Wat heeft deze kat?

05-01-2014 14:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag bij het kort knippen van deze pers, deze zwarte puntjes ontdekt. Ik kreeg de foto doorgestuurd.

Zelf dacht ik gelijk aan vlooienpoepjes, maar geen idee of dat het werkelijk kan zijn.

Heb ze wel direct aangeraden om morgen naar de dierenarts te gaan uiteraard.

De kat schijnt zich meer te likken als normaal, dus hij zal jeuk hebben denk ik :(

Hoop dat de foto het doet ;

http://nl.tinypic.com/r/xbl101/5
Ik heb geen idee wie deze kat heeft. Maar als de zwarte puntjes niet los zitten zijn het geen vlooien/tekenpoepjes, maar moeder/pigmentvlekjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ziet er inderdaad uit als vlooienpoepjes mijn kat had dat altijd onder zn kin. Heeft poezebeest ook last van korsten? Dan heeft hij mogelijk een vlooienallergie.
Als het in de oren van de kat zit zou het oormijt kunnen zijn, dat ziet er ook zo uit.. maar het zit op de buik lijkt het?
Sommige katten hebben een soort acne
Ziet er idd uit als vlooienpoep. Als het goed is is dat los te krabbelen.

Kat kammen met vlooienkam (als dat kan bij een pers, anders uiteraard niet), opgekamde vlooien in bak met heet water stoppen. Antivlooiendruppels kopen. Huis behandelen met spray.
Fiks grote hoeveelheid trouwens.
Als het een rossige poes is kunnen het ook sproeten zijn. Maar het zijn er wel erg veel..... Dus zou ook voor de zekerheid naar de DA Mijn kater heeft het bij zijn ogen en op zn tandvlees dacht eerst ook dat het niet pluis was maar net zoals bij mensen zijn ook de rossige poezebeesten gevoelig voor sproeten.
Mijn roodharige kater heeft idd zwarte vlekjes op zijn lippen, maar dat ziet er zo anders uit .
Als je het los kan krabbelen, dan leg je het met een klein beetje water op een wc papiertje en wrijf je het kapot. Als het rood kleurt (bloed) dan heeft de kat vlooien. Was een tip van de DA.
Wat Ninon zegt, als vlooienpoep oplost in water kleurt het rood.

Indien het vlooien zijn, laat de kat dan ook ontwormen!
Goeie tips hierboven! Was deze plek overigens altijd al zo kaal? Wij hebben zelf ook een pers, maar die heeft niet zulke kale plekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven