Wat voor servies heb je?
donderdag 7 januari 2010 om 13:53
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.
We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google
Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?
Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google
Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?
Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:45
vrijdag 8 januari 2010 om 11:46
vrijdag 8 januari 2010 om 11:49
quote:Work schreef op 08 januari 2010 @ 11:43:
helemaal mee eens! Geloof dat mijn smaak wat dit betreft redelijk standvastig zal zijn dus wat dat betreft durf ik het wel aan.
Voor welk servies zou je willen gaan prulletje?Een paar pagina's terug heb ik een plaatje geplakt welke ik wil. Lenox Pearl Platinum, maar niet te koop in NL . Dus dat wordt nog even over nadenken.
helemaal mee eens! Geloof dat mijn smaak wat dit betreft redelijk standvastig zal zijn dus wat dat betreft durf ik het wel aan.
Voor welk servies zou je willen gaan prulletje?Een paar pagina's terug heb ik een plaatje geplakt welke ik wil. Lenox Pearl Platinum, maar niet te koop in NL . Dus dat wordt nog even over nadenken.
vrijdag 8 januari 2010 om 11:52
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 11:43:
Zouden jullie je dure servies nog net zo mooi vinden als het super goedkoop geweest was? (even niet naar de kwaliteit kijkend).
Toen wel, nu vind ik het zelf ook niet mooi meer. Toen we dit gingen sparen was het net op de markt. We vonden het echt geweldig mooi. Uiteindelijk zijn we ruim 4500 euro armer, en vinden we het niet meer mooi Ach, het is leuk met Kerst enzo, maar daar houdt het ook wel mee op.
Staat leuk te zijn in de kast enzo.
Zouden jullie je dure servies nog net zo mooi vinden als het super goedkoop geweest was? (even niet naar de kwaliteit kijkend).
Toen wel, nu vind ik het zelf ook niet mooi meer. Toen we dit gingen sparen was het net op de markt. We vonden het echt geweldig mooi. Uiteindelijk zijn we ruim 4500 euro armer, en vinden we het niet meer mooi Ach, het is leuk met Kerst enzo, maar daar houdt het ook wel mee op.
Staat leuk te zijn in de kast enzo.
...
vrijdag 8 januari 2010 om 11:53
quote:queenie1 schreef op 08 januari 2010 @ 11:52:
[...]
Staat leuk te zijn in de kast enzo.¤ 4500,-
[...]
Staat leuk te zijn in de kast enzo.¤ 4500,-
vrijdag 8 januari 2010 om 11:55
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 11:49:
[...]
Een paar pagina's terug heb ik een plaatje geplakt welke ik wil. Lenox Pearl Platinum, maar niet te koop in NL . Dus dat wordt nog even over nadenken.Sorry even over geen gelezen. Mooi servies idd., maar als het niet in Nederland te koop is, is het wel erg lastig....
[...]
Een paar pagina's terug heb ik een plaatje geplakt welke ik wil. Lenox Pearl Platinum, maar niet te koop in NL . Dus dat wordt nog even over nadenken.Sorry even over geen gelezen. Mooi servies idd., maar als het niet in Nederland te koop is, is het wel erg lastig....
vrijdag 8 januari 2010 om 11:58
Aan de meeste serviezen kun je erg goed aflezen of het duurder was omdat je de kwaliteit er nu eenmaal aan af kunt zien. Mooie uitzondering daarop vind ik dat vierkante servies van Xenos (al weet ik niet precies of dat nou zo heel goedkoop is eigenlijk). Ook het servies dat ik van V&D heb zou ik niet omruilen voor het Wedgewood servies waarop het (duidelijk) gebaseerd is.
Bij 4500 euro uitgeven aan een servies kan ik me eerlijk gezegd niets voorstellen. Ik denk niet dat ik mijn pas door het pinapparaat zou krijgen. Ook/zelfs niet als mijn banksaldo uit meer cijfers bestond dan dat het nu doet.
Bij 4500 euro uitgeven aan een servies kan ik me eerlijk gezegd niets voorstellen. Ik denk niet dat ik mijn pas door het pinapparaat zou krijgen. Ook/zelfs niet als mijn banksaldo uit meer cijfers bestond dan dat het nu doet.
vrijdag 8 januari 2010 om 12:01
Ik zit even te kijken bij Villeroy en Boch en Wedgwood, maar dan vind ik mijn servies toch nog het mooiste
Van Wedgwood vind ik Vera Wang, Lace platinum wel erg mooi, ook wel klassiek.
Voor dagelijks gebruik vind ik strak mooi. Dus zoiets als new wave, waar ik de borden van heb, of zoiets als Sarah2ndlife.
Van Wedgwood vind ik Vera Wang, Lace platinum wel erg mooi, ook wel klassiek.
Voor dagelijks gebruik vind ik strak mooi. Dus zoiets als new wave, waar ik de borden van heb, of zoiets als Sarah2ndlife.
...
vrijdag 8 januari 2010 om 12:06
vrijdag 8 januari 2010 om 12:08
quote:kattenk0p schreef op 07 januari 2010 @ 16:06:
Ik heb een 'vierkant' servies.
Heb alles 10 delig gekocht op de gebaksbordjes na, daar heb ik er 15 van. En dan nog schalen e.d.
Bij elkaar ¤ 400,-
Niet echt tijdloos maar wel mooi vind ik!
[afbeelding]Mag ik vragen van welk merk dit servies is? Vind het erg mooi namelijk
Ik heb een 'vierkant' servies.
Heb alles 10 delig gekocht op de gebaksbordjes na, daar heb ik er 15 van. En dan nog schalen e.d.
Bij elkaar ¤ 400,-
Niet echt tijdloos maar wel mooi vind ik!
[afbeelding]Mag ik vragen van welk merk dit servies is? Vind het erg mooi namelijk
vrijdag 8 januari 2010 om 12:10
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 12:07:
Ik vind vierkant of die new wave trouwens ook heel lelijk hoor Maar daar storen jullie je niet aan toch?
hahah, nee tuurlijk niet.
mijn ouders hebben ook een heel duur servies door de jaren ooit bijelkaar gespaard, met kerst kwam het dan uit de kast waar het de rest van het jaar in stond, met het zweet op haar rug pakte mijn moeder het dan , bang dat ze iets liet vallen, want het kost een vermogen, jammer dat ik nou ff niet weet welke het is.
Ik heb van mijn schoonouders een bestek gekregen van echt zilver, antiek, duur en leeeeeelijk.
Servies van mijn ouders vind ik ook suf en truttig
ik hou van chique strak en wit.
Ik vind vierkant of die new wave trouwens ook heel lelijk hoor Maar daar storen jullie je niet aan toch?
hahah, nee tuurlijk niet.
mijn ouders hebben ook een heel duur servies door de jaren ooit bijelkaar gespaard, met kerst kwam het dan uit de kast waar het de rest van het jaar in stond, met het zweet op haar rug pakte mijn moeder het dan , bang dat ze iets liet vallen, want het kost een vermogen, jammer dat ik nou ff niet weet welke het is.
Ik heb van mijn schoonouders een bestek gekregen van echt zilver, antiek, duur en leeeeeelijk.
Servies van mijn ouders vind ik ook suf en truttig
ik hou van chique strak en wit.
vrijdag 8 januari 2010 om 12:11
Nee hoor, dat mag je lelijk vinden Ik zie hier ook serviezen voorbij komen dat ik denk, brrr, ben blij dat ik daar niet van hoef te eten Ik vind de koffiekopjes van New wave vreselijk lelijk, en van het servies van bijv. Sarah vind ik die 'stokjes' een beetje vreemd staan. En zo heb ik bij elk servies wel wat te zeuren...
...