Werkzaamheden elektriciteitsnet

15-06-2010 21:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kaartje in de bus gekregen van de netbeheerder

dat er in verband met werkzaamheden aan het elektriciteitsnet

zal het transport van elektriciteit worden onderbroken

tussen 10.30uur en 12.30uur

Dus kom 2 uur lang zonder stroom te zitten

Weten jullie of je recht hebt op iets van compensatie ofzo?

En de vriezer gaat ook uit, kan ik die spullen die in de vriezer liggen wel gewoon nog gebruiken?
Waarvoor compensatie? Je betaalt 2 uur geen stroom omdat je het ook niet hebt. Spullen in de vriezer blijven, zeker als je de deur dichthoud, gewoon bevroren.
quote:feeks schreef op 15 juni 2010 @ 21:10:

Waarvoor compensatie? Je betaalt 2 uur geen stroom omdat je het ook niet hebt. Spullen in de vriezer blijven, zeker als je de deur dichthoud, gewoon bevroren.

Tuurlijk ik begrijp dat ik voor die 2 uur niet hoef te betalen

Maar vind het knap lastig dat ik zonder stroom kom te zitten

Gelukkig dat me producten in de vriezer bevroren blijven

Alhoewel mijn brood in de vriezer denk ik wel ontdooit
Compensatie???? Voor het trauma dat je onwaarschijnlijk zeker gaat overkomen?
Het is 2 uurtjes...wat heb je liever? Geen werkzaamheden en daardoor straks een uren lange storing?
quote:dangeensuus schreef op 15 juni 2010 @ 21:15:

Compensatie???? Voor het trauma dat je onwaarschijnlijk zeker gaat overkomen?

Het is geen trauma

Maar wel knap lastig
quote:LadyPhoxy schreef op 15 juni 2010 @ 21:16:

Het is 2 uurtjes...wat heb je liever? Geen werkzaamheden en daardoor straks een uren lange storing?

Zijn werkzaamheden tbv een metrostation

Dus niet eens betreffende de woningen
quote:LadyPhoxy schreef op 15 juni 2010 @ 21:16:

Het is 2 uurtjes...wat heb je liever? Geen werkzaamheden en daardoor straks een uren lange storing?Of 2 uurtjes geen stroom of nooit meer stroom. Zeg het maar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Waarom is het zo erg om 2 uurtjes zonder stroom te zitten precies?
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:20:

[...]

Zijn werkzaamheden tbv een metrostation

Dus niet eens betreffende de woningenDat verandert de zaak. Ik zeg aanklagen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Astair schreef op 15 juni 2010 @ 21:21:

Waarom is het zo erg om 2 uurtjes zonder stroom te zitten precies?

Misschien omdat je vriezer het dan niet doet

en ik er niet gerust op ben dat ik de spullen die in mijn vriezer liggen nog kan gebruiken

Omdat je altijd hoort dat als producten ontdooid zijn je ze niet opnieuw moet invriezen

Daarom
quote:nouschi schreef op 15 juni 2010 @ 21:22:

[...]

Dat verandert de zaak. Ik zeg aanklagen.

Zouden het werkzaamheden zijn betreffende de woningen, zou ik er anders over denken

Maar nu is het tbv een metrostation

Heeft klagen nut?
Nee klagen zal geen nut hebben. Het is op tijd aangekondigd en dit soort dingen moeten nu eenmaal wel eens gebeuren om voor iedereen de dienstverlening op peil te houden.
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:25:

[...]

Zouden het werkzaamheden zijn betreffende de woningen, zou ik er anders over denken

Heeft klagen nut?

Nee natuurlijk niet.

Jij gaat nooit met de metro?
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:25:

[...]

Heeft klagen nut?Wanneer zouden ze die werkzaamheden dan wel kunnen doen denk je? Van 2 uur geen stroom ontdooit echt je vriezer niet als hij dicht is.
Die dingen in de vriezer ontdooien heus niet. Zeker als je gewoon met je vingertjes van de deur afblijft.

Waarom maak je je hier nou zo druk om? Als je 2 uur niet zou kunnen werken o.i.d., dan zou ik het snappen. Maar nu.....
ook brood, vlees of ander spul ontdooit niet zo snel als je de deur van je vriezer dichthoudt. Twee uur stroomuitval is geen probleem voor je vriezer, gaat het langer dan een dag duren, dan gaat er langzaam wat smelten...... Twee uur is echt safe.
@nouschi Daar gaat het niet om of ik wel of niet met de metro ga
Als je wel met de metro gaat heb je er zelf ook baat bij, dus is het niet heel redelijk om hier moeilijk over te doen.
@zwup Het is niet dat ik er lastig over doe

Vind het gewoon irritant dat je zonder stroom zit en dat oa je vriezer het niet doet

En of ik nou wel of niet met de metro gaat dat doet er niet toe
Maar hoe vaak komt het nou helemaal voor dat je zonder elektra zit? En het is toch logisch dat je heel af en toe zonder kunt zitten door werkzaamheden? Werkzaamheden moeten overigens wel 3 werkdagen van te voren aangekondigd worden.

En om dan gelijk over compensatie te beginnen....wat voor schade lijdt je nu?

Je hebt trouwens wel recht op compensatie bij een storing die langer dan 4 uur duurt.
Weet niet of hier vaak storingen zijn

Woon hier nog niet zolang
Ik moet eerlijk gezegd wel een beetje lachen, eenmalig vooraf aangekondigd 2 uur geen stroom en dan gelijk denken aan compensatie? er zijn landen waar het net zo onbetrouwbaar is dat ze vaak maar 2 uur stroom per dag hebben.
Gemiddeld had in 2009 een huishouden 26,5 minuut geen stroom. Dat zegt natuurlijk wel iets hoe weinig een storing in Nederland voorkomt, natuurlijk is het vervelend als je dit treft, vooral omdat je niet weet wanneer dit gebeurd en daarom heb je na 4 uur recht op compensatie.

Bij jou is er echter geen sprake van een storing maar van geplande werkzaamheden die netjes van te voren worden aangekondigd. En die dus korter duren dan 4 uur dus geen recht op compensatie.
quote:Vleermuis33 schreef op 15 juni 2010 @ 21:52:

@zwup Het is niet dat ik er lastig over doe

Vind het gewoon irritant dat je zonder stroom zit en dat oa je vriezer het niet doet

En of ik nou wel of niet met de metro gaat dat doet er niet toe

Tuurlijk is het irritant dat je even 2 uurtjes zonder stroom zit. Maar daar kom je ook wel weer overheen. Ik heb een paar jaar geleden 3 keer in korte tijd een grote stroomstoring in mijn wijk gehad...de stroom viel een hele avond uit, maar er zijn geen schokkende dingen gebeurd hoor. Ik heb me prima vermaakt zonder electrische gadgets, mijn koelkast en diepvries hadden gewoon de temperatuur die ze nog moesten hebben en verder geen overlast of wat dan ook.

Ik denk dat de reacties die hier gegeven zijn, voortkomen uit de toon van je OP. Die is niet heel erg lekker. Bovendien is het wel een klein beetje relevant of je wel of niet met de metro gaat. Als je er wel mee gaat, heb je helemaal geen recht van zeuren namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven