Werkzaamheden elektriciteitsnet
dinsdag 15 juni 2010 om 21:08
Kaartje in de bus gekregen van de netbeheerder
dat er in verband met werkzaamheden aan het elektriciteitsnet
zal het transport van elektriciteit worden onderbroken
tussen 10.30uur en 12.30uur
Dus kom 2 uur lang zonder stroom te zitten
Weten jullie of je recht hebt op iets van compensatie ofzo?
En de vriezer gaat ook uit, kan ik die spullen die in de vriezer liggen wel gewoon nog gebruiken?
dat er in verband met werkzaamheden aan het elektriciteitsnet
zal het transport van elektriciteit worden onderbroken
tussen 10.30uur en 12.30uur
Dus kom 2 uur lang zonder stroom te zitten
Weten jullie of je recht hebt op iets van compensatie ofzo?
En de vriezer gaat ook uit, kan ik die spullen die in de vriezer liggen wel gewoon nog gebruiken?
dinsdag 15 juni 2010 om 21:13
quote:feeks schreef op 15 juni 2010 @ 21:10:
Waarvoor compensatie? Je betaalt 2 uur geen stroom omdat je het ook niet hebt. Spullen in de vriezer blijven, zeker als je de deur dichthoud, gewoon bevroren.
Tuurlijk ik begrijp dat ik voor die 2 uur niet hoef te betalen
Maar vind het knap lastig dat ik zonder stroom kom te zitten
Gelukkig dat me producten in de vriezer bevroren blijven
Alhoewel mijn brood in de vriezer denk ik wel ontdooit
Waarvoor compensatie? Je betaalt 2 uur geen stroom omdat je het ook niet hebt. Spullen in de vriezer blijven, zeker als je de deur dichthoud, gewoon bevroren.
Tuurlijk ik begrijp dat ik voor die 2 uur niet hoef te betalen
Maar vind het knap lastig dat ik zonder stroom kom te zitten
Gelukkig dat me producten in de vriezer bevroren blijven
Alhoewel mijn brood in de vriezer denk ik wel ontdooit

dinsdag 15 juni 2010 om 21:21
quote:LadyPhoxy schreef op 15 juni 2010 @ 21:16:
Het is 2 uurtjes...wat heb je liever? Geen werkzaamheden en daardoor straks een uren lange storing?Of 2 uurtjes geen stroom of nooit meer stroom. Zeg het maar.
Het is 2 uurtjes...wat heb je liever? Geen werkzaamheden en daardoor straks een uren lange storing?Of 2 uurtjes geen stroom of nooit meer stroom. Zeg het maar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 15 juni 2010 om 21:22
dinsdag 15 juni 2010 om 21:23
quote:Astair schreef op 15 juni 2010 @ 21:21:
Waarom is het zo erg om 2 uurtjes zonder stroom te zitten precies?
Misschien omdat je vriezer het dan niet doet
en ik er niet gerust op ben dat ik de spullen die in mijn vriezer liggen nog kan gebruiken
Omdat je altijd hoort dat als producten ontdooid zijn je ze niet opnieuw moet invriezen
Daarom
Waarom is het zo erg om 2 uurtjes zonder stroom te zitten precies?
Misschien omdat je vriezer het dan niet doet
en ik er niet gerust op ben dat ik de spullen die in mijn vriezer liggen nog kan gebruiken
Omdat je altijd hoort dat als producten ontdooid zijn je ze niet opnieuw moet invriezen
Daarom
dinsdag 15 juni 2010 om 21:28
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:25:
[...]
Zouden het werkzaamheden zijn betreffende de woningen, zou ik er anders over denken
Maar nu is het tbv een metrostation
Heeft klagen nut?
Nee natuurlijk niet.
Jij gaat nooit met de metro?
[...]
Zouden het werkzaamheden zijn betreffende de woningen, zou ik er anders over denken
Heeft klagen nut?
Nee natuurlijk niet.
Jij gaat nooit met de metro?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 15 juni 2010 om 21:35
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:25:
[...]
Heeft klagen nut?Wanneer zouden ze die werkzaamheden dan wel kunnen doen denk je? Van 2 uur geen stroom ontdooit echt je vriezer niet als hij dicht is.
[...]
Heeft klagen nut?Wanneer zouden ze die werkzaamheden dan wel kunnen doen denk je? Van 2 uur geen stroom ontdooit echt je vriezer niet als hij dicht is.

dinsdag 15 juni 2010 om 21:55
Maar hoe vaak komt het nou helemaal voor dat je zonder elektra zit? En het is toch logisch dat je heel af en toe zonder kunt zitten door werkzaamheden? Werkzaamheden moeten overigens wel 3 werkdagen van te voren aangekondigd worden.
En om dan gelijk over compensatie te beginnen....wat voor schade lijdt je nu?
Je hebt trouwens wel recht op compensatie bij een storing die langer dan 4 uur duurt.
En om dan gelijk over compensatie te beginnen....wat voor schade lijdt je nu?
Je hebt trouwens wel recht op compensatie bij een storing die langer dan 4 uur duurt.
dinsdag 15 juni 2010 om 22:05
Gemiddeld had in 2009 een huishouden 26,5 minuut geen stroom. Dat zegt natuurlijk wel iets hoe weinig een storing in Nederland voorkomt, natuurlijk is het vervelend als je dit treft, vooral omdat je niet weet wanneer dit gebeurd en daarom heb je na 4 uur recht op compensatie.
Bij jou is er echter geen sprake van een storing maar van geplande werkzaamheden die netjes van te voren worden aangekondigd. En die dus korter duren dan 4 uur dus geen recht op compensatie.
Bij jou is er echter geen sprake van een storing maar van geplande werkzaamheden die netjes van te voren worden aangekondigd. En die dus korter duren dan 4 uur dus geen recht op compensatie.
dinsdag 15 juni 2010 om 22:06
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:52:
@zwup Het is niet dat ik er lastig over doe
Vind het gewoon irritant dat je zonder stroom zit en dat oa je vriezer het niet doet
En of ik nou wel of niet met de metro gaat dat doet er niet toe
Tuurlijk is het irritant dat je even 2 uurtjes zonder stroom zit. Maar daar kom je ook wel weer overheen. Ik heb een paar jaar geleden 3 keer in korte tijd een grote stroomstoring in mijn wijk gehad...de stroom viel een hele avond uit, maar er zijn geen schokkende dingen gebeurd hoor. Ik heb me prima vermaakt zonder electrische gadgets, mijn koelkast en diepvries hadden gewoon de temperatuur die ze nog moesten hebben en verder geen overlast of wat dan ook.
Ik denk dat de reacties die hier gegeven zijn, voortkomen uit de toon van je OP. Die is niet heel erg lekker. Bovendien is het wel een klein beetje relevant of je wel of niet met de metro gaat. Als je er wel mee gaat, heb je helemaal geen recht van zeuren namelijk.
@zwup Het is niet dat ik er lastig over doe
Vind het gewoon irritant dat je zonder stroom zit en dat oa je vriezer het niet doet
En of ik nou wel of niet met de metro gaat dat doet er niet toe
Tuurlijk is het irritant dat je even 2 uurtjes zonder stroom zit. Maar daar kom je ook wel weer overheen. Ik heb een paar jaar geleden 3 keer in korte tijd een grote stroomstoring in mijn wijk gehad...de stroom viel een hele avond uit, maar er zijn geen schokkende dingen gebeurd hoor. Ik heb me prima vermaakt zonder electrische gadgets, mijn koelkast en diepvries hadden gewoon de temperatuur die ze nog moesten hebben en verder geen overlast of wat dan ook.
Ik denk dat de reacties die hier gegeven zijn, voortkomen uit de toon van je OP. Die is niet heel erg lekker. Bovendien is het wel een klein beetje relevant of je wel of niet met de metro gaat. Als je er wel mee gaat, heb je helemaal geen recht van zeuren namelijk.