Mijn vriendin heeft borderliner.

03-10-2011 08:47 194 berichten
Nog nooit heb ik zoveel van iemand gehouden als van haar maaar Zo nou en dan speelde haar depressies op en moest ik van haar het huis uit, was ik eenmaal weg dan wilde ze dat ik weer terug kwam, haat liefde , kan niet met en zonder je noemde ze het zelf.

ook kon haar humeur in 1 sec. omslaan van vrolijk naar agressief als ik volgens haar zeggen iets verkeerds had gezegd , en sloeg ze me.

haar humeur is net het weer, de ene keer staat ze te dansen in haar huis als ik thuis kom met de radio op 10 , de andere keer is ze depressief en heb je ruzie om niks.

ook merkte ik als het "uit " was dat ze direct op wel 5 datingsite's ging staan omdat ze niet alleen kon zijn, maar dat bleef alleen maar bij beetje emailen dan.

de eerste 11 jr. van de relatie had ik mijn eigen huis nog, als haar depressies weer gingen opspelen, verdween ik richting mn eigen huis en ging ik lekker stappen met mn vrienden, op deze manier had ik er eigenlijk niet zn last van.

altijd stond ze dan na max 1 week weer voor mn deur snikkend of ik weer terug wilde komen, en ging het weer tijdje goed vaak

vorig jr. had ik met haar serieus gesprek , zo van we houden toch van elkaar en we gaan samen oud worden , laat ik me huis verkopen, vond zij prima idee, ze noemde mijn huis altijd mjn vluchthuisje, kan je niet meer vluchtten naar je eigen huisje zei ze nog !!!

maar ondanks alle beloftes speelde de najaarsdepressie in 2010 weer hoog op, ik kon niet meer ff weg , huis verkocht. ik zat vlak voor de kerst dat ik op straat gegooid zou worden, ik vertelde haar dat ik geen zin had om met de feestdagen alleen in een huis te zitten, en boekte vakantie bali voor 4 wkn. had gezien dat daar flink vrouwen overschot is. toen ze eenmaal merkte dat ik ECHT had geboekt sloeg de paniek haar om het hart. ineens wilde ze mee, belde het reisburo achter mn rug op en wilde ticket bij boeken , ze wilde niet dat ik naar die hoeren ging zoals ze toen tegen me schreeuwde. maar zij had me het huis uitgestuurd, zij had de relatie beeindigd !! ik ben toch gegaan ,lekker gefeest daar, toen ik terug kwam was ze boos en spreektzelfs niet meer met me. we hebben het er beide moeilijk mee nu.

vorige week hadden we een gesprek met mijn zwager erbij want zij wilde iets bespreken met me maar kan dat niet alleen met mij, ze ontploft bij het minste geringste dan. liefde haat ligt 1 mm bij elkaar vandaan bij haar.

maar ik denk de juiste beslissing te hebben genomen. of zijn er voorbeelden zoals ik boven heb beschreven die door therapie zijn genezen ??

ik kwam pas 2 mnd. nadat het uit was erachter dat ze borderline had, ik vond altijd maar dat ze zich vreemd gedroeg en snapte haar gedrag niet.
Jullie verdienen elkaar. Verder geen commentaar.
Alle reacties Link kopieren
@coban. Ik heb ook borderline. Borderline is niet te genezen maar jij en zij kunnen er wel mee leren leven door middel van therapie. Maar dan moet zij het ook willen. Ik denk dat na 11 jaar en al wel erg veel kapot is gemaakt bij jullie beide dus het zal een zware weg zijn en ze zal nog vaak terug vallen in haar gedrag.

Wist zij wel langer dat ze dit had?

Heb jij die maand op bali andere vrouwen gehad en weet zij dit? Dan gaat het alleen maar nog moeilijker worden.

Je zult de balans moeten opmaken. Is er teveel beschadigt of is er nog genoeg liefde en vertrouwen om samen naar een therapeut te gaan.

Hebben jullie kinderen trouwens.

Vind het erg lief dat je de moeite neemt er een topic over te openen dat betekent dat je haar beter wilt leren begrijpen. Dat siert je echt.
Quote: en boekte vakantie bali voor 4 wkn. had gezien dat daar flink vrouwen overschot is.

Tsssssssss.........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2011 @ 09:19:

Quote: en boekte vakantie bali voor 4 wkn. had gezien dat daar flink vrouwen overschot is.

Tsssssssss.........

Een waar gebaar Coban, het feit dat je hier 11jr lang in bent meegegaan zegt ook veel over jou.

Google eens.
Ik zou als ik jou was weer een vakantie boeken en haar met rust laten en als ik haar was zou ik niet eens meer iets met jou te maken willen hebben. Je bent nou niet bepaald de steun en toeverlaat of heb je in al die jaren in haar verdiept en zij heeft behandeling nodig.
quote:vlinder72 schreef op 03 oktober 2011 @ 09:25:

Je bent nou niet bepaald de steun en toeverlaat

Huh?

Zou je dat ook zeggen tegen een vrouw met een agressieve vent die klappen krijgt, dat ze niet bepaald steunend is voor die arme man?
Getver, wat een nare man ben jij.

Je vriendin heeft een probleem, en je steunde haar 0,0 .

je nam gewoon iedere keer de benen. Terug vluchten naar je huis, stappen met vrienden zodat je er geen last van had, vakantie boeken naar Bali omdat daar een overschot aan vrouwen is????

Ik begrijp heel goed dat je vriendin die kampt met kwetsbaarheden daar van doordraait.

Je creeerde een heel onveilige situatie voor haar door haar iedere keer in de steek te laten.

En dan hier gaan piepen over hoe vreemd je vriendin is?

Djeez, je bent zelf niet normaal.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2011 @ 09:27:

[...]

Huh?

Zou je dat ook zeggen tegen een vrouw met een agressieve vent die klappen krijgt, dat ze niet bepaald steunend is voor die arme man?Vindt dat geen vergelijking. Maar als jij het een topvent vindt, mijn zegen heb je.
Nou, nou, nou Iry, hij heeft het dik elf jaar volgehouden met iemand die extreem gedrag vertoont.

Hij was zo dom om zijn vluchthuis uit liefde op te geven en zit nu met de gebakken peren. Uit onmacht/wraak is hij indertijd naar Bali gegaan omdat hij toch geen onderdak had.

Hij is niet slecht maar dommig, afhankelijk, naïef?
quote:vlinder72 schreef op 03 oktober 2011 @ 09:31:

[...]

Vindt dat geen vergelijking.

Waarom niet? Zij slaat hem toch? Maar als man moet je daar begrip voor hebben, begrijp ik?

Maar als jij het een topvent vindt, mijn zegen heb je. Ik heb geen idee of het wel of niet een topvent is. Ik heb zo mijn bedenkingen over Bali, maar ik snap prima dat iemand na 11 jaar denkt " toedelodokie " .
quote:iry schreef op 03 oktober 2011 @ 09:30:

Getver, wat een nare man ben jij.

Je vriendin heeft een probleem, en je steunde haar 0,0 .

je nam gewoon iedere keer de benen. Terug vluchten naar je huis, stappen met vrienden zodat je er geen last van had, vakantie boeken naar Bali omdat daar een overschot aan vrouwen is????

Ik begrijp heel goed dat je vriendin die kampt met kwetsbaarheden daar van doordraait.

Je creeerde een heel onveilige situatie voor haar door haar iedere keer in de steek te laten.

En dan hier gaan piepen over hoe vreemd je vriendin is?

Djeez, je bent zelf niet normaal.

Ho effe , Ier.

Ze slaat hem, ze schopt hem steeds het huis uit, ze zoekt op internet naar andere mannen als 't even niet lekker loopt.

Nou niet doen of dat normaal gedrag is en of dat uitnodigt tot iemand plat knuffelen.

Iemand met een groot gevoel van eigenwaarde en realiteitsbesef en zonder therapeutencomplex had er na twee keer zéker de brui al aan gegeven.
Wat wilde ze met je bespreken Coban, over de voortgang van jullie relatie?

Denk ook dat je de juiste beslissing hebt genomen om jullie eigen leven te hervatten zonder de vastigheid van een relatie.
Campari, met alle respect maar dat hij het 11 jaar "volhoud" geeft hem geen dikke pluim, ook gezien zijn eigen gedrag.

Als je 11 (!) jaar een relatie hebt en achteraf zegt, ik snapte haar gedrag nooit, ze gedroeg zich altijd vreemd. Snap ik niet dat daar nou nooit over gesproken is, of er een belletje gaat rinkelen dat er weleens sprake is van een dieper liggende problematiek.

Sorry, ik begrijp het gewoon niet.

Ik keur hiermee haar gedrag niet goed, maar kan mij voorstellen dat het een relatie van actie/reactie werd die beiden geen goed deed.

To wil zelf zijn aandeel er niet in zien lijkt het zo uit zijn post te halen.

Het beste wat hij voor zichzelf en haar kon doen, was wegblijven als je de problematiek niet aan kan.

Kan idd dat het dommig en naief is, maar ik vind het gewoon raar dat je schrijft dat wanneer ze depressief was, maar weg ging om er geen last van te hebben.

Dat klinkt in mijn oren net zo min liefdevol als het agressieve gedrag van zijn vriendin.
Eens met Bianca. TO heeft 11 jaar zijn best gedaan, liep niet weg, maar verliet het huis waar hij het liefst gezellig zou blijven, om de relatie te redden. In mijn ogen heeft hij heel veel gepikt. Want borderline of niet, je hoeft je man niet te slaan of op straat te zetten. Je kan ook zelf hulp zoeken als het mis gaat. Beetje flauw om dan alleen te focussen op de 4 weken dat TO eruit gezet was en bij gebrek aan plek eens voor zichzelf koos.
Je boekte een vakantie omdat je hoorde van een vrouwenoverschot daar?

Jezus wat triest.
quote:iry schreef op 03 oktober 2011 @ 09:43:

Als je 11 (!) jaar een relatie hebt en achteraf zegt, ik snapte haar gedrag nooit, ze gedroeg zich altijd vreemd. Snap ik niet dat daar nou nooit over gesproken is, of er een belletje gaat rinkelen dat er weleens sprake is van een dieper liggende problematiek.

.Ze zullen het beiden op depressie oid hebben gegooid, zo te lezen.
Snap je pijnvlak Iry, denk dat Coban zeker hand in eigen boezem kan/moet steken.

We weten alleen de leeftijden niet, dat is altijd nog wel een punt vind ik.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2011 @ 09:39:

[...]

Ho effe , Ier.

Ze slaat hem, ze schopt hem steeds het huis uit, ze zoekt op internet naar andere mannen als 't even niet lekker loopt.

Nou niet doen of dat normaal gedrag is en of dat uitnodigt tot iemand plat knuffelen.

Iemand met een groot gevoel van eigenwaarde en realiteitsbesef en zonder therapeutencomplex had er na twee keer zéker de brui al aan gegeven.

Ik keur haar gedrag ook absoluut niet goed!

Is ook zeker niet normaal, sorry dat het leek alsof ik impliceerde dat ik dat de gewoonste zaak van de wereld vind.

Maar come on,ik lees van zijn kant ook gedragingen die ik niet normaal vind.

Naar Bali gaan omdat er een overschot aan vrouwen is?

Lekker stappen als vriendin weer buien heeft.

Beetje pot verwijt de ketel wellicht?

Anyway, de relatie zal beiden geen goed hebben gedaan.
Ik neem toch aan dat Borderline je IQ niet aan tast. Onbegrijpelijk dat zo'n vrouw zelf niet ooit, eens, in die 11 jaar heeft gedacht dat dit toch niet écht als een " normale " depressie klonk.
quote:campari schreef op 03 oktober 2011 @ 09:47:

Snap je pijnvlak Iry, denk dat Coban zeker hand in eigen boezem kan/moet steken.

We weten alleen de leeftijden niet, dat is altijd nog wel een punt vind ik.

We weten sowieso maar 1 kant van het verhaal Campari ( dat is nu eenmaal ook op een forum)

quote:iry schreef op 03 oktober 2011 @ 09:48:

[...]

Naar Bali gaan omdat er een overschot aan vrouwen is?

Lekker stappen als vriendin weer buien heeft.

.

Ze maakte het elke keer uit. tenminste, dat haal ik er uit.

Dan ben je inderdaad vrij om te stappen, lijkt mij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 oktober 2011 @ 09:50:

Ik neem toch aan dat Borderline je IQ niet aan tast. Onbegrijpelijk dat zo'n vrouw zelf niet ooit, eens, in die 11 jaar heeft gedacht dat dit toch niet écht als een " normale " depressie klonk.

Dat begrijp ik net zo min.

Waneer je tegen zoveel persoonlijke problemen aanloopt, moet er bij jezelf ook een belletje gaan rinkelen.

Maar vind dat je als partner zijnde toch ook op zijn minst een balletje op kon gooien dat er iets niet in orde is en je wellicht hulp nodig hebt.

Beetje beiden kop in het zand steken?
Depressie en een persoonlijkheidsstoornis gaan (doorgaans) hand in hand BGB. Dus moeilijk te onderscheiden.

Coban noemt nu de extremen, voor ons makkelijker te beoordelen.
quote:iry schreef op 03 oktober 2011 @ 09:52:

[...]

Beetje beiden kop in het zand steken?De pieken zijn vaak zó leuk dat die op - lijken te - wegen tegen de enorme dalen in dat soort relaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven