Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
Ik heb 2 witte basic serviezen, een van Bodum en een uit Italië meegenomen en die vul ik aan met wit/blauwe bordjes, schaaltjes en dergelijke. Ik heb een witblauw serviesgoed tic, van klassiek tot Oosters en dankzij mijn witte basis serviesgoed kan ik lekker afwisselen. Ook heb ik een antiek servies geërfd,dat ik echter zelden gebruik, aangezien het niet in de vaatwasser kan. Het staat echter wel mooi in de kast.
Dansen is leuker dan lopen
Arcopal (6 soorten borden, 3 soorten kopjes, schaaltjes, glaasjes) en ik word er nog elke dag heel blij van:)

Ik spaar weer wedgewood edme plain. Wist jaren niet wat ik wilde hebben voor mijn verjaardagen, maar ben nu weer lekker aan het sparen. Mijn koffie en theeservies is compleet en nu ga ik over borden enzo.

Verder heb ik een mix van Blokker, Ikea en borden die man of ik van onze ouders hebben gekregen toen we op onszelf gingen.

Wel een heel erg mooi glasservies waar ik heel trots op ben. Hebben we gekregen voor ons trouwen. Schott Zwiesel en dan de pure.
Ik heb 3 serviezen (en ik zou er best wel meer willen, Tric van Arzberg bijvoorbeeld).

Plaatjes plakken wil even niet, dus googlen maar als je neit weet wat ik bedoel met:

Regout Pastel (erfenis van mijn oma) voor dagelijks gebruik.

Wedgwood Traditional White voor als we op chique gaan, zo klassiek dat het nooit uit de mode raakt.

Johnson Bros. Rose Chintz voor als we op tuttig gaan, heerlijk al die bloemetjes
Wedgewood Edme plain, zoals de helft van Nederland volgens mij
Ik heb een prachtig wit, vierkant, porselein servies van de Xenos. Ben er erg blij mee!
quote:queenie1 schreef op 07 januari 2010 @ 16:25:

Ik heb de borden van het New Wave servies.

Verder heb ik het complete servies van Villeroy en Boch, Ivoire.

[afbeelding]

Vinden het nu vreselijk klassiek en dus niet meer mooi, maar het heeft ons duizenden euro's gekost. Helemaal kompleet met dekschalen, schalen, theepot etc.

Oeh dat vind ik mooi . Hou zelf erg van klassiek.

Dat vera Wang servies is ook mooi dat op de 1e of 2de pag. staat
Wij hebben dit servies

Vierkante borden, Maxwell & Williams

Edit:

de diepe borden waren ¤10,00 p/s, gekocht bij de bijenkorf, V&D heeft ze ook
ik heb heel eenvoudig wit porseleinen hema servies voor 8 personen en voor 8 personen hema bestek, ziet er prima uit nog, geen zilver maar gaat al 9 jaar mee, dat gebruik ik elke dag.

voor de sier nog een mosa servies uit de jaren 50, dat ik bijna nooit gebruik, een aantal chinees-aandoende gebaksbordjes en een paar marokkaanse serveerschalen die ik regelmatig gebruik.

zou eigenlijk niets anders willen, dit voldoet prima zo.
quote:natemy schreef op 07 januari 2010 @ 21:40:

Ik heb 2 witte basic serviezen, een van Bodum en een uit Italië meegenomen en die vul ik aan met wit/blauwe bordjes, schaaltjes en dergelijke. Ik heb een witblauw serviesgoed tic, van klassiek tot Oosters en dankzij mijn witte basis serviesgoed kan ik lekker afwisselen. Ook heb ik een antiek servies geërfd,dat ik echter zelden gebruik, aangezien het niet in de vaatwasser kan. Het staat echter wel mooi in de kast.

Blauw-wit vind ik ook leuk, maar hou ook wel weer van "tuttige" bloemetjes.

Ik heb zelf ook een vierkant servies, maar wil nu eigenlijk iets klassieks erbij.

Leuk om te zien dat de helft wedgewood heeft en de andere helft heel verschillend
we hebben overigens ook de koffiekopjes met langwerpige schoteltjes en 2 schaaltjes van het servies dat kattekop ook heeft...
Ik heb servies van Iittala. Een creme/witte basisset Teema zodat ik mijn tafel wat rustiger/chiquer kan dekken. Daarbij het gestreepte Origo servies in oranje/rood voor de keren dat ik wat vrolijkers wil. Is samen ook goed te mixen zodat je wel een kleurig maar niet te bont geheel krijgt.
Ik vind het persoonlijk zó zonde om zo'n duur servies te kopen...als er iets valt...au!

Ik heb mijn servies bij de Kwantum gekocht...het is een beetje in de stijl van dat leuke (vind ik) servies dat je bij Lifestyle kan kopen (creme/wit met beetje bewerkte rand)...niet duur, dus je kan 'm zo vervangen als je 'm zat bent.
Tja, het voordeel van het dure servies vind ik juist dat je de spullen soms ook wel per stuk kunt kopen. Oke, dan krijg je 1 bord voor je verjaardag, maar dat kan dan dus wel.

Weet niet meer wie Tric ook wel mooi vond, maar nog steeds moest beginnen met sparen: in het verleden hebben ze bij de doldwazedagen van de Bijenkorf de B-kwaliteit wit in de aanbieding gehad. Zo zijn wij ook begonnen: een basis aanleggen in wit, en de rest bijvragen met verjaardagen en Sinterklaas. En als we eens wat geld overhadden, weer een paar borden/kopjes erbij.

En ik vind het onwijs grappig dat er een aantal van jullie zijn met het servies van mijn oma. Dat zou ik alleen al willen hebben om het sentiment. Ik heb er alleen geen plek meer voor
Wedgwood Plato oftewel saai en strak wit, heel tijdloos, dat hebben we gekregen. We hebben zowel ronde als vierkante en rechthoekige worden en dan schalen, etc.

ik heb delfts blauw van blond amsterdam..erg leuk! had liever het effe bijkletsen servies maar daarmee ging vriendlief niet akkoord

hiervoor had ik jacks farm servies, maar die fabriek ging failliet...

Dankzij dit topic heb ik mijn ultieme servies gevonden!

Deze wil ik heel graag hebben en gelukkig vindt mijn vriend het ook heel mooi:

Lenox Pearl Platinum:

Maar ze verkopen het merk Lenox helemaal niet in Nederland! .

En nou kan ik het natuurlijk wel online gaan bestellen, maar echt sparen gaat dan niet, want ik kan moeilijk van vrienden/familie verlangen dat ze voor verjaardagen enzo dingen uit Amerika voor mij gaan bestellen.

En nou heb ik hier juist mijn zinnen op gezet
kringloop meldt zich hier.

En we eten er geen hap minder door
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
@Lyt

Leuk dat iedereen zo'n verschillend servies heeft.

Ik ben idd ook bang dat ik het servies in de kast laat staan uit angst het te breken. Ik ben dan ook zo dan ik alles ineens wil hebben want o,o,o, het zal toch ineens niet meer te krijgen zijn....

en dan ook wat op reserve, want tja als er wat breekt en het is niet meer te krijgen.... Erg he!
@ queenie: ik ben normaal echt van strak, maar ik vind dat je een prachtig servies hebt.

@kattenkop: ziet er super uit, zou voor mij een goed alternatief zijn zoiets.
Arzberg Tric vind ik ook mooi, alleen de kleuren zijn dan weer net niet zoals ik het graag zou willen.....
quote:Bloemetje1989 schreef op 07 januari 2010 @ 17:01:

Blond Amsterdam.. Ik vind het super mooi maar je moet er natuurlijk van houden! Mijn collectie is nu ongeveer ¤ 1200 waard en heb nog niet eens alles..¤ 1200,-... echt? Ik dat dat Blond qua prijs iets lager lag. Of heb je van alles gewoon veel?
quote:nieuwenick1 schreef op 07 januari 2010 @ 22:11:

Ik heb een prachtig wit, vierkant, porselein servies van de Xenos. Ben er erg blij mee!

Dat heb ik ook, ben er ook nog steeds erg happy mee na 4 jaar.

Alleen jammer dat de grootste borden niet in de vaatwasser passen Al met al wel een aardig prijzig servies toch, en dan heb ik niet eens alles....

Ik heb nu bestek gezien van Vivo (Villeroy) maar dat is behoorlijk modern en ik weet niet of ik dat mooi blijf vinden.

Nu gebruik ik van de Ikea serie gewoon, prima spul

Dagelijks en feestgebruik is hier eigenlijk identiek. Alleen bij feestelijke gelegenheden kleed ik de tafel mooier aan.

Voor als ik in de keuken bezig ben en geen zin heb om naar de woonkamer te lopen heb ik enkele stevige plastic borden waar dan het eten op komt te liggen en ik heb kommetjes/schaaltjes van de Ikea die prima dienst doen als diep bord.
quote:Nastik schreef op 07 januari 2010 @ 14:26:

De échte stokoude Boerenbont, is een erfstuk. En nog helemaal compleet!Blijft het bij jou mooi? Bij mijn moeder zijn er allemaal hapjes uit de borden. Zo zonde! Boerenbont zou normaal gesproken totaal mijn smaak niet zijn en toch vind ik zo leuk. Oerhollands ofzo. Het heeft gewoon wat. Helaas heeft mijn moeder nu een nieuw servies moeten kopen.
Mogen we ook commentaar geven op elkaars serviesgoed?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven