Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
ja dat denk ik wel. ben al hele tijd serieus aan het rondkijken, maar in de goedkopere varianten, zitten vaak kleine onvolkomenheden.

En qua vormgeving is het ook gewoon net iets minder mooi. Als er een goed alternetief is dan ga ik daar zeker voor.
Ik heb een samenraapsel: ouderwetse witte borden met gouden rand uit een erfenis, wat blond amsterdam items, leuke gekleurde koppen en borden van de V&D en Marskramer. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik weinig waarde hecht aan hoe mijn servies matcht.
quote:Work schreef op 08 januari 2010 @ 11:43:

helemaal mee eens! Geloof dat mijn smaak wat dit betreft redelijk standvastig zal zijn dus wat dat betreft durf ik het wel aan.

Voor welk servies zou je willen gaan prulletje?Een paar pagina's terug heb ik een plaatje geplakt welke ik wil. Lenox Pearl Platinum, maar niet te koop in NL . Dus dat wordt nog even over nadenken.
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 11:43:

Zouden jullie je dure servies nog net zo mooi vinden als het super goedkoop geweest was? (even niet naar de kwaliteit kijkend).

Toen wel, nu vind ik het zelf ook niet mooi meer. Toen we dit gingen sparen was het net op de markt. We vonden het echt geweldig mooi. Uiteindelijk zijn we ruim 4500 euro armer, en vinden we het niet meer mooi Ach, het is leuk met Kerst enzo, maar daar houdt het ook wel mee op.

Staat leuk te zijn in de kast enzo.
...
Ik heb deze , wat leuk is dat je kunt afwisselen met placemats en serveten etc, in rood en zwart, net welke gelegenheid,

quote:queenie1 schreef op 08 januari 2010 @ 11:52:

[...]

Toen wel, nu vind ik het zelf ook niet mooi meer. Toen we dit gingen sparen was het net op de markt. We vonden het echt geweldig mooi. Uiteindelijk zijn we ruim 4500 euro armer, en vinden we het niet meer mooi Ach, het is leuk met Kerst enzo, maar daar houdt het ook wel mee op.

Staat leuk te zijn in de kast enzo.¤ 4500,-
Ik heb trouwens veel meer items dan hier op de foto staan
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 11:49:

[...]

Een paar pagina's terug heb ik een plaatje geplakt welke ik wil. Lenox Pearl Platinum, maar niet te koop in NL . Dus dat wordt nog even over nadenken.Sorry even over geen gelezen. Mooi servies idd., maar als het niet in Nederland te koop is, is het wel erg lastig....
quote:sarah2ndlife schreef op 08 januari 2010 @ 11:52:

Ik heb deze , wat leuk is dat je kunt afwisselen met placemats en serveten etc, in rood en zwart, net welke gelegenheid,

[afbeelding]Ziet er mooi uit!
Ik zou zelf nooit kiezen voor drukke dessins. Het lijkt wel leuk als er niets opligt, maar op een even kleur komt het gerecht beter tot zn recht.
De rand mag wel een printje hebben, zoals bij boerenbont oid
Aan de meeste serviezen kun je erg goed aflezen of het duurder was omdat je de kwaliteit er nu eenmaal aan af kunt zien. Mooie uitzondering daarop vind ik dat vierkante servies van Xenos (al weet ik niet precies of dat nou zo heel goedkoop is eigenlijk). Ook het servies dat ik van V&D heb zou ik niet omruilen voor het Wedgewood servies waarop het (duidelijk) gebaseerd is.

Bij 4500 euro uitgeven aan een servies kan ik me eerlijk gezegd niets voorstellen. Ik denk niet dat ik mijn pas door het pinapparaat zou krijgen. Ook/zelfs niet als mijn banksaldo uit meer cijfers bestond dan dat het nu doet.
Ik zit even te kijken bij Villeroy en Boch en Wedgwood, maar dan vind ik mijn servies toch nog het mooiste

Van Wedgwood vind ik Vera Wang, Lace platinum wel erg mooi, ook wel klassiek.

Voor dagelijks gebruik vind ik strak mooi. Dus zoiets als new wave, waar ik de borden van heb, of zoiets als Sarah2ndlife.
...
Queenie doet haar nick eer aan!
Ja die van Vera Wang vond ik ook mooi queenie, maar ik vind de vorm van de kopjes en theepot enzo een beetje saai, zo retro recht ofzo.

Maar ik zou ook nooit 4500 euro in 1x uitgeven hoor twinkeling. Veel mensen sparen zo'n servies beetje bij beetje bij elkaar.
Ik vind vierkant of die new wave trouwens ook heel lelijk hoor Maar daar storen jullie je niet aan toch?
quote:kattenk0p schreef op 07 januari 2010 @ 16:06:

Ik heb een 'vierkant' servies.

Heb alles 10 delig gekocht op de gebaksbordjes na, daar heb ik er 15 van. En dan nog schalen e.d.

Bij elkaar ¤ 400,-

Niet echt tijdloos maar wel mooi vind ik!

[afbeelding]Mag ik vragen van welk merk dit servies is? Vind het erg mooi namelijk
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 12:07:

Ik vind vierkant of die new wave trouwens ook heel lelijk hoor Maar daar storen jullie je niet aan toch?

hahah, nee tuurlijk niet.

mijn ouders hebben ook een heel duur servies door de jaren ooit bijelkaar gespaard, met kerst kwam het dan uit de kast waar het de rest van het jaar in stond, met het zweet op haar rug pakte mijn moeder het dan , bang dat ze iets liet vallen, want het kost een vermogen, jammer dat ik nou ff niet weet welke het is.

Ik heb van mijn schoonouders een bestek gekregen van echt zilver, antiek, duur en leeeeeelijk.

Servies van mijn ouders vind ik ook suf en truttig

ik hou van chique strak en wit.
Geeft niks hoor prulletje, smaken verschillen nou eenmaal. Zou ook saai zijn als iedereen hetzelfde servies in de kast heeft staan. Ik vind meerdere stylen mooi, maar heb wat minder met heel druk servies of duidelijke bloemprinten.
Nee hoor, dat mag je lelijk vinden Ik zie hier ook serviezen voorbij komen dat ik denk, brrr, ben blij dat ik daar niet van hoef te eten Ik vind de koffiekopjes van New wave vreselijk lelijk, en van het servies van bijv. Sarah vind ik die 'stokjes' een beetje vreemd staan. En zo heb ik bij elk servies wel wat te zeuren...
...
Kattenkop en Sarah, jullie hebben hetzelfde servies! Ik dacht al, volgens mij heb ik dat eerder voorbij zien komen!
...
Volgens mij ga je je eigen servies weer een stuk meer waarderen Queenie, das toch ook mooi
DUBBEL
porselein

Hier heb je hele mooie serviezen. De mijne is ook van dit merk
Nou, echt mooi ga ik het denk ik niet meer vinden, maar hij heeft wel wat... Misschien als ik 50 ben!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven