Lastige man

01-10-2011 22:32 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, even iets heel kleins, maar het zit me een beetje dwars en ik wil graag wat objectieve feedback.

Mijn vriend en ik wonen net samen. Zijn familie (oma, vader, moeder, zus) wonen allemaal binnen 10 minuten fietsen bij ons vandaan. Mijn familie (opa, oma, vader, stiefmoeder, twee halfbroers, moeder, drie zussen, één zwager) is minimaal 1 uur reizen, dus die zien we minder/hij eigenlijk helemaal niet (ik ga altijd alleen).

Ik heb een hele goede band met zijn familie en kom graag vaak bij hen langs (soms ga ik alleen bij zijn oma op de thee). Dat mijn vriend geen goede band heeft met mijn familie, is geen aanwijsbare reden voor; ze vinden hem leuk en zien hem graag.

Nu is mijn vriend volgende maand jarig en hij wil mijn familie niet uitnodigen, terwijl zij heel graag zouden komen en ook al gevraagd hebben of hij nog van plan is zijn verjaardag te vieren. Hij heeft immers maar vier familieleden en tjah... ik heb er tien. 'Ik ga geen taart kopen die jouw familie opeet,' zegt hij dan.

Daarnaast wil hij ook niet naar de verjaardagen van mijn familie. 'Want jij hebt maar twee verjaardagen van mijn familie per jaar, terwijl ik er tien heb,' zegt hij dan (zijn vader viert het nooit en zijn oma en moeder zijn op dezelfde dag jarig - heb ik weer).

Ik vind 't oneerlijk en frustrerend, omdat ik graag zie dat hij een deel gaat uitmaken van mijn familie, maar hij wil dit duidelijk niet. Terwijl ik al wel een deel uit maak van zijn familie, alleen ziet hij dat niet zo (ik nodigde overigens zijn familie wél uit voor mijn verjaardag).

Nu snap ik ook wel dat tien verjaardagen heel veel is; hij hoeft van mij niet naar de verjaardagen van mijn halfbroertjes (zijn ook pas 8 en 1 jaar oud) of naar die van mijn opa en oma en stiefmoeder. Maar die van mijn vader, moeder en drie zussen vind ik eigenlijk wel belangrijk.

Vraag ik dan te veel?
Ja zeg! Echt een lot uit de loterij! Not...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:abigail87 schreef op 01 oktober 2011 @ 23:36:

Maar hij heeft wat betreft vrienden en familie soms inderdaad wel een beetje een rare gedachtegang. Ik was jarig in maart en woonde toen nog op kamers dus en nodigde toen zijn familie uit voor de high tea die ik had georganiseerd in mijn kamertje ;). Zijn moeder vond het hartstikke leuk om langs te komen, ik kan en kon ook heel goed met haar opschieten.

.Had je je eigen ouders toen ook uitgenodigd?
echt niet alles gelezen, maar vind het heel raar dat hij zo over jou familie denkt en het ook nog uitspreekt. wat een egotripper jouw vriend. als dat nu al begint wat gaat dat worden in de toekomst. als die er al komt. Vind het echt te gek voor woorden en zou hier ook geen genoegen meenemen. jullie wonen samen, dat wil zeggen dat je ook elkaars familie erbij hebt. als hij dat niet wenselijk vind moet ie lekker alleen blijven wonen. waarom woont hij niet bij zijn familie eigenlijk, zou beter bij hem passen. en dan die opmerking over die taart, echt, ráááre gedachtengangen, nú al.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
Nou dat je bepaald dagen wil doorbrengen zonder aanhang kan ik mij iets bij voorstellen.

Aanhang hebben altijd invloed op je zus of broer.

Je krijg je aanhang er bij, en misschien mag iemand die persoon niet.

Wat betreft die taart.......ach ja, ik ken iemand die zltijd goedkope cola haalde en goedkope dingen als schoonfamilie kwam.

Kwam zijn eigen familie dan lekkere dingen.

Hij zei dat ook.....geen dure dingen voor een schoonfamilie
Voor mij zouden deze dingen echt een dealbreaker zijn. Zo iemand past echt niet bij mij.
[quote]peecee schreef op 02 oktober 2011 @ 07:18:

Nou dat je bepaald dagen wil doorbrengen zonder aanhang kan ik mij iets bij voorstellen.

Aanhang hebben altijd invloed op je zus of broer.

Je krijg je aanhang er bij, en misschien mag iemand die persoon niet.

Wat betreft die taart.......ach ja, ik ken iemand die zltijd goedkope cola haalde en goedkope dingen als schoonfamilie kwam.

Kwam zijn eigen familie dan lekkere dingen.

Hij zei dat ook.....geen dure dingen voor een schoonfamilie[/quote]

Maar zijn vrouw/vriendin mocht daar zeker niet hetzelfde over denken?

Geen dure dingen voor haar schoonfamilie?

Abigail,wat een hork zeg.!

Dat hij niet veel met jouw familie heeft dat kan,maar zelfs niet meegaan naar de verjaardag van je ouders?

En nee hij hoeft echt niet altijd maar mee te gaan naar jouw familie maar helemaal nooit en ook je vrienden en vriendinnen niet willen kennen?
quote:flowerbombje schreef op 01 oktober 2011 @ 22:36:

Wat een ontzettende hork zeg! Kom op.... een uitspraak als "ik ga geen taart kopen die jouw familie opeet" kan echt echt echt niet.Een hele bizarre opmerking. Als ik een verjaardag houd, koop ik toch ook een taart die, eh... mijn bezoek opeet? Wat is daar voor raars aan? Een taart koop je, om een feestelijke draai aan je verjaardag te geven, toch?
World of Warcraft: Legion
Ik heb echt 1 verjaardag van haar meegemaakt en 1 van hem.

Dat was echt ongelofelijk. Zo groot verschil.

Zijn familie was ook wel veel leuker.

Dat kan ik niet ontkennen.

Maar ik ken ook wel mensen die 2 keer per jaar een weekend weggaan zonder aanhang.

Aanhang is vaak ook komen en gaan. Ben daar ook wel een voorstander van, ik heb ook een walgelijke vrouw in de familie erbij gekregen.

Ik ga nooit naar haar verjaardag....wel naar die van mijn broer.

Dat moeten kunnen, is mijn beslissing. Ik negeer haar dan ook. Vreselijk mens.....bah
quote:abigail87 schreef op 01 oktober 2011 @ 23:36:

Het is een superleuke man

.

Dat lijkt me volkomen uitgesloten. Hij is niet leuk. Hij is wel kinderachtig en zeer egocentrisch.

Hij ziet het als verspilling van geld om taart op te laten eten door jouw familie, de belangrijkste mensen in jouw leven. Als dat al teveel is, wat heeft hij dan nog voor je over als een situatie daar om vraagt.

En dan als partner geen Sinterklaas mee mogen vieren, omdat je geen bloedverwante bent van zijn koninklijke familie.. enz....bizar.

Dat hij geen tien verjaardagen af wil gaan, begrijp ik wel, maar hij zou tenminste een uitzondering kunnen maken voor je ouders.
Dit zou ik echt niet accepteren. Iemand die zo op zichzelf gericht is.

En hoe ziet hij dat voor zich als jullie nog heel lang samen blijven, misschien trouwen of kindjes krijgen?

Hoe gaat het tussen zijn ouders en hun ouders?
Volgens mij wilde hij samenwonen om practische redenen, niet zo zeer om jou.

Hij wil niets met je familie te maken te hebben, hij wil je vrienden niet of niet meer ontmoeten.

Heeft hij wel interesse in de rest van je leven?

Deze relatie klinkt behoorlijk kansloos.

Daar zit op deze manier toch geen enkele toekomst in?

Geeft hij jou wel het gevoel van je te houden?

Zo ja, hoe uit hij dat. Zo niet, wegwezen bij deze man die echt afschuwelijk overkomt.
TO, je bent nog jong. Pak je biezen en laat die egocentrische lamlul voor wat ie is!
Bedankt voor jullie reacties, allemaal.

Ik heb 'n brief geschreven aan hem, met sommige van jullie rake reacties daarin verwerkt. Vanmiddag ga ik 't even goed met hem hierover hebben.

Hoewel ik 't met Sophietje eens ben: in principe hebben wij het samen echt heel erg goed en fijn en tussen ons gaat het helemaal goed, hij is misschien in die zin op zichzelf, dat ie mij het liefst daarin ook mee neemt. Laat ik natuurlijk niet toe.

Want het ging gisteren ook nog over iets anders. Ik ben namelijk een echte wereldreiziger. Ik wil nog naar Peru, naar Zuid-Afrika, naar Egypte, naar Rusland en nog 's terug naar Nepal en India. Maar hij blijft het liefst op Texel, omdat hij zo'n verre vakantie te duur vindt.

We zijn samen twee weken in Italië geweest (met de trein rondgetrokken). Dit was hartstikke leuk en kostte over twee weken 800 euro - best goed te doen, dacht ik zo. Nu wil ik toch in ieder geval 1x per jaar met hem op vakantie, twee weekjes en dan binnen Europa. Die wereldreizen doe ik dan wel alleen of met een vriendin. Maar zelfs daarover doet hij moeilijk, 'omdat hij er geen verplicht nummertje van wil maken', 'omdat hij 't geld niet waar vindt'. Terwijl hij 't wel naar z'n zin had!

Maar in mijn leven zijn er twee belangrijke dingen: reizen en mijn familie en in beiden kan hij gewoon niet toegeven of ook maar een klein stapje in mijn richting zetten.

(Dat van reizen kwam trouwens heel onverwacht; we kennen elkaar van de vereniging en hij is tot nu toe mee geweest met elke studiereis.)
"Maar in mijn leven zijn er twee belangrijke dingen: reizen en mijn familie en in beiden kan hij gewoon niet toegeven of ook maar een klein stapje in mijn richting zetten"

Zie je zelf ook hoe erg dat is, hoe einig het met echte liefde te maken heeft?

Ik hoop heel erg dat je ziet dat je meer waard bent dan een man die niks voor jou over heeft.

Sterkte hoor!
In mijn ogen kan een liefde pas een geliefde zijn als hij je in je belangrijkste dingen steunt. Mensen die je daarin niet steunen noem je over het algemeen gewoon kennissen.

Zie je het zelf echt niet in Abigail? Met iedere post som je weer een paar negatieve dingen van hem op.
Precies, Waldorf. Samen door het leven gaan, niet wat betreft elk klein detail, maar wel aangaande de dingen die er voor je grote liefde toe doen. Omdat je er zelf ook gelukkig van wordt, als hij/zij gelukkig is. Als het goed is, gelukkiger dan wanneer je alleen je eigenbelang nastreeft.

(Je eigenbelang hoort in een liefdevolle relatie rte veranderen in 'ons belang'.)
Ik denk dat jullie eens een goed gesprek moeten hebben over verwachtingen binnen jullie relatie. Jullie hebben allebei een andere standaard en lijken er ook allebei een beetje klakkeloos van uit te gaan dat de eigen standaard de beste is en de ander zich dus maar moet aanpassen. Probeer, wanneer je vanmiddag het gesprek aangaat, dat niet beschuldigend te doen (jij wilt nooit mee dus je geeft niet voldoende om mij, want mijn familie is belangrijk), maar zo open mogelijk (wat is nu eigenlijk jouw idee qua familieverjaardagen, vrienden enz ontmoeten en wat verwacht jij van mij).

Ik denk niet dat het probleem zo zeer ligt bij het feit dat hij niet zo van de verjaardagen enz is, of bij het feit dat jij dat wel bent. Het probleem is dat jullie er allebei zo anders instaan.

Ik ben zelf meer iemand zoals jouw vriend, familie is niet zo heel belangrijk voor mij, niet zo heel groot ook, en verjaardagen ook niet. Dit heb ik ook wel meegekregen van huis uit, dat je op verjaardagen niet zo nodig langs hoeft te komen. Mijn vriend heeft wel een grote familie, maar geeft daar eigenlijk ook niet om. Nu, na ruim 7 jaar relatie, zijn we zover dat we bij elkaar ongeveer 6 verjaardagen per jaar doen (zijn ouders + vriendin van zijn vader, mijn ouders, zijn broertje en mijn zusje, en die laatste 2 vieren het nog samen ook). Deze verjaardagen vinden we op 1 na ook allebei gewoon erg leuk en gezellig, omdat het gaat om mensen waar we allebei veel van houden. En als het een keer niet uitkomt ivm vakantie of zo, dan lekker een jaartje niet. Overige verjaardagen, van tantes, ooms, nichtjes, neefjes, oma's doen we gewoon alleen. Wij voelen ons hier allebei heel goed bij.
De belangrijkste dingen in jouw leven waardeert hij dus niet?

Dat is toch niet leuk?

'In principe hebben jullie het goed samen'.

In principe geeft al aan dat het helemaal niet zo goed gaat. Het samen goed hebben is fijn, maar er is meer dan jullie twee. Er is ook nog een buitenwereld. Een wereld die jou enorm trekt en hem dus niet.

Je ziet zelf ook wel dat jullie niet bij elkaar passen en deze relatie verbroken moet worden toch?
quote:abigail87 schreef op 02 oktober 2011 @ 09:49:

Maar in mijn leven zijn er twee belangrijke dingen: reizen en mijn familie en in beiden kan hij gewoon niet toegeven of ook maar een klein stapje in mijn richting zetten.Hij klinkt niet als een fijne partner waarmee je je leven echt kunt delen. Hoeveel interesse heeft hij eigenlijk wél voor je? Op mij komt hij over als een zuinige krent, was dat samenwonen-idee van hem eigenlijk meer uit kostenoverwegingen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Samenwonen wilde HIJ, omdat HIJ het niet fijn vond op haar kamer en HIj had het niet fijn thuis en HIJ wilde niet op een andere woning wachten.

Liefde is in dit verhaal niet te bekennen en het is duidelijk dat het om hem draait.

TO, alsjeblieft word wakker en ga het leven leven zoals jij wilt. Laat deze jongen gaan. Ga je dromen achterna en ga een relatie aan met iemand die van je houdt en die jouw leven waardeert en je steunt in al je plannen.
Ik snap het wel als iemand geen zin heeft om alle verjaardagen af te lopen. Maar de manier waarop... Beetje gierig komt het over, mag niks kosten.

En dat mensen niet welkom zijn in je huis, zo ongastvrij, de moeder van je vriendin nota bene!! Ik lees niks over een verstoorde relatie, wel dat het teveel moeite en geld kost. Niet sympatiek.
Dus je hebt een fijne vent getroffen die moeite heeft met (jouw) familie. En je zou eens kunnen nagaan wat er aan de hand is, maar dat doe je niet. Je vindt het oneerlijk, en dat is genoeg. Niet zijn motivatie, maar jouw motivatie telt. En die motivatie zie je niet als iets subjectiefs, maar als een objectief feit: jij vindt het, dus is het oneerlijk. En dat kan je hem niet zeggen, nee, je gaat hem schriftelijk bestoken met de "rake reacties" van een aantal anonieme personen die jou bevestigen in het idee dat jouw private mening een objectieve norm is.

Ik hoop voor hem dat hij snel door heeft wat voor relatie hem te wachten staat.
Ik heb ook een vriend die totaal niet van familie verjaardagen en feestdagen houdt, maar zelfs hij beseft zich dat bij de belangrijkste mensen je gezicht laten zien erbij hoort en stiekem altijd nog gezellig is ook. Jouw familie toont interesse in hem en hij wijst het keihard af. Is hij nou echt zo kil dat hij mensen om wie jij veel geeft zo jullie (ook nog eens) gezamenlijke deur wijst? Onacceptabel. Als ze nou de deur plat zouden lopen of zijn deelname aan verjaardagen zou eisen...

Houd wel rekening met hem: ik vraag hem alleen mee te gaan op dagen dat óf mijn hele familie bij elkaar is, of mijn vader, moeder of broer jarig is. En we gaan niet de hele dag, als hij of ik weg wil gaan we ook. Andere verjaardagen doe ik zelf, ik ga ook niet naar alle van zijn kant (doet ie zelf ook niet lol)
Het zou mijn relatie niet zijn..... Ik zeg run forrest run!

Wil jij je rest van je leven hier tegen aan lopen? Dat ie niet naar alle verjaardagen wil, ok. Maar hij ksn toch wel t fatsoen opbrengen om naar de verjaardagen van je ouders en broer/zus te gaan. En die opmerking over de taart, mijn nekharen gingen recht overeind staan! Zou hem met gelijke munt terug betalen...

Ik vind er weinig liefde in doorklinken van je vriend.
Uit alle reacties van abigail denk ik steeds meer: hij is inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk!!! Houden dus die man!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven