Wasmachine kiezen

05-11-2013 11:37 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke wasmachine hebben jullie? Ik heb een nieuwe nodig, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil een redelijk betaalbare wasmachine, maar wel een goede wasmachine.

Ik heb zelf al op internet rondgekeken, maar ik zie vooral wasmachines voor grote gezinnen, met trommelinhoud van 8 kilo. Dat heb ik niet nodig aangezien ik alleen woon.

Iemand tips? Welk merk heb je? Hoe zijn je ervaringen? En heeft centrifugeren op 1600 toeren echt zoveel meer effect dan op 1400 toeren?
Wij hebben een 1400 toeren indesit. 1600 toeren scheelt twee minuten in de droger.... dus das niet nodig.

Kijk eens de rekenkamer over wasmachines, goedkope wasmachine is op de lange termijn ook nog voordeliger.
Miele, niet betaalbaar, wel een super machine. Stil, zuinig, degelijk.
Ik zal dat van de rekenkamer eens bekijken, kan dat via Uitzendinggemist?

Ik wil ook geen superdure Miele ofzo, vind het echt onzin om zoveel te betalen voor een wasmachine. Maar veel verder dan dat kom ik niet qua keuze.
Ik weet niet of een kleinere trommel goedkoper is, ik zou voor de standaard maat gaan, kan ook al je beddengoed er in een keer in.

Misschien wel even letten op een eco-programmaatje?

Zelf ben ik verknocht aan mijn AEG lavamat omdat dit stille machines zijn.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Een Miele staat voor mij gelijk aan een maandsalaris (of meer als je de nieuwste hebt) dus dat gaat hem niet worden. Ik heb wel wat spaargeld zodat ik een goede wasmachine kan kopen, maar wil geen 800 euro betalen voor een wasmachine.
Oh, stille machines, nog niet eens aan gedacht, wel handig aangezien ik op een bovenverdieping kom te wonen (er is ook zoveel om aan te denken als je gaat verhuizen).
Lush, denk het wel en anders YouTube?

Gaat erover dat het qua verbruik in het begin niet veel uitmaakt welke je koopt. Een dure gaat vaak langer mee. Maar als je elke vijf jaar een nieuwe goedkope koopt, dan heb je elke vijf jaar de nieuwste techniek en wordt het verbruik uiteindelijk minder. Kan je me volgen?
Is dat het idee dat bijv. een dure Miele 15 jaar mee gaat, maar deze na 5-6 jaar al 'ouderwets' en onzuinig is omdat er nieuwere/betere modellen beschikbaar zijn?
Bedankt voor de tip over de rekenkamer, Plofkipje, ben nu aan het kijken, en er zitten veel goede tips bij.
quote:vandale schreef op 05 november 2013 @ 11:47:

Ik weet niet of een kleinere trommel goedkoper is, ik zou voor de standaard maat gaan, kan ook al je beddengoed er in een keer in.

Misschien wel even letten op een eco-programmaatje?

Zelf ben ik verknocht aan mijn AEG lavamat omdat dit stille machines zijn.

Dit inderdaad. Echt ontzettend stil en fijn in gebruik. Wij zijn met zijn 2en, maar gebruik ook vaak het programma voor kleine wasjes. En onze wasmachine is erg energiezuinig, dat vond ik ook belangrijk.

Verschil tussen een 1400 en 1600 toeren zit er niet echt als je daarna nog een droger gebruikt, maar die hebben wij niet dus dan vind ik het toch wel prettig dat de was iets sneller droog is.
Ik heb ook geen droger, dus dan misschien ook 1600 toeren.
Lush inderdaad.

Wbt die 1600 toeren. Hebben we gehad, maar ik merkte verdomd weinig verschil vergeleken met een 1400. Nu weer een 1400 en wij drogen gewoon op een rekje. Duurt echt geen uren langer hoor.
Oke, dus 1600 toeren hoeft niet per se. Ik ga eens kijken naar een AEG lavamat, aangezien daar veel positieve berichten over zijn (ook op andere sites).
Wat Suze zegt: Miele, stil, zuinig, degelijk. Erg fijne machine, 10 jaar garantie. Maar wel duur. Gelukkig kregen wij hem kado van onze opa toen we trouwden.
quote:lushcooking schreef op 05 november 2013 @ 11:49:

Oh, stille machines, nog niet eens aan gedacht, wel handig aangezien ik op een bovenverdieping kom te wonen (er is ook zoveel om aan te denken als je gaat verhuizen).

Ik heb nu een Whirlpool maar ben niet tevreden, hij maakt zoveel herrie, echt niet normaal.

Voorheen had ik een Indesit en die beviel prima, iedereen die ik ken met een Indesit is er zeer tevreden mee.

Ik zou een zo hoog mogelijk toerental nemen als dat kan. De trommelgrootte zou ik geen probleem mee hebben, als ik een kleine was heb dan zet ik hem op halve was. Even kijken of die mogelijkheid zit op een nieuwe machine.

Succes!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank je MV, dus Indesit is ook een goed merk? Daar zal ik ook even naar kijken.
Indesit is prima. De vorige vier jaar gehad (met vijf of zes keer wassen per week) maar was 1600 toeren. Blijkbaar was dat teveel voor de trommel, die knalde op een gegeven moment los..... vlak na een vakantie met heul veul was...

Nu alweer twee jaar een 1400 toeren van Indesit. Prima machine en volgens mij iets van bijna 400 euro.
quote:lushcooking schreef op 05 november 2013 @ 12:29:

Dank je MV, dus Indesit is ook een goed merk? Daar zal ik ook even naar kijken.Geweldig, mijn oude was na meer dan 15 jaar, na 3 verhuizingen nog niet af. `Helaas` kreeg ik deze wasmachine voor mijn verjaardag een paar jaar geleden dus daarom heb ik afscheid genomen van die andere maar mocht deze machine die ik nu heb het ooit begeven dan wil ik weer een Indesit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij hebben ook een Miele (duurdere segment) ik zou geen andere meer willen, stil, zuinig ed.. Uit ervaring is het meestal wel zo hoe goedkoper de machine hoe sneller je deze moet vervangen maar ook hoe duurder in de overige kosten is dus uiteindelijk ben je hetzelfde kwijt. Maar ik snap dat niet iedereen zoveel geld daaraan uit wilt geven. Zelf denk ik dat je met een Bosh of een Aeg in het midden segment aan een prima wasmachine kan komen. Van Indesit heb ik werkelijk nog nooit gehoord, zal er eens naar kijken. In ieder geval succes met je zoektocht!
Ik heb de Samsung ECO bubble,wil geen andere meer! Goede was prestaties,heel zuinig en stil. Verder echt ideaal dat je helemaal je eigen programma ermee kan samenstellen,aantal spoelingen,hoogte van tempratuur,centrifugeren,hoeveel tijd etc. Dus je bent niet afhankelijk van de gegeven programma's

Mn was hoeft erna maar heel even in de droger en hij is klaar. Vind hem ideaal
Owja en het verschil tussen 1400 en 1600 toeren is te verwaarlozen. Dit verschil ga je pas merken bij 1000 toeren en lager. Dan heeft de was zoveel meer tijd nodig om te drogen dan die extra paar rondjes die hij moet draaien om het net even droger te krijgen. Ik zou vooral naar de toeren gaan kijken als je weinig hangruimte hebt en het dus snel droog moet zijn voor de volgende was.
quote:PlofKipje84 schreef op 05 november 2013 @ 11:44:

Wij hebben een 1400 toeren indesit. 1600 toeren scheelt twee minuten in de droger.... dus das niet nodig.

Kijk eens de rekenkamer over wasmachines, goedkope wasmachine is op de lange termijn ook nog voordeliger.

Laatste klopt maar dan wel een 2e handse Miele enkel aansluiten op warmwater en je hebt de zuinigste machine die de komende 10 jaar ook nog niet op de markt verschijnt

Vond het zeer slechte aflevering van de RK, Ik was al jaren met een oude Miele en nog geen enkele reparaties gehad en nu net overstap gemaakt van voorlader naar bovenlader en wat denk je mijn oude Miele heeft meer geld opgebracht
Kijk ook even of je er een uitstel-startfunctie op wil. Kan handig zijn.

Zeker als je een stille wasmachine hebt, dan kan je eerste was al klaar zijn als je net wakker bent:)
Wat betreft toerental is niet interessant zou eerder kijken naar restvochtpercentage. Zo kan een 5 minuten 1400 toeren makende centrifugerende wasmachine de was toch droger krijgen dan een slecht 2 minuten durende 1600 toeren wasmachine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven