Wespentip

06-08-2009 10:04 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag ik via deze weg even degene bedanken die hier een poosje terug DE remedie tegen wespen postte? Bakjes met kruidnagelen in water. Hoe langer het bakje staat, hoe beter het werkt.

Op vakantie in wespenland had ik vier van die bakjes in en om de tent en ik heb amper een wesp gezien, terwijl de mensen om me heen er gek van werden.

Goeie tip!!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
hihihi herken ik jullie meteen. Loop door de stad en ruik ineens een vivaforummer
Misschien kun je ook beginnen met roken . En dan KRETEK gaan roken. Woonde vroeger in een havenstad en als er dan een boot uit Indonesië in de stad lag rook de heel stad naar kruidnagel.
bedankt voor de eucalyptus tip!

Volgens mij zijn er veel meelezers uit mijn stad op dit topic.........Bij appie alle kruidnagelen uitverkocht!
Molie en Twomp...

Gelukkig is het hier in Noord-Holland meestal niet zo erg met de wespen. In de Achterhoek was het een crime vorig jaar. Je kon er geen kop koffie drinken buiten.

Kitty werd dit jaar gestoken in haar hand, zo zielig! Arm kind... gelukkig viel de zwelling mee omdat ik het direct heb uitgezogen, maar ze heeft er wel een paar dagen last van gehad en was panisch voor wespen daarna.
Oeh zielig ja. Ik heb laatst bij de drogist zo'n rescue kitje gekocht, zit zo'n uitzuigpompje in, een tekentang, verkoelende spray, alcoholdoekjes enz. Wel handig!

Hier zijn er ook veel op het moment, eet niet echt ontspannen nee.
Klinkt goed, ik ga het meteen proberen!

Goeie tip ook om wespenvangers een endje verderop te hangen. Heb ze nu centraal hangen, zitten inmiddels vol met (half) dode wespen, maar er cirkelen er nog steeds veel te veel rond om relaxt buiten te kunnen zitten. Heb gisteren de buitendeuren zelfs maar dicht gedaan omdat er binnen ook steeds meer van die krengen rondvogen. Echt een crime (en dat in Noord-Holland).

Maar vanavond nu dus niet meer. Hoera!

Grote dank Poezewoes (en degene van wie jij de tip kreeg)!
quote:Poezewoes schreef op 06 augustus 2009 @ 10:04:

[fgcolor=#0099ff]Bakjes met kruidnagelen in water. Hoe langer het bakje staat, hoe beter het werkt.

Gaat dat niet ontzettend stinken.....? of komt der een geur af wat wij niet ruiken???

Ik heb nu zelf gemaakte wepsenvangers hangen.

zo iets.
Nee, het wordt gewoon een sterke kruidnagellucht. Of je moet kruidnagels vinden stinken. Ik vind het een heerlijke geur. Ik had één bakje zeker een dag of vijf staan en het bedierf niet.

Het wespen kerkhof. (in gekochte wespen vanger)

En deze vangen zelf gemaakt. Werk ook wel
wat nog beter werkt dan een laagje siroop is grand marnier. Wespen vinden dat nog lekkerder. Oke, is wat duurder, maar je vangt er dan ook echt wel 5x zoveel wespen mee.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Dat heb ik niet in huis.

En ga t niet speciaal voor ze kopen....

Dus die wespen hebben geluk.....of juist pech...als ze dat zo lekker vinden:P
Hoe snel werkt het? Ik heb net 2 bakjes neergezet, ik wordt gek van die krengen!!
quote:Poezewoes schreef op 06 augustus 2009 @ 10:54:

Vicky, die wespenvallen ken ik ook. Maar ik heb het idee dat je daar dus ook juist weer extra wespen mee aantrekt.

We waren een weekje weg, ongelooflijk hoeveel wespen er in het inmiddels uitgedroogde potje zaten.

Maar toen ik de 'tip' postte dacht ik 'wat stom, wie weet dit nu niet. Maar goed. Of je extra wespen trekt; ze zijn er toch al denk ik dan. Wij zetten de potjes extra ver weg van het terras.
De kruidnageltruc werkt hier niet. De wespen duiken gewoon tussen de bakjes kruidnagelwater door op zoek naar zoetigheid.

Eentje ging zelfs uitgebreid op de rand van het bakje zitten.

Ik weet het ook niet meer.....
Wat een K**beesten!! Hebben ze überhaupt een nut op deze aardbol??
quote:MozesKriebel schreef op 15 augustus 2009 @ 22:43:

De kruidnageltruc werkt hier niet. De wespen duiken gewoon tussen de bakjes kruidnagelwater door op zoek naar zoetigheid.

Eentje ging zelfs uitgebreid op de rand van het bakje zitten.

Ik weet het ook niet meer.....Je moet eens proberen om het in kokend water te doen. Of op een theelichtje.
quote:Viva Angel5 schreef op 06 augustus 2009 @ 12:08:

(Tegen muggen: eucalyptus-olie verkrijgbaar bij apotheek)

En wat moet ik daar mee doen?, insmeren voor het preventieve? of nadat er al geprikt is? Vooral mijn zoontje is de laatste dagen zwaar de pineut. Vroeguh was ik het maar ze vinden hem nu lekkerder...

Die kruidnagel-water-tip tegen wespen ga ik ook proberen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven