Portland, Oregon

23-05-2011 14:29 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend hebben we te horen gekregen dat mijn man voor zijn werk naar Portland mag, voor een jaar. En ik mag mee! Ik vraag me af of er meer mensen zijn die er wonen, of die er op vakantie geweest zijn, en wat de ervaringen zijn. Wat ik zo kan vinden is dat het een erg fijne leefbare stad is. In juli mogen mijn man en ik een week er naar toe om een huis te vinden en een school voor de kinderen. We hebben 3 kinderen, de oudste is bijna 6, de middelste 3 en de jongste is 11 maanden.

Het streven van het bedrijf is dat we er in september kunnen wonen, dat is al erg snel. Ik vraag me af of het wel haalbaar is met het regelen van het visum. Ik moet nog erg aan het idee wennen, maar ik hoop dat we er een mooie ervaring aan overhouden.
Wauw wat hebben sommige mensen toch een mazzel.

Ik ben een paar jaar geleden op vakantie geweest in Oregon en Portland en vond het een fantastische staat met veel natuurschoon.

Wat ik overigens prachtig vond is Crater Lake in Zuid Oregon.

Portland is echt een super relaxte stad. Veel plezier.
Ska: wat fijn om te horen dat je Portland helemaal te gek vindt. Het is ook een fijne stad om in te wonen, wij zitten binnen 15 minuten downtown en binnen een minuut op het platteland.

Ik ben ook nog altijd blij dat wij indertijd gegaan zijn, een ervaring die ze je nooit meer afpakken.

Vergeet niet wat Nederlandse pakjes mee te nemen, zoals lasagnemix, zuurkoolschotelmix, soepen, mostersauce, drop ectr ectr. Als je hier een poosje zit dan ga je dat toch wel missen.

Heel veel succes bij de verdere voorbereiding!

Viginia: inderdaad Crater lake is prachtig, ik ben er nu twee keer geweest. De laaste keer was drie weken geleden en toen lag er nog volop sneeuw, prachtig om te zien.

Leuk te horen dat je Oregon ook heel mooi vindt.
Crater Lake ziet er ook prachtig uit! Mazzel hebben we zeker ja, nog twee weken, dan wonen we al daar!

Nu dus inpakken, afscheid nemen van iedereen en de laatste dingen regelen. Veel dropjes en stroopwafels eten, haha!

De tip van de Nederlandse pakjes is een goeie!

Wij zitten ook binnen die tijd downtown, en we konden ook een huis vlakbij t platteland kiezen, maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan, de school beviel ons niet zo, beetje jammer, want t huis was fantastisch. Nu hebben we ook een leuk huis, daar niet van! En vlakbij een Nederlandse collega, is ook wel fijn.
Ondertussen wonen we hier nu ruim een maand, en het bevalt erg goed! De middelste is meteen de eerste week naar pre-kindergarten gegaan, ze vindt het er geweldig. De oudste wilde meteen met de schoolbus naar school op de eerste dag, maar we hebben hem toch maar zelf gebracht. Hij spreekt al wat Engels, het gaat inderdaad erg snel. De jongste kreeg in de tweede week de waterpokken.

Mijn man moet veel werken, maar ik verveel me niet hier. De mensen hier zijn erg aardig, er wonen veel jonge kinderen in de buurt en onze buurman blijkt ook Nederlander te zijn.

Portland downtown heb ik zelfs nog geen kans voor gezien om naar toe te gaan, ook al ben ik er binnen 10 minuten, er zijn hier gelukkig genoeg leuke winkels en supermarkten in de buurt waar ik me mee kan redden!
Ska: fijn dat het jullie zo goed bevalt: is ook niet moeilijk het is een fijne plek om te wonen. En jullie hebben ook nogeens geluk met het mooie weer. Wat toevallig dat jullie buurman Nederlander is. Het stikt hier eigenlijk van de buitenlanders, misschien is het daarom wel zo gemakkelijk om hier in te burgeren.

Ik heb waarschijnlijk een baantje gevonden: ik kom achter de buitelandse kaas bij FM..

Niet vergeten om naar de pumkenpatch te gaan, jouw kids zullen dat waarschijnlijk ook heel mooi vinden.

Waterpokken komt hier niet vaak voor, de meeste kinderen worden daar voor ingeent. Leuk dat je een update geeft.
Hey Raccoon, over een week krijgen we al bezoek uit Nederland, jaja ik heb een schoonmoeder die haar zoon echt moeilijk kan loslaten, haha, en ze willen ook dat goede weer, maar ik vrees dat dat dan al afgelopen is. Dat klinkt lekker, bij de buitenlandse kazen. Bij FM, ik word daar gek, en de ene is nog groter dan de andere, en dan weet ik toch ook niet meer wat ik moet kiezen/kopen/laten staan, haha.

Ik las iets in het krantje ja, over de pumpkinpatch, zag er wel bijzonder uit ja.

Ik moet wel wennen aan alles hier, zo groot, de leaseauto die we hebben is een familyvan, en ik heb net amper mn rijbewijs in Nederland gehaald voor we vertrokken. Echt wennen, daarin rijden en waarom zetten ze die brievenbussen zo dicht bij straat, heb 1 keer toen ik naar de buurvrouw zwaaide al bijna 1 omver gereden . Ik was ook supertrots tegen de buurman aan t vertellen dat de bus zo netjes tussen de lijntjes stond, maar hij vond t niet zo moeilijk, de vakken zijn veel breder hier. Weg illusie dat ik goed kan parkeren!
Wat goed dat je nog snel even je rijbewijs gehaald hebt. Is wel zo handig hier met auto. Is niet gezegd, ik heb al een paar keer gedacht dat het gebeurt zou zijn met het mooie weer en iedere keer komt de zon toch nog weer terug. Vaak blijft het mooi tot aan Halloween, ik zag trouwens leuke halloween pakken bij de Oldnavy, ik bedoel voor je kids.

Er is een leuke pumkinpatch op de 26 richting zee, staat heel duidelijk aangeven. Ze zullen het vast heel leuk vinden, er is een treintje en je gaat met een bootje over een meer. Natuurlijk een prachtig pompoenenveld.

Ja, je buurman heeft wel een beetje gelijk, auto rijden en inparkeren gaat hier wel een beetje gemakkelijker dan in Nederland:))
Oldnavy, ik zal eens kijken waar dat ligt, bedankt voor de tip! En ook bedankt voor de tip van de pumpkinpatch, we zijn nu bij Plumpkerpumpkins geweest, die vonden ze heel leuk, dus dat wordt nog vaker naar zo'n patch, denk ik!

Vandaag vond ik t maar koud!
Ik vind het ranzig koud, wat een verschil bij gisteren.

Plumkerpumkins daar zijn wij ook geweest met de preschool.

Oldnavy, heeft hele leuke pakken, vind ik dan. Ik weet dus niet precies waar je woont maar voor mijn gevoel zit je in het zelfde gedeelte waar ik woon. Er is er eentje aan de Evergreen een stukje verder dan Target.

Die andere pumpkinpatch zou ik zeker proberen. Er zit er ook nog een op Sauvie Island, maar daar is het volgens mij ontzettend druk.
Die andere gaan we zeker doen! Ik woon in B en dan in de wijk OH. Die hadden we gekozen vanwege de school. Het huis was toevallig ook nog eens leuk ;) Enige nadeel is dat het leerlingenaantal van first grade tegenviel en dat mijn zoon een andere klas en lerares krijgt, hij was net gewend, maar ja, hij gaat er zelf eigenlijk wel flexibel mee om. De buurvrouw heeft me meegenomen naar een Costco, dat is ook groot zeg! Lekkere dingen gekocht en wat speelgoed!
Ik woon op de grens van b, h en p, ik ben aan het denken waar OH voor staat.

Costco is niet echt mijn lievelings winkel maar ik shop er weleens. Ik ben altijd weer verbaasd hoeveel daar verkocht wordt.

Dat is wel een beetje vervelend dat je zoon weer naar een andere klas moet. Hoor je niet zo heel vaak, de bezuinigingen zullen waarschijnlijk ook wel meegespeeld hebben.

Het is wel jammer dat je schoonfamilie nu net met dit weer moet komen, als de zon schijnt lijkt het toch een beetje anders.
Oh, OH, staat voor Oak Hills, ach, ik weet niet wat het precies is, buurt, wijk, zoiets. Ik ben aan denken waar jij woont, op de grens van B en H snap ik wel, maar P, grenst dat er ook al aan? maar goed, maakt ook niet uit, haha. Gisteren had hij dan zijn eerste dag in de nieuwe klas, was zijn nieuwe juf ziek en heeft hij weer een ander persoon gezien. Mijn zoon bedoel ik!

Ja, jammer he, van het weer, ik zag dat het de week erna weer beter wordt.

Morgen is het walking/bike day, gaan we met zn allen naar school lopen!
Oaks Hills ken ik wel, is op ongeveer 5 minuten van me vandaan.

Nouja, eigenlijk schrijf ik het verkeerd, ik woon niet gelijk tegen P aan maar we hebben wel de zipcode. Ik woon in Rock Creek, dat ligt aan de west union rd en dan richting cornelius pass rd..

Zo blijft je zoon aan de gang, hoop dat hij een leuke juf krijgt.

Daar heb ik nog niks van gehoord, ik zal de kids vanmiddag eens vragen. Vaak hebben we in oktober wel mooi weer, dit kan ook tijdelijk zijn.
Oja, mijn dochter gaat naar de Kindercare aan de West Union road en de Cornelius pass rd daar was ik dus voor die pumpkinpatch toch? Dan weet ik wel ong waar jij woont, grappig. Het is hier niet zo' n levendige buurt, dat vind ik wel jammer.

Ik vind dat walkinggedoe ook maar gek, wel promoten van lichaamsbeweging, maar ondertussen is er wel pizza ed in de kantine te koop. De eerste dag dat hij op school zat was hij wel zielig, was zijn boterhammentrommeltje kwijtgeraakt. 's Avonds meteen maar zo'n lunchbag gekocht.
Sommige dingen zijn niet te vergelijken met Nederland. Ik ben ook eigenlijk niet verbaast dat er zoveel dikke mensen zijn. Je ziet s'ochtends om tien uur al mensen pizza eten..

Aan de buurt ben ik nu helemaal gewend en woon hier graag, maar de eerste jaren heb ik daar echt aan moeten wennen. We woonden in Nederland in de binnenstad de voetgangers liepen op vijf cm van ons raam. Nu komt er vrijwel niemand voorbij, maar vind het nu eigenlijk wel fijn.

Bedoel je de kindercare bij de Albertson? Zo zie je hoe klein de wereld kan zijn. Misschien woonden we in Nederland ook wel bij elkaar om de hoek?
Ja niet te geloven. Na de eerste week hadden we hier een huilende zoon, want hij had droge boterhammen en de andere kinderen mochten allemaal naar de kantine, en daar hadden ze heel gezonde dingen! Toen ik vroeg wat dan, zei hij, heel gezonde pizza en wafels met stroop erop (Ik vrees chocoladesaus oid). Dus toch maar die boterhammen.

Wij wonen in Nederland ergens buitenaf, maar zelfs daar is het drukker dan hier midden in de woonwijk.

Ja, ik bedoel die kindercare, is dat vlak bij jou? Ze wilden ons eerst in een huis op de 166th ave zetten, vlakbij de claremont golf, maar die had een Powerlinemast in de tuin staan, vond ik niet zo gezellig En we zijn nog naar de Springvillebuurt geweest, daar hadden we een supermooie villa gezien, maar daar hadden we niet zo'n prettige ontvangst bij de school, dus helaas.

Haha, wie weet woonden we in NL ook vlak bij elkaar!
De kindercare die jij bedoeld is niet zo heel ver van mijn huis, je steekt de 185 over en dan 1 of 2 mijl rechtdoor.

De andere straten die je noemt ken ik ook wel. Jammer dat de school niet zo gastvrij was. Er spelen hier ook minder kinderen buiten, alhoewel bij ons in de straat toch wel.

Het is hier gewoon veel anders dan in Nederland, soms al we in Nederland zijn ga ik weleens kijken naar ons oude huis. Totaal onvergelijkbaar met hier. Wij woonden trouwens in de stad van de gloeilampen;)
Ha, ja de school zelf sprak me namelijk wel aan, maar als de ontvangst al onvriendelijk, te veel was, ik dacht, wie weet hoe het de rest van het schooljaar dan gaat.

Hier speelt geeneen kind buiten en 's avonds zie ik bijna nergens een lamp aan.

O, in die stad heb ik gestudeerd, we woonden 20km ernaast, in W!
Het scheelt heel veel per wijk waar je woont. De meeste kinderen die hier wonen gaan lopen of op de fiets naar school.

Het eerste jaar dat we hier woonden, zag ik helemaal niemand buiten. De auto's vertrokken s'ochtends uit de garage en reden er s'avonds weer in. Ben net nog even bij je wijk langs gereden, ik heb een pakketje gepost voor mijn moeder.

Ik vind de overgang nu ook wel erg groot: de vorige week was het nog gewoon warm/heet en nu is het koud:(

Kom maar een keer aan, als je zin hebt.
O? kan dat hier ook ergens in de buurt dan? Ik ben ergens weet ik veel waar een pakketje weg gaan brengen. Oja, daar in de buurt waar we moesten komen voor ons SSN.

Inderdaad,ik zit hier met een dik vest aan, heel waterig koud!

Vanmorgen dus naar school gelopen, en je raadt t nooit: kregen ze als beloning een chocolate candybar!!

Nu zit ik mn eerste zelfgemaakte pompoensoep te eten, iets teveel gember ingegooid geloof ik, maar wel lekker warm in mijn keel.

Ik zal zeker een keer aankomen, en dat geldt voor jou ook hè!
Er is een supermarkt in de buurt en daar hebben ze een postafdeling. Heel handig hoef je niet iedere keer helemaal naar het postkantoor te rijden.

Ik vraag me weleens af, geven ze op de Nederlandse scholen op snoep? Dat ga ik zeker een keertje doen, ik bedoel langskomen.

Dadelijk met Halloween wordt je helemaal plat gegooid met snoep.
Nou dan ga ik die super eens even zoeken met een postafdeling!

Op de Nederlandse scholen snoep? Alleen met traktaties of als iemand afscheid neemt en dergelijke! Tenminste, bij ons op school.

Verder mogen ze alleen fruit en boterhammen meenemen, omdat het anders niet eerlijk zou zijn voor kinderen die geen snoep meekrijgen.

Ja, ik heb t gehoord over Halloween, en ook dat het dan handig is om de ruilfee tot leven te roepen: 's nacht heel veel snoep wegpakken en een cadeautje ervoor in de plaats!
Oh ik kom alleen maar even melden dat ik jaloers ben!!

Mijn vriend en ik zouden dolgraag een tijdje aan die kant van de VS wonen. Portland is heel leuk! Seattle nóg leuker!

En je kunt zo makkelijk naar Vancouver en Vancouver Island vanuit daar....

Heel veel plezier!! Wordt een topjaar, je wilt denk ik niet meer terug naar Nederland als je daar een tijdje gezeten hebt
americagirl: eerlijk gezegd vind ik portland leuker, ook minder regen. Vanuit Portland is het 5 uur rijden om in Vancouver te komen. Wie weet krijg jij ook nog weleens de kans, ik had ook nooit verwacht dat wij hier ooit zouden komen wonen.

Ska: ik kan niet meer op de naam van de supermarkt komen, iets met een B. Het is niet zo heel ver rijden.

Dat van de ruilfee is nog niet zo'n gek idee.

Hier krijgen ze heel veel snoep op school, ook als beloning als ze iets goed doen. Soms loopt het de spuigaten uit.
Americagirl, dank je, er zijn nu al dingen waarvan ik weet dat ik die zeker ga missen! Ik ben benieuwd wat voor tripjes we allemaal gaan doen, maar dat zul nog niet lukken, erg druk op het werk, mijn man is al 5 weekenden aan t werk.

Raccoon, de Bmart toevallig? Goed idee van die ruilfee he? Ik denk dat we die in gaan zetten. Net was er iemand op bezoek die zei: dan moet je ook maar niet langs zoveel deuren gaan. Ja, mens, maar we gaan met een hele groep, is toch sneu als wij dan zeggen dat we al terug naar huis gaan.

Wow, snoep als beloning? Mijn zoon kwam wel met een potlood terug, hij had het alleen niet zo goed begrepen, hij dacht dat dat was omdat hij jarig was geweest in augustus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven