Zo verdrietig... kat opgenomen

28-09-2011 15:39 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging eerder vanmiddag met mijn kat naar de dierenarts en heb kat achter moeten laten. Pffff, heb even een jankmomentje

Kat at sinds afgelopen vrijdag niet goed meer, stonk uit z'n bek en leek lusteloos. Heb hem allemaal lekkere hapjes voorgezet en sinds zondag leek het weer wat op te knappen. Maar vond hem anders dan anders, dus daarom vandaag naar de da want ik vertrouwde het niet.

Er is bloed afgenomen en het is foute boel met de nierwaarden.

Die zijn veel te hoog. De da denkt aan acuut/ernstig nierfalen

Kat moest blijven, krijgt een infuus en later vandaag een echo.Ze willen hem waarschijnlijk zeker tot vrijdag daar houden.

Ik mis hem zo... ik weet dat ze goed voor hem zorgen maar ik wil hem zo graag bij me hebben en knuffelen.

Heb de afgelopen jaren aardig wat klappen te verwerken gekregen en dit kon er nou net even niet meer bij. Ik hoop met heel mijn hart dat mijn lieve kat er weer een beetje bovenop komt en nog een paar jaar bij me kan zijn.

Kan niet wachten tot ik hem weer op kan halen, het idee dat het beestje daar zo alleen zit breekt mijn hart...

Weet niet wat ik met dit topic wil, het is gewoon even fijn om het van me af te schrijven denk ik.

En nu maar hopen dat de uitslag van de echo niet nog heftiger is dan de nierwaarden.... k*t dit zeg
.
Hoi, hoe is het met de kat?
Heb je al een uitslag? Is je kat de nacht goed doorgekomen?

Ik hoop dat je kat vandaag mee naar huis mag maar hou er rekening mee dat hij misschien nog even moet blijven.

Ik duim voor jullie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lieve dames, ik zit nu nog op m'n werk en het is erg druk hier maar heb vanmiddag vrij genomen.

DA gesproken eerder vanochtend en ga kat om 14.10 ophalen. Heb dan ook nog ruim gelegenheid voor het stellen van al mijn vragen.

Waarden wel gestegen helaas, ze denken toch aan nierbekkenontsteking en kat zit nu aan antibiotica. Krijg ook allemaal medicatie mee naar huis.

Ben zó blij dat hij mee naar huis mag! Ik heb er gewoon niet van geslapen vannacht.

Kom later vandaag hier terug met meer nieuws.
.
MV ze hebben trouwens wel de urine onderzocht gelukkig (ook geen noemenswaardige afwijkingen daarin), maar er moet nog een bacteriekweek plaatsvinden van de urine en dat duurt dus een paar dagen.
.
Oh wat fijn dat hij weer naar huis mag. Ik weet niet of het een buitenkat is maar ik zou hem binnenhouden anders. Dan kan je er een oogje op houden. Buiten heb je helemaal geen zicht op hoe het met hem is. Of was het nou een "ze" ?

We horen straks wel van je. Geef hem maar een dikke knuf van mij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Kat is thuis!

Echter, voor juichen is het helaas nog te vroeg...

Ben erg opgelucht na mijn gesprek met de dierenarts.

Het was een dame dit keer (er zijn 3 dierenartsen in de praktijk), haar heb ik ook vanochtend telefonisch gesproken.

Ze was ontzettend aardig en nam ruim de tijd zodat ik alles heb kunnen vragen.

Situatie blijft zorgelijk. De waarden waren dus vanochtend weer gestegen.

Hij heeft een antibioticashot voor 2 weken gekregen, in het geval het een nierbekkenontsteking is.

Mocht dit het inderdaad zijn, dan is dat goed nieuws. Dat zou nl. betekenen dat hij er weer bovenop komt als de ab aan slaat.

Of het een nierbekkenontsteking is moet blijken uit het resultaat van de kweek, dit duurt dus een paar dagen.

Het zijn dus in ieder geval geen nierstenen, blaasgruis o.i.d.

Maar.... het kan dus ook nog steeds zijn dat het acuut nierfalen is.

Dit hebben ze niet kunnen zien op de echo (de echo wees wel uit, dat 1 nier groter was).

DA zei dat aankomend weekend heel spannend wordt. Hij is nu van het infuus af, mocht het acuut/ernstig nierfalen zijn, dan kan het vanaf nu heel snel bergafwaarts gaan

Ik duim dus stug door...

Ik moet hem heel goed in de gaten houden, afgesproken morgen rond het middaguur DA te bellen voor een update.

Nu dus nog geen duidelijke diagnose, maar wel duidelijkheid. Dat geeft wel enigszins rust. Het is erop of eronder.

DA is ook bezorgd, vooral omdat de spoeling helemaal niets heeft geholpen en de waarden nog steeds stijgende zijn.

Ik heb RC dieetvoeding mee naar huis gekregen, zachtvoer en brokjes. Ook een berg medicatie: Fortekor (tegen hoge bloeddruk), Ipakitine (poeder voor over het eten voor katten met nierproblemen) en Cerenia (tegen misselijkheid).

Ook heb ik dwangvoeding meegekregen want hij moet sowieso blijven eten en dat poeder binnenkrijgen.

MV, kat ligt nu toch even lekker buiten Ik woon gelukkig op een uniek plekje in de randstad, hele grote tuin (ommuurd ook)en volkomen veilig (geen wegen in de nabijheid etc.). Hij is een kat, die toch altijd graag dicht bij huis blijft. Het kan dus geen kwaad

Ik heb net even gecheckt, hij ligt nu lekker op een houten vlonder vlakbij de achterdeur in de schaduw. Heeft al van het RC zachtvoer gegeten, gedronken en geplast.

Ik moet het verband dat nog op zijn pootje zit (het bloedde een beetje nadat het infuus eruit ging) er straks nog even afhalen. Maar laat hem eerst maar lekker bijkomen van alle stress.

In ieder geval hulde voor de dierenartsen. Ze hebben echt al het mogelijke gedaan. Het is afwachten nu.

De rekening is een rib uit m'n lijf, maar ik mag gelukkig in twee keer betalen. Het is maar geld, belangrijkste is de beste zorg voor mijn lieve rakker. Ik eet met liefde de hele maand rijst als dat nodig is, soort van expeditie robinson, maar dan thuis

Kat lijkt wel wat suffig en moe nu, maar het is nogal wat, wat hij heeft meegemaakt. Ik zal proberen er niet onmiddellijk van in de stress te raken.

Maar ik ben er nog niet gerust op, dat zeker niet...

Sorry voor het ellenlange verhaal, maar het is anders lastig om alles duidelijk uit te leggen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Het doet me echt enorm goed te weten dat er mensen meeleven.
.
Awwww, andere kat komt net aanlopen buiten en gaf zieke kat heel veel kopjes. Zooo schattig!

Zijn buik is trouwens kaal, zie ik nu pas
.
Nou positief dat hij mee mocht naar huis. Kritiek weekend dus. Hij heeft iig wel mooi weer om even in het zonnetje te liggen.

Spannend allemaal. Het is te hopen dat er nog wat uit de kweek gaat komen.

Mocht het slechter gaan, heb je iemand die jullie snel met de auto naar de kliniek kunnen brengen?

Met zijn allen even een schietgebedje doen en hopen dat we snel goed nieuws krijgen.
quote:Soulcats schreef op 30 september 2011 @ 16:09:

Awwww, andere kat komt net aanlopen buiten en gaf zieke kat heel veel kopjes. Zooo schattig!

Zijn buik is trouwens kaal, zie ik nu pas

Voor een echo moeten ze de buik kaal scheren , hier was ook zijn hele keel kaal, heeft heel lang geduurd dat er weer haar op zat.

Hier vonden ze de dierenarts-geur een beetje eng maar ze gingen hem meteen wassen toen Kane na dagen weer thuis kwam. Lief he.

Ze zullen je kat ook gemist hebben.
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 september 2011 @ 16:09:

Nou positief dat hij mee mocht naar huis. Kritiek weekend dus. Hij heeft iig wel mooi weer om even in het zonnetje te liggen.

Spannend allemaal. Het is te hopen dat er nog wat uit de kweek gaat komen.

Mocht het slechter gaan, heb je iemand die jullie snel met de auto naar de kliniek kunnen brengen?

Met zijn allen even een schietgebedje doen en hopen dat we snel goed nieuws krijgen.

Nou inderdaad MV. En wat een snelle reactie van je, leuk!

Ik woon op 8-10 min. fietsafstand van de kliniek, gelukkig ben ik er dus zo mocht het nodig zijn. En heb nu een spoednummer, wat ik dag en nacht kan bellen.
.
[quote]Mylene_Valerie schreef op 30 september 2011 @ 16:11:

[...]

Voor een echo moeten ze de buik kaal scheren , hier was ook zijn hele keel kaal, heeft heel lang geduurd dat er weer haar op zat.

Ik dacht al, hoe kunnen ze in godsnaam een echo maken met al dat haar en dan die vieze gel erop?!? Jee, wat blond zeg

Hier vonden ze de dierenarts-geur een beetje eng maar ze gingen hem meteen wassen toen Kane na dagen weer thuis kwam. Lief he.

Schattig! Wat zijn het toch ook een leuke beesten! Kan me ook echt geen leven zonder katten voorstellen. We vormen gewoon een klein gezinnetje met z'n viertjes

Ze zullen je kat ook gemist hebben.

Eén in ieder geval wel MV Die andere mag mijn rakker niet zo (is een kat die ik anderhalf jaar geleden van een vriendin heb overgenomen). Maar hij is warm verwelkomt hoor, dat zeker.

Ik ga nu ook nog even lekker buiten zitten met hem. Hij is behoorlijk van slag merk ik.
.
Fijn dat de kat thuis is! Die wil je het liefst bij je hebben he?

Dat geld, ja wat maakt het uit. Ik zou ook liever een maand droog brood eten :-)

Lekker dat ie in het zonnetje kan liggen, beetje bijkomen (geldt ook voor jou overigens, levert een hoop stres op, ik weet er alles van,( ook van de hoge rekening, ik was een paar maanden geleden bijna 1000 euro kwijt) maar ja, dat doe je gewoon.

Succes, ik duim door en hou ons op de hoogte als je wilt!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ben het helemaal met je eens Phoolan. Het is een berg geld, maar dat weet je als je voor een huisdier kiest. Ze kunnen helaas ziek worden, en dan laat je ze niet stikken natuurlijk.

Gelukkig had ik een potje (helaas te klein voor dit 'akkefietje' ) maar heb nog wat spaargeld achter de hand.

Mocht hij in het slechtste geval komen te overlijden, dan weet ik dat ik al het mogelijke gedaan heb en dat zal helpen met de verwerking.

Hij ligt nu lekker in de zon (in een bloempot, dus al mijn bloemen geplet, haha) heel rustig te slapen, ademt ook rustig.

Ik ga denk ik ook maar even plat, het levert inderdaad een hoop stress op. Heb afgelopen 2 nachten amper geslapen en ben kapot nu. Was vanochtend op 't werk al heel duizelig.

Ik heb kat al zo'n 232.000 keer gecheckt inmiddels. Zou dit teveel zijn?

Grrr... waarom kan ik het nou nooit eens kort houden?!
.
Maak voor jezelf een leuke foto van je kat in de plantenbak. Altijd leuk als deze nare periode achter je ligt om op terug te kijken.

(we blijven positief, hij moet het gewoon redden), mag hij wel nog alles eten? Haal dan morgen alvast wat lekkers voor dierendag voor hem.

Hier is favoriet gekookte kipfilet, hart of gekookte witvis.
Jeetje Soulcats, ik lees je topic nu pas. Wat een ellende zeg, maar zo te lezen heb je in ieder geval top DA's en dat is altijd fijn.

Ik hoop voor je dat het inderdaad een nierontsteking is, want acuut nierfalen is serieuze kost en dan moet je het niet op een natuurlijke dood aan laten komen, want dat sterfproces is heel naar voor de kat en om zelf mee te maken. Sorry dat ik je hiermee zo overval, maar ik wil graag dat je dit weet zodat je je arme kat dat kunt besparen.

Ik wens je heel veel sterkte toe .

O ja, heeft je DA het nog gehad over eiwitlekkende organen? Daar kunnen zijn nierwaarden ook heel hoog van zijn, terwijl de nieren nog goed zijn. Mijn oude poes heeft dat namelijk. Wellicht kun je dat nog even navragen.
*ligt helaas nog steeds niet te pitten*

Musicath, dankjewel. Jij veel plezier met je dochter en geniet van het mooie weer

MV, vond het zo'n goed idee van je. Rende meteen naar buiten met fototoestel. Helaas was het lekkere slaapje alweer over en zat hij een beetje zielig te kijken en heen en weer te wiegelen in de bloempot

Heb dus maar van een foto afgezien. Gelukkig heb ik heel veel foto's van hem.

Ik vind het enorm lief dat je zo positief blijft. Dit is ook echt een van de weinige keren dat ik niet naar mijn intuïtie wil luisteren.... heb er geen goed gevoel over, helaas.

Kat gedraagt zich echt suf en afwezig. Hij ligt nu op de bank te suffen.

Hij mag helaas alleen het dieetvoer (of hij moet dat absoluut niet willen eten, dan mag hij wat hij lekker vindt). Ik heb gevraagd of ik vis of kip voor hem mocht koken, maar dat bevat veel eiwitten en is dus heel slecht. Maar dat eten is dus altijd nog beter dan niets eten, dat wel.

Mijn kat die ik 1,5 jaar geleden op bijna 21-jarige leeftijd heb laten inslapen, at alleen nog maar rosbief en garnalen op het eind

Zo gek ben ik dus.

Iris, wat fijn te te lezen. Ik hoopte al dat je mijn topic zou vinden

DA heeft absoluut niets gezegd over eiwitlekkende organen. Als ik morgen bel, zal ik daarnaar vragen, bedankt!

Kan jouw oude poes nog lang leven met die aandoening?

Ik blijf het gewoon vreemd vinden dat de kat niet overgeeft (al gedraagt hij zich wel misselijk en heeft een hele slechte adem).

Ik besef inmiddels dat acuut nierfalen serious shit is....

En eigenlijk heb ik mijn besluit al genomen.

Mocht de kat vanaf nu erg achteruitgaan, dan heeft spoelen m.i. geen zin meer. Weet bijna zeker dat DA er hetzelfde over denkt. De spoeling heeft niet geholpen en gaat nu ook niet helpen, toch?

Dan is het lieve beest gewoon op en moet ik doen wat me te doen staat. Al is het nog zo heftig.

Ik zal kat dan ook zeker niet onnodig laten lijden.

Ik klink nu wel zo stoer, maar van binnen breekt het hoor...

Mijn vorige kat werd bijna 21 en heel stom hoe dat werkt, maar eigenlijk denk je dan gewoon dat ze allemaal zo oud worden

Dat had ik tenminste wel afgesproken met ze

Hij heeft sinds hij thuis is maar een muizehapje gegeten en ligt nu dus te suffen. Wat denk jij, moet ik nu al beginnen met dwangvoeding?? DA zei dat ik sowieso die poeder toe moet dienen dus als hij niet wilde eten moest dat mee in het spuitje.

Heb nog nooit een kat moeten dwangvoeren, dus weet ook niet zo goed hoe het werkt en of het een drama is voor de kat.

Ik vind het gewoon heel moeilijk nu. Is kat van alles aan het bijkomen of gaat hij zienderogen achteruit.....

Pff..... het wordt een heftig weekend....
.
Hoeveel moest hij eten nog vandaag?

Hij is ook een beetje van slag, heeft een paar hapjes gegeten, beetje lopen soezen in de zon. Misschien nog even een uurtje wachten en hem nog wat eten aanbieden? Dwangvoederen kan elk moment nog.

Zelfs mijn gezonde katten eten vaak een paar hapjes en wachten dan weer even.

Wanneer moet hij zijn medicijnen weer? Dan zou ik even kijken want dat is wel heel belangrijk.
MV, dierenarts heeft niet echt gezegd hoeveel hij nog moet eten. Wat ik ervan begreep was dat alle beetjes zijn meegenomen.

Maar hij moet wel de Ipakitine krijgen, die poeder die dus over het eten moet (of in het spuitje mee met wat dwangvoer volgens DA).

Ik moet ook niet te stresskipperig doen, ik laat hem maar even lekker suffen gewoon.

Ben echt nogal overstuur van alles en merk dat ik zo ongeveer op m'n tenen loop. Toch nog maar even een tukkie proberen straks na het eten. Mijn stress kan de kat nu helemaal niet gebruiken.
.
Haal het eten nu weg, ga zelf even slapen. Doe na je dutje het med. door wat voer en kijk of die het wil hebben. Zo zou ik het doen. Ja en anders helaas gedwongen de medicijnen.

Sterkte.
Eens met MV, eerst even zelf tot rust komen en dan je kat aan het eten krijgen, al is het met dwangvoer.

Een kat met nierproblemen moet echt eten, dus als hij zijn eigen brokjes wel probleemloos eet en dwangvoeren lastig is zou ik daar voor kiezen. Van je DA mag het.

Sterkte!
Na het eten even lekker met de kat op de bank gelegen. Heb niet geslapen daar voel ik me toch te opgefokt voor.

Kat lag heel diep te slapen, ik tilde zijn koppie even op en lag helemaal slap in mijn hand, schrok me rot. Ik heb hem maar lekker laten liggen, hij heeft het vast nodig.

Hij is net naar buiten geweest voor een plas. Heb hem zacht dieetvoer gegeven met het poeder, dit wilde hij niet. Toen blikje luxe Gourmet open gemaakt, poeder erover, paar minihapjes en hij wilde al niet meer.

Heb net met het spuitje wat dwangvoer met water en poeder gegeven, dat was nog flink lastig. Hij heeft bij lange na ook niet genoeg van dat poeder binnengekregen nu.

Er zat meer dwangvoer naast de kat dan erin ;) dus hij is zich nu aan het wassen.

Voor vandaag laat ik het hier maar bij.

Morgen maar even met dierenarts overleggen.

Ik duik er vroeg in vanavond. Ben kapot.
.
Sterkte meid en hopelijk kan je DA je morgen verder helpen, vooral ook met het uitleggen hoe je goed moet dwangvoeren, want je kat heeft echt voedsel nodig, omdat anders zijn nieren nog sneller vergiftiger als hij nierfalen heeft.
lijkt me wel beter de kat in deze conditie binnen te houden sterkte
Hoi TO,

Hoe gaat t?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven