Welke auto rij jij?

04-01-2013 16:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het vrouwen achter het stuur topic en gezien we geconstateerd hebben dat hier alleen maar vrouwen schrijven die geweldig kunnen autorijden én parkeren wil ik ook wel weten: welke auto rijd jij? Ohja en ben je vrouw of man natuurlijk, en hoeveel rij je gemiddeld?

En dan zullen we zien of we die leasebakkers eruit kunnen pikken
Oh, of zo'n ME-bus, ook jaren 80 Mercedes! Maar daar ging het topic geloof ik niet over...
Ik rijd in een Suzuki Alto van zestien jaar oud, gemiddeld twintig km per week. Ik rijd wel op de snelweg, maar als het even kan dan liever met de lease auto van Sandtman. Ik heb dit jaar dus minder dan tweeduizend km op de teller bijgeschreven. De auto voor de deur geeft me een gevoel van vrijheid maar in financieel opzicht kan ik beter gaan fietsen.
quote:Chantilly21 schreef op 04 januari 2013 @ 19:41:

[...]

Vind ik zo'n mooie auto! Heeft onze buurvrouw ook, ben stiekem jaloers! Al is de DS4 hier ook een grote favoriet van vriend. Ziet er gelikt uit vinden we:)

Leuk om te lezen, dank!

Ik doe nog net niet alsof ik hem zelf gemaakt hebt
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.
quote:sandt schreef op 04 januari 2013 @ 19:58:

Ik rijd in een Suzuki Alto van zestien jaar oud, gemiddeld twintig km per week. Ik rijd wel op de snelweg, maar als het even kan dan liever met de lease auto van Sandtman. Ik heb dit jaar dus minder dan tweeduizend km op de teller bijgeschreven. De auto voor de deur geeft me een gevoel van vrijheid maar in financieel opzicht kan ik beter gaan fietsen.2000 km op de teller? Wauw, dat is nog eens een afstand
quote:3wieler schreef op 04 januari 2013 @ 20:11:

[...]

2000 km op de teller? Wauw, dat is nog eens een afstand

Bijgeschreven staat er.

Met een driewieler daarentegen zou het héél wat zijn, hahaha

Sorry, kon het niet laten
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.
Ik heb 2 auto's:

Een zwarte Fiat Seicento en een witte Suzuki Grand Vitara
Ik rij een auto qua formaat vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Renault Clio. 't Is een jonge tweedehands, en aangezien wij geen kinderen of huisdieren hebben is het formaat prima (kleiner moet ook weer niet). Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar.
Een opel astra station, 36.000 km/j. Man rijdt met de fiets.
V, 35000 p/j, was Skoda Superb (geweldige auto), nu Toyota prius wagon. Wel makkelijk met 7 plekken.
quote:vodka schreef op 04 januari 2013 @ 20:19:

[...]

Bijgeschreven staat er.

Sorry, kon het niet laten

Ti's je vergeven heur.
Een Hyundai Tucson. Hoog, zwart en stoer. Ongeveer 17000 km per jaar. Man gaat op de fiets naar zijn werk (ik ben (dus) een vrouw) en o ja, hij lust wel een slok. (De auto niet de man).
Ik heb een motor
quote:vodka schreef op 04 januari 2013 @ 20:19:

[...]

Bijgeschreven staat er.

Sorry, kon het niet laten Helemaal waar, auto is zes jaar geleden aangeschaft en deed toen dienst als kindertaxi en boodschappenauto. Tijdens mijn stage gebruikt voor woon/werk verkeer. Nu staat hij voor de deur in de hoop dat ik een baan vindt en hij weer nodig is. Ondertussen doe ik er boodschappen mee, en soms nog als kindertaxi voor onze jongste. Oudste twee gaan veel op de fiets. Toch wil ik 'm niet missen, o zo handig als een kind ziek uit school gehaald moet worden, even naar de dokter moet. Het is een goed autootje, maar heeft nauwelijks nog waarde als ik het verkoop, echter een nieuwe vergelijkbare aanschaffen kost altijd weer meer.
Privé Suzuki Alto uit "99, 33.000 op de teller, nu 4 jaar in mijn bezit, en ik rij er zo'n 2500 per jaar mee. Voor mijn werk Ford C Max uit '12.
Ik heb een Nieuwe ford focus wagon (lease). 40.000 km per jaar. Als tweede auto (gebruikt man) een nieuwe citroen C1 (prive). Daar wordt per jaar 10.000 km mee gereden.
quote:gypsygirl-1 schreef op 04 januari 2013 @ 19:26:

O en normaal inparkeren kan ik niet dus eigenlijk is het maar goed ook dat ik die BMW X5 waar ik in mijn dromen in rijd niet heb haha..

Veel moderne auto's hebben inparkeersystemen: jij hoeft niks te doen, alleen de rem aan te raken, electronica stuurt en rijdt, echt iets voor jou
Hmm, ik heb er nu nog 3 (ben een vrouw) en mijn man 1. Komt ie:

- privé: Daithutsu trevis, 8000 km per jaar ( deze heb ik al een tijd, voordat ik mijn leaseauto kreeg en niet voor werk nodig had, staat nu te koop)

- mooi weer auto: MG tf cabrio, max 3000 km per jaar, alleen als het mooi weer is.

- lease: Renault Megane, 45.000 km per jaar

Mijn man: Lexus 200 (nogwattes...), zo'n 30.000 per jaar, waarvan ik er ook een stel rij.
Wij hebben 1 auto, zelf gekocht, een Opel Astra Sports Tourer uit 2012 en ik rij er ongeveer 20.000 km per jaar mee. Vooral naar m'n werk (gemiddeld 400 km per week). Man gaat meestal op de fiets naar z'n werk, tenzij ik vrij ben en het heel hard regent....
Zowel mijn man als ik delen dezelfde passie voor een merk. Hiervan hebben wij meerdere modellen. De jongste is uit 2003. De auto's zijn vooral retesnel. De langzaamste heeft net iets meer dan 200 pk en 400 Nm. Ik rijd graag met ons werkpaard (= dagelijkse auto). Deze is groot, ruim, comfortabel en heeft een automaat. Ook met de andere auto's rijd ik graag, afhankelijk van de omstandigheden en hoe mijn pet staat.

Ik ben vrouw en rij zo'n 10.000 km per jaar. Ik gebruik de auto's niet voor boodschappen doen, vind ik zo zonde van de auto. En fietsen is gezond.

Voor mijn werk rijd ik weleens in een kleine auto, tegenwoordig allemaal zgn ECO modellen, ben dan blij als ik weer in mijn eigen auto stap.
quote:quattro35 schreef op 04 januari 2013 @ 23:46:

[...]

Veel moderne auto's hebben inparkeersystemen: jij hoeft niks te doen, alleen de rem aan te raken, electronica stuurt en rijdt, echt iets voor jou Ja haha er is dus nog hoop voor dit hopeloze geval..
1x was genoeg..
Lancia Ypsilon, had hem nieuw maar heb hem nu al een jaartje of 6. Inmiddels 160.000km op de teller, allemaal zelf gedaan!
Seat Arosa, verlaagd niet practisch maar zoooo'n stoer bakkie!

Vrouw / 50/60.000 km per jaar.
Sorry mensen, rekenwonder dat ik ben, dat moet zijn rond de 6000 km per jaar *schaam*
Zwarte Seat Leon, nieuwe type.

Ben vrouw en rij ongeveer 15000 km per jaar.

En ik vind dat ik best goed kan rijden en inparkeren! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven