We hebben de naam!, denk ik..
donderdag 5 april 2018 om 15:23
Hoi allemaal,
Ik lees al wel een tijdje mee om inspiratie op te doen voor een naam.
Na 2 meiden komt er bij ons een knul!
We zijn er zo goed als zeker uit, maar ben alleen even benieuwd hoe mensen zullen reageren op de naam, het is een heel weinig voorkomende naam ( dat hebben onze dochters overigens ook maar daarop alleen positieve reacties gehad
)
De naam is: Riven
*edit: Uitspraak op zn Nederlands, met de i klank, niet de ie
Benieuwd naar jullie eerste gedachten bij t horen van de naam
Ik lees al wel een tijdje mee om inspiratie op te doen voor een naam.
Na 2 meiden komt er bij ons een knul!
We zijn er zo goed als zeker uit, maar ben alleen even benieuwd hoe mensen zullen reageren op de naam, het is een heel weinig voorkomende naam ( dat hebben onze dochters overigens ook maar daarop alleen positieve reacties gehad
De naam is: Riven
*edit: Uitspraak op zn Nederlands, met de i klank, niet de ie
Benieuwd naar jullie eerste gedachten bij t horen van de naam
anoniem_367458 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 15:29
6.50% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 15:26
donderdag 5 april 2018 om 15:28
Ik ook.
En ik las niet goed en zag alleen de naam en dacht "een meisje", maar ik lees nu nog eens goed en zie dat je het als jongensnaam wilt gebruiken.
Hmm, zit er nu even naar te kijken en ik weet gewoon echt niet wat ik ervan vind.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 15:30
2.45% gewijzigd
donderdag 5 april 2018 om 15:30
Ri-vun dus?3ewonderopkomst schreef: ↑05-04-2018 15:28Oja, wel even handig om erbij te zeggen
Uitspraak is gewoon op zn Nederlands, Riven, dus de i klank, geen ie
Ik denk dat de uitspraak verwarring gaat opleveren.
donderdag 5 april 2018 om 15:30
3ewonderopkomst schreef: ↑05-04-2018 15:28Oja, wel even handig om erbij te zeggen
Uitspraak is gewoon op zn Nederlands, Riven, dus de i klank, geen ie
Hoe bedoel je de 'i' klank? Als in het woordje "Rifka" of als in "rivier"?
En hoe spreek je de tweede lettergreep uit? Als "un" of "èn" (als in 'bek')
donderdag 5 april 2018 om 15:32
Hier hetzelfde! Mijn eerste gedachte was een meisjesnaam, maar ik vind het zeker niet een stomme naam. Het is even wennen, maar op schrift ziet hij er mooi uit en ik denk dat mensen snel genoeg aan de uitspraak wennen.
donderdag 5 april 2018 om 15:33
Ik vind heel veel van dit soort namen net wat te ver gezocht. Je kind zal zijn leven lang de reactie Wat? krijgen als hij zich voorstelt. En dan moet hij zijn naam spellen. Lijkt me niet echt iets waar je de eerste minuten van een kennismaking mee wil bezig zijn. En dat dan steeds opnieuw, je leven lang.
Maar het is nu hip. Het moet allemaal zo uniek en origineel mogelijk. Ik vind het nogal moeilijk gedoe.
Maar het is nu hip. Het moet allemaal zo uniek en origineel mogelijk. Ik vind het nogal moeilijk gedoe.
donderdag 5 april 2018 om 15:35
Eerst dachten we aan de naam River , maar dat vonden we idd te meisjes achtig.. vandaar dat wij er Riven van gemaakt hebben.Mejuffrouwmuis schreef: ↑05-04-2018 15:32Hier hetzelfde! Mijn eerste gedachte was een meisjesnaam, maar ik vind het zeker niet een stomme naam. Het is even wennen, maar op schrift ziet hij er mooi uit en ik denk dat mensen snel genoeg aan de uitspraak wennen.