dilemma Borstvergroting?

03-10-2011 02:38 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik weet niet of ik het beter bij lijn & lijn of psyche kan plaatsen maargoed. Ik zit in tweestrijd. Al vanaf mn 15e (ik ben nu 23), ben ik ontevreden, om het licht uit te drukken over mijn borsten. In de pubertijd heb ik na een turbulente tijd een eetstoornis ontwikkelt. Hierdoor zijn mijn borsten gewoon niet volledig ontwikkelt lijkt het. Ik wilde op mn 18e al gaan sparen voor een borstvergroting, maar had toch nog een stiekeme hoop dat ik een late ontwikkeling zou krijgen. Inmiddels ben ik 23 en heb ik die hoop wel opgegeven.

Ik voel me erg onzeker door het ontbreken van een goede cup, als ik geen voorgevulde bh zou dragen kan ik zo voor jongen door, qua borstomvang dan. Hierdoor kleed ik me ook nooit echt leuk, want jah voor vrouwelijke kleding heb je toch enige voorgevel nodig in mijn optiek. Ik voel me gewoon echt ongelukkig door het weinige wat ik heb, het maakt me nog onzekerder dan ik al ben en vaak verdrietig als ik naar kleding of lingerie kijk.

Maar nu het dilemma, mijn partner vind me geweldig hoe ik ben, mn figuur, mn borsten (waar hij ze ziet geen idee?) en wil eigenlijk niet dat ik iets laat doen. Als ik het echt wil zal hij me erin steunen, maar eigenlijk is hij er gewoon op tegen.

Ik krijg kippenvel (en niet op een goede manier) als hij me aanraakt bij mn borsten, ik verkramp, schaam me. Hij zoekt weleens lingerie uit voor me online, vraagt dan of ik het wat vind, en ik kan alleen maar nee zeggen (hij zoekt voornamelijk doorzichtig spul op, terwijl ik enkel voorgevormd spul draag). Doordat ik niet enthousiast ben maak ik hem juist verdrietig, omdat hij gelooft dat ik niet geloof dat hij me echt perfect bent hoe ik ben. Ik geloof hem echt wel, maar dat veranderd mijn gevoel over mezelf niet.

Aan de ene kant denk ik dat een borstvergroting goed voor mezelf zou zijn, voor mn zelfvertrouwen, het me vrouwelijk voelen, wel leuke kleding en lingerie willen dragen, dus ook leuk voor mn partner. Aan de andere kant weet ik dat hij het eigenlijk niet wil, wat nou als hij er echt niet aan wil/kan wennen wanneer ik het wel laat doen en het daarop stuk loopt? Dat heb ik er ook niet voor over. Ben liever zelf ongelukkig dan dat ik hem ongelukkig maak.

Kortom ik weet het niet wat ik moet doen. En excuus voor het lange verhaal.
het ligt er voornamelijk aan van welk materiaal je de implantaten neemt, tegenwoordig hoeven deze minder snel vervangen te worden.

stukje van site

''... maakt gebruik van implantaten die bedoeld zijn voor levenslange implantatie. Dit houdt echter niet in dat ze nooit vervangen hoeven te worden, maar als de borsten er mooi en soepel uit zien is er geen reden voor vervanging.''

alles is ongezond tegenwoordig... zelfs de dingen waarvan eerst werd gezegd dat ze gezond waren. Risico hou je met alles denk ik... de meeste dingen komen bij 1 op de zoveel voor... jah en je kunt die ene zijn... maar je kunt ook morgen door een bus geschept worden... dan ben je ook 1 op de zoveel...
Hoe lang gaan protheses voor een borstvergroting mee?

Voor die vrouwen die een borstvergroting overwegen is het belangrijk te weten hoe lang de protheses die daarvoor gebruikt worden mee gaan.

Van de met water gevulde protheses is bekend dat de levensduur beperkt is tot gemiddeld tussen de zeven en twaalf jaar. Tegenwoordig worden deze protheses echter niet vaak meer gebruikt. De met siliconengel gevulde protheses hebben een langere levensduur van gemiddeld 15 tot meer dan 20 jaar waarbij de protheses met een cohesieve gel doorgaans langer mee gaan dan die gevuld met vloeibare siliconengel. Alle protheses zijn echter aan slijtage onderhevig en moeten daarom op den duur worden vervangen. Hierbij heeft de vraag of deze slijtage gepaard gaat met bepaalde klachten invloed op het moment van vervanging.

Soms moeten protheses vroegtijdig worden vervangen vanwege een defect.

De kwaliteit van de protheses op dit punt is echter wel in de afgelopen jaren sterk verbeterd. Zo sterk zelfs dat op sommige moderne protheses een levenslange garantie wordt afgegeven op breuk en lekkage als gevolg van een productiefout. Bedacht moet wel worden dat (vroegtijdige) vervanging van een prothese ook het gevolg kan zijn van andere factoren dan alleen de kwaliteit daarvan. Zo kan er overmatige kapselvorming optreden. In sommige gevallen kan dit leiden tot vervanging van de prothese zelf. Ook is het mogelijk dat bij bijvoorbeeld een verkeersongeluk of een ander incident waarbij de borsten een harde klap of stoot krijgen de protheses beschadigd raken en daarom vervangen moeten worden.

Een beschadiging aan de prothese zoals een breuk of een scheur kan ontdekt worden als er een duidelijke verandering optreedt in de vorm van de borst of eventueel de hardheid daarvan. Het is echter niet altijd zeker dat een bepaalde beschadiging ook (direct) opgemerkt wordt. Het is daarom van belang om geregeld (bijvoorbeeld jaarlijks) voor controle terug te komen. In geval van twijfel kan desnoods met behulp van daarvoor geschikte apparatuur een eventuele beschadiging opgespoord worden.

bron
“Don’t look back – you’re not going that way.”
.
Ga in therapie!
Ik heb bij verschillende klinieken en op het borstenforum gelezen.

Ik weet dat er risico's aanzitten, daarover ben ik niet laconiek ookal lijkt het zo, wel vind ik dat overal risico's aanzitten bijna.

De onzekerheid over hoelang het meegaat is inderdaad wel een punt, ze kunnen heel lang meegaan, maar je kan ook de pech hebben dat ze dat niet doen. Daarom wil ik wel de zekerheid hebben dat het indien ze vervangen zouden moeten worden er daar wel geld voor is.

Over mammografieen heb ik inderdaad nog niet nagedacht, heb wel gelezen dat dat inderdaad dan iets lastiger is, maar niet ''onmogelijk''. Kinderen wil ik niet dus over borstvoeding maak ik mij geen zorgen.
quote:onzekercupje schreef op 03 oktober 2011 @ 22:16:

wie zegt dat ik veel werk maak verder van mijn uiterlijk? en ook op een onbewoond eiland zie je jezelf nog?...

Als jij je uiterlijk niet zo belangrijk vond overwoog je geen borstvergroting.

'kleren niet opvullen' of 'kleding die mooier is met wat meer tiet' heb ik eigenlijk nooit zo begrepen (ik ben zelf nooit een plank geweest). Ik denk dan: koop dan een maat of wat kleiner. Ik vind kleine borsten juist mooi, je hoeft geen bh aan (lijkt me zoiezo al heel handig) en dat ziet er weer heel mooi uit onder hemdjes, haltertops/jurken of dingen met (een) blote schouder.

Maar ik heb het idee dat je je beslissing eigenlijk al gemaakt heb (namelijk dat je het wil doen). Dat is fijn voor jou, beter dan twijfelen.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik heb ook het idee dat je al besloten hebt. Wat is je dilemma precies?
Ga in therapie!
geen bh aan... nou opzich lijk ik niet graag op een 12 jarig jochie dus laten we die maar aanhouden.

In het begin van de reacties werd het al aangegeven... dat een combi van werken aan mezelf + borstvergroting misschien beter zou zijn. Ik wil het al een hele tijd voor mezelf. Maar het kost een hoop en zoals al gezegd dan vind je meestal wel weer iets anders waar je niet tevreden over bent.

Ga ik voor iets wat ik al lang wil en waarvan ik denk dat het me zou helpen, met het risico dat het me van de regen in de drup helpt. Of blijf ik proberen mezelf te accepteren zoals ik ben? wie weet ooit met succes. Dat is mn dilemma denk ik.
door het onbreken van borstpartij loopt mijn lijf wel echt van best smal naar breder...

borstomvang: 75 cm

heupomvang: 86 cm

zover ik weet hoort borstomvang/heupomvang gelijk/bijna gelijk te zijn.
quote:meds schreef op 03 oktober 2011 @ 08:02:

helaas ken ik niet 1 dame met 'natuurlijke neptieten' Het zijn altijd de dames met neptieten die het hardst gillen dat het er zo natuurlijk uitziet.

Daarnaast zijn kleine borsten classy, maken ze jong en slank en scheelt het een dure operatie met de nodige risico's

Met een grote cup kan ik dus nooit classy zijn? Handig, die ik voor verjonging volgens kan kiezen tussen een facelift of een borstverkleining!

Ik vind dit weinig 'classy' opmerken. Ik kan net zo goed zeggen, dat iedereen die 'Meds' heet nooit classy kan zijn.

Classy zit niet in cupmaat, maar in meer dingen. Een classy vrouw is een totaalplaatje.
quote:onzekercupje schreef op 04 oktober 2011 @ 15:02:

door het onbreken van borstpartij loopt mijn lijf wel echt van best smal naar breder...

borstomvang: 75 cm

heupomvang: 86 cm

zover ik weet hoort borstomvang/heupomvang gelijk/bijna gelijk te zijn.

Er hoort helemaal niets. Volg je eigen gevoel. Er is een website, waarop je kan kiezen, of borsten 'fake' of 'echt. Vrijwel iedereen zit in meer dan de helft van de gevallen gewoon fout en ziet geen verschil tussen echt en nep, zeker niet met de veel natuurlijker vormen die er tegenwoordig zijn.

Een borstvergroting zal je van de regen in de drup helpen, als je hem er om de verkeerde redenen toe besluit. En het moeten jóuw redenen zijn die de doorslag geven, niet die van je partner.
@ Nora: dus als iemand doodongelukkig wordt van een te grote neus in een smal gezicht of zich niet vrouwelijk voelt doordat ze geen borsten heeft, is plastische chirurgie niet goed? Een algemeen laag zelfbeeld moet je van binnenuit opknappen, een specifiek storende factor kun je via chirurgie oplossen. Ik heb 2 ingrepen ondergaan en wbt die punten ben ik nu wel zeker en daar heb ik jaren onder geleden.
Tja het is ook niet helemaal absoluut moet ik zeggen. Als iemand écht een hele grote neus heeft of brandwonden (dat is misschien ook nog medisch, dat weet ik niet, niet zo'n goed voorbeeld) of half mismaakt is, dat vind ik opzich wat anders, want dan is daar haast niet tegenop te zelfverzkerden. Als je áltijd nagestaard/geroepen wordt, en dat kenmerk verbouwt, tja, dat kan ik wel begrijpen. Maar ik heb sterk het idee dat zoiets niet van toepassing is hier. Ze wil het voor haarzelf doen. Ik weet het niet maar ik krijg niet de indruk dat TO voor jongetje wordt aangezien, of dat mensen haar zullen nastaren/naroepen omdat ze geen tieten zou hebben.

En je niet vrouwelijk voelen vanwege geen borsten...Tja, ik begrijp dat gewoon niet goed. Tieten hebben is toch niet het enige 'kenmerk' van vrouw zijn? Zoiezo snap ik 'je vrouwelijk willen voelen' niet zo heel goed, laat staan dat je dat je dat zou willen bereiken door onder het mes te gaan daarvoor. Dus dat zal dan mijn gebrek zijn.
Als je nou eerst eens aan je zelfvertrouwen werkt en dan eens nadenkt over die borstvergroting. Het lijkt mij zo veel fijner om zeker te zijn van jezelf, onafhankelijk van hoe je er uit ziet.

Zelf heb ik een kleine A-cup. En het heeft ook een hele tijd geduurd voordat ik daar blij mee was. Maar nu ik dat ben, voelt het als een overwinning.

Vrouwelijkheid zit 'm echt niet alleen in borsten. Als je je vrouwelijk kleedt en beweegt kun je volgens mij bijna niet op een 12 jarig jochie lijken. Valt je vriend op 12 jarige jochies?

Oh en bijna niemand kan alles aan qua kleding. Maar iedereen heeft wel pluspunten, jij ook
ik denk dat wanneer je zelf wel borsten hebt, je je niet in kunt leven in iemand die ze niet heeft. Verstandelijk kan iemand wel bedenken dat ze daar niet minder vrouwelijk door is, gevoelsmatig is het een heel ander verhaal.

Wat is er niet te snappen aan je vrouwelijk willen voelen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waarom zou je dat willen? Wat houdt dat dan precies in?
Dat is voor iedereen denk ik iets anders, Nora. En je kunt je nooit helemaal verplaatsen in iemand anders, omdat je heel simpel die persoon niet bent. Wat voor jou belangrijk is, is dat voor iemand anders misschien wel helemaal niet. En andersom.
quote:-nora- schreef op 04 oktober 2011 @ 17:33:

Tja het is ook niet helemaal absoluut moet ik zeggen. Als iemand écht een hele grote neus heeft of brandwonden (dat is misschien ook nog medisch, dat weet ik niet, niet zo'n goed voorbeeld) of half mismaakt is, dat vind ik opzich wat anders, want dan is daar haast niet tegenop te zelfverzkerden. Als je áltijd nagestaard/geroepen wordt, en dat kenmerk verbouwt, tja, dat kan ik wel begrijpen. Maar ik heb sterk het idee dat zoiets niet van toepassing is hier. Ze wil het voor haarzelf doen. Ik weet het niet maar ik krijg niet de indruk dat TO voor jongetje wordt aangezien, of dat mensen haar zullen nastaren/naroepen omdat ze geen tieten zou hebben.

En je niet vrouwelijk voelen vanwege geen borsten...Tja, ik begrijp dat gewoon niet goed. Tieten hebben is toch niet het enige 'kenmerk' van vrouw zijn? Zoiezo snap ik 'je vrouwelijk willen voelen' niet zo heel goed, laat staan dat je dat je dat zou willen bereiken door onder het mes te gaan daarvoor. Dus dat zal dan mijn gebrek zijn.En dat is de reden waarom ze het ook zou móeten doen. Ik vind het opleggen van je eigen normen op dit gebied heel vreemd.
dank je Melpomene, ik was nog even aan het zoeken naar woorden en je hebt ook in je 2e post gelijk, zoiets moet je alleen voor jezelf doen, nooit voor een ander
Ik zeg toch ook niet dat ze het voor anderen moet doen? Ik zeg alleen op de eerste pagina van dit topic dat ik 'voor jezelf iets aan je uiterlijk' niet zo geloof, want hoe anderen op jouw uiterlijk reageren dát is een belangrijke factor in hoe zeker je jezelf voelt.

En ik leg niemand mijn normen op, ik zeg alleen in welke gevallen ík plastische chirurgie een begrijpelijke stap vind.
een deel van je zelfvertrouwen is gebaseerd op tevreden zijn met hoe je eruit ziet en dan kunnen 100 mensen tegen je zeggen dat je prachtig bent, zolang jij dat niet ziet, zul je het ook niet geloven. TO geeft duidelijk aan dat haar partner haar prachtig vindt, maar zij zichzelf niet. En zij wil zichzelf wel mooi vinden en denkt dat een borstvergroting daar bij zal helpen
@ Nora: dat heet empatisch denken, je kunnen inleven in een ander. Nu heb je het over 'volledig mismaakt' e.d. en anders zou je het afkeuren. Wie bepaalt of iets lelijk is? Als iemand doodongelukkig wordt van een bepaald lichaamskenmerk en hij draaft niet door met 10 vervolg OK's, kan dit zo goed opgelost worden met plastische chirurgie. Ik ben van 70AAA naar 70c gegaan en voel me zo trots met mijn mooie boezem! Gelukkig begrepen mijn ouders dit wel.
Precies Rosanna!
Ik ben zeer wel op de hoogte van de betekenis van empathisch denken, dank je. En ik kan het ook zeker, maar zoals al eerder gezegd, ook maar tot op een bepaalde hoogte. Ik kan me enigzins voorstellen hoe iets is, maar ik kan niet voelen wat TO voelt omdat ik dat vanuit mijn eigen referentiekader niet helemaal begrijp.

Volgens mij is de gedeelde consensus hier dit:

quote:-nora- schreef op 03 oktober 2011 @ 17:40:

Jij moet natuurlijk doen wat jou gelukkig maakt.

Dus laten we niet de illusie hebben dat TO een dermate grote beslissing zal nemen op wat haar hier wordt aan- of aangeraden.

Overigens is mismaakt wel te definiëren, bijv. een heel scheef oog of er een bult op of een verfrommelde mond weet ik wat. Schoonheid is tot op zekere hoogte subjectief, maar er is wel een algemene standaard in wat over het algemeen mooi wordt gevonden, anders zagen modellen en sterren er niet op veel punten hetzelfde uit.

Maar dit zijn weer hele andere discussies dan waar het topic over gaat.
quote:rosanna08 schreef op 04 oktober 2011 @ 18:56:

een deel van je zelfvertrouwen is gebaseerd op tevreden zijn met hoe je eruit ziet en dan kunnen 100 mensen tegen je zeggen dat je prachtig bent, zolang jij dat niet ziet, zul je het ook niet geloven. TO geeft duidelijk aan dat haar partner haar prachtig vindt, maar zij zichzelf niet. En zij wil zichzelf wel mooi vinden en denkt dat een borstvergroting daar bij zal helpen Je zegt het zelf al, een deel van je zelfvertrouwen hangt af van hoe tevreden je bent met je uiterlijk. Niet van je uiterlijk zelf dus. Het is iets wat in je hoofd zit, waar je volgens mij dus ook een veel waardevollere verandering kunt maken dan aan de buitenkant.
Ik begrijp je helemaal en zat ook in dezelfde situatie. Zat want ik heb afgelopen jaar, na jarenlang getwijfeld te hebben, eindelijk de stap gezet en een borstvergroting ondergaan. Ook ik had vooral het probleem wanneer ik kleding wilde kopen. Anderen kunnen wel zeggen 'dan pak je toch een maatje kleiner of dan zoek je toch andere kleding', maar ik weet uit ervaring dat je de hele winkel kunt passen, elk model en stofje, maar het staat gewoon echt minder mooi met als resultaat dat je geen mooie kleding koopt, want je gaat geen geld uitgeven als het toch niet mooi staat. Tuurlijk zijn er ergere dingen op de wereld en dat was ook lange tijd de reden voor mij om het vooral niet te doen (ik moest maar tevreden zijn met hoe ik ben), maar op een gegeven moment heb ik toch de knoop doorgehakt en wat ben ik er blij mee!

Wat ik vooral wil meegeven is dat je de keuze zelf moet maken en niet te veel moet hangen aan de mening van anderen (bv je vriend). Dit doe je voor jezelf, anderen kunnen er van alles van vinden, maar jij moet achter je keuze staan en er voor gaan. Als jij denkt dat je er gelukkiger van wordt, dan moet je het doen, je moet niet ervan afzien omdat anderen denken dat je er niet gelukkiger door wordt of je probleem anders moet aanpakken. Zij weten niet hoe jij je werkelijk voelt.

En als laatste zit er aan elke ingreep een risico verbonden, dus ook bij een borstvergroting. De implantaten worden geleverd met een 'levenslange' garantie, maar de dokter zei tegen mij dat deze levenslange implantaten nog niet zo lang worden gebruikt om te kijken of dit echt zo is, en hij gaf aan dat ik er rekening mee moet houden dat er in de toekomst wellicht een operatie nodig is. Het is in ieder geval niet meer zoals vroeger dat er zeker weten wel weer een operatie zou plaatsvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven