Wasmachine kiezen

05-11-2013 11:37 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke wasmachine hebben jullie? Ik heb een nieuwe nodig, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil een redelijk betaalbare wasmachine, maar wel een goede wasmachine.

Ik heb zelf al op internet rondgekeken, maar ik zie vooral wasmachines voor grote gezinnen, met trommelinhoud van 8 kilo. Dat heb ik niet nodig aangezien ik alleen woon.

Iemand tips? Welk merk heb je? Hoe zijn je ervaringen? En heeft centrifugeren op 1600 toeren echt zoveel meer effect dan op 1400 toeren?
Ik denk idd ook dat het handiger is om te kijken wat jij allemaal voor functies wilt hebben op je wasmachine. En baseer daar je merk/prijs op. Als je idd zelf je programma's wilt kunnen samen stellen, een eco stand en noem het allemaal maar op dan zal je in een veel duurder segmet vallen dan wat je voor ogen hebt.

Dus miss is het handiger om te kijken wat je in die machine wilt hebben zitten en mocht dat te duur zijn kan je daarna gaan downtunen...
Als je toch nieuw wilt zou ik gaan voor een Beko.

In Duitsland zeer goed getest en laat ieder A-merk achter zich, en de prijs is zeer laag vergelijkbaar met Indesit maar veel betere machine.
Ik had Indesit en heb nu dus Miele, echt wel dat daar een wereld van verschil in zit.
quote:lushcooking schreef op 05 november 2013 @ 11:53:

Is dat het idee dat bijv. een dure Miele 15 jaar mee gaat, maar deze na 5-6 jaar al 'ouderwets' en onzuinig is omdat er nieuwere/betere modellen beschikbaar zijn?

Dat is wel de suggestie die ze wekken, maar het moet blijken of een nieuwe Miele nu ook nog wel 15 jaar haalt zonder mankementen.

En velen oude Mieles zijn Hotfill voorbereid dus kunnen zo aan de warmwater kraan en dan haal je ook al is de machine 20 jaar oude de zuinigste wasmachine in huis.

Wij wassen nu 10 jaar met oude Miele machines, eerste machine was 75 euro en verkocht voor 100 euro en weer een gekocht voor 75 euro dus ben na 10 jaar wassen slechts 50 euro kwijt en energie is ook nihil
Ik was zo blij met onze goedkope beko, maar het ontbreken van het korte programma een gemis. Ook wilde ik graag een grotere trommel.

Nieuwe veel duurdere bauknecht (silent motor) gekocht.. Wat een miskoop. Al 5 keer de monteur hier gehad in een jaar en een herrie dat dat ding maakt...

Komt beko trouwens niet gewoon uit de

Siemens fabriek?
quote:PlofKipje84 schreef op 05 november 2013 @ 12:35:

Indesit is prima. De vorige vier jaar gehad (met vijf of zes keer wassen per week) maar was 1600 toeren. Blijkbaar was dat teveel voor de trommel, die knalde op een gegeven moment los..... vlak na een vakantie met heul veul was...

Nu alweer twee jaar een 1400 toeren van Indesit. Prima machine en volgens mij iets van bijna 400 euro.Voor zo'n indesit betaal je dus 400 euro. En hij gaat 4 jaar mee. Voor mijn miele heb ik bijna 900 euro betaald, maar die gaat 15-20 jaar mee. In die 15 jaar ben je dan al 4 machines van 400 euro verder, dat is 1600 euro terwijl je nu dus voor 900 een prima machine kan kopen. Ik snap dan serieus niet waarom je voor zo'n goedkope zou gaan? Ik heb ook gekeken naar hoe vaak ik zo'n loeizwaar geval naar zolder wil tillen. Zo min mogelijk, dus heb een miele. En inmiddels doet die het alweer 7 jaar zonder problemen. Schoonouders hebben ook een miele die al bijna 20 jaar meegaat. Tja, hier was de keus snel gemaakt iig.
Dat restvochtpercentage, dat ben ik nog nergens tegengekomen. Weet iemand of dat op het label staat bij wasmachines in de winkel?

Ik wil een zuinige wasmachine, hoeft niet groot, wel goed centrifugeren, betaalbaar, blijkbaar een laag restvochtpercentage, moet niet teveel herrie maken en met kort wasprogramma.

Alvast bedankt voor alle tips! Meer tips zijn welkom, maar ik heb nu in ieder geval een beter idee wat er te koop is en wat ik wel/niet nodig heb.
quote:jessicaaa schreef op 05 november 2013 @ 12:48:

Ik heb de Samsung ECO bubble,wil geen andere meer! Goede was prestaties,heel zuinig en stil. Verder echt ideaal dat je helemaal je eigen programma ermee kan samenstellen,aantal spoelingen,hoogte van tempratuur,centrifugeren,hoeveel tijd etc. Dus je bent niet afhankelijk van de gegeven programma's

Mn was hoeft erna maar heel even in de droger en hij is klaar. Vind hem ideaal+1. Ook ik ben blij met deze machine. Was komt er schoon uit.
quote:Desperate_Housewive schreef op 05 november 2013 @ 13:33:

[...]

Voor zo'n indesit betaal je dus 400 euro. En hij gaat 4 jaar mee. Voor mijn miele heb ik bijna 900 euro betaald, maar die gaat 15-20 jaar mee. In die 15 jaar ben je dan al 4 machines van 400 euro verder, dat is 1600 euro terwijl je nu dus voor 900 een prima machine kan kopen. Ik snap dan serieus niet waarom je voor zo'n goedkope zou gaan? Ik heb ook gekeken naar hoe vaak ik zo'n loeizwaar geval naar zolder wil tillen. Zo min mogelijk, dus heb een miele. En inmiddels doet die het alweer 7 jaar zonder problemen. Schoonouders hebben ook een miele die al bijna 20 jaar meegaat. Tja, hier was de keus snel gemaakt iig.

Toch kun je dat niet zo stellen, ook Miele heeft machines die geen 20 jaar mee gaan staan er zat op internet die net na 5 jaar het hebben begeven.

Mijn moeder heeft 13 jaar een Indesit gehad en ding stond iedere dag aan en nu heeft ze ook alweer 5 jaar er een.

Die Miele van jouw kan volgend jaar wel stuk gaan en de Mieles die nu 20 jaar zijn uit de beste periode die Miele ooit had bv de 800 series staan te boek als onverwoestbaar, maar die machines had Aeg en Zanker ook wel de beruchte grote bovenladers die zo 40 jaar mee gaan.
quote:Desperate_Housewive schreef op 05 november 2013 @ 13:33:

[...]

Voor zo'n indesit betaal je dus 400 euro. En hij gaat 4 jaar mee. Voor mijn miele heb ik bijna 900 euro betaald, maar die gaat 15-20 jaar mee. In die 15 jaar ben je dan al 4 machines van 400 euro verder, dat is 1600 euro terwijl je nu dus voor 900 een prima machine kan kopen. Ik snap dan serieus niet waarom je voor zo'n goedkope zou gaan? Ik heb ook gekeken naar hoe vaak ik zo'n loeizwaar geval naar zolder wil tillen. Zo min mogelijk, dus heb een miele. En inmiddels doet die het alweer 7 jaar zonder problemen. Schoonouders hebben ook een miele die al bijna 20 jaar meegaat. Tja, hier was de keus snel gemaakt iig.Dat is niet waar, mijn Indesit had ik 2ehands gekocht en na 18 jaar ofzo is hij alleen maar vervangen omdat ik een nieuwe voor mijn verjaardag had gehad. Nog nooit stuk geweest, nog nooit een monteur bij geweest en hij zal ongeveer 4 verhuizingen hebben meegemaakt. (1x naar vorige eigenaar, 1x van eigenaar naar het bedrijf die 2e handsspullen verkocht, 1x naar mijn oude adres en 1x naar het huis waar ik woon)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lushcooking schreef op 05 november 2013 @ 13:49:

Dat restvochtpercentage, dat ben ik nog nergens tegengekomen. Weet iemand of dat op het label staat bij wasmachines in de winkel?

Ik wil een zuinige wasmachine, hoeft niet groot, wel goed centrifugeren, betaalbaar, blijkbaar een laag restvochtpercentage, moet niet teveel herrie maken en met kort wasprogramma.

Alvast bedankt voor alle tips! Meer tips zijn welkom, maar ik heb nu in ieder geval een beter idee wat er te koop is en wat ik wel/niet nodig heb.AEG Lavamat 76472FL, ongeveer ¤550. Wij hebben de 1600-toeren variant, maar deze heeft een vriendin en is er net zo tevreden over. Ik denk dat deze wel aan je eisen voldoet.
quote:lushcooking schreef op 05 november 2013 @ 13:49:

Alvast bedankt voor alle tips! Meer tips zijn welkom, maar ik heb nu in ieder geval een beter idee wat er te koop is en wat ik wel/niet nodig heb.

Dat moet je echt zoeken bij de specificatie van de machines bv onze bovenlader Miele haalt 1400 toeren en vochtpercentage van 44% dat is zeer laag en een voorlader zou dit met zelfde toerental nooit halen heb je echt een goede 1600 toeren machine nodig.

44 % is laag zou daarna kijken.

Hier een Beko die daaraan voldoet voor zeer net bedrag en zeer goed getest

http://www.testsieger.de/ ... s/beko-wmb-71643-pte.html
quote:lienepiennetje schreef op 05 november 2013 @ 13:26:

Ik was zo blij met onze goedkope beko, maar het ontbreken van het korte programma een gemis. Ook wilde ik graag een grotere trommel.

Nieuwe veel duurdere bauknecht (silent motor) gekocht.. Wat een miskoop. Al 5 keer de monteur hier gehad in een jaar en een herrie dat dat ding maakt...

Komt beko trouwens niet gewoon uit de

Siemens fabriek?Beko komt uit Turkije en daar worden ook Siemens machines gemaakt er zijn nog weinig Duitse machines die enkel uit Duitsland komen. Wat ik weet enkel Miele.
Ik heb 16 jaar een Frigidaire gehad. Niet duur en heeft 4 verhuizingen overleefd, prima ding. Helaas toch overleden...

Nu sinds 3 weken een whirlpool met grote trommel (7 kg). Ik ben er niet tevreden mee. Ik kan er geen kleinere wasjes mee draaien. Bij minder dan de helft vulling gaat ie niet centrifugeren. Echt heel onhandig. Monteur is erbij geweest, maar dit schijnt normaal te zijn. Dan is ie uit balans..

Bovendien was mijn oude machine na anderhalf uur klaar. Deze doet er ruim 2 uur over en bij 60 of 95 graden nog veel langer.

Verder vind ik dat hij vrij veel lawaai maakt.
quote:mariap schreef op 05 november 2013 @ 15:27:

Ik heb 16 jaar een Frigidaire gehad. Niet duur en heeft 4 verhuizingen overleefd, prima ding. Helaas toch overleden...

Nu sinds 3 weken een whirlpool met grote trommel (7 kg). Ik ben er niet tevreden mee. Ik kan er geen kleinere wasjes mee draaien. Bij minder dan de helft vulling gaat ie niet centrifugeren. Echt heel onhandig. Monteur is erbij geweest, maar dit schijnt normaal te zijn. Dan is ie uit balans..

Bovendien was mijn oude machine na anderhalf uur klaar. Deze doet er ruim 2 uur over en bij 60 of 95 graden nog veel langer.

Verder vind ik dat hij vrij veel lawaai maakt.Vrijwel alle nieuwe machines doen er veel langer over om een normaal wasje te draaien. Heeft vooral met energue zuinig doen te maken. Bij mij duurt een gemiddelde 30gr was compleet vol (7kilo) rond de 2.5uur, de machine laat dacht ik langer weken en maakt minder omwentelingen daardoor energie zuiniger. Het schijn een hoop te schelen met oudere machines.
Hier 40 graden een uur, 30 graden anderhalf uur.

Programma voor gemengde was.
quote:djchick schreef op 05 november 2013 @ 15:47:

[...]

Vrijwel alle nieuwe machines doen er veel langer over om een normaal wasje te draaien. Heeft vooral met energue zuinig doen te maken. Bij mij duurt een gemiddelde 30gr was compleet vol (7kilo) rond de 2.5uur, de machine laat dacht ik langer weken en maakt minder omwentelingen daardoor energie zuiniger. Het schijn een hoop te schelen met oudere machines.

Het schijnt een hoop te schelen maar de waarheid ligt toch anders. Omdat nieuwe machines op 30/40 graden een langer programma hebben heeft te maken dat tegenwoordig de trend is om op zeer lage temperaturen te wassen en dan wil je was wel schoon en dan moet het lang weken/wassen.

Het draaien van was vraagt weinig energie, ook het centrifugeren valt best mee omdat het heel kort gebeurd het water verwarmen naar 30/40/60 graden kost 90 procent van alle energie die een wasmachine verbruikt dus waarom doe je er zelf geen warmwater in

Doe ik al jaren en is zeer zuinig en mijn was op 60 graden is in uurtje weer klaar en brandschoon
hier ook een Samsung WF705P4SAWQ

we hebben hem pas kost 499 euro via internet en nu met 75 euro cash-back van samsung zelf

echt een gaaf stille wasmachine met een 7 kilo wastrommel.

inderdaad een hele makkelijke bediening
Oh, wat fijn alle tips! Ik vertrouw de verkopers in de winkel nooit zo goed, heb het idee dat ze vooral dat product willen verkopen waar ze het meest aan verdienen, en dan zijn jullie ervaringsverhalen heel prettig.

Ik ga binnenkort maar eens in de winkel kijken naar de AEG, Indesit en Samsung bekijken. Iemand nog een tip naar welke Indesit ik moet kijken? Bij de andere merken heb ik al verschillende modellen gehoord, maar bij de Indesit volgens mij nog niet.
quote:slobberbone schreef op 05 november 2013 @ 16:42:

[...]

Het schijnt een hoop te schelen maar de waarheid ligt toch anders. Omdat nieuwe machines op 30/40 graden een langer programma hebben heeft te maken dat tegenwoordig de trend is om op zeer lage temperaturen te wassen en dan wil je was wel schoon en dan moet het lang weken/wassen.

Het draaien van was vraagt weinig energie, ook het centrifugeren valt best mee omdat het heel kort gebeurd het water verwarmen naar 30/40/60 graden kost 90 procent van alle energie die een wasmachine verbruikt dus waarom doe je er zelf geen warmwater in

Doe ik al jaren en is zeer zuinig en mijn was op 60 graden is in uurtje weer klaar en brandschoon

Ja dat zou heel goed kunnen hoor! Ik neem ook alleen maar mee wat ikzelf op internet hebt gelezen, en dat leek mij wel aannemelijk maar ben geen expert:)

Warm water gebruiken voor je machine lijkt mij ideaal, maar voor zover ik weet heb ik alleen een aansluiting op koud water. Dus hoe krijg jij warm water in je machine?
quote:djchick schreef op 06 november 2013 @ 08:45:

[...]

Ja dat zou heel goed kunnen hoor! Ik neem ook alleen maar mee wat ikzelf op internet hebt gelezen, en dat leek mij wel aannemelijk maar ben geen expert:)

Warm water gebruiken voor je machine lijkt mij ideaal, maar voor zover ik weet heb ik alleen een aansluiting op koud water. Dus hoe krijg jij warm water in je machine?

Gewoon via de kraan

Hebben wij ook met de vaatwasser
Ga ook eens online kijken voor een Beko! Ik heb gisteren nog een wasdroger van Beko er bij besteld. Ik ben meer dan tevreden over het merk!
Wij hebben laatst de whirlpool nevada 1400 gekocht, kwam als beste koop uit de consumentengids. Was rond de 300 euro en bevalt prima.
quote:slobberbone schreef op 06 november 2013 @ 21:36:

[...]

Gewoon via de kraan

Hebben wij ook met de vaatwasser Onze aansluiting zit op zolder, daar gaat voor zover ik weet alleen koud water naartoe, of kan je dit ergens aanpassen?? Van aansluitingen heb ik dus geen verstand haha
Indesit noem ik altijd In-de-shit. Wat een baggermachine is dat! Niet alleen veel slechter voor je was, maar ook herrie, slechte kwaliteit. Nee, die zou ik nooit meer kopen (was mijn eerste wasmachine toen ik op mezelf ging wonen en ik wilde toen geen 'dure' machine.

Heb nu een Miele (na een Bosch) en ik wil nooit meer anders!

Heel zuinig, stil en geweldig voor mijn was. Ik merk met name veel verschil bij fijne was - die blijft veel mooier. De paar honderd euro die je bij de aanschaf duurder uitbent, verdien je terug mbt levensduur, garantie, zuinigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven