uit wat me leuk lijkt en plak dat in een groot schrift .Niet alles is uit te voeren of perse geschikt ,maar je krijgt er wel een goed idee wat welke stijl of spullen je leuk vind .Ik laat het aan iedereen zien die het wil zien ,dan weten ze iig dat ik smaak heb ook al ziet mn huis er niet uit...

Succes
Mag ik heel eerlijk zijn? Bij jezelf. Kies wat je mooi vind.

Het is zo jammer dat iedereen maar klakkeloos nadoet wat iemand anders als trend heeft gebombardeerd. Mensen kunnen zelf zo ontzettend creatief zijn!

Maar als je daar inspiratie voor op wilt doen, dan is 101 WI inderdaad heel leuk. Daarin staan de leukste door lezers zelf bedachte oplossingen....
je zou eens naar de woonboulevard in Cruquius gaan, of bij de Amsterdam Arena. In Alkmaar zit er ook een geloof ik, maar weet niet precies hoe groot het daar allemaal is.

Verder kan een kijkje bij Leen bakker, Trendhopper en misschien Jysk geen kwaad.

Succes met zoeken iig!!
Philemijn, ben het met je eens hoor!

Maar dit huis is echt samengeraapt en druk, wil wat harmonie. En daarvoor moet je wel een beetje weten wat bij wat past toch?
Wordt lid van de Ariadne at home, daar staan de mooiste ideeen in , voor een prachtige woning.Je kan natuurlijk eerst even op de website kijken.
quote:chocolover schreef op 18 november 2010 @ 20:38:

Philemijn, ben het met je eens hoor!

Maar dit huis is echt samengeraapt en druk, wil wat harmonie. En daarvoor moet je wel een beetje weten wat bij wat past toch?

Mijn motto: Als je behangetje X en kussentje Y allebei mooi vindt, dan passen ze bij elkaar!

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, hoor. Ik heb gewoon een hele eigen smaak. In het begin keek ik wel naar stylisten en dan was ik na een half jaar alweer flauw van alles wat ik had aangesleept. Nu heb ik alles lekker tijdloos en vooral tweedehands en stoer-antiek.
Uiteindelijk wil ik ook mn eigen ding maar ik wil wel in een redelijk klaar huis zitten. Vandaar de zoektocht naar kleuren en stijlen.

Klinkt wel leuk dat stoer antiek. Heb je wat foto's toevallig?
Nee, dat niet zo 123.

Maar denk aan een mix van antiek dat niet truttig is (dus stoer, beetje ruig) en industrieel. Beetje no-nonsense, sommige dingen uit de jaren zeventig. Maar ook een oude schoolplaat, gitaar in de hoek. En dan afgewisseld met de nieuwste technologie. Basiskleuren, maar soms ook gewoon iets geks fels zoals een tekening van Fiep Westendorp.
Elle decorations.
Bij alles zie ik wel iets voor me maar geen idee van de jaren 70 stijl Dat is voor mijn tijd

Mac bedankt, zal ik ook kijken
in de woonmall bij amsterdam arena zit helemaal boven in de woonfabriek. Dit is hetzelfde idee als loods5, dus allemaal losse winkeltjes onder 1 dak, alleen is het nog niet zo gehyped, niet zo druk, niet alleen maar dingen die zo in de VTwonen kunnen staan en boven al: nog niet zo duur! En omdat je al die verschillende winkeltjes hebt, kun je er veel dingen bij verschillende winkels kopen, die toch in 1 keer bezorgd worden, wat het een stuk goedkoper maakt! Succes en veel plezier met de nieuwe inrichting!
[quote]chocolover schreef op 18 november 2010 @ 21:54:

Bij alles zie ik wel iets voor me maar geen idee van de jaren 70 stijl Dat is voor mijn tijd

Hmm... Retro zeg maar. Maar dan alleen de mooie dingen, maar da's weer een kwestie van smaak
Moshj top! Ga ik dan zeker even heen!

En ja philemijn, ik ga ook voor mooi vandaar dit topic En dankzij de sites ben ik al wat verder. Man niet, die was na 3 klikken klaar. We gaan op pad, hij moet het zien.

Mooi! Binnenkort naar die woonmall

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven