Water afsluiten?

06-03-2010 20:27 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit is heel erg met de billen bloot maar ik zit zwaar in de penarie.

Gisteren lag er een briefje in de bus dat mijn water wordt afgesloten als ik net per 07/03 zou betalen. Morgen dus.. Gistermiddag kon ik niemand van het waterbedrijf meer bereiken, want vrijdagmiddag, dus ik ben de sjaak.

Nu verwacht ik dus de afsluiter maandagochtend op de stoep staat. Vanwege mijn financiële toestand kan ik ook niemand bellen, alles moet via internet. Op dat bewuste kaartje staat wel een telefoonnummer maar die is te bereiken van 16.00 tot 17.00, als ze maandagochtend komen heeft dat natuurlijk weinig nut.

Heeft iemand alsjeblieft enig idee wat ik kan doen om afsluiting toch te voorkomen? Ik weet het namelijk niet meer..
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:17:

Je Heddar: je moet alleen wel 150% meer kosten betalen

Maandag moet de gemeente gewoon een voorschot overmaken.

(In mijn hoofd klinkt dat als Mááándag moet de geméééénte een vóóórschot overmáááken, dúuuh. Geloof dat ik wat betweterig wordt he? Ja. Sorry. Niet persoonlijk bedoeld: ik ben wat boos op de gemeente en heb en Lúíúiúister nouhouhou-gevoel )

Ik luister heel goed naar je. Ik zit echt mee te schrijven.

Maar... Sorry.. Ambtenaren en bureaucratie... Daar worden mensen misdadig van..
Roque ik vind je niet betweterig overkomen, maar juist behulpzaam. DarkRosePrincess wat ontzettend lief van je!!!
Alsa je trouwens ook nog een kind hebt, maak ik me helemaal boos dat je nooit een voorschot hebt ontvangen sinds november vorig jaar
Enne, kinderen hebben we hier ook een stapel, dus die mag je gerust meenemen.
MILF in the making ;-)
héhéhé, ik ben ook ambtenaar he

Gelukkig maar dat je luistert
quote:Ligeia schreef op 06 maart 2010 @ 21:16:

[...]

Maar dan draait ze wel op voor de aansluitkosten...Ja dat is balen. Had ik me niet zo snel gerealiseerd.
quote:DarkRosePrincess schreef op 06 maart 2010 @ 21:19:

Mail me even princess.of.darkroses@gmail.com dan wisselen we gegevens uit en weet je waar je terecht kunt!

Ik vind je nu al fantastisch! Dank je wel.

Zit hier met tranen in m'n ogen..
En gelukkig maar, Heddar Vind mezelf wel wat betweterig, geloof ik
quote:noahtb schreef op 06 maart 2010 @ 21:23:

[...]

Ik vind je nu al fantastisch! Dank je wel.

Zit hier met tranen in m'n ogen..Nergens voor nodig.
MILF in the making ;-)
xx
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:24:

En gelukkig maar, Heddar Vind mezelf wel wat betweterig, geloof ik Nee hoor, ik vind je manier van doen erg prettig.
Fijn he, dat er in tijden van nood altijd wel weer mensen opstaan om je te helpen?

Vind ik echt het mooie van dit forum...
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:24:

En gelukkig maar, Heddar Vind mezelf wel wat betweterig, geloof ik Nee, jij hebt gewoon hart voor de mensen, dat is zo te ziEN. Helaas geldt dat niet voor die collega's. Ik snap dat je je kapot ergert aan dit soort praktijken. Sinds Augustus zonder inkomen is ook iets om je boos over te maken!
ziEN = zien. hahaha.
Een goede schuldhulpverlener van gemeentewege moet ook opties open hebben om de afsluiting tegen te houden, dus ik zou maandag naast cp SoZa ook direct contact opnemen met de schuldhulpverlener. In onze stad is een soort crisispunt waar maatschappelijk werk serieuze ondersteuning kan regelen bij afsluiting tijdens een lopend schuldhulptraject, zelfs tijdens wachttijd voor aanvang van het schuldhulptraject.

De ambtenaar van het waterbedrijf ook verwijzen naar je schuldhulpverlener, al zal die daar niet direct oren naar hebben.
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:26:

Fijn he, dat er in tijden van nood altijd wel weer mensen opstaan om je te helpen?

Vind ik echt het mooie van dit forum...Ben ik helemaal met je eens! Als je je geloof verliest in het goede van de mens moet je een tijdje op het forum gaan hangen..
Mamzelle, je hebt helemaal gelijk. Mijn ervaring is echter dat om één voor twaalf een schuldhulpverlener niets meer kan doen: dan wil het warterbedrijf geld zien. Maar het is altijd het proberen waard.

De gemeente kan trouwens ook bellen, zowel met schuldhulpverlener als waterbedrijf, maar dat zal jouw cp wel niet doen zeker he, Noa
quote:mamzelle schreef op 06 maart 2010 @ 21:27:

Een goede schuldhulpverlener van gemeentewege moet ook opties open hebben om de afsluiting tegen te houden, dus ik zou maandag naast cp SoZa ook direct contact opnemen met de schuldhulpverlener. In onze stad is een soort crisispunt waar maatschappelijk werk serieuze ondersteuning kan regelen bij afsluiting tijdens een lopend schuldhulptraject, zelfs tijdens wachttijd voor aanvang van het schuldhulptraject.

De ambtenaar van het waterbedrijf ook verwijzen naar je schuldhulpverlener, al zal die daar niet direct oren naar hebben.Oke.. Ze is erg lastig te pakken te krijgen, en werkt ook niet op maandag. Ze zullen vast wel een centraal nummer hebben, mss die eens proberen.
Noah. Ik vind het heel vervelend voor je dat je water mogelijk wordt afgesloten, zeker met een kleintje. Ik denk dat je hier al heel veel goeie tips hebt gekregen en lieve hulp. Ik wil zeker niet aan je situatie twijfelen vanwege een ander topic, maar ik moest denken aan je topic over het boeken van een vakantie en vroeg me eerlijk gezegd toch wel een beetje af hoe dat nou zit.

Ik wil op vakantie en ben een nitwit..
quote:roque schreef op 06 maart 2010 @ 21:29:

Mamzelle, je hebt helemaal gelijk. Mijn ervaring is echter dat om één voor twaalf een schuldhulpverlener niets meer kan doen: dan wil het warterbedrijf geld zien. Maar het is altijd het proberen waard.

De gemeente kan trouwens ook bellen, zowel met schuldhulpverlener als waterbedrijf, maar dat zal jouw cp wel niet doen zeker he, Noa Haha, nee. En vorige week was ik een heel klein beetje uit m'n slof geschoten en nu is ze me helemaal beu,,
Ik vind het dapper dat je je verhaal hier hebt neergezet, onder je eigen nick!

Maar er is dan ook niks om je voor te schamen,

Ik hoop dat het snel word opgelost, ik woon helaas te ver weg weg, anders had ik je ook graag geholpen.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
[quote]borderwalk schreef op 06 maart 2010 @ 21:30:
Noa, als je consulent zich niet voor je in wilt zetten of moeilijk doet of je als oud vuil behandeld: vraag naar haar leidinggevende. Leg de situatie uit, dat je, doordat jke geen voorschotten hebt ontvangen ondanks herhaaldelijke verzoeken, nu flink in de problemen terecht bent gekomen, je reeds bezig bent met een scghuldhulptraject, maar dat je cp niet mee wilt denken en de afsluiting niet wil voorkomen (ondanks dat je door haar in de problemen bent gekomen) en dat je toch van een soza mag verwachten dat ze mensern hélpen in plaats van de goot ingooien? En dat rustig brengen. Maakt enórme indruk: de volgende keer rent ze voor je
quote:diaantje1971 schreef op 06 maart 2010 @ 21:34:

Ik vind het dapper dat je je verhaal hier hebt neergezet, onder je eigen nick!

Maar er is dan ook niks om je voor te schamen,

Ik hoop dat het snel word opgelost, ik woon helaas te ver weg weg, anders had ik je ook graag geholpen.

:-) wat lief.

Ik dacht neem gewoon m'n eigen nick, boeit mij het nog..
quote:noahtb schreef op 06 maart 2010 @ 21:35:

[...]

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Dat is ook de reden dat ik niet meer op dat topic heb gereageerd.. Toen ik dat topic opende zou ik een redelijk groot geldbedrag krijgen. Met schuldhulpverlener overlegd en daarvan mocht ik een deel gebruiken voor iets leuks omdat ik zo'n zware tijd heb gehad. Het geld dat ik zou krijgen was 5 maanden uitkering x 900 nogwat en daarvan mocht ik 500 vrij besteden aan iets leuks.Van wie zou je dat grote geldbedrag krijgen? En waarom is dat dan niet doorgegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven