Wat is wijsheid??

16-08-2009 20:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal lees ik hier alleen mee, maar nu heb ik echt even jullie advies nodig.

Ik huur een appartement van een woningstichting. Naast mij woont een op zich niet kwaaie jongen, maar met foute vrienden, drugs en drank. In de afgelopen jaren al heel wat ellende met hem gehad. (herrie, muziek, meezingen en stampen en dat altijd 's nachts. )

Maar daar gaat het nu niet om en was vooral bedoeld om aan te geven hoe de situatie ligt.

Twee weken geleden is zijn stroom afgesloten. Ik sprong een gat in de lucht! Eindelijk rust 's nachts.

De volgende dag stond zijn voordeur open en lag er een verlengsnoer de gang op. Daar zit een stopcontact voor de schoonmakers, dus hij had weer stroom. (wel illegaal)

Hij veroorzaakt geen geluidsoverlast momenteel en ik heb het ook niet gemeld bij de woningstichting. Het komt er nu wel op neer dat alle bewoners al twee weken zijn stroomverbruik betalen. (electriciteit algemene ruimte) Dit klopt natuurlijk voor geen meter en in eerste instantie wilde ik wel bellen, maar van de andere kant...

Als hij geen stroom heeft, wel drinkt en drugs gebruikt en met kaarsen aan de gang gaat....Dat vind ik ook wel een heel onveilig idee. Ik woon er wel naast..

Vandaag kwam ik hem tegen op de hal en ik vroeg hem of hij al wist wanneer hij zelf weer stroom zou hebben. Volgens hem als het goed is deze week. Ik heb hem ook geconfronteerd met het feit dat wij nu allemaal zijn stroom betaalden en daar reageerde hij verbaasd op. Ik geloof hem ook nog dat hij echt zo stom is om daar niet bij stil te staan. . Ik heb hem gezegd dat ik hem best stroom gun, maar dat deze situatie niet te lang moet duren aangezien ik niet zit te wachten op een bijbetaling op de servicekosten. Ik ben het gesprek geeindigd met "Ik ben blij dat je het deze week nog regelt en daar reken ik ook op"

Is het slim om hem nog een week de tijd te geven?

Wat vinden jullie?
ik zou die stekker eruit trekken
oh en melden bij de woningstichting dat hij op die manier strom aan het ' trekken' is
quote:Teigetje29 schreef op 16 augustus 2009 @ 20:54:

ik zou die stekker eruit trekkenHad ik allang gedaan.
Cum non tum age
Ik denk dat je het prima hebt aangepakt.Wacht een week af!
quote:Teigetje29 schreef op 16 augustus 2009 @ 20:54:

ik zou die stekker eruit trekkenik ook eindelijk rustige nachten.
Dank je voor je snelle reactie Teigetje! Dat wilde ik ook eerst meteen doen, maar van de andere kant denk ik dat de woningstichting alleen dat stopcontact afsluit en ik heb al van die vizioenen dat hij met zijn dronken/stonede kop met kaarsen in de weer gaat...

Misschien krijgt hij deze week idd weer stroom en moet ik afwachten?
als je dat de veiligste optie lijkt moet je het nog een weekje aanzien lokee. Goed dat je hem iig hebt aangesproken
@Maneater: Thanks. Ik wilde eerst meteen de woningstichting bellen en als ik zeker zou weten dat hij dan weg zou zijn had ik het ook zeker gedaan.

Maar goed dat weet je dus niet en als ze alleen het stopcontact afsluiten zit ik nog steeds naast een junk zonder stroom maar met vuur..Wellicht wordt zijn stroom deze week echt aangesloten en ben ik duidelijk geweest?
@HanZie en Noa: Zodra er harde muziek klinkt doe ik dat ook zeker! Maar de pest is dat hij eindelijk geen overlast veroorzaakt en dat is ook wel eens lekker.
@Pemberley: Ik ben ook heel blij dat ik hem vandaag heb aangesproken. Het voelde zo als "niks doen" al twee weken, maar nu heb ik hem iig een ultimatum gesteld.
Maar zeg, die herrie normaalgesproken 's nachts, dat ga je toch ook wel aanpakken neem ik aan?
Cum non tum age
@Noa: Dat is een lang verhaal wat al jaren speelt. Daar wordt ook wel aan gewerkt, maar klagen bij de woningstichting heeft tot nu toe wel iets opgeleverd, maar nog niet genoeg. Hij moet gewoon weg

Soms gaat het een tijd goed, dan woont ineens weer iedereen en niemand in zijn huis.De pest is dat de woningstichting alleen iets kan doen met klachten bij de politie.

En daar heb je niet iedere nacht zin in..Wel geklaagd hoor, maar niet dagelijks. De laatste keer dat ik belde, belde ik 112 en uit angst anoniem. Het liep toen echt uit de hand. Zo´n 5 minuten voor de politie arriveerde was ineens iedereen vertrokken.Waarschijnlijk een scanner..
quote:lokee schreef op 16 augustus 2009 @ 21:25:

@Noa: Dat is een lang verhaal wat al jaren speelt. Daar wordt ook wel aan gewerkt, maar klagen bij de woningstichting heeft tot nu toe wel iets opgeleverd, maar nog niet genoeg. Hij moet gewoon weg

Als je echt wilt dat hij weg gaat, zou ik juist bij de wbv aangeven dat hij illegaal stroom tapt. Dat kan voor hun genoeg reden zijn om hem de huur op te zeggen (nl illegale activiteiten) denk ik zo...

Ik zou iig voor de zekerheid foto's maken van de illegale stroomaftap, heb je tenminste bewijs mocht het nodig zijn.
@Poppie: Dit vind ik echt een superadvies, waarom ben ik daar niet zelf opgekomen??

Het is een kleine moeite om een foto te maken en illegale stroom tapt hij natuurlijk alleen af wanneer hij thuis is, je zult zien dat hij niet thuis is wanneer er evt een inspectie komt.

Dank je!

Ik ga nu pitten want ik heb morgen mijn eerste werkdag na de vakantie.
Hoi,

Foto's maken is idd een goed advies. En je moet het ook melden. Dat hij stroom aftapt kan ook gevaarlijk zijn. Waarschijnlijk heeft hij binnen ook een verlengsnoer, waar ook weer meer apparaten op staan, wat weer teveel capaciteit is.

Het is heel moeilijk voor een woningstichting om de huur op te zeggen. Dat mogen ze niet, tenzij de rechter toestemming geeft. En voordat de rechter toestemming geeft moet er bijna een moord gepleegd zijn. Het beste wat je kunt doen is praten met de woningstichting en dan kan er een plan van aanpak gemaakt worden. En je zult ook een logboek van de overlast kunnen maken.

Succes ermee
Wellicht heeft het toch geholpen dat ik hem heb aangesproken, want sinds dat moment is hij niet meer in zijn woning geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven