stiefvader

18-09-2011 16:59 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:goldmember schreef op 18 september 2011 @ 17:57:

Maar je kan toch zelf contact zoeken met je ooms en tantes?kan ik ook, en als we elkaar tegen komen praten we wel. maar we liepen vroeger 5 keer per week bij elkaar naar binnen.. als mijn stiefvader nu al hoort dat ik een oom of tante ben tegen gekomen wordt die al boos.
quote:Pauline65 schreef op 18 september 2011 @ 17:56:

Hij is 65 en heeft een achter kleinkind?2 zelfs, en de oudste is 7 jaar jonger dan mijn broertje
Wat moeilijk voor je... Maar je kan proberen stiekem te bellen? En het contact voor jezelf houden?

Met wie praat je over je vader? Dat lijkt me ook zo verdrietig voor je..
quote:goldmember schreef op 18 september 2011 @ 18:04:

Wat moeilijk voor je... Maar je kan proberen stiekem te bellen? En het contact voor jezelf houden?

Met wie praat je over je vader? Dat lijkt me ook zo verdrietig voor je..

sms wel eens met mijn peettante, en andere tantes kom ik wel een keer per 3 maanden ongeveer tegen.

Praat eigenlijk nooit over mijn vader.
Kimzz, weten jouw omms en tantes wat er aan de hand is bij jullie thuis?

En waarom ben je bang dat jouw stiefvader zo boos op je wordt. Je bent nu toch volwassen?
Ik denk dat je een goede overweging moet maken:

1) Je maakt een melding waardoor je jezelf en niet te vergeten je broertje kunt helpen. Hierbij loop je dan inderdaad het risico je moeder kwijt te raken. (Maar misschien opent het haar ogen ook wel)

2) Je schakelt je ooms en tantes in.

3) Je probeert heel duidelijk met je moeder te praten. (Zonder je stiefvader erbij) Maar als je bang bent dat ze ook dat doorverteld, is dit niet handig.

4) Je verlaat het huis en biedt onderdak aan je broertje onder het mom van logeerpartijtjes.

5) Je doet niets en kijkt waar het op uit loopt.
je moet toch iemand gaan zoeken om over je vader en de hele situatie te gaan praten.

je hebt veel mensen verloren in niet al te lange tijd.

heb je je (peet)tantes ingelicht over je stiefvader?
wij slapen nooit.
Hey Kimzz..

ik herken je verhaal zo erg..alleen bij ons was het mijn stiefmoeder die zo deed..ondanks dat mijn moeder in dezelfde stad woonde mocht ik geen contact met mijn eigen moeder hebben.

ik mocht ook geen vriendinnen,mijn stiefmoeder kwam zelfs naar mijn school om het te controleren en tegen mijn vriendinnen zeggen dat ik niet goed wijs was en dat ze niet met mij om mochten gaan (gelukkig wisten zei van de situatie af) ..thuis moest ik al het huishouden doen..ik moest op mijn toen 1 jarige halfzusje passen terwijl zei nooit thuis was of met mijn vader in de slaapkamer :s

ik mocht ook nooit uit..niet eens naar een schoolfeestje...

Meerdere keren weggelopen..naar mijn moeder/oma/vriendin maar iedere keer kwamen ze me weer terughalen...en ook ik heb 2 broertjes..uiteindelijk heb ik het wel voor elkaar gekregen( na mijn 18e) om uit huis te gaan..heb inmiddels geen enkel contact met mijn stiefmoeder meer..en heel af en toe nog met mijn vader...mijn broertjes wonen allebei nog bij mijn vader..

Echt heel erg voor je..ik snap je volkomen..de enige uitweg is daar weg gaan..dit is totaal niet goed voor jou..sinds ik weg ben uit het huis van mijn vader voel ik me weer een beetje normaal en kan ik van het leven genieten..heel veel sterkte
Je kan ook de kinderbescherming anoniem in lichten. Als ze meerder tips krijgen dan nemen ze vaak actie. Dus dan ook even ooms en tantes laten tippen. Wat een nare man! En wat slecht van je moeder. Je zegt dat je al veel familie bent kwijt geraakt maar hier heb je toch ook niks aan!?
al mijn ooms en tantes weten dat het bij ons thuis zo is. Ze willen zelf ook geen contact meer omdat hij zo'n klootzak is. Hij is als sinds de dood van mijn opa. (januari 2010) alleen maar uit op het geld wat vrij gaat komen.

Mijn broertje(17) is in het weekend altijd bij mijn ooms en tantes.
Meid, je hebt inderdaad veel mensen verloren in de afgelopen jaren, en dat hakt er emotioneel behoorlijk in. Maar neem contact op met het AMK en/of maatschappelijk werk. Niemand hoeft daar voorlopig van af te weten. Leg ze de situatie uit en dan hoor je wel wat ze voor jou en je broertje kunnen betekenen.
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:14:

al mijn ooms en tantes weten dat het bij ons thuis zo is. Ze willen zelf ook geen contact meer omdat hij zo'n klootzak is. Hij is als sinds de dood van mijn opa. (januari 2010) alleen maar uit op het geld wat vrij gaat komen.

Mijn broertje(17) is in het weekend altijd bij mijn ooms en tantes.Maar ze willen toch wel contact met jou? Wat kan jou die man schelen, je bent 20, zoek contact met ze!!
Wat een mafkees... Klinkt alsof hij er vooral op kickt om de macht te hebben en niet zozeer dat hij die regels echt belangrijk vindt.
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:14:

Mijn broertje(17) is in het weekend altijd bij mijn ooms en tantes.

Als ze er van weten, dan vind ik het heeeeel slecht dat ze nog geen actie hebben ondernomen!! Nu komt alles op jouw bordje en dat slaat helemaal nergens op! Je hebt het al moeilijk genoeg!!!

(Ik kan me zo kwaad maken om zulke mensen)
Maar even los daarvan, ben je niet ook echt pissig op je moeder, dat zij dit toelaat? Hij doet dit, maar zij laat hem dit doen he? Veeg haar verantwoordelijkheid ook niet zomaar weg, zij kan hier iets aan doen.
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:01:

[...]

kan ik ook, en als we elkaar tegen komen praten we wel. maar we liepen vroeger 5 keer per week bij elkaar naar binnen.. als mijn stiefvader nu al hoort dat ik een oom of tante ben tegen gekomen wordt die al boos.

En hoe erg is het als hij boos wordt? Slaat hij jou, of iemand anders?

Je bent 20........ook jongeren van die leeftijd die het wél leuk hebben thuis leiden zo goed als hun eigen leven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dat je ooms en tantes niks doen verbaasd mij ook.

dwz dat je er in feite alleen voor staat, heel erg moeilijk.

bel maatschappelijk werk, die kunnen veel doen.
wij slapen nooit.
quote:twilight123 schreef op 18 september 2011 @ 18:18:

[...]

Als ze er van weten, dan vind ik het heeeeel slecht dat ze nog geen actie hebben ondernomen!! Nu komt alles op jouw bordje en dat slaat helemaal nergens op! Je hebt het al moeilijk genoeg!!!

(Ik kan me zo kwaad maken om zulke mensen)

Ik denk dat hun net zo bang voor hem zijn als wij allemaal.

ik geef ff een voorbeeld:

Ik had mijn schoenen niet gepoetst en ze waren vies dus ik had ze in de garage gelegd maandagavond, nu heb ik de hele week gewerkt en nog geen tijd gehad om ze te poetsen, want als ik thuis ben van werk is het half 7, dan moet ik eten is het half 8 en dan is het al donker dus kan ik toch niet zien of ze schoon zijn... nu zegt meneer dat hij mijn laptop helemaal kapot gaat slaan omdat ik mijn schoenen al een week niet gepoetst heb.

en zo agressief doet hij tegen iedereen, dusja..
quote:valentinamaria schreef op 18 september 2011 @ 18:22:

dat je ooms en tantes niks doen verbaasd mij ook.

.Wat kunnen ze doen dan?
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:23:

[...]

Ik denk dat hun net zo bang voor hem zijn als wij allemaal.

ik geef ff een voorbeeld:

Ik had mijn schoenen niet gepoetst en ze waren vies dus ik had ze in de garage gelegd maandagavond, nu heb ik de hele week gewerkt en nog geen tijd gehad om ze te poetsen, want als ik thuis ben van werk is het half 7, dan moet ik eten is het half 8 en dan is het al donker dus kan ik toch niet zien of ze schoon zijn... nu zegt meneer dat hij mijn laptop helemaal kapot gaat slaan omdat ik mijn schoenen al een week niet gepoetst heb.

en zo agressief doet hij tegen iedereen, dusja..Ik woon in zuid oost brabant als ik in de buurt woon kan ik je messchien helpen? ik vind dit zo erg voor je.
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:23:

[...]

en zo agressief doet hij tegen iedereen, dusja..

Dus ja wat? Slaat hij ook of dreigt hij alleen?

Die man is 65...... tenzij hij elke week drie keer aan de ijzers hangt in de sportschool oid loop je hem er nog wel uit, hoor.

Met niets doen wordt het in ieder geval niet beter.

Wat durf je; huisarts inschakelen, hulp vragen aan ooms/ tantes, praten met je moeder?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 18:24:

[...]

Wat kunnen ze doen dan?

Dit melden bij een instantie.

En TO: Dat voorbeeld van de laptop. Doet hij dat ook echt? Of is het vooral veel gebluf. Hoe dan ook: Er moet echt iets veranderen in je thuissituatie. En je kan inderdaad ook anoniem melden.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 18:21:

[...]

En hoe erg is het als hij boos wordt? Slaat hij jou, of iemand anders?

Je bent 20........ook jongeren van die leeftijd die het wél leuk hebben thuis leiden zo goed als hun eigen leven.Ik zat het net te denken, als ik in die situatie zat dan was ik allang weg gegaan. Oh wacht, ik zat vrijwel in die situatie (mijn vader is niet zo leuk) en ik had het op mijn 16e al gezien. Lators en fijn leven verder.

@TO: Je hebt een keuze he? Jij bent meerderjarig, niks houdt je tegen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 18:24:

[...]

Wat kunnen ze doen dan?Die kids daar weghalen? Kinderbescherming/instanties inschakelen?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:-nora- schreef op 18 september 2011 @ 18:28:

[...]

Die kids daar weghalen? Denk niet dat dat zo gemakkelijk is; bewijs maar dat ze mishandeld worden ipv dat je ze ontvoerd tegen de wil van de (stief)ouders in.

Kinderbescherming/instanties inschakelen?Met het gevaar op uit huisplaatsing buiten de familiale sfeer? Vind ik ook heel wat, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven