Welke auto rij jij?

04-01-2013 16:36 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het vrouwen achter het stuur topic en gezien we geconstateerd hebben dat hier alleen maar vrouwen schrijven die geweldig kunnen autorijden én parkeren wil ik ook wel weten: welke auto rijd jij? Ohja en ben je vrouw of man natuurlijk, en hoeveel rij je gemiddeld?

En dan zullen we zien of we die leasebakkers eruit kunnen pikken
Nissan micra uit 2000. Een blauwe! Ongeveer 7500 km per jaar. Inparkeren etc. gaat prima. Snak wel naar een grotere en meer luxe auto.
We hebben hier naast de saxo en de 307sw ook nog een 2CV overigens maar daar rij ik echt niet in haha! Ik durf sowieso alleen in een automaat, maar bij deze rij ik er zeker de versnellingsbak uit.

We hadden hem te koop staan na geboorte van dochter, maar was geen succes. Dus maar gehouden en hij word nu opgeknapt en hopelijk kan deze zomer dochter er ook mee in!
Citroen C1, 10.000 km per jaar (toen ik nog werk had ). En ik ben een vlot- en sportiefrijdende vrouw. Maar mij hoor je nooit zeggen dat ik een goede autorijder ben. Ik kan bijv niet inparkeren (tenzij ik een aanhangwagen erachter zou hebben hangen, hihi). Wel rijd ik overal en blijf ik ook ab-so-luut niet achter een vrachtwagen hangen hoor.

Toen ik nog een andere snellere auto had, verraste ik mannen weleens door bij het stoplicht op de rechterbaan snel op te trekken.
Sorry dat ik het zeg maar hoe bestaat het dat irmand zonder indicatie niet in een schakel auto durft te rijden?
Overigens is mijn vriend van mening dat mensen die zonder medische oorzaak niet in een schakelauto kunnen rijden gewoon maar beter helemaal niet moeten rijden.
quote:Vogelnestje schreef op 04 januari 2013 @ 19:32:

Een rode.
quote:vodka schreef op 04 januari 2013 @ 20:09:

[...]

Leuk om te lezen, dank!

Ik doe nog net niet alsof ik hem zelf gemaakt hebt Ik vind ze er ook leuk uitzien! En ik ben helemaal geen fan van Citroen. Heeft die van jou ook verschillende kleuren?
quote:Gixxer schreef op 05 januari 2013 @ 12:20:

Sorry mensen, rekenwonder dat ik ben, dat moet zijn rond de 6000 km per jaar *schaam*Ik dacht al zie je al gaan in je Arosa scheurbakkie
Lange tijd auto van de zaak gehad, laatste was een VW Golf. Ben vrouw en reed zo'n 40.000 km per jaar. Nu autoloos, maar we willen op korte termijn een BMW importeren uit Duitsland.
quote:Orzoo schreef op 05 januari 2013 @ 13:20:

Overigens is mijn vriend van mening dat mensen die zonder medische oorzaak niet in een schakelauto kunnen rijden gewoon maar beter helemaal niet moeten rijden.

Bedoelt hij dat met inzicht in verkeer of vermogen tot handelen in verkeer? Ik ben wel benieuwd:)

Mijn ouders rijden beiden automaat, niet omdat ze niet kunnen schakelen, maar omdat het een stuk rustiger rijdt in hun beleving. Vader maakt zo'n 8.000-10.000 km per maand met zijn auto, moeder zo'n 4000 en beiden zweren bij een automaat. Wel behoorlijke pittige rijders, met een leuke motor onder hun kont, beiden Audi rijders. Ik vind het ook lekker rijden en mochten vriend en ik een nieuwe auto kopen, zullen we ook zeker naar een automaat kijken.

In Amerika en China, waar vader vaak te vinden is voor werk, rijden ze bijna alleen maar automaat, tenminste, de personen waar vader zakelijk mee spreekt.
Vrouw, Ford Focus Wagon, 25000 per jaar.
En als ik de loterij een keer win, schaf ik me een grote landrover aan. Compensatie voor mijn 1 meter 67.
Als ik hier opschrijf welke auto's ik rij word ik veel te herkenbaar.
quote:Chantilly21 schreef op 05 januari 2013 @ 13:35:

[...]

Bedoelt hij dat met inzicht in verkeer of vermogen tot handelen in verkeer? Ik ben wel benieuwd:)

Mijn ouders rijden beiden automaat, niet omdat ze niet kunnen schakelen, maar omdat het een stuk rustiger rijdt in hun beleving. Vader maakt zo'n 8.000-10.000 km per maand met zijn auto, moeder zo'n 4000 en beiden zweren bij een automaat. Wel behoorlijke pittige rijders, met een leuke motor onder hun kont, beiden Audi rijders. Ik vind het ook lekker rijden en mochten vriend en ik een nieuwe auto kopen, zullen we ook zeker naar een automaat kijken.

In Amerika en China, waar vader vaak te vinden is voor werk, rijden ze bijna alleen maar automaat, tenminste, de personen waar vader zakelijk mee spreekt.

Er is natuurlijk een verschil tussen geen schakel willen rijden en geen schakel KUNNEN rijden he!

Ik hou zelf niet van automaat rijden maar als je dat prettiger vindt vooral doen. Wat mijn vriend een probleem vindt is mensen die geen schakel kunnen rijden(soms is dat met een medische reden, mijn schoonmoeder met MS rijdt ook automaat, dat is uiteraard een ander verhaal) het probleem is dan dat ze het overzicht kwijt raken door de extra handelingen van het schakelen en dan niet meer alles goed in de gaten kunnen houden. Of al hun concentratie nodig hebben voor het kijken en dan niet meer goed kunnen schakelen. Zijn eigen (professionele) mening is dat als je die handelingen niet samen kunt doen je eigenlijk gewoon niet geschikt bent om auto te rijden.

Maargoed, mijn vriend heeft het niet voor het zeggen he dus met tegenzin geeft hij af en toe een lesje automaat.
Ik rijd BMW 320tdi uit 2006. Ben een vrouw.
quote:Orzoo schreef op 05 januari 2013 @ 16:15:

[...]

Er is natuurlijk een verschil tussen geen schakel willen rijden en geen schakel KUNNEN rijden he!

Ik hou zelf niet van automaat rijden maar als je dat prettiger vindt vooral doen. Wat mijn vriend een probleem vindt is mensen die geen schakel kunnen rijden(soms is dat met een medische reden, mijn schoonmoeder met MS rijdt ook automaat, dat is uiteraard een ander verhaal) het probleem is dan dat ze het overzicht kwijt raken door de extra handelingen van het schakelen en dan niet meer alles goed in de gaten kunnen houden. Of al hun concentratie nodig hebben voor het kijken en dan niet meer goed kunnen schakelen. Zijn eigen (professionele) mening is dat als je die handelingen niet samen kunt doen je eigenlijk gewoon niet geschikt bent om auto te rijden.

Maargoed, mijn vriend heeft het niet voor het zeggen he dus met tegenzin geeft hij af en toe een lesje automaat.

Nee, dat snap ik-;) Was gewoon benieuwd. Mijn eigen instructeur zei dat enkele jaren geleden ook al. Mijn vriendin is uiteindelijk gestopt met lessen in een schakelauto en overgestapt naar lessen in een automaat. Was gewoon onveilig om door te gaan in een schakelbak. Ze rijdt nu prima, maar het liefst rij ik gewoon zelf-;) Altijd eigenlijk, behalve als vader of moeder rijdt. Vriend zit me nog wel eens te dicht op voorgangers en niets is zo storend om een meeremmend persoon ( ikke!) naast je te hebben:P

Overigens hebben broertje en zusje een grote voorkeur voor een automaat, terwijl ze net een half jaar geleden hun rijbewijs hebben gehaald. Kennelijk zijn ze zo gewend aan het rijden in de auto's van ouders, dat ze 'bang' zijn om de mist in te gaan met een schakelauto. De laatste paar weken hebben we maar van auto's gewisseld, zodat ze ook eens in mijn schakelbak kunnen rijden. Koppelen vergeten ze wel eens, maar daar komen ze dan erg snel achter-;)
Ja het is ook gewoon niet handig om niet in een schakelauto te kunnen rijden. Je kunt dan nieteens normaal naar huis rijden in de auto van een ander als je de bob bent. Of bedenk een ander doemscenario waarin je opeens in een ander zn auto moet rijden
VW Golf 5 schakelbak geweldig!
Automatische koppeling vind ik niks ,het schakelen is juist zo lekker auto rijden
Ik ben gewoon geslaagd met schakelen. Dus ik kan het wel, maar vind het niet fijn. Heb na 3 weken na behalen van mijn rijbewijs een ongeluk gehad. Dit kwam mede door te langzaam optrekken. Sindsdien krijg ik het al warm bij alle handelingen die ik moet doen met schakelen. Ik moet dan teveel nadenken. Over welke versnelling hij in moet, wanneer terug schakelen, bang om hem af te laten slaan bij het stoplicht enz. Ik heb toen ook 4 jaar lang maar heel weinig gereden. Maar sinds de geboorte van onze dochter moet ik wel, aangezien ik toch wel eens op pad wil en op de scooter kan ze niet mee. Toen een automaat gekocht en daar reed ik zonder klotsende oksels zo in weg. Het geeft mij rust dat ik me niet druk hoef te maken over welke versnelling of afslaan ofzo. Ik kan me nu focussen op het verkeer ipv ook nog te moeten nadenken over het schakelen. En dat lijkt me een stuk veiliger dan iemand in een schakelbak die zich niet zeker voelt achter het stuur.
Vrouw, grote Volvo, 50.000 km per jaar.

Ik rijd ook automaat, sta zo vaak in de file dat ik dat een stuk relaxter vind.
Vrouw, 25.000 per jaar, BMW m3 cabrio. Tweemaal auto total loss gereden, allebei buiten mijn schuld. Voor de rest schadevrij.
Ivetje dat heb je dan goed opgelost hoor, zo rij jij ook safe en veilig zonder klotsende oksels
quote:cat4woman schreef op 05 januari 2013 @ 13:32:

Lange tijd auto van de zaak gehad, laatste was een VW Golf. Ben vrouw en reed zo'n 40.000 km per jaar. Nu autoloos, maar we willen op korte termijn een BMW importeren uit Duitsland.

Wij hebben eind December een Audi A3 laten importeren door Automotive import in Amsterdam [link verwijderd]

Misschien een idee voor je BMW, wat deze jongens kunnen met de BPM-belasting fantastisch :-).

Ik rij nu dus een zeer mooie Audi A3 uit 2011 geimporteerd uit Duitsland (scheelde mij ruim ¤ 6.000 vergeleken met Nederland)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-01-2013 09:56
Reden: link naar comm site verwijderd
% gewijzigd
je leeft maar een keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven