Negerzoenen?

18-09-2011 09:33 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar weken heb ik ongelooflijk veel trek in negerzoenen (choco gevuld met slagroom op een koekje). Maar bij de AH's zijn ze niet meer te koop. Nu woon ik in een grote stad met veel kleine AH's en het assortiment is dan vaak erg beperkt. Dus mijn vraag is: Zijn negerzoenen nog wel ergens te koop? Andere supermarkt? Of grote AH buiten de stad? Het begint zo langzamerhand een obsessie te worden
Maar voor alle politieke correctelingen; wie viert met die reden daadwerkelijk geen Sinterklaas?

Ik vind het veel belangrijker wat ik mijn kinderen zelf meegeef. Zwarte Piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt. Da's een anders insteek. Misschien wat minder negatief en misschien ligt de waarheid wel anders, maar het originele Sint-verhaal ligt ook wel wat anders dan hoe wij het nu aan onze kinderen vertellen.

Gewoon je verstand gebruiken dus, die politieke correctheid doe je volgens mij niemand een lol mee.
ik heb vertrouwen in mijn kinderen maar ik heb geen vertrouwen in andermans kinderen die mijn kinderen voor zwarte piet zullen uitmaken. Daarom pleit ik en met mij velen voor kennis en onderwijs op school (zie mn eerdere posts)
quote:princessetamtam schreef op 18 september 2011 @ 15:15:

ik heb vertrouwen in mijn kind ( die half marokkaans is overigens, een halve moor dus ), ik heb alleen net wat minder vertrouwen in de maatschappij.Dus jij denkt dat er nergens gediscrimineerd word?, word eens wakker, onder Marokanen,turken gekleurde mensen witte mensen overal word er gediscrimineerd is het niet om de kleur dan is het wel om de status, is het niet om de status dan is het wel om dat je minder poen hebt, is het niet de poen dan is het wel de buurt waar je vandaan komt.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 15:07:

[...]

Dank je, alwetende.

Dus je geeft me gelijk?

Door wat je net schreef ga ik er nu vanuit dat je zelf donker bent. Dan vind ik de manier waarop je je standpunt brengt helemaal onbegrijpelijk.

Je ziet dat ook in films over vroeger. Zo een donkere man die dan zelf zijn eigen volk verraadt en politieagent wordt voor het blanke regime en bij opstanden zijn eigen volk er van langs mept en arresteert. Of een Joodse man die tijdens WO II zijn eigen volk verraad. Werd ook gezegd "Jij kan wel denken dat je geen Jood bent, maar voor die Duitsers ben jij net zoveel Jood als ik en nog wel een hele domme Jood, die denkt dat hij er bijhoort maar hij hoort nergens meer bij".
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:18:

[...]

Dus jij denkt dat er nergens gediscrimineerd word?, word eens wakker, onder Marokanen,turken gekleurde mensen witte mensen overal word er gediscrimineerd is het niet om de kleur dan is het wel om de status, is het niet om de status dan is het wel om dat je minder poen hebt, is het niet de poen dan is het wel de buurt waar je vandaan komt.Is waar hoor, daar wordt gemakshalve overheen gekeken, maar Ik kan er maar beter niets meer over zeggen, want de haren rijzen je te berge en ik spoor niet, dus is het het beste om alles maar zo te laten zoals het is.
quote:miss_marvellous schreef op 18 september 2011 @ 15:17:

ik heb vertrouwen in mijn kinderen maar ik heb geen vertrouwen in andermans kinderen die mijn kinderen voor zwarte piet zullen uitmaken. Daarom pleit ik en met mij velen voor kennis en onderwijs op school (zie mn eerdere posts)Je kunt ook overal discriminatie in willen zien.
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:18:

[...]

Dus jij denkt dat er nergens gediscrimineerd word?, word eens wakker, onder Marokanen,turken gekleurde mensen witte mensen overal word er gediscrimineerd is het niet om de kleur dan is het wel om de status, is het niet om de status dan is het wel om dat je minder poen hebt, is het niet de poen dan is het wel de buurt waar je vandaan komt.dat weet ik heel goed, ronnie.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 15:21:

[...]

Is waar hoor, daar wordt gemakshalve overheen gekeken, maar Ik kan er maar beter niets meer over zeggen, want de haren rijzen je te berge en ik spoor niet, dus is het het beste om alles maar zo te laten zoals het is.Ik zou niet weten waarom jij je eigen mening ervaring niet mag hebben, ik zou niet weten waarom jij niks mag zeggen en je je mond laat snoeren.
quote:Iwannalive schreef op 18 september 2011 @ 15:19:

[...]

Dus je geeft me gelijk?

Door wat je net schreef ga ik er nu vanuit dat je zelf donker bent. Dan vind ik de manier waarop je je standpunt brengt helemaal onbegrijpelijk.

Je ziet dat ook in films over vroeger. Zo een donkere man die dan zelf zijn eigen volk verraadt en politieagent wordt voor het blanke regime en bij opstanden zijn eigen volk er van langs mept en arresteert. Of een Joodse man die tijdens WO II zijn eigen volk verraad. Werd ook gezegd "Jij kan wel denken dat je geen Jood bent, maar voor die Duitsers ben jij net zoveel Jood als ik en nog wel een hele domme Jood, die denkt dat hij er bijhoort maar hij hoort nergens meer bij".Daarom zei ik dus dank je, want nu geef je dus duidelijk blijk van het feit dat je zelf niet spoort. Nogmaals, dank je.
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:13:

Jemig wat een gezeik om niks zeg, je kan in alles wel discriminatie zien, leuk leven heb je dan.

Laat de kids gewoon gewoon sint met zwarte pieten vieren dat gezeik om de kleur, alsof ik vroeger het verschil tussen een geschilderd figuur of een echt gekleurd persoon niet zag, wat hebben jullie weinig vertrouwen in jullie eigen kids zeg!Niet gek he als kinderen weinig van de geschiedenis van dit soort feesten mee krijgen. En nogmaals zoals je kunt lezen zijn er mensen die dit niet willen voor hun kinderen. Leef en laat leven!
Precies leef en laat leven dus zwarte piet is gewoon zwarte piet!
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:21:

[...]

Ik zou niet weten waarom jij je eigen mening ervaring niet mag hebben, ik zou niet weten waarom jij niks mag zeggen en je je mond laat snoeren.Ja sorry, maar als ik hier ervaringen ga zitten vertellen, dan krijg ik de hele zooi over me heen, want het is namelijk alleen maar erg als je je er zielig bij voelt en er over klaagt.
Ik vind de naam zwarte piet ook niet zo discriminerend. Maar kan me wel voorstellen dat negers er wel moeite mee hebben, vind dat niet zo raar.

Er zijn zelfs mensen die het liegen vinden als ze tegen hun kinderen zeggen dat Sinterklaas bestaat.
quote:Zanne schreef op 18 september 2011 @ 15:24:

Ik vind de naam zwarte piet ook niet zo discriminerend. Maar kan me wel voorstellen dat negers er wel moeite mee hebben, vind dat niet zo raar.

Er zijn zelfs mensen die het liegen vinden als ze tegen hun kinderen zeggen dat Sinterklaas bestaat.Ik vind het nogal overtrokken er word duidelijk verteld dat ze zwart zijn doordat ze door de schoorsteen kwamen.
een keuze maken in hoe je het sinterklaasfeest wil vieren is beter dan de boel de boel laten. Natuurlijk wil je een kind een sinterklaasfeest niet ontnemen omdat hij/zij cadeautjes krijgt. maar het gaat om de basis en de voorwaarden waarop dit feest is berust. kloppen deze nog en zijn ze nog te rechtvaardigen? Dat is wat men zich kan afvragen, dingen klakkeloos overnemen omdat het altijd zo is geweest
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:25:

[...]

Ik vind het nogal overtrokken er word duidelijk verteld dat ze zwart zijn doordat ze door de schoorsteen kwamen.

Ja, maar zoals al eerder werd gezegd, dat kroeshaar dan? En die dikke lippen?

Ik val er niet over, maar het ligt blijkbaar gevoelig voor veel mensen, volgens mij kun je dat dan gewoon serieus nemen.
het ligt gevoelig omdat je een karikatuur neerzet van mensen, snap niet dat dat zo moeilijk te begrijpen is.
quote:Zanne schreef op 18 september 2011 @ 15:27:

[...]

Ja, maar zoals al eerder werd gezegd, dat kroeshaar dan? En die dikke lippen?

Ik val er niet over, maar het ligt blijkbaar gevoelig voor veel mensen, volgens mij kun je dat dan gewoon serieus nemen.Ach je kan natuurlijk wel overal over gevoellig op reageren of het relativeren, wat me trouwens wel vaak op valt is het dat de blanke vaak de motor van dit gezeur is.
quote:princessetamtam schreef op 18 september 2011 @ 15:30:

het ligt gevoelig omdat je een karikatuur neerzet van mensen.Waar dwars door heen gekeken word.
quote:ronniemitchel schreef op 18 september 2011 @ 15:25:

[...]

Ik vind het nogal overtrokken er word duidelijk verteld dat ze zwart zijn doordat ze door de schoorsteen kwamen.Ja, is het duidelijk waarom zijn lippen rood zijn en hij door de schoorsteen krullend haar heeft gekregen. O, en waarom hij soms nog met een accent spreekt. Er zijn mensen die het aanstootgevend vinden voor jun kinderen, worden jou kinderen voor zwarte piet uitgescholden? Jou mening hoeft die van een andere niet te zijn maar als jij er geen last van hebt...
Geef mij maar een ouderwetse trekdrop.
quote:Cateautje schreef op 18 september 2011 @ 15:22:

[...]

Daarom zei ik dus dank je, want nu geef je dus duidelijk blijk van het feit dat je zelf niet spoort. Nogmaals, dank je.Even denken wat was het ook weer... o ja... "kom ik te dichtbij?"
quote:redband schreef op 18 september 2011 @ 15:33:

even voor de duidelijkheid, ik ben nederlands idd en mijn zoon zit er niet mee dat zwarte piet zwart is en ik praat daar ook nog niet met hem over, hij is nu 10, misschien over een paar jaar wel, wie weet.

ben ik nu ook een PC aanstelster ? mij best, ik weet hoe sommige mensen naar mijn kind kijken, dat is genoeg reden om overal vraagtekens bij te zetten dat naar discriminatie kan rieken ( ik zeg niet dat sinterklaas dat ook echt is, zeker niet in de beleving van de meeste mensen ).
quote:redband schreef op 18 september 2011 @ 15:33:

Ik ga zo chocola halen. Trek(drop) het niet meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven