Winterbanden

17-10-2011 09:32 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
echt nodig of geldklopperij?

Ik weet het niet, het is een enorme uitgave, maar de winters worden kouder.

Ik weet gewoon niet of ik het wel of niet moet doen

Wat doen jullie?
na de laatste 2 winters zeg ik, winterbanden!

Of iig all season banden.
Ik doe het altijd wel, rijdt een stuk prettiger en veiliger.
Wij doen het wel. Vriend is automonteur en het is zeker weten geen geldklopperij hoor. Veiligheid is het allerbelangrijkste.
Ik doe al jaren met all-seasons. Met natte vevelende zomers en warme dagen in februari vind ik dat ideaal. Kies er wel met een merkje dat je er ook mee in de sneeuw in oostenrijk enzo mag rijden (als je vanplan bent die kant op te gaan).

Kijk even in de bandentesten van de ANWB. Wij hebben nu geloof ik de Vector 4seasons van goodyear.
Ik rij met mijn winterbanden vrolijk door de sneeuw, waar andere auto's staan te spinnen en/of niet wegkomen. Vind het een prima investering.

Ik heb winterbanden op velgen, dus ze zijn ook zo omgewisseld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Winterbanden, zeker weten. We laten ze altijd in november wisselen, al zo lang als ik me kan herinneren. Ook bij nat weer heb je veel meer grip. Als je naar de sneeuw gaat kunnen je sneeuwkettingen ook in de kofferbak blijven, tenzij je over een bergpas gaat rijden of niet schoongemaakte binnenwegen. Je hebt geen grip op ijs (ijzel).
verba volant, scripta manent.
Zeker geen geldklopperij, maar bewezen veiliger. Niet voor niets verplicht in bijvoorbeeld Duitsland. Ik wil niets anders meer in de winter.
Jep. Mijn vriend heeft ook winterbandjes voor me aangeschaft. Vorig jaar met m'n auto zo doorgeschoven over de sneeuw, dat ik bijna een ongeluk had.

Dit jaar veilig de weg op (t scheelt echt veel qua grip enz).

Mijn winterbanden zitten ook om velgen, dus mijn vriend wisselt ze zo voor me om.
Doen! Wij hebben ze ook , harstikke handig ( en veilig ).
.