Wonen Amsterdam

06-06-2010 14:16 28 berichten
Na alle voors en tegens bekeken te hebben heb ik besloten dat ik zo rond september 2011 wil verhuizen naar Amsterdam. Ik weet dat dat nog heel lastig kan gaan worden maar omdat ik daar een studie ga volgen wil ik het toch gaan proberen. Daarom ben ik alvast begonnen met mijn zoektocht maar ik kan alle tips en ideeen wel gebruiken vooral over waar ik wel en waar ik beter niet kan gaan kijken (welke wijken etc).
Alle reacties Link kopieren
Of desnoods anti-kraak. Heb je voor een schijntje (125 euro incl.) je eigen keuken en douche. Je weet alleen niet waar je terecht komt of voor hoe lang.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
800 euro is best een hoog bedrag! Ik heb net een appartement (55m2) gekocht voor 200.000 euro (baarsjes;, t.o. oud west en naast oud zuid, erg leuke buurt) en betaal daar ongeveer 620 euro per maand netto voor. Heb je tegen die tijd ook niet een vast contract?? Ik heb dit huis trouwens gekocht met een tijdelijk contract. Wel met een intentie verklaring van mijn baas dat ik ooit een vast contract ga krijgen. Inmiddels heb ik die gelukkig gekregen. Maar dan ben je dus wel goedkoper uit. Succes met zoeken en alvast welkom in de leukste stad van NL!
Een vriendin van mij huurde een prima woning voor 900 E per maand in IJburg. Dat had een grote woonkamer en twee slaapkamers. Prima te doen als je bijvoorbeeld samen met een ander werkend iemand een huis deelt.

Een andere vriendin had een leuk appartement voor 750 e inclusief GWL. Je moet rondvragen en vooral heel duidelijk aan iedereen laten weten in je omgeving dat je zoekt. Bij mij resulteerde dat al snel in de luxe van moeten kiezen welk appartement ik het leukst vond. Zo moeilijk vond ik iets te huren vinden in Amsterdam eigenlijk dus niet. Je moet het alleen inderdaad wel uit je eigen netwerk halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven