Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Solomio schreef:
29-09-2017 07:15
Wat is er op 17 oktober wat er niet is op 16 oktober?
De Zuidlaardermarkt ;-)

Er was nog iemand in dit topic die met dit idee kwam, en ik vond leuk om ook te doen.
Heb wel koude voeten in bed. Elektrisch dekentje misschien aan, hoewel dat ding niet zelf afslaat.
Gister om 5u40 en vanmiddag nog zonder jas gefietst en in huis kan je nog met T-shirt en korte broek rondlopen, dus verwarming is nog niet nodig. :sun:
Verwarming hoger gezet. Was zo koud hier, ook al stond hij op 20. Kan ook komen doordat ik niet lekker ben.
Het is nog steeds 21 graden in huis, ondanks dat vanmorgen de deur open heeft gestaan. Wel jammer dat we niet veel zon meer krijgen de komende tijd, want dan koelt het snel af en dan moet op een gegeven moment de verwarming wel aan, zeker in de avond.
Nou ja, het zal mijn tijd wel duren.
Gisteren was het zo warm dat ik lekker weer in slippers heb gelopen en nu regent het de hele dag......
Maar verwarming is nog steeds niet aan.
De thermostaat staat op 19 graden, als de temperatuur eronder komt slaat hij automatisch aan. De laagste temp. is tot nu toe 19.5 geweest.
"Boring conversation anyway"
(Even voor mijn informatie :$ ) Mensen die de verwarming nu nog niet aan hoeven te hebben: hebben jullie huizen dan ook allemaal energielabel A enzo? Of hebben jullie mazzel met hoe er zon het huis in komt?

Vind het wel relaxed om te weten in het geval dat ik ga verhuizen, want ik ben wel enigszins jaloers :|
Hier de verwarming nog steeds niet aan. De thermometer staat nu (na de nacht met luchtkoker open) op 19.5 graden. Ik vind het comfortabel genoeg.
Wij wonen in een jaren zeventig hoekhuis (huur).. Overal dubbel glas en muurisolatie maar geen nieuwe woning dus.
Lady grey, geen a label, denk c, maar wel elke zonnestraal in huiskamer. Daardoor is t snel warm want de zon is best nog krachtig. Van de week voor eerst aan gehad. Maar toen was ik tot op m'n ondergoed nat geregend. En goede verwarming hier, na uurthe gaar ie weer uit en dan is het rest van de avond heerlijk in huis
Lady_Grey schreef:
01-10-2017 06:18
(Even voor mijn informatie :$ ) Mensen die de verwarming nu nog niet aan hoeven te hebben: hebben jullie huizen dan ook allemaal energielabel A enzo?

Energielabel A inderdaad. En grote ramen, zodat de zon van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat naar binnen kan schijnen.
Lady_Grey schreef:
(Even voor mijn informatie :$ ) Mensen die de verwarming nu nog niet aan hoeven te hebben: hebben jullie huizen dan ook allemaal energielabel A enzo? Of hebben jullie mazzel met hoe er zon het huis in komt?

Vind het wel relaxed om te weten in het geval dat ik ga verhuizen, want ik ben wel enigszins jaloers :|
Ons huis heeft wel muurisolatie en dubbel glas, maar de warmte vertrekt via de vloer. In de winter is dit huis niet warm te stoken, maar nu met de zon op de ramen stijgt de temperatuur snel naar 22 graden (gisteren)
"Boring conversation anyway"
Hier ook nog steeds de verwarming niet aan. Ik vind het nog steed niet koud ofzo. En als ik het wel even koud heb doe ik een dekentje over me heen.
Lady_Grey schreef:

Geen idee wat het label is. Maar het is een goed geïsoleerd hoekhuis inderdaad.
En als ik het koud krijg, trek ik eerst een trui aan en/of trek een fleece dekentje over me heen.
Bij het opstaan vanochtend was het in huis 21.0 graden. nu 22 graden. Hier gaat de verwarming dus nog even niet aan. Ik weet de energielabel niet, maar vrijstaand huis, maar goed geïsoleerd.
Hier in huis is het nu 19 graden. Dit vind ik voor overdag prima, maar ´s avonds zet ik de verwarming toch wel weer op 20 graden; echter zal dit vandaag niet nodig zijn met het lekkere weer :)
Wij hebben een jaren 30 huis, maar omdat het steeds na een paar dagen toch best weer zonnig is, koelt het nog niet echt af (zon schijnt dan naar binnen). Wel naar 19 graden ofzo, maar dan pak ik liever savonds een dekentje. Momenteel is het 19.5, vind ik nog wel prima.
Ah, bedankt! Ik heb dus vrijwel geen enkele zon op m'n ramen :( . Ik weet wel waar ik naar ga kijken als ik ooit ga verhuizen dan ;-D , zo'n koukleum als ik ben.
De thermostaat staat op 19 graden, als het onder de 19 komt slaat die automatisch aan. Is al wel een paar keer gebeurd, maar de laatste dagen ben ik daarentegen ook weer gewoon in 26 graden thuis gekomen, dus het is hier een beetje wisselvallig.
Lady_Grey schreef:
01-10-2017 19:26
Ah, bedankt! Ik heb dus vrijwel geen enkele zon op m'n ramen :( . Ik weet wel waar ik naar ga kijken als ik ooit ga verhuizen dan ;-D , zo'n koukleum als ik ben.
Als ik ooit ga verhuizen ga ik daar ook een beetje op letten, maar dan andersom. Het is bij mij stukken makkelijk om het aangenaam te krijgen als er geen zon is, dan wanneer de zon er wel op staat (laatste dagen al 26 graden bij thuiskomst, als het buiten echt warm is 36 graden)
[quote=Lady_Grey post_id=27610735 time=1506831486 user_id=286629]

Zeker geen energielabel a hier..denk eerder label F:P
Ik woon boven en ik heb uitkijk op zuidkant.
en ik blijf in beweging:) , zit nooit een hele dag stil.(gebruik nooit de auto , fiets veel)
Hier is de thermostaat nog niet onder de 18 uitgekomen. Ik heb de thermostaat laag staan.
Ik zet de verwarming alleen hoger als ik het kil vind worden. Anders stook ik me arm zonder er wat aan te hebben.
Mijn thermostaat staat op 5 graden, lager kan niet en ik zet hem hoger als ik wil verwarmen. Lees dat velen van jullie dat ding rond de 20 hebben staan, dat betekent dat de verwarming ook aan kan slaan als er niemand thuis is en dat vind ik zonde. Ik wil volledig de regie hebben over wanneer ik mijn huis verwarm.
Lady_Grey schreef:

Ik heb deze zomer de kruipruimte laten isoleren. Volgens mij merk ik de eerste effecten daarvan nu al :-D

Sowieso gaat bij mij de verwarming pas bij 19° C aan.
Wij hebben energielabel C en hier staat hij ook nog niet aan. Wij hebben geen thermostaat, dus kan niet vertellen hoe warm/koud het hier is. Al ben ik erg benieuwd.

En we hebben het zomerdekbed er nog op liggen. Maar ik woon wel samen. In mijn eentje had het herfstdekbed er al op gelegen!
Het is nu 20.5 hier. De kachel slaat aan als het onder de 20 graden wordt, en dat is nu twee keer gebeurd ofzo. Grote glazen schuifpui waardoor veel zon binnenkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven