Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Dames help!! Serieuze crisis, al bijna 39 weken zwanger en nog niet uit de naam. We hebben al een dochter Marjolein maar krijgen (als het goed is) zeer binnenkort een zoon erbij. Namen die op het lijstje staan: Floris, Wouter, Joris. Verder vind ik Joost en Bastiaan ook leuke namen maar heb nog niet het gevoel dat DE naam erbij zit... iemand nog ideen??
Joris en Joost vind ik leuk..ook in combi met Marjolein

misschien zit hier nog iets tussen

Casper

David

Felix

Hugo

Jillis

Jorrit

Ties

Tobias

Wessel

Arnoud

Ewoud

Vincent
Jeutje, en ik dacht dat wij laat waren met ruim 35 weken, hahaha

Marjolein (mooi trouwens) en

Huub

Coen

Hidde

Ruben

Pascal

Jasper

Kessie, Espen neem ik mee! Leuk.
Ik vind Marjolein en Matthijs wel mooi.
Dank zover voor de reacties!! En ja we zijn enorm laat maar zijn er al wel een hele tijd mee bezig maar komen er nog niet uit...

Een paar overdenkingen en discussiepunten hier...

Is het heel onhandig om 2 kinderen te hebben waarbij de voornamen met dezelfde letter beginnen (post technisch enzo)

Matthijs en Maarten vinden we allebei erg leuk maar waren afgevallen o.a. wegens de voorletter. Nu is vorige week de vrouw van een collega van mij bevallen (klein bedrijf, 30 man kennen, zien en spreken elkaar dagelijks) en die heeft zijn zoon Matthijs genoemd... deal breaker...??

In hoeverre laat je je naamkeuze beïnvloeden door je omgeving?

Nogmaals dank voor het meedenken!
Ik vind Marjolein en Maarten echt een goede combi. Krijgen je kinderen niet meerdere voorletters? Dan is er toch geen probleem? Ik vind Jeroen ook goed passen, maar dat is omdat ik die combi ken.
Ja, dat word dan het volgende punt, Marjolein heeft geen tweede naam voor Maarten zijn we die nu aan het overwegen... (echt waarom geen meisje... was zoveel makkelijker geweest wat betreft de naam....;))
Faas!
Ik heb dezelfde voorletter als mijn broertje (ook beide M.) en dat heb ik nooit als probleem ervaren... omdat we van een verschillend geslacht zijn eigenlijk nooit problemen mee gehad...

Mijn vader is ook M. maar hij heeft doopnamen dus dat ging meestal ook wel goed. Alleen soms twijfel tussen mijn vader en broertje als het om "de heer M..." ging.

Je kan dus makkelijk 2x dezelfde voorletter nemen hoor! Alleen voor een 3e zou ik het dan af raden ook dezelfde letter te geven.

Collega zou voor mij geen probleem zijn denk ik. Je zoon moet zijn hele leven door met zijn naam... collega's kunnen nu veel in je leven zijn maar dat kan zomaar veranderen.
Nee joh, geen duffe Hollandse namen :S Einde dat! Kies voor een mooie én stoere Zweedse of Hebreeuwse naam: Björn, Sören, Sven, Nathaniël, Joshua, Daniël. Zoiets.... Of Frans of Italiaans: Armand, Gino... Juan, ook mooi.
Abe, Mingus, Lode, Jules, Flint, Lei, Rein, Rune, Tijl,

Faas vind ik trouwens ook leuk!

Annie Ooi; wat grappig zou zijn als je voor Espen zou gaan is:

MatS SverrE Espen --> de volgende naam begint met de laatste letter van de naam ervoor.

Zelf vind ik bij Mats en Sverre Abe ook erg mooi, of Flint, of Tijl. Ole vind ik ook wel leuk.

Bij Marjolein vind ik mooi; Simon/Simeon, Ruben, Niels, Niek, Caspar, Camiel, Floris, Julian, Berend.

Maarten is ook leuk, maar zelf houd ik niet zo van 2x zelfde letter.
Hee Catoo, heb je een tijdje gemist bij de namentopics.

Leuk dat je er weer bent!
:D klopt!

Soms heb ik even genoeg van alle namen, maar na een tijdje kom ik vanzelf weer terug.

Heb nog wel een vraag, maar die is voor het meisjesnamentopic (zal hem daar plaatsen).
Dames! Nogmaals hulp gevraagd!

Even geleden vroeg ik jullie om een 2e naam bij Mick. Omdat ik heel graag wil vernoemen naar de naam Thijs maar mijn vriend het niet te letterlijk wil doen komen we nu uit op: Mick Ties

Wat vinden jullie hiervan?? Ik weet dat het beter kan betreft klank maar ik vind de stijl van namen wel machen en het schrijft ook wel leuk....

Verder vinden we Mick Lenn ook leuk maar achternaam is ook met een L dus daar twijfel ik over (is dan ook geen vernoeming naar iemand meer).
Het kán wel. Maar bij Mick vind ik een langere 2e naam leuker.
Ja klopt dat klinkt wel mooier vind ik zelf ook daarom vind ik het ook zo moeilijk...Ik wil heel graag vernoemen (mijn vriend vind dit niet zo nodig).

Heb ook het voorstel van Matthijs als 2e naam gehad maar dat vind ik persoonlijk echt geen mooie naam dus dat valt af... Pff lastig
Wat vind je van Mick Matthias? Zit zowel Ties als Matthijs in verwerkt en klinkt goed achter Mick vind ik.

Mick Ties vind ik niet zo mooi bij elkaar klinken eerlijk gezegd.

Mick Lenn iets beter, maar nog niet echt. En als het dan geen vernoemen meer is zou ik voor een beter passende tweede naam gaan.

Ook heel mooi vind ik Matteo! (ook afgeleid van Thijs - of in ieder geval van dezelfde oorsprong - geschenk van de heer betekent het allemaal).

Wat vind je nog van;

Thieu of Thias/Tias?

Mick Matteo vind ik echt gaaf. Ben benieuwd wat je daar van vindt. Mick Matthias vind ik ook best mooi én lijkt nog meer op Thijs.
Catoo, tanx voor het meedenken! Het zijn alleen echt niet mijn stijl namen die je noemt....Sorry... Ben niet zo van de klassieke namen. Zoek meer iets 'moderns' .Ik vind bijv. Mick Bobby ook super leuk maar vriendlief helaas niet...
Mick Bobby vind ik niet zo erg mooi... beetje komisch wordt het zo samen. Ik denk denk er meteen bij 'Mick, Bobby en de rest'....

Als we dan toch afstappen van Thijs, denk ik nog een keer mee over namen die daar niet van zijn afgeleid:

Wat vind je van bijvoorbeeld Pelle? Mick Pelle?

Of Mick Noah, Mick Fender, Mick Jorian, Mick Tiemen, Mick Tobias, Mick Julian.
quote:linnepin1980 schreef op 15 oktober 2011 @ 09:32:

Is het heel onhandig om 2 kinderen te hebben waarbij de voornamen met dezelfde letter beginnen (post technisch enzo)

Dan bedenk je er toch een 2e naam bij?

Matthijs en Maarten vinden we allebei erg leuk maar waren afgevallen o.a. wegens de voorletter. Nu is vorige week de vrouw van een collega van mij bevallen (klein bedrijf, 30 man kennen, zien en spreken elkaar dagelijks) en die heeft zijn zoon Matthijs genoemd... deal breaker...?? Nou, als je dat echt de allermooiste naam ever vindt... dan zou ik er toch voor gaan! Als je sowieso al twijfelt en Maarten echt precies even leuk vindt, dan zou ik voor Maarten gaan. Bedenk wel: een collega is maar een collega. Wie weet werk jij over een tijd wel ergens anders? En misschien zoekt die collega ook nog wel een keer een andere baan.
Mick Ties, kan best.

Mick Thys?
quote:pink85 schreef op 17 oktober 2011 @ 19:31:

Mick Ties

Wat vinden jullie hiervan?? Mick klinkt in mijn oren Engels, Ties is Oerhollands. Daarom vind ik het niet echt bij elkaar passen.
Mick Mathies/Mathis??
@ Catoo, Mick Julian staat ook nog steeds op het lijstje...Klinkt iig wel erg mooi vind ik.

Klopt idd blogbabe dat engels en nederlands.... mmm... iemand nog een stoere engelse naam bij Mick??

Ow wat ben ik lastig!! Grrr die twijfel zwangerschapshormonen! haha
Waarom niet alleen Mick? Zo te lezen kom je er niet echt uit en zo'n 2e naam gebruik je toch nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven