Zorgen om veiligheid

13-01-2024 19:16 470 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dit is het zoveelste topic dat ik open. Sorry daarvoor.

Mijn partner staat onder enorme stress door mijn problematiek, mijn beperkte mobiliteit/mantelzorg en werkproblemen (vertrouwensbreuk)

Maar deze week heeft hij meerdere uitspraken gedaan, die mij angst aanjagen.

Over mij voor de trein duwen met mijn rolstoel, bijvoorbeeld.
Over het lichamelijk toebregen van letsel bij collega's als hij terug moet naar zijn werk, ondanks zijn ziekmelding.

En vandaag dreigde hij een vrouw of haar kind te bedreigen of zelfs vermoorden (!!!) en ging ervan door met zijn auto. Met de mededeling dat ik moet zeggen dat ik van niks weet. Als politie belt: niet opnemen. Zondag zou hij terugkomen.

Ik heb de politie gebeld, vrees dat de stoppen doorslaan. Maar wilde geen naam noemen, ook uit angst voor eigen veiligheid.

Hij is inmiddels thuis, tot mijn grote opluchting, maar nog steeds woest.
Wat kan ik het beste doen? Ik wil dat hij hulp krijgt, maar mezelfen anderen ook niet in gevaar brengen, en hem niet in gevaar brengen.

Hij heeft zóveel opgekropte woede in zich... Trauma's die hij altijd wegdrukte door te werken en middelen..

Wat nu??
Ik heb gebeld naar vriendinnen maar kan nergens heen om tijdelijk onder te duiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
06-06-2024 08:44
Update.

Ik heb de katten weg kunnen halen en zoek een veilig onderkomen voor ze.

Het is enorm uit de hand gelopen. Vanwege de afwikkeling van praktische zaken, hadden we nog contact. Ik merkte dat hij hartstikke psychotisch werd, ik heb contact gezocht met zijn wijkagent en met een meldpunt voor personen over wie je bezorgd bent.

Het is uiteindelijk zover gekomen dat hij met messen over straat ging lopen, ging schreeuwen en spullen kapot maakte. Toen hebben de buren 112 gebeld en is hij ingerekend door 7 agenten.

Nog geen 20u later was hij weer vrij.
Ik vind het ongelooflijk, waarom doet ggz niets? Zowel de buren en ik hebben het al heel lang aangegeven...
Ze zeiden ook: blijkbaar moet het eerst nóg meer uit de hand lopen.
Hoeveel komen er uit dat huis?
Je had al en kat bij je zus gestald, een kitten sinds december ?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kat is daar weg, jij zit op een veilige plek en de politie is op de hoogte
Geen enkele reden meer voor jou om je er verder mee bezig te houden. Richt je nu op jezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zal ik nog aangifte tegen hem doen?
Of breng ik mezelf dan nog meer in de problemen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
06-06-2024 21:26
Zal ik nog aangifte tegen hem doen?
Of breng ik mezelf dan nog meer in de problemen?

Waar wil je aangifte van doen dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt nu niks meer in dat huis, gewoon weggaan en niet meer terugkijken. Je zit nu op een plek ver weg, dus zorg dat hij niet weet waar je zit. (ik zou niet weten hoe hij erachter moet komen) en de telefoon niet opnemen, als je een nummer niet kent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jawel, mijn spullen liggen er nog..
Kleding, meubels, van alles.
De kamer waar ik nu zit is gemeubileerd namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
09-06-2024 18:19
Jawel, mijn spullen liggen er nog..
Kleding, meubels, van alles.
De kamer waar ik nu zit is gemeubileerd namelijk.
Er lag ook kleding voor je klaar in die kamer?
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
09-06-2024 18:19
Jawel, mijn spullen liggen er nog..
Kleding, meubels, van alles.
De kamer waar ik nu zit is gemeubileerd namelijk.

Dat is niet handig. Snij de banden door, zorg dat je niet meer afhankelijk bent van hem en hem niet als gratis opslag gebruikt. Als het niet lukt om ze (met hulp) naar een betaalde opslag te verhuizen dan zou ik ze als verloren beschouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
09-06-2024 18:19
Jawel, mijn spullen liggen er nog..
Kleding, meubels, van alles.
De kamer waar ik nu zit is gemeubileerd namelijk.
Zeer onhandig van je zeker die kleding. Ik zou mijn verlies nemen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
06-06-2024 08:44
Update.

Ik heb de katten weg kunnen halen en zoek een veilig onderkomen voor ze.

Het is enorm uit de hand gelopen. Vanwege de afwikkeling van praktische zaken, hadden we nog contact. Ik merkte dat hij hartstikke psychotisch werd, ik heb contact gezocht met zijn wijkagent en met een meldpunt voor personen over wie je bezorgd bent.

Het is uiteindelijk zover gekomen dat hij met messen over straat ging lopen, ging schreeuwen en spullen kapot maakte. Toen hebben de buren 112 gebeld en is hij ingerekend door 7 agenten.

Nog geen 20u later was hij weer vrij.
Ik vind het ongelooflijk, waarom doet ggz niets? Zowel de buren en ik hebben het al heel lang aangegeven...
Ze zeiden ook: blijkbaar moet het eerst nóg meer uit de hand lopen.
Hi!

Dierenliefhebber hier. Ik heb mij tijd terug aangemeld hier als gastopvang. Helaas geen plek, maar is hard nodig! Dus voor alle forummers. Mooi initiatief..

Voor TO! Hier vangen ze jouw katten op en krijg je ze terug bij nieuwe huisvesting. Weet niet of je in aanmerking komt. Maar neem aub contact met ze op.

https://mendoo.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravena schreef:
09-06-2024 18:19
Jawel, mijn spullen liggen er nog..
Kleding, meubels, van alles.
De kamer waar ik nu zit is gemeubileerd namelijk.
Je hebt een nieuwe start gemaakt. Zie dit als verloren en ga verder. Je veiligheid staat voorop. Deze spullen zijn vervangbaar, jouw leven niet..
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel een mooie reden om nieuw drama te creëren natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wooz schreef:
09-06-2024 20:43
Je hebt een nieuwe start gemaakt. Zie dit als verloren en ga verder. Je veiligheid staat voorop. Deze spullen zijn vervangbaar, jouw leven niet..
Precies, zo zie ik dat ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
09-06-2024 18:22
Er lag ook kleding voor je klaar in die kamer?
Nee, heb een koffer en tas meegenomen. Maar niet alles paste erin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat die spullen en hou op je langer bezig te houden met die kerel. Je lijkt wel verslaafd aan die vent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou mijn verlies nemen. De bank was van jou toch? In welke staat zou die bank nu zijn, nu hij daar alleen woont, niet schoonmaakt en misschien allemaal drugsvrienden op bezoek heeft.

Kijk bij de kringloop of marktplaats als je een nieuwe plek hebt.

Je moet weg blijven bij die man. Ik krijg het gevoel dat je reden zoekt om in contact met hem te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel erg moeilijk om hem los te laten, ja. We hebben samen ook mooie tijden gehad en hij stond wel voor mij klaar toen ik het moeilijk had. Dat zal ik nooit vergeten. Ook de mensen om hem heen, kennen hem als een lieve, maar complexe jongen. Die door het drugsgebruik enorm is veranderd. Ik heb er veel verdriet van, ik zit nog middenin de rouw. Ik wil hem ergens ook ´redden´ of tenminste hem achterlaten met de juiste hulp om hem heen.

Maar iemand moet ook zelf willen. Ik heb hem genoeg handreikingen gedaan, daar heeft hij niets mee gedaan. Misschien dat ik een afscheidsbrief ga schrijven aan hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wooz schreef:
09-06-2024 20:42
Hi!

Dierenliefhebber hier. Ik heb mij tijd terug aangemeld hier als gastopvang. Helaas geen plek, maar is hard nodig! Dus voor alle forummers. Mooi initiatief..

Voor TO! Hier vangen ze jouw katten op en krijg je ze terug bij nieuwe huisvesting. Weet niet of je in aanmerking komt. Maar neem aub contact met ze op.

https://mendoo.nl/
Dankjewel! Ik ga ernaar kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve mensen.

Even een update in dit forum.
Het is onlangs erg uit de hand gelopen met mijn ex.
Het verhaal is zelfs in de media geweest en daar breed uitgemeten.

Pas nu ziet de politie in dat wat ik al die tijd al aangaf, klopte.
De buren hebben ook alarm geslagen en hij is nu gedwongen opgenomen omdat hij psychotisch is, tegelijk is de politie bezig met onderzoek en is er een doorzoeking geweest. En liggen er aanklachten, zoals het rijden onder invloed, maar ook qua drugs.

Ik heb er heel veel verdriet van, dat ik al die tijd niet werd geloofd door instanties als het wijkteam, Veilig Thuis en de politie en dat zij de verantwoordelijkheid afschoven. Dit vooral vanwege mijn psychische problematiek. Er is letterlijk tegen mij gezegd: 'jij bent gevoelig' en er werd geïnsinueerd dat het kwam doordat ik kalmerende medicatie aan het afbouwen was.

In al die tijd heb ik steun gehad aan de mensen op dit forum, waarvoor dank.
Ook heb ik veel steun gehad aan vriendinnen. Eerst leken zij ook te denken dat het meeviel: mijn ex oogt als een vriendelijke en rustige man. Pas nu het uit de hand is gelopen, geloven ze mij.

Ik ben ook erg teleurgesteld in mijn familie, die hetzelfde lijken te denken. Pas nu is het zo van: oh ja, die jongen deugde echt niet. En staan ze achter mijn besluit om weg te gaan bij hem.

Ik zit nog steeds bij de tijdelijke woonruimte. Die mensen daar, heb ik veel steun aan gehad. Ik ben bij deze plek gekomen door een oproepje op social media. Ik hoop ook dat zij mij kunnen helpen wat anders te vinden. Intussen is er het vermoeden van PTSS. Ik heb angst- en paniekaanvallen en slaap slecht, door alles wat er is voorgevallen.

Ik heb contact opgenomen met mijn vorige woonbegeleider, die mij goed kent, en hem gevraagd mee te denken omdat ik enorm vastloop met instanties. Mijn hulpvraag verandert steeds, doordat de situatie steeds verandert. Dat erkent hij ook. Hij zei dat mijn casus erg complex is en dat niet alle instanties voor bijv. woonbegeleiding, daar raad mee weten. Nu stemt hij af met het wijkteam dat ik naar het Leger des Heils kan worden doorverwezen om mijn leven op orde te krijgen. Ik hoop dat dit lukt...

De belangrijkste les is misschien wel dat ik kan vertrouwen op mijn gevoel. Het niet-pluis gevoel klopt. Hij was heel psychotisch en ik was onveilig. Ik ben op tijd weg gegaan daar...
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterkte Ravenna! Was het dit bericht?

[...] Mooie levensles, vertrouw op je gevoel. Ik wens je veel heling toe. Het komt goed.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2024 21:33
Reden: privacy
43.24% gewijzigd
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven