Wat voor servies heb je?

07-01-2010 13:53 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.
quote:marijestudentje schreef op 08 januari 2010 @ 12:08:

[...]

Mag ik vragen van welk merk dit servies is? Vind het erg mooi namelijk

dezelfde als de mijne !!!

Squitto , gekocht bij zo een winkel met allerlei dure espressoapparaten en trendy dingen

denk denk, kan niet op de naam komen
Ja ik vind dat servies wat iemand voor de camping vond ook lelijk (volgens mij was het van eendtje, sorry eendtje ). Zoiets hadden wij inderdaad als plastic variant vroeger ook op de camping . En dat is nou echt servies waarvan ik me afvraag of mensen dat mooi gaan vinden als het opeens heel duur is. (Weet niet wat het gekost heeft hoor).

Maar wat ik mooi vind, kunnen andere mensen ook weer truttig oma-servies vinden hoor

En inderdaad als iedereen hetzelfde mooi vond, was er niet zoveel om uit te kiezen.
Squito (met 1) t bij Cook&Co

he he
quote:sarah2ndlife schreef op 08 januari 2010 @ 12:15:

[...]

dezelfde als de mijne !!!

Squitto , gekocht bij zo een winkel met allerlei dure espressoapparaten en trendy dingen

denk denk, kan niet op de naam komenHeb het gevonden op google. Dank je!
Ik moet zeggen dat ik met de meeste dingen wel een dure smaak heb.

Ik kan gewoon niet slagen bij Blokker of Xenos.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Work schreef op 08 januari 2010 @ 12:13:

Volgens mij ga je je eigen servies weer een stuk meer waarderen Queenie, das toch ook mooi
Ik heb ook over die Squito zitten dubben, New Wave vind ik mooier.
Probleem met complete serviezen is dat van het ene soort de diepe borden het lekkerste eten omdat die glad en rond zijn van binnen, terwijl de koffiekopjes te groot zijn en de ontbijtbordjes weer te klein, of een irritante rand hebben zodat de boterham omknikt bij het smeren, en van de andere serie weer de soepkommen zo handig zijn, met twee oren..
quote:prulletje schreef op 08 januari 2010 @ 11:43:

Zouden jullie je dure servies nog net zo mooi vinden als het super goedkoop geweest was? (even niet naar de kwaliteit kijkend).

Nog mooier!

Mijn servies is niet zo duur hoor. Ik heb 2 startsets gekocht bestaande uit kleine borden, dinerborden, kommen en mokken. Deze waren 56 euro per set (ik heb nu voor 8 personen voor 112 euro dus). Kopjes en schotels gebruik ik nooit. Ik wil op termijn nog gebaksschoteltjes en schalen erbij kopen.

1500 euro voor een servies zou ik er zelf niet voor over hebben. Juist vanuit het oogpunt dat het gebruiksgoed is, wat kapot kan gaan. Een servies voor in de kast hoeft van mij niet, dat vind ik zonde.
Ik heb platte borden van Blond Amsterdam (de uni-serie) erg leuk/vrolijk/enz. Verder cremekleurige diepe borden van V&D. Helaas zijn die uit de collectie. Zoek nog mooie diepe borden.

Blond Amsterdam heeft nu delf blauwe diepe borden, maar die vind ik wat minder.

PIP vind ik trouwens ook prachtig. Helaas zijn die diepe borden soepborden en niet zo groot.

Ik had het er trouwens pas met een vriendin over diepe borden. Zij gebruikt ze nooit. Ben ik een van de weinig die met het avond eten diepe borden gebruikt?
Wij gebruiken diepe borden voor eten als macaroni of nasi.

Soep eten we uit grote soepkommen.
Gebaksschotels heb ik trouwens van DE. Erg mooi met een plekje voor een vorkje, cremekleurig, incl. zo'n 'stempel' van DE erop. Tevens heb ik veel schaaltjes en ook nog een set platte borden die ik ooit op vakantie gekocht had.

Van alles wat eigenlijk, maar bij elkaar heel leuk.
Voor dat NewWave servies ben ik gewoon niet intelligent genoeg. Heel mijn hoofd slaat er van op hol. Alsof je naar je bord kijkt door een lachspiegel. Die Squito is heel overzichtelijk, dat vind ik wel erg mooi. Die Vera Wang trouwens ook. Samen met die Pearl de enige 'drukke' die ik ook zou kunnen waarderen voor het diner.

Voor Kerst heb ik trouwens een apart (mini) servies. Geeft een heerlijk gevoel om dat uit de kast te halen en helemaal af te soppen en op te wrijven. Echt voorpret .
Ik ben ook te autistisch voor alle andere vormen dan rond. Een bord is rond.
Diepe borden komen hier op tafel bij pasta en alles wat met ruim vocht uit de wok komt. Stappot met rookworst wil ik er ook nog weleens in doen omdat dat handig eet voor mijn kinderen. Kortom, ik zou niet zonder willen!
quote:misschicken schreef op 08 januari 2010 @ 13:37:

Ik ben ook te autistisch voor alle andere vormen dan rond. Een bord is rond. hear hear!
quote:misschicken schreef op 08 januari 2010 @ 13:37:

Ik ben ook te autistisch voor alle andere vormen dan rond. Ik normaal gesproken ook, alleen met borden heb ik het niet.
quote:josephine69 schreef op 07 januari 2010 @ 13:53:

Ik wil graag een mooi servies kopen. Iets tijdloos, maar wel iets moois.

We hebben lang gedaan met de standaard Ikea/blokker serviezen, maar ik wil nu graag een echt mooi servies kopen waar we "ons leven lang" mee kunnen doen. Als ik google

Wat voor servies hebben jullie? Waar gekocht (linkje als dat er is)? En wat heeft het gekost?

Nu verschillen smaken natuurlijk heel erg maar ik vind het wel leuk om eens te zien wat voor servies mensen hebben.Heb je al een idee voor wat voor servies je gaat kiezen?
quote:twinkeling schreef op 08 januari 2010 @ 13:40:

Diepe borden komen hier op tafel bij pasta en alles wat met ruim vocht uit de wok komt. Stappot met rookworst wil ik er ook nog weleens in doen omdat dat handig eet voor mijn kinderen. Kortom, ik zou niet zonder willen!Ik ook niet, pasta, stamppot, soep ect ideaal.
Ik heb een allegaartje van borden die ik mooi vind, gebloemd, gestreept, gestipt, gekleurd, wit enz.

Wel diepe borden voor warm eten.
Van trendhopper hadden we eerst alles maar dat ging kapot (stukjes eruit). Nu Villeroy & Boch, hopelijk gaat het wel langer mee.

De diepe borden hebben we nog wel van de Trendhopper omdat we die zelden gebruiken.

Kopjes en theeglazen van Xenos.
quote:Nastik schreef op 07 januari 2010 @ 14:26:

De échte stokoude Boerenbont, is een erfstuk. En nog helemaal compleet!

Wel nostalgie...zeker als je er vaak winterkost op hebt liggen met deze kou .

Ik zelf heb 2 en een half servies...dat wil zeggen: 1 compleet 6 delig servies van Arzberg (van Albert Heyn, dat blauwe). Dat is voor speciale gelegenheden en ik ben er dan ook rete zuinig op. Zeker ook omdat dit servies stiekem door mijn moeder bij elkaar is gespaard. Ik vond het mooi toentertijd en woonde net op mezelf maar zij zei dat ze nooit zoveel boodschappen zou doen en dus nooit het servies bij elkaar zou krijgen...wist ik veel.. ondertussen mobiliseerde ze de hele familie en nog wat mensen uit het flat voor de "porseleinzegels" en had ze bij haar vaste AH een cassiere die stiekem zegeltjes voor haar smokkelde van mensen die ze niet hoefden...iets wat absoluut niet mag maargoed.

Ze heeft het al die tijd in de kelder verborgen en toen het compleet was (compleet met tafellaken en servetten) is ze naar mijn huis gegaan toen ik aan het werk was en heeft ze de tafel mooi gedekt met het hele servies. Toen ik thuis kwam stond het dus uitgestald op tafel. Het feit dat mijn moeder er nu niet meer is geeft mijn servies extra emotionele waarde.

Sorry voor het verhaal maar verder heb ik nog een servies voor dagelijks gebruik (vierkante ontbijtbordjes, schaaltjes en dinerborden) gekocht bij het prijzencircus V en D.

Dan heb ik ook nog een apart pasta en pizzaservies (pastaborden en pizzaborden en een schaal) wit met zwarte letters.

En last but not least heb ik een viertal kop en schotels van de new wave collectie van villeroy en boch met bijbehorende etagere (was toen een aanbieding en laatste was limited edition)

Als het aan mij lag had ik nog wel tig serviezen...hou mij tegen want ik ben servies verslaafd. Mijn vader heeft ook nog 3(!) serviezen in de kast staan, dus als ik ooit erf (ben enig kind) mag ik er nog wel een paar kasten bij kopen hahaha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oh ja...en met de punten van DE heb ik de roomwitte kop en schotels met het rode logo zowel voor espresso, koffie en cappucino, zo ook de theeglazen.

Gewone glazen koop ik altijd bij de blokker 6 voor 1,50, die longdrinkglazen met die ringen...kosten geen drol maar gaan best lang mee.

Wijnglazen heb ik ook van AH (met de kristalzegels) maar dit servies is helaas niet meer compleet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik heb Vario van Thomas. Het is nu 12 jaar oud denk ik, en ik ben in de loop van de tijd een beker, een bord en een soepkom kwijtgeraakt, maar die heb ik ook weer aan kunnen vullen. Dat vind ik trouwens wel echt het grote voordeel van een wat duurder merkservies, dat het in productie blijft.

Het is ook mijn enige servies, het staat prachtig in de kast en ik gebruik het iedere dag. Ik weet dus niet of ik nou echt zo veel meer kwijt ben dan mijn zus die elke keer een heel nieuw servies bij Hema of Ikea koopt.

Over het algemeen vind ik porseleinen serviezen weer mooier dan steengoed, over het algemeen is het wat fijner en kunnen de randjes strakker.

Ik vind Tric van Arzberg ook heel mooi en Theema van Arabia.
[quote]sprokkelientje schreef op 08 januari 2010 @ 16:09:

[...]

Ik zelf heb 2 en een half servies...dat wil zeggen: 1 compleet 6 delig servies van Arzberg (van Albert Heyn, dat blauwe). Dat is voor speciale gelegenheden en ik ben er dan ook rete zuinig op. Zeker ook omdat dit servies stiekem door mijn moeder bij elkaar is gespaard. Ik vond het mooi toentertijd en woonde net op mezelf maar zij zei dat ze nooit zoveel boodschappen zou doen en dus nooit het servies bij elkaar zou krijgen...wist ik veel.. ondertussen mobiliseerde ze de hele familie en nog wat mensen uit het flat voor de "porseleinzegels" en had ze bij haar vaste AH een cassiere die stiekem zegeltjes voor haar smokkelde van mensen die ze niet hoefden...iets wat absoluut niet mag maargoed.

Ze heeft het al die tijd in de kelder verborgen en toen het compleet was (compleet met tafellaken en servetten) is ze naar mijn huis gegaan toen ik aan het werk was en heeft ze de tafel mooi gedekt met het hele servies. Toen ik thuis kwam stond het dus uitgestald op tafel. Het feit dat mijn moeder er nu niet meer is geeft mijn servies extra emotionele waarde.

Kan me voorstellen dat dat servies extra waarde voor je heeft. Mooi verhaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven