Voel me ellendig...

06-10-2011 14:18 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het niet tegen man uit te spreken maar wat voel ik me ellendig en verdrietig.

Inmiddels zijn we al 5 jaar aan het knokken om uit de financiele zooi te komen en er komt geen eind aan. Man werkt zich een slag in de rondte en telkens komen er weer nieuwe, grote rekeningen aan. Ik werk voor zover het lukt, we zien elkaar bijna niet :(

Ik zie het even niet meer zitten. Telkens als we wat af kunnen betalen, komt er weer iets, waardoor we het weer op moeten nemen.

Zijn druk aan het zoeken naar woonruimte, maar op papier komen we alleen voor de duurdere woningen in aanmerking. Dat gaat hem dus niet worden. We hebben kleine kindjes en ik heb net genoeg om de boodschappen te doen, en dat is soms zelfs moeilijk :(

Vrienden van ons hebben het ook heel zwaar, maar hen lijkt alles aan te komen waaien. Ze krijgen eten, kleding enz van allerlei mensen. En verdienen per maand net zoveel als wij.

Dat komt omdat 1 van hen zwart werkt, zo krijgen ze een volledig maandloon extra. Ik gun het ze, ze hebben het ook zo hard nodig.

Maar het doet me zoveel pijn als ik hoor dat ze weer dozen vol kleding hebben gehad, toeslagen aanvragen en krijgen, en ik gewoon niet eens winterschoenen voor onze oudste kan kopen.. Mijn hart breekt op z'on moment. Ik ben zo verdrietig hierom en voel me zo ontzettend moedeloos. We hebben de afgelopen jaren zoveel meegemaakt qua ziekte van man en kinderen, opnames, operaties ed. Zo ontzettend ons best gedaan en nog steeds doen, en we hebben niet eens een kledingkast voor man en mij.

Ik weet niet wat ik hiermee wil, gewoon even mijn hart luchten, ik voel me vreselijk dat ik zo reageer op iets wat zij ook nodig hebben. Maar wij verdienen ook wat geluk..
Maar met 2600 netto moet je je toch makkelijk kunnen redden?
Tja sorry TO, maar ik zou echt nog maar eens goed naar jullie vaste lasten kijken want 1900 aan vaste lasten + dure auto (in verbruik) en dure autobelasting.

En met "kan niet" kun je echt niets. Dat lost deze situatie echt niet op. Jullie zullen echt actie moeten ondernemen. Er staat echt niet opeens een pot met geld voor je deur.
quote:Cici25 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:42:

[...]

Sterker nog: het is ook niet eerlijk!

Ik zou het die vrienden helemaal niet gunnen. Wat zij doen is namelijk gewoon strafbaar. Die mensen strijken allerleihande toeslagen op terwijl ze daar helemaal geen recht op hebben. En daarnaast werkt een van het stel fulltime zwart! Ik zou als ik TO was daar echt zwaar pissig om worden.Daarmee heeft TO nog geen hoger inkomen.
Ik zou toch eerst maar eens kijken naar een kleinere auto. Moet hij persé een slagschip hebben vanwege gereedschap meenemen e.d., of heeft hij qua ruimte genoeg aan een Citroën C1 ? Een onmogelijk ding, maar mijn eigen vader van 1.92 meter past er prima in.

Hebben jullie abonnementen, krant / tijdschrift / etc. ?

Automatische incasso's voor goede doelen.

Ga even rondkijken naar een nieuwe ziektekostenverzekering, of laat zo'n verzekeringsmeneer voor jullie kijken. Veel mensen zijn driedubbel verzekerd, zonder het te beseffen, bijvoorbeeld een all-riskverzekering op een 10 jaar oude auto. De jaarlijkse premie is dan hoger dan de dagwaarde.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:elffs3 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:41:

Kleding van vorig jaar, was al van het jaar ervoor. Ik moet gewoon even sprokkelen. Zie wel hoe het gaat. Voel me gewoon helemaal armoedig nu.Ben je al bij de kringloop of de inbrengwinkel geweest voor nieuwe winterkleding? Vaak vind je daar voor een absoluut prikkie wat je nodig hebt.
Alles heb ik tot in den treure opegeschreven en geschrapt. Nu blijft de telefoon van mijn man en de auto over. Ik ga de ziekenfonds ook naar beneden gooien, de basis alleen. HEt is gewoon cru dat mijn man hulp nodig heeft en we de eigen bijdrage niet kunnen betalen en hij daardoor geen hulp krijgt.
Zijn gewoon verzekerd, hebben een laguna van 10 jaar oud. Ik zou graag een klein koekblikkie kopen maar waarvan?
Elfs, zou je je lijstje vaste lasten hier willen posten? Misschien kunnen we dan met z'n allen meedenken en nog wat besparingsmogelijkheden vinden.
quote:nessemeisje schreef op 06 oktober 2011 @ 14:43:

[...]

Daarmee heeft TO nog geen hoger inkomen.Klopt, maar ik snap de gevoelens van TO in deze wel.
Maak eens een lijstje van inkomsten en uitgaven, en plemp dat hier neer. Dan kunnen we gericht meedenken.

En kijk eens op de bespaartopics, die je op de geld-en-recht-pijler vindt.
quote:elffs3 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:45:

Zijn gewoon verzekerd, hebben een laguna van 10 jaar oud. Ik zou graag een klein koekblikkie kopen maar waarvan?Inruil?
kleding van vorig jaar is toch niet erg?

ik draag rustig iets van 10 jaar geleden wat ik nog mooi vind.

en 2600 is niet echt weinig.
wij slapen nooit.
Heb je al op marktplaats gekeken? Daar staat flink wat kleding op voor weinig. De sites met gratis af te halen spullen zou je ook eens kunnen proberen.

Verder is 1900 ex auto erg veel voor vaste lasten. Kan er een telefoon de deur uit of kunnen er tv-kanalen uit het pakket? Heb je je verzekeringen als eens grond tegen het licht laten houden? Abonnementen die stop gezet kunnen worden? Goedkoper booschappen doen? Zuiniger met energie omgaan?
Dan is een benzine auto toch echt wat goedkoper denk ik. De wegenbelasting is voor jullie auto 145 euro goedkoper per kwartaal. (Ik heb vergeleken met die 280). Daar tank je zeker 3 volle tanken benzine van voor een zeg maar Ford fiesta. Hij zal ongetwijfeld veel snelweg rijden? Want hij rijdt een 150km per dag. Dus dat rijdt ook zuiniger dan binnenweggetjes/in de stad.

Reiskostenvergoeding? Krijgt hij die? Mss kan hij via zijn werk een vergoeding voor OV krijgen? Ik reis deze afstand ook dagelijks en ben met OV goedkoper uit in mijn eentje dan met de auto.
Nope
Die vaste lasten van 1900, zitten ook de rente van onze schulden bij in. VAndaar dat het zo hoog is. Ik kan daar niet schrappen. JA, gewoon niet meer betalen. Huur vd woning, gas/water/licht, verzekeringen, telefoon/internet, auto. het is veel..
Ik vind 2600 erg weinig voor zo een hoge vaste lasten. En trouwens ook voor een gezin met 3 kinderen. TO, kan jij misschien een job vinden met een beter loon?
Ik ga de kidnjes van school halen maar wilde nog even zeggen dat ik het fijn vind dat ik even mijn ei kwijt kon. Ik kan nu weer even de vrolijke mama zijn, dank jullie!
Elffs, wat verwacht je van dit topic?
De auto kun je proberen in te ruilen tegen een kleiner model bij een auto garage / dealer (goedkoper in belasting en brandstof).
quote:visje444 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:47:

Ik vind 2600 erg weinig voor zo een hoge vaste lasten. En trouwens ook voor een gezin met 3 kinderen. TO, kan jij misschien een job vinden met een beter loon?2600 euro netto weinig?!
Een Laguna diesel. Jammer voor het ego van je man, maar hij kan beter een japans koekblikje nemen.

Hebben jullie BKR-noteringen ? Zo nee, dan zou ik een financiering nemen voor een koekblikje. Dat is goedkoper dan die dieselslurper.
Onlangs opende je een topic dat je weg wilde bij je man. Is dat nu weer rechtgezet?
Zoals ik al schreef, even mijn ei kwijt, de frustratie kwijt en weer vol goede moed verder. Verder niets. Een hart onder de riem zogezegd. En de tips zijn ook altijd mooi meegenomen.
Hoeveel betalen jullie voor telefoon/internet ? Goedkopere aanbieder zoeken.

Wat voor televisieabonnement hebben jullie ? Met het goedkoopste zenderpakket kunnen je kinderen nog steeds Sesamstraat e.d. kijken.
Klopt gaia, dat zijn de strubbelingen waar we zo mee zitten oa door het financiele plaatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven