stiefvader

18-09-2011 16:59 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:-nora- schreef op 18 september 2011 @ 18:48:

[...]

Nee maar ook niet bij een vreemd pleeggezin volgens mij

Dus........ ? Instanties weten er van maar vinden het niet zorgwekkend genoeg om de andere kinderen uit huis te halen.

Als de jongste dus weg zou lopen is de kans groot dat hij terug moet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 18:47:

[...]

Bedankt voor uw sollicitatie, maar helaas zijn wij genoodzaakt u mee te moeten delen dat u niet aan de gevraagde eisen voldoet.

Wat zijn de eisen dan?

*had dat eerder moeten vragen*
Het werkt in ons schone land helaas niet zo dat kind naar familie gaat, rechters kunnen vreemde sprongen maken en hulverlening nog vreemder. Waarschijnlijk wordt het op iets gegooid als neutrale partij (dat is de famillie niet) zodat moeder nog contact kan onderhouden met kind. Oftewel: ga er maar niet van uit dat kind echt bij familie terecht komt.
quote:morrissey schreef op 18 september 2011 @ 18:47:

Wat ze kunnen doen? Nou, ik weet zeker dat mijn broers en zussen compleet met aanhang op de stoep zouden staan voor een interventie.

En van 1 zwager (werkt in de bouw) weet ik ook heel zeker dat hij de kinderen mee zou nemen. En stiefpa zou een paar beloftes krijgen van hem.

In sommige gevallen kan een welgemeende dreiging best helpen.

Je kan er alleen net zo goed heel verkeerd aan doen; als het afgereageerd wordt op de kinderen, of op de partner.

Ik zou beginnen met een gesprek met de moeder.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 18:40:

Kimzz, zie je je uit huis wonende broertje nog wel?jawel.
Dreigementen werken alleen als de ander ook weet dat je het dreigement daadwerkelijk uit gaat voeren.
Denk dat ik nog maar een dagje grondig met hem in discussie ga, hem kapot ga schelden, dan gaat hij vanzelf ergens zich bezatten en dan zorg ik dat hij niet meer in ons huis binnen kan.
Hoe wil je daar voor zorgen, als je moeder m weer binnen laat?
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 18:57:

Denk dat ik nog maar een dagje grondig met hem in discussie ga, hem kapot ga schelden, dan gaat hij vanzelf ergens zich bezatten en dan zorg ik dat hij niet meer in ons huis binnen kan.Goh, van alle tips die we hebben gegeven...

Denk dat ik nog maar een dagje grondig met hem in discussie ga, hem kapot ga schelden, dan gaat hij vanzelf ergens zich bezatten en dan zorg ik dat hij niet meer in ons huis binnen kan.Oh, succes dan maar .
Kimzz....wat je nu gaat doen werkt niet en zo wel dan alleen averechts. Weer de sfeer verpest, weer ruzie, weer een kans voor hem om de boel te domineren en onderdrukken. Maar oke, jouw leven...oh ja, en dat van je broertje.

Denk dat ik nog maar een dagje grondig met hem in discussie ga, hem kapot ga schelden, dan gaat hij vanzelf ergens zich bezatten en dan zorg ik dat hij niet meer in ons huis binnen kan.Wat is er mis mee met - respectvol - de dingen te doen die je vroeger ook altijd deed; drinken bij het eten pakken etc. ? Je kunt toch zeggen dat je twintig bent en je niet álles laat zeggen maar er ook geen ruzie om gaat maken?
Nou, dat zou ze kunnen doen, maar dikke kans dat hij daar een enorm gedoe van maakt. Zij kan wel rustig blijven, maar hij dat niet doet dan is er alsnog een probleem.
Hmmm... mobiel forum werkt niet goed... Kijk eens op www.cjg.nl
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2011 @ 19:17:

[...]

Wat is er mis mee met - respectvol - de dingen te doen die je vroeger ook altijd deed; drinken bij het eten pakken etc. ? Je kunt toch zeggen dat je twintig bent en je niet álles laat zeggen maar er ook geen ruzie om gaat maken?

Jarenlange indoctrinatie zijn erg lastig om af te schudden.

Ik weet nog hoe bang ik thuis was. Dat terwijl er geen lichamelijk geweld bij kwam kijken.

Het gevoel alleen te staan is ook heel naar.

Dus ik snap wel dat ze haar 'laatste redmiddel' op die manier wilt brengen, het werkt alleen niet.

Met de moeder praten, ok. Maar dan wel met een interventie gezelschap. Dit moet per direct stoppen,.
Het kan aan mij liggen maar door die laatste opmerking van TO begin ik een beetje te twijfelen.
quote:Tomatensoep schreef op 18 september 2011 @ 23:08:

Het kan aan mij liggen maar door die laatste opmerking van TO begin ik een beetje te twijfelen.Ik hoop dat je twijfel terecht is, ik gun het niemand.
Aangezien je al 20 bent, zou ik zorgen dat ik er weg kom. Wat 'n jackass, die stiefvader van je, en ik kan me voorstellen dat je je heel erg in de steek gelaten voelt door je moeder die je overleden vader zo snel al weer vervangen heeft door zo'n enorme dickhead.

Kortom: ga op jezelf wonen en trek je eigen plan.
Heb besloten om zo snel mogelijk te gaan samenwonen met broertje(17). Hij moet als hij 18 wordt op zichzelf gaan wonen, dus dan kunnen we samen gaan wonen. Een vriend van ons beiden trekt ook bij ons in.
dat is een goed idee!
Dat lijkt me een uitstekend plan
Goedzo!
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Zojuist had ik dus echt een ruzie met mijn moeder over hem.. komt ze onder begint mijn broertje(11) haar precies hetzelfde te vertellen. Zegt ze dat ze mijn stiefvader misschien uit huis gaat zetten. :D
quote:kimzz schreef op 19 september 2011 @ 15:51:

Zojuist had ik dus echt een ruzie met mijn moeder over hem.. komt ze onder begint mijn broertje(11) haar precies hetzelfde te vertellen. Zegt ze dat ze mijn stiefvader misschien uit huis gaat zetten. :DAls ze echt doorzet, lijkt me dat heel goed nieuws!!
Dat zou heel mooi zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven