Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Teckeltje! Bij de Ikea zijn er vaak inderdaad voldoende mogelijkheden voor kinderen om naar de wc te gaan.

Wat lief Sneeuwbal! Hopelijk is hij nu echt van de speen af.

Ik ben er ook wat meer over na aan het denken hoe we zoon van de speen af krijgen... Hij heeft 'm voornamelijk in bed maar van de week kon hij dus 's nachts zn speen niet vinden en was het erom aan het huilen. Ben er zelfs voor uit bed gegaan om hem te helpen.
Heb zo'n vermoeden dat zoon die speen niet vrijwillig gaat afgeven :zzz:
Lief sneeuwbal, ging het goed?

Hier dachten we ook dat we drama zouden krijgen, maar toen babybroertjecer en was, zij hij dat spenen voor baby's waren en sindsdien geen speen meer.
Wat goed sneeuwbal!

Hier is dochter met het slapen gaan wel heel erg gehecht aan de speen. We leggen hem wel weg als ze slaapt. Hoop dat het net zo gaat als bij jou snowgirl!

Gisteren had ze een bui dat als ze iets wilde en het gebeurde niet gelijk dat de direct ging miepen.. zo vermoeiend. En de hele middag zei ze dat ze honger had en toen haar eten op tafel stond had ze geen trek na twee happen en ging steeds draaien op haar stoel. Toen heb ik haar even op de trap gezet en met haar gepraat dat we gewoon gaan eten en recht gaan zitten op de stoel. Was het zo zat haha. Maar het hielp wel. Want daarna was ze een engeltje.
Teckeltje, wat goed van de zindelijkheid! Heb je hem al naar het kdv gedaan zonder luier of wacht je daar nog even mee?

Sneeuwball, wat fijn! Zo zie je maar, ze kunnen er zomaar van de een op andere dag klaar mee zijn.

Peuter is nog steeds ziek. Ze had vanochtend geen koorts dus ik heb haar wel naar de peuterspeelzaal gebracht, maar ze voelt nu weer warm en is erg hangerig.
Aardbei: wij konden ook regelmatig in de nacht de speen zoeken voor zoon.

Maar, hij heeft met naar bed gaan 10x om de speen gevraagd. Niet gekregem en is gewoon gaan slapen.

Werd midden in de nacht wakker, was zn knuffel kwijt maar heeft niet om zn speen gevraagd :cheer:

Hij moest er inderdaad klaar voor zijn ofzo. Trotse mama hier.

Nu nog zindelijk worden.

Vanmiddag zei hij, mama ik moet poepen. Maar hij wilde in zn luier poepen.
Dus ik ben meer en meer overtuigd dag hij het gewoon kan, maar er nog zeker in moet gaan voelen.
Wat goed sneeuwbal!! Fijn dat je er van af bent!

Peuter en z'n zindelijkheid gaat super. Morgen weer zonder luier naar kdv. Was maandag heel goed gegaan. Alleen bij het halen door de andere ouders vanaf half 5 in z'n broek geplast (2x)omdat hij de juf niet wilde vragen om hem te helpen. Denk dat hij dat niet durfde. Toen hebben ze hem een luier om gedaan, omdat hij ook erg moest huilen dat hij in z'n broek had geplast. Thuis gaat het heel goed. Vandaag wel in z'n broek gepoept (helaas een soort diarree, man was bezig met wat anders boven en peuter was beneden). Was wel sneu voor hem, was ie ook overstuur. We leggen hem uit dat ongelukjes kunnen gebeuren. Dat helpt wel. Nu liggen ze lekker te slapen. Ik ga ook zo, ben niet fit.
Sneeuwbal wat goed goed zeg zo zonder speen slapen! Ik zie dat hier nog niet gebeuren zonder speen maar zoon is nog maar anderhalf! En de duim van peuter zal ook nog wel even blijven haha

Teckel je zoon doet het knap hoor zo der luier! Goed dat je door gepakt hebt!

Fiona hoop dat het snel over gaat met ziek zijn. Is je man nog steeds aan het werk snachts?

Pip zooo herkenbaar dochter Heeft ook van die dagen poehhh

Vannacht had ze gespuugd in bed haalde haar vanmorgen uit bed en stonk enorm kom ik beneden overal spuug , half 6 zat ze in bad! Op kdv ook hangerig en miepen.

Weet iemand of je de dvd van Lotte en max gebaren ook kan downloaden? Wij hebben geen dvd speler meer al jaren geleden weg gedaan.
Quest schreef:
19-12-2019 21:00
Sneeuwbal wat goed goed zeg zo zonder speen slapen! Ik zie dat hier nog niet gebeuren zonder speen maar zoon is nog maar anderhalf! En de duim van peuter zal ook nog wel even blijven haha

Teckel je zoon doet het knap hoor zo der luier! Goed dat je door gepakt hebt!

Fiona hoop dat het snel over gaat met ziek zijn. Is je man nog steeds aan het werk snachts?

Pip zooo herkenbaar dochter Heeft ook van die dagen poehhh

Vannacht had ze gespuugd in bed haalde haar vanmorgen uit bed en stonk enorm kom ik beneden overal spuug , half 6 zat ze in bad! Op kdv ook hangerig en miepen.

Weet iemand of je de dvd van Lotte en max gebaren ook kan downloaden? Wij hebben geen dvd speler meer al jaren geleden weg gedaan.
Je kan van lotte en max een digitaal abonnement nemen. 5 of 6 euro per maand onbeperkt toegang. En dan streamen
Wat goed zeg zonder speen! @quest, hoe gaat het nu?
1e kerstdag heb ik geen plannen met Rozetje, dat wordt een lekker lounge dagje, maar ik wil het eten wel een beetje gezellig maken. Gourmet lijkt me geen succes nog (qua geduld aan haar kant en dat ze niet graag vlees eet).

Wat is leuk tafelen met een 2.5 jarige? En anders wordt het wel pizza of pasta :D haha
Ach sneu zeg quest.
Is ze wat opgeknapt al,?

Ik denk dat je lotte en max wel ergens (betaald) kan downloaden. Wij hebben het op werk ook op het netwerk staan. Maar waar zou ik niet weten.

Wij gaan juist gourmetten met onze 3jarige. Hij kan kiezen wat hij wil eten en als hij klaar is, mag hij best van tafel om te spelen. Makkelijk juist. Hebben we al vaker gedaan en dat was ook een succes.
Je kan ook pannenkoekjes etc maken op de gourmet.

Anders een maaltijd kiezen die peuter erg lekker vind? En dat wat luxer maken. Bijv. Pannenkoeken met aardbeien en besjes of zoiets.

De hele ochtend zonder luier en zonder ongelukjes hier! Met slapen wel een luier om gedaan, maar die doe ik zo weer uit als ik hem uit bed haal.
Wij hebben weinig plannen met kerst. Wel een keer brunchen met familie. Verder gewoon even thuis genieten dat gebeurd echt te weinig. We eten lekker pannenkoeken en dan wat luxer wat sneeuwbal zegt.

Hier al de hele dag droog ook, ben benieuwd hoe ze het verder oppakt. Dit is pas dag twee zonder luier.
Zindelijkheid blijft goed gaan hier. Ben zo trots op hem. Uit de middagslaap ook vaak droog!
Verder is hij ook gezellig. Wel vroeg wakker steeds. Waar het eerst rond 8en was is nu half 7 uitslapen. Maar doordat hij elke dag tegen 6en wakker is slaapt hij wel lekker tussen 1 en 3.dus ja, elk voordeel heeft z'n nadeel. Later wakker = geen middag slaapje.
Verder is baby nu aan de puf vanwege langdurige benauwdheid. Wat een krijs drama is dat zeg. En of 't nou wat doet... Dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Dankje rosings voor de tip alleen vind het wel aan de prijs.
Ga eens kijken waar het evt te downloaden is.

Wat goed van de zindelijke Peuters zeg!
Heerlijk zonder luier.
Hier nog geen interesse ze vindt het heerlijk zonder luier lopen en op potje zitten maar er komt niks.

Lief dat je het vraagt envelop.
Dochter is nog steeds niet in haar hum en zoon zen ogen zitten weer dicht! Het was een heftig dagje weer, hoop dat dit snel voorbij is, en iedereen weer lekker in zen vel zit! Vind echt niet meer leuk zo ;( en voel me nog schuldig ook dat ik er zo in sta nu! Pffff
Quest schreef:
20-12-2019 20:03
Dankje rosings voor de tip alleen vind het wel aan de prijs.
Ga eens kijken waar het evt te downloaden is.

Wat goed van de zindelijke Peuters zeg!
Heerlijk zonder luier.
Hier nog geen interesse ze vindt het heerlijk zonder luier lopen en op potje zitten maar er komt niks.

Lief dat je het vraagt envelop.
Dochter is nog steeds niet in haar hum en zoon zen ogen zitten weer dicht! Het was een heftig dagje weer, hoop dat dit snel voorbij is, en iedereen weer lekker in zen vel zit! Vind echt niet meer leuk zo ;( en voel me nog schuldig ook dat ik er zo in sta nu! Pffff
Ik heb bij de bieb geleend en die gekopieerd. Ook via YouTube gekeken. En 3 maanden een abbo gehad om het kopiëren te compenseren hahaha
Quest wat rot zeg. Niet schuldig voelen hoor!!!!

Hee wat is er zo leuk aan die lotte en Max dan?
Het streamen is ook beetje een probleem hier hebben geen i pad en kinderen zitten niet op de telefoon. :facepalm:
Nou Quest daar hoef je je alles behalve schuldig over te voelen! Hoop ook dat het snel over is bij jullie.

Vraagje voor de kids die al langer zindelijk zijn. Wij zijn nu een half jaar zonder luier en dat gaat goed, dochter gaat alleen naar de wc en bij plassen veegt ze zelf af en trekt ze door. Bij poepen roept ze ons en vegen wij voor haar. Wanneer begin je dat zelf te leren? En hoe leer je dat? Zijn er hier al peuters waarbij het zelf goed lukt?
Supergoed van alle andere peuters die ook zindelijk aan het worden zijn!
Dag 1 van project zindelijkheid. Ben héél benieuwd hoe het zal gaan.
Geen tips Envelop, maar ik vraag me wel hetzelfde af. Dochter is nu ongeveer 2 maanden zonder luier maar ook bij het plassen veeg ik nog steeds af en ik trek ook haar broek nog naar beneden. Ik denk dat ik haar daar wat zelfstandiger in moet laten zijn want ze kan het prima zelf denk ik.

Hier zitten we nog flink in de ziekenboeg. Peuter begint wat op te knappen maar hoest nog wel de longen uit haar lijf. Ik ben zelf al twee dagen flink ziek met koorts en de baby zit ook helemaal vol snot en hoest veel. Mijn man draait nog steeds veel nachtdiensten met hier en daar een vrije dag ertussen. Ik hoop zo dat hij niet ook ziek wordt.. Peuter is net opgehaald door oma, zodat ik straks tegelijk met de baby naar bed kan.

Lotte en Max: nog nooit van gehoord. Wat is dat en wat maakt het zo leuk?

Sterkte voor de andere zieken. Ik vind het moederschap nu ook even helemaal niet leuk. En daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen Quest, dat is menselijk. En dat komt ook echt wel weer.
Over goed afvegen.. Mijn oudste is 7 en veegt wel zelf af maar echt niet altijd goed genoeg. En ik hoor daar meer moeders op school over,dus dat lijkt de algemene tendens te zijn.
Peuter wilde vanmorgen zonder luier naar de gym. Ging super goed. Hij heeft zelfs na de gym op een grote wc geplast terwijl hij dat best eng vindt omdat z'n billen er door zakken.
Aah wat goed Teckeltje! :cheer:
Voel jij je al wat beter Fiona? Ik ben ook al een week ziek. Vannacht wel fijn kunnen slapen door de codeïne. Maar ben MOE. hoop dat we allemaal voor de kerst weer opgeknapt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven