Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
quote:Fame schreef op 07 januari 2010 @ 14:45:

[...]

Wow, dat is pas retro! Goed vrouw! Er zit zelfs een bijpassende asbak bij...
Misschien kunnen de mensen die hun nog goede servies zat zijn een ruilbeurs houden?
anoniem_85056 wijzigde dit bericht op 07-01-2010 15:02
Reden: verkeerde smiley
% gewijzigd
Rosenthal Monbijou weiss:

Rosenthal sanssouci weiss:

Rosenthal zauberflöte weiss (vond ik van een afstandje mooi met dat relief, alleen van dichtbij minder):

Tja, ik houd van klassiek
Zijn de mensen met een chique servies niet ontzettend bang dat het stukvalt? Ik zou kopjes van 15 euro per stuk amper durven afwassen...
Haha geen idee, bij mijn moeder komt het alleen uit de kast met kerst en pasen enzo... Voor de dagelijkse dingen hebben zij ook gewoon ikea.
Ik heb het koffieservies van Villeroy en Boch bijna compleet (Vieux Luxembourg):

Weet dat het wat ouderwets is, maar ik hou van wit met blauw . Omdat het zo duur is heb ik weer het probleem dat ik het niet gebruik. Staat wel onwijs mooi in mijn vriend z'n kast dus op zich geen probleem. Borden e.d. gaan ik ermaar niet van kopen, denk dat ik ze niet ga gebruiken.

Ik eet nu van de gewone witte borden van de Blokker. Niet erg als er eentje stuk valt, want het is makkelijk te vervangen. Voor m'n koffie en thee heb ik deze in verschillende kleuren:

Die gekleurde rand is een plastic band. Superhandig bij loeihete thee.
Ik heb enkel nog restanten van mijn Hema-servies. 10 jaar geleden gekocht toen ik op kamers ging en vind het nog steeds erg mooi en tijdloos: lichtgele buitenkant, cremewitte binnenkant. Helaas is die kleur eruit en verkopen ze nu alleen nog maar felle modekleuren.

Hetzelfde met bestek. Heb toentertijd een 6 persoons set bij de Blokker gekocht, Trento. Tijdloos, nog steeds prachtig, maar helaas uit de handel genomen. Anders had ik er zo een 12 persoons set van gemaakt.
Voor het dagelijks gebruik komen de borden etc. van de Hema, Ikea, Xenos, Blokker. Voor de verjaardagen en andere feestelijke momenten hebben we Tric van Arzberg, alleen dan nog de pasteltinten.

Bekers voor dagelijks gebruik zijn een samengeraapt zooitje, bestek is sinds kort van Ikea. Feestbestek is Amstel van Sola.

Ik heb het servies van Arzberg, Tric, is er in veel kleuren, ik heb de lichtblauwe gecombineerd met de gestreepte multicolor.

http://www.porzellantreff.de/Arzberg-Tr ... c2600.html

Maar nog lang niet helemaal kompleet, maar krijg vaak van mijn ouders voor verjaardag e.d. weer wat uitbreiding.
Haha, ik zie dat tieger hetzelfde heeft en dat zij beter plaatjes plakken kan
Borden heb ik van Wedgewood. Gekocht bij ah, gedeeltelijk met airmiles. Bevalt me heeel goed. Staat mooi en leuk (en niet saai zoals ik eigenlijk had verwacht) en ze zijn bovendien supersterk. Het is echt kwaliteit.

Verder nog wat gewoon leuke borden. Die moet je gewoon tegenkomen.
Ik was mijn oude Giraffemeuk ook al tijden zat en liep recent tegen een betaalbaar en (vind ik) mooi servies aan bij de V&D: de spirit lijn.

Heb geen aandelen bij V&D maar kon geen ander plaatje vinden, sorry.
Ik heb een 'vierkant' servies.

Heb alles 10 delig gekocht op de gebaksbordjes na, daar heb ik er 15 van. En dan nog schalen e.d.

Bij elkaar ¤ 400,-

Niet echt tijdloos maar wel mooi vind ik!

Heb zelf crèmekleurig servies van de Hema, plat met heel licht opstaande rand. Vind het heel mooi, maar het liefst wil ik de dure versie, van Ittala, met wat steilere rand.
Leuk topic! Ik vind het new wave servies helemaal geweldig
maar ook zo duur... Als ik er eenmaal aan begin dan wil ik er ook alles van.... dat weet ik zeker.....

Heb nu 12 persoons aardewerk servies roomwit. Prima voor dagelijks gebruik, maar voor etentjes...
Ik heb de borden van het New Wave servies.

Verder heb ik het complete servies van Villeroy en Boch, Ivoire.

Vinden het nu vreselijk klassiek en dus niet meer mooi, maar het heeft ons duizenden euro's gekost. Helemaal kompleet met dekschalen, schalen, theepot etc.
...
Ik vind Tric van Arzberg ook heel erg mooi. Ik zeg ook al jaren dat ik die bij elkaar ga sparen, maar dan moet ik wel een keer gaan beginnen.

We hebben nu nog een of ander servies dat mijn vriend met zijn ex heeft gekocht, zij hebben maar kort samen gewoond, en wij zijn al 13 jaar samen.

Het wordt echt tijd dat ik dat servies ga vervangen.
Ik heb het complete New Wave servies van Villeroy en Boch. En het was echt veel te duur, volgens mij rond de ¤ 1.200.

Ik heb Santa Jet, erg druk en kleurrijk, Mexicaans.

Heel slim, en afleidend, want zo let niemand meer op het eten

En ach, wie hanteert tegenwoordig nog de term "voor het leven". Zolang iets je in het hier en nu gelukkig maakt??

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dit is mijn servies:

Handgeschilderd en samen met heul veul andere zut laten verschepen vanuit Afrika, na mijn drie jaar werken/wonen daar. En wie mij nu nog niet herkent... die kent mij niet!
Blond Amsterdam.. Ik vind het super mooi maar je moet er natuurlijk van houden! Mijn collectie is nu ongeveer ¤ 1200 waard en heb nog niet eens alles..
Wij hebben als dagelijks servies een servies dat we in de loop van de tijd bij elkaar gespaard hebben tijdens onze vakanties in zuid europa. Het bestaat uit spaans, italiaans en frans aardewerk. Het hoeft niet precies bij elkaar te passen als het maar een mediterraan tintje heeft en veel kleurtjes.

Voor de "sjiek" hebben we van wedgwood sarah's garden. Inderdaad, ook met een kleurtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven