Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
@wok van het blond servies zijn grote borden ¤20 (pizzaborden) normale borden, en kopjes zijn tussen de ¤7-¤12 euro. Schalen/koektrommels/theepot rond de ¤25 euro

Ik denk idd dat ze dan een heeeeeeel uitgebreid servies heeft
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2010 @ 10:31:

Mogen we ook commentaar geven op elkaars serviesgoed?Ik vind van wel.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik vind het servies van Lyt het aller mooist. Hebben wij ook, ik heb niet alles, moet nog even door sparen.

Theepot, melkkan, suikerpot en zulk soort dingen doe ik niet aan.

Ik heb allerlei soorten borden, schalen en soepkoppen.

Het servies van Etosha vind ik het meest speciaal.

En dat dat van Eendtje vind ik echt iets voor in de caravan.

Kan me voorstellen da je daar de dag vrolijk mee begint.
Veel van de serviezen vind ik heel leuk en vrolijk. Ik snap alleen nooit dat mensen daar prettig van kunnen eten. Voor mij geldt echt heel erg 'het oog wil ook wat'. Culinaire hoogstandjes geserveerd op roze kliedertekeningen (even gechargeerd) werkt voor mij gewoon niet. Dat Arzberg servies vind ik heel mooi, maar eigenlijk alleen geschikt voor een broodmaaltijd. Dus ik vrees dat ik heel, héél saai ben .
quote:twinkeling schreef op 08 januari 2010 @ 10:47:

Veel van de serviezen vind ik heel leuk en vrolijk. Ik snap alleen nooit dat mensen daar prettig van kunnen eten. Voor mij geldt echt heel erg 'het oog wil ook wat'. Culinaire hoogstandjes geserveerd op roze kliedertekeningen (even gechargeerd) werkt voor mij gewoon niet. Dat Arzberg servies vind ik heel mooi, maar eigenlijk alleen geschikt voor een broodmaaltijd. Dus ik vrees dat ik heel, héél saai ben .Ik heb dat ook wel een beetje hoor. Ik houd van een mooi randje of een subtiel versierseltje ofzo, maar de basis moet wel wit zijn.
Wij hebben met ons trouwen geld gekregen van mijn schoonouders om een servies te kopen. Moeilijk hoor, om iets moois te vinden. Uiteindelijk hebben we gekozen voor Lemongrass, van Hutschenreuter. We hebben in eerste instantie 8 dinerborden, 8 ontbijtbordjes, 8 soep/pastaborden, 4 dessertschaaltjes en een grote vleesschaal. Volgens mij waren we iets van 700 euro kwijt ofzo?

We gebruiken het trouwens vrij intensief, dan maar risico dat het kapot valt. Ik vind het zo zonde om maar in de kast te laten staan, hadden we het net zo goed niet kunnen kopen. Oh, en het kan natuurlijk allemaal wel gewoon in de afwasmachine

En zo ziet het er uit

schaal

borden
quote:Very Cherry schreef op 08 januari 2010 @ 10:31:

Mogen we ook commentaar geven op elkaars serviesgoed?

Ja vind ik ook hoor

Zal mij een worst wezen als je mijn servies lelijk zou vinden .

Als iedereen het zelf maar mooi vindt toch?
Prachtig cadeau. Ik heb van de erfenis van mijn oma (wel een wat minder feestelijke gelegenheid ) een 'echte' bestekcasette gekocht. Gaat een leven lang mee, en je hebt het iedere dag in je handen. Net als je servies .
Had uit mijn vorige relatie het servies (terwaarde van toen 1500 gulden) meegenomen. Twee jaar terug was ik het zat en liep tegen een uitverkoop van de Kwantum aan.........

Dikke aardewerkborden en schaaltjes.

Creme kleurig met zwarte franse lelie (oid) op een zijgedeelte.

Alles was voor de helft dus heb gewoon gepakt wat er was.

Bekers, soepkomen en grote schalen heb ik bij de Xenos vandaan.

Als ik nun weer wil veranderen hoef ik niet zo lang te wachten omdat het zo duur was.
Ik hou eigenlijk ook niet zo van veranderen.

Dus dan mag het best wat duurder zijn, ben in 16 jaar met mijn 2e servies bezig.

We hadden/hebben eerst iets van Arzberg, geen idee hoe het heet. Wit met een grijs randje.

En we hebben heel woetse bekers van Rosenthal, flash one.

Kan helaas geen plaatje plakken.
ik heb een eenvoudig, maar mooi servies, Tipo van Villeroy en Boch. Wil nu na een jaar of 8 wel weer wat nieuws...

Ik vind dat Arcopal wat Eendtje heeft heel leuk. Ik hou zelf ook van Acapulco:

Maar voor elke dag is dat misschien too much!
Acapulco hadden we vroeg thuis!

Alleen theekopjes geloof ik.

Je hebt die print ook in New Wave, heeft mijn moeder.

Had vast heimwee naar vroeger.
Ja, ik weet het van New Wave, maar ik vind New Wave tenenkrommend lelijk niet zo mooi.
Grappig, ik vind het super.
Voor hoeveel personen hebben jullie servies?

6-,8-10-12 personen??

Mijn"gewone" servies dat ik dagelijks gebruik is 12 persoons...

Ik wil er nu graag een servies bij voor etentjes, maar ik twijfel voor hoeveel personen ik dan servies wil. Kijk met grote aantallen gebruik ik mijn gewone servies wel. Maar als ik echt een etentje geef wil ik de tafel graag mooi dekken. Dat hoeft dus niet voor 12 personen.. maar ja ik zou ook zonde vinden dat servies in kast blijft staan omdat ik er niet genoeg van heb voor de betreffende gelegenheid.

Dit topic is sowieso niet goed voor mijn portomonnee....

Ga mij maar aanmelden bij geld moet rollen denk ik.....
8 persoons hebben wij.
Het voordeel van een duur servies is dat het niet echt snel kapot gaat. Ik heb best eens wat laten vallen, en het is nog altijd heel gebleven. Zelfs geen stukjes ervan af.
...
Wij hebben voor 6 personen borden, koffie/thee servies voor 12.

Ik kijk net nog even naar de prijzen, 40 euro voor een bord. Een dekschaal, 200 euro. Knettergek dat we dat ooit hebben gekocht Zou het nu nooit meer doen.
...
Mijn dagelijkse servies is ook voor 12p. Als ik een chique servies ga kopen wil ik dat ook wel voor 12 hoor. Want ik ga er wel vanuit dat het een leven lang meegaat. Dus als mijn familie groeit, wil ik niet met te weinig zitten.
Nee prulletje, zo denk ik ook. Heb nu veel kleintjes in de familie, maar ja die worden wel groot... Kom dan wel op een behoorlijk bedrag uit, want wil dan ook graag alles compleet.
@queenie: prijzen zijn echt idioot, dat klopt. Helaas zie ik wel echt verschil ten opzichte van de goedkopere serviezen en dat maakt de keuze dan lastig. Hou echt van kwaliteit...
quote:queenie1 schreef op 08 januari 2010 @ 11:33:

Wij hebben voor 6 personen borden, koffie/thee servies voor 12.

Ik kijk net nog even naar de prijzen, 40 euro voor een bord. Een dekschaal, 200 euro. Knettergek dat we dat ooit hebben gekocht Zou het nu nooit meer doen.

Haha ja het is ook eigenlijk veel te duur. Zeker als je van afwisseling houdt zou ik het niet doen.

Maar ja, soms zijn mooie spulletjes gewoon leuk
Ik heb dit: Botanica.

Al heel, heel lang en ik vind het nog steeds mooi!

Inmiddels zijn er wel wat dingen gesneuveld en vul ik het gewoon aan met dingen die ik mooi vind. Zo heb ik bijvoorbeeld soepkommetjes met de Rode Kater van de Libelle, ooit gespaard bij Blokker (geloof ik), om maar wat te noemen. En gewone simpele glazen schaaltjes.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
helemaal mee eens! Geloof dat mijn smaak wat dit betreft redelijk standvastig zal zijn dus wat dat betreft durf ik het wel aan.

Voor welk servies zou je willen gaan prulletje?
Zouden jullie je dure servies nog net zo mooi vinden als het super goedkoop geweest was? (even niet naar de kwaliteit kijkend).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven