Mode & Beauty alle pijlers

Make up Junkies

24-09-2011 14:55 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste verslaving is Make up, aangezien de meeste topics over kleding en schoenen gaan, en de meeste make up topics al wat ouder zijn open ik er nu een waar je alle vragen en kennis kan delen!

Mede junkies, Meld jullie om onze verslaving te voeden
quote:sara_aras schreef op 24 september 2011 @ 19:30:

Saeva, Misschien als je probeerd met wat lippenbalsem onder je lippenstift?

Welke mascara? Ben op nog zoek naar de 'perfecte'..

Blijft de lippenstift dan wel 'lasting'?

Die mascara is de "Givenchy Phenomen's eyes". Met een heel apart borsteltje:

anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 25-09-2011 14:22
Reden: Plaatje werkte niet
% gewijzigd
quote:fantastissima schreef op 25 september 2011 @ 09:02:

Saeva: heb je al eens een wimper krultang geprobeerd? Klinkt enger dan het is.

Mijn wimpers gaan altijd eerst in de krul en dan 2 laagjes max factor masterpiece mascara. NIET de masterpiece max want die klontert. En al helemaal geen waterproof

Ik zweer echt bij die mascara. Duurder is imo niet perse beter....Ik gebruik eigenlijk altijd waterproof, in verband met lenzen, maar ook omdat ik anders dat stukje tegenwerkende haartjes niet omhoog krijg. Ook niet met een kruller - die gebruik ik altijd, ook tussen verschillende lagen mascara. Niets engs aan, al moest ik er wel even aan wennen.
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 25-09-2011 14:27
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik gebruik trouwens nooit foundations of concealers. Zo'n gedoe.

Dan vergeet ik vast een stukje, dan zie je het zitten... Maar ik merk dat ik daar eigenlijk wel mee zou moeten beginnen...
Anders zou je eens moeten proberen mét balsem én een lippenpotlood (die van hema zijn goed) in ongeveer dezelfde kleur als je lippenstift?

Heb ookal goede dingen over die mascara gelezen.. Maar het blijft duur voor een mascara hé :p

Misschien kan je beginnen met een getinte dagcreme of een poeder foundation? Of gewoon wat concealer waar nodig.

Ik zou graag een BB (blemish balm) cream proberen, moet zogezegd de dekking hebben van een foundation zonder dat je het ziet en de werking van een herstellende creme.. Jammer genoeg enkel via internet te verkrijgen, Maar ik denk dat het binnen een tijdje wel in de winkels verkrijgbaar is dus wacht ik liever wat
quote:sara_aras schreef op 25 september 2011 @ 15:02:

Anders zou je eens moeten proberen mét balsem én een lippenpotlood (die van hema zijn goed) in ongeveer dezelfde kleur als je lippenstift?Ik heb een lippenpotlood (naturel) besteld van Maybelline uit dezelfde lijn als die Lasting lipstick, via eBay. Als het er is, zal ik er hier iets over zeggen... Dan probeer ik het ook met balsem, en ook met die van L'oreal. Ik ben benieuwd.quote:sara_aras schreef op 25 september 2011 @ 15:02:Misschien kan je beginnen met een getinte dagcreme of een poeder foundation? Of gewoon wat concealer waar nodig.Moet ik eerst iets aanschaffen... Poeder is meestal niet goed; weer die lenzen. Kan je me iets aanraden?quote:sara_aras schreef op 25 september 2011 @ 15:02:Ik zou graag een BB (blemish balm) cream proberen, moet zogezegd de dekking hebben van een foundation zonder dat je het ziet en de werking van een herstellende creme.. Jammer genoeg enkel via internet te verkrijgen, Maar ik denk dat het binnen een tijdje wel in de winkels verkrijgbaar is dus wacht ik liever watAls het zover is, moet je het maar even hier vermelden. Kunnen we allemaal op boodschap gaan.
Laat ons weten als je het hebt geprobeerd!

Ja misschien weet ik wel iets.. Heb je een vette of droge huid? Wil je een lichte dekking? Of iets meer? En wil je een matte of meer wat glanzende foundation?
Saeva; ik draag ook lenzen en heb meer last van eyeliner dan de niet-waterproof mascara. Poeders ook geen problemen mee ... Maar dat is dus wss heel persoonlijk.
quote:fantastissima schreef op 25 september 2011 @ 18:28:

Saeva; ik draag ook lenzen en heb meer last van eyeliner dan de niet-waterproof mascara. Poeders ook geen problemen mee ... Maar dat is dus wss heel persoonlijk.Ik krijg altijd poederdeeltjes in mijn ogen. Ze zijn nogal groot, ik hoef mijn oogleden ook niet met mijn handen te openen om de lenzen in te doen; ik kan ze er zo inploppen.
quote:sara_aras schreef op 25 september 2011 @ 16:57:

Laat ons weten als je het hebt geprobeerd!Zal ik doen. quote:sara_aras schreef op 25 september 2011 @ 16:57:Ja misschien weet ik wel iets.. Heb je een vette of droge huid? Wil je een lichte dekking? Of iets meer? En wil je een matte of meer wat glanzende foundation?

Mijn huid is boven en tussen mijn wenkbrauwen en op mijn wangen droog. De rest is normaal (soms een beetje vettig).

Lichte dekking of iets meer? Geen idee. Die droge plekken op mijn gezicht worden veroorzaakt door een soort eczeem, iets met de haarvaatjes volgens de dermatoloog, waar ik zalf voor gebruik. Het lijkt vaak alsof ik vreemde blosjes heb...

Mat of glanzend? Weet ik eigenlijk niet. Glimmen is niet goed natuurlijk. Maar ik zie ook veel vrouwen in die make-up filmpjes met een zogeheten 'summerglow' en dat glanst een beetje...

Lastig zeg!
Leuk topic!

Ik ben ook een fan van make-up,alleen niet zo handig. Mijn ogen opmaken gaat wel goed. Ik gebruik graag oogschaduw/eyeliner of eyelinerpotlood/mascara. Wil eigenlijk concealer oid gebruiken maar kan telkens geen goede vinden. Vooral mijn neus en onder mijn ogen wat beter willen bedekken met concealer of foundation maar weet niet goed hoe/wat.

Wat zijn fijne producten?

-Ik gebruik eigenlijk oogschaduw gewoon van de Hema,mascara van Rimmel (gouden verpakking) en eyeliner van Maybelline. Ik vind de oogpotloden van Bourjois ook fijn trouwens,die blijft goed zitten.

-Heb geprobeerd zonder succes: poeder van Rituals,foundation+poeder ineen verschillende merken,concealer Etos en Hema maar die waren na een keer vegen al eraf...
Saeva : Een hele lichte is Mac face and body foundation(nog lichter dan een getinte dagcreme) kost iets van een 33 ¤voor een 150 ml(niet mat) Diorskin nude is licht tot medium( niet mat) , Estee Lauder double wear is ook heel goed, iets meer dekking dus niet te veel aanbrengen. Dekt heel goed. deze is ook iets matter. Mac studio fix fluid, deze is full coverage dus dekt echt alles, is ook heel goed. Deze kosten allemaal iets van een ¤ 30 (ongeveer)

Bourjois heeft ook fijne foundations, vooral de healthy mix, Revlon photoready heeft subtiele glitterdeeltjes, medium dekking, Revlon Colorstay is een beetje een goedkopere versie van de Mac studio fix fluid vind ik..

Ik ben heel tevreden van Maybelline superstay 24 h concealer en mac studio finish concealer,
Jeetje, wat duur allemaal! Of ben ik gewoon een zunigerd.

Ik ga 's kijken op YouTube naar reviews van de Estee Lauder double wear, de Bourjois en de Revlon Colorstay.

Kan ik meteen leren hoe je het op de juiste manier aanbrengt. Bedankt!
Het is duur! Voor die 1ste dat ik zei van Mac vind ik het nog meevallen omdat je een fles van 150 ml krijgt, de andere zijn maar 30 ml! Daarom heb ik Bourjois en Revlon er ook bij gezet, vind ze even goed
Ah! Dan ga ik ook nog kijken naar de Mac face and body foundation.
Laat maar weten welke je wat lijken :D
Ik heb wat reviews bekeken, maar wanneer ik dan van een product dacht dat het misschien iets voor mij kan zijn, dan zijn er tien verschillende tinten waaruit je moet kiezen... :(

Ik moet denk ik maar 's naar een winkel als Douglas. Krijg je dan goed advies op dit gebied of willen ze je alleen maar dingen opsmeren aansmeren?
Hmm, sommige zijn oprecht behulpzaam, en andere proberen je idd wat aan te smeren..

Ik zou in ieder geval nog niks kopen, laat ze een paar foundations aanbrengen die je interessant lijken, en vraag er wat monstertjes van. Zo kun je ze zelf aanbrengen en in een ander licht zien buiten de winkel ( die verlichting is zeer misleidend!)
Goede tip! Ga ik doen.
Ik heb ondertussen zo'n BB cream , toch besteld.. Ik wil het echt proberen, en voor de ¤ 15 heb ik toch maar toegegeven.. Ik ben benieuwd !
Ik ben al dagen bezig om een mooi lijntje boven mijn ooglid te krijgen.

Ik doe mijn oog dan altijd dicht en trek het strak en doe er met eyeliner een lijntje boven.

Maar als ik mijn oog open doe zit het lijntje er paar mm boven, krijg het nooit precies.

Heeft iemand daar nog trucjes voor? Of mijn eyeliner is natuurlijk shit!
@desy: ik trek eigenlijk nooit mijn ooglid strak,maar hou mij oog een heel klein beetje open-neem een dikke klodder eyeliner en trek een lijntje. Wat teveel is trek ik met een wattenstaafje met make-up remover weg. Nu kan ik hem ook in een keer goed krijgen,maar in het begin werkte dit het beste.

@sara_aras: ik zit er ook aan te denken er een te kopen,wat vind je ervan? En welke heb je gekocht?
Oke dankje johanna ik zou het proberen!

Het ligt denk ook wel een beetje aan mijn eyeliner want hij is een beetje uitgedroogd haha, morgen even een nieuwe kopen
Je kan ook oefenen met oogschaduw of een oogpotloodje dat je kunt vervagen, en dan met eyeliner erover.. Oefening baart kunst

Johanna, heb er nog geen geprobeerd. Heb vanmiddag de Missha signature real complete BB ( wat een mondvol :D) besteld bij een NL'se webshop ( laat maar iets weten als je de site wilt! ) Vanaf ik hem heb geprobeerd zal ik iets laten weten.
@sara_aras: ok,leuk houd me op de hoogte!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven