Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 14 oktober 2011 om 20:59
Dames help!! Serieuze crisis, al bijna 39 weken zwanger en nog niet uit de naam. We hebben al een dochter Marjolein maar krijgen (als het goed is) zeer binnenkort een zoon erbij. Namen die op het lijstje staan: Floris, Wouter, Joris. Verder vind ik Joost en Bastiaan ook leuke namen maar heb nog niet het gevoel dat DE naam erbij zit... iemand nog ideen??
zaterdag 15 oktober 2011 om 09:32
Dank zover voor de reacties!! En ja we zijn enorm laat maar zijn er al wel een hele tijd mee bezig maar komen er nog niet uit...
Een paar overdenkingen en discussiepunten hier...
Is het heel onhandig om 2 kinderen te hebben waarbij de voornamen met dezelfde letter beginnen (post technisch enzo)
Matthijs en Maarten vinden we allebei erg leuk maar waren afgevallen o.a. wegens de voorletter. Nu is vorige week de vrouw van een collega van mij bevallen (klein bedrijf, 30 man kennen, zien en spreken elkaar dagelijks) en die heeft zijn zoon Matthijs genoemd... deal breaker...??
In hoeverre laat je je naamkeuze beïnvloeden door je omgeving?
Nogmaals dank voor het meedenken!
Een paar overdenkingen en discussiepunten hier...
Is het heel onhandig om 2 kinderen te hebben waarbij de voornamen met dezelfde letter beginnen (post technisch enzo)
Matthijs en Maarten vinden we allebei erg leuk maar waren afgevallen o.a. wegens de voorletter. Nu is vorige week de vrouw van een collega van mij bevallen (klein bedrijf, 30 man kennen, zien en spreken elkaar dagelijks) en die heeft zijn zoon Matthijs genoemd... deal breaker...??
In hoeverre laat je je naamkeuze beïnvloeden door je omgeving?
Nogmaals dank voor het meedenken!
zondag 16 oktober 2011 om 23:29
Ik heb dezelfde voorletter als mijn broertje (ook beide M.) en dat heb ik nooit als probleem ervaren... omdat we van een verschillend geslacht zijn eigenlijk nooit problemen mee gehad...
Mijn vader is ook M. maar hij heeft doopnamen dus dat ging meestal ook wel goed. Alleen soms twijfel tussen mijn vader en broertje als het om "de heer M..." ging.
Je kan dus makkelijk 2x dezelfde voorletter nemen hoor! Alleen voor een 3e zou ik het dan af raden ook dezelfde letter te geven.
Collega zou voor mij geen probleem zijn denk ik. Je zoon moet zijn hele leven door met zijn naam... collega's kunnen nu veel in je leven zijn maar dat kan zomaar veranderen.
Mijn vader is ook M. maar hij heeft doopnamen dus dat ging meestal ook wel goed. Alleen soms twijfel tussen mijn vader en broertje als het om "de heer M..." ging.
Je kan dus makkelijk 2x dezelfde voorletter nemen hoor! Alleen voor een 3e zou ik het dan af raden ook dezelfde letter te geven.
Collega zou voor mij geen probleem zijn denk ik. Je zoon moet zijn hele leven door met zijn naam... collega's kunnen nu veel in je leven zijn maar dat kan zomaar veranderen.
maandag 17 oktober 2011 om 08:03
Abe, Mingus, Lode, Jules, Flint, Lei, Rein, Rune, Tijl,
Faas vind ik trouwens ook leuk!
Annie Ooi; wat grappig zou zijn als je voor Espen zou gaan is:
MatS SverrE Espen --> de volgende naam begint met de laatste letter van de naam ervoor.
Zelf vind ik bij Mats en Sverre Abe ook erg mooi, of Flint, of Tijl. Ole vind ik ook wel leuk.
Bij Marjolein vind ik mooi; Simon/Simeon, Ruben, Niels, Niek, Caspar, Camiel, Floris, Julian, Berend.
Maarten is ook leuk, maar zelf houd ik niet zo van 2x zelfde letter.
Faas vind ik trouwens ook leuk!
Annie Ooi; wat grappig zou zijn als je voor Espen zou gaan is:
MatS SverrE Espen --> de volgende naam begint met de laatste letter van de naam ervoor.
Zelf vind ik bij Mats en Sverre Abe ook erg mooi, of Flint, of Tijl. Ole vind ik ook wel leuk.
Bij Marjolein vind ik mooi; Simon/Simeon, Ruben, Niels, Niek, Caspar, Camiel, Floris, Julian, Berend.
Maarten is ook leuk, maar zelf houd ik niet zo van 2x zelfde letter.

maandag 17 oktober 2011 om 19:31
Dames! Nogmaals hulp gevraagd!
Even geleden vroeg ik jullie om een 2e naam bij Mick. Omdat ik heel graag wil vernoemen naar de naam Thijs maar mijn vriend het niet te letterlijk wil doen komen we nu uit op: Mick Ties
Wat vinden jullie hiervan?? Ik weet dat het beter kan betreft klank maar ik vind de stijl van namen wel machen en het schrijft ook wel leuk....
Verder vinden we Mick Lenn ook leuk maar achternaam is ook met een L dus daar twijfel ik over (is dan ook geen vernoeming naar iemand meer).
Even geleden vroeg ik jullie om een 2e naam bij Mick. Omdat ik heel graag wil vernoemen naar de naam Thijs maar mijn vriend het niet te letterlijk wil doen komen we nu uit op: Mick Ties
Wat vinden jullie hiervan?? Ik weet dat het beter kan betreft klank maar ik vind de stijl van namen wel machen en het schrijft ook wel leuk....
Verder vinden we Mick Lenn ook leuk maar achternaam is ook met een L dus daar twijfel ik over (is dan ook geen vernoeming naar iemand meer).
maandag 17 oktober 2011 om 19:43
maandag 17 oktober 2011 om 20:19
Wat vind je van Mick Matthias? Zit zowel Ties als Matthijs in verwerkt en klinkt goed achter Mick vind ik.
Mick Ties vind ik niet zo mooi bij elkaar klinken eerlijk gezegd.
Mick Lenn iets beter, maar nog niet echt. En als het dan geen vernoemen meer is zou ik voor een beter passende tweede naam gaan.
Ook heel mooi vind ik Matteo! (ook afgeleid van Thijs - of in ieder geval van dezelfde oorsprong - geschenk van de heer betekent het allemaal).
Wat vind je nog van;
Thieu of Thias/Tias?
Mick Matteo vind ik echt gaaf. Ben benieuwd wat je daar van vindt. Mick Matthias vind ik ook best mooi én lijkt nog meer op Thijs.
Mick Ties vind ik niet zo mooi bij elkaar klinken eerlijk gezegd.
Mick Lenn iets beter, maar nog niet echt. En als het dan geen vernoemen meer is zou ik voor een beter passende tweede naam gaan.
Ook heel mooi vind ik Matteo! (ook afgeleid van Thijs - of in ieder geval van dezelfde oorsprong - geschenk van de heer betekent het allemaal).
Wat vind je nog van;
Thieu of Thias/Tias?
Mick Matteo vind ik echt gaaf. Ben benieuwd wat je daar van vindt. Mick Matthias vind ik ook best mooi én lijkt nog meer op Thijs.
maandag 17 oktober 2011 om 21:11
Mick Bobby vind ik niet zo erg mooi... beetje komisch wordt het zo samen. Ik denk denk er meteen bij 'Mick, Bobby en de rest'....
Als we dan toch afstappen van Thijs, denk ik nog een keer mee over namen die daar niet van zijn afgeleid:
Wat vind je van bijvoorbeeld Pelle? Mick Pelle?
Of Mick Noah, Mick Fender, Mick Jorian, Mick Tiemen, Mick Tobias, Mick Julian.
Als we dan toch afstappen van Thijs, denk ik nog een keer mee over namen die daar niet van zijn afgeleid:
Wat vind je van bijvoorbeeld Pelle? Mick Pelle?
Of Mick Noah, Mick Fender, Mick Jorian, Mick Tiemen, Mick Tobias, Mick Julian.
maandag 17 oktober 2011 om 21:11
quote:linnepin1980 schreef op 15 oktober 2011 @ 09:32:
Dan bedenk je er toch een 2e naam bij?
Matthijs en Maarten vinden we allebei erg leuk maar waren afgevallen o.a. wegens de voorletter. Nu is vorige week de vrouw van een collega van mij bevallen (klein bedrijf, 30 man kennen, zien en spreken elkaar dagelijks) en die heeft zijn zoon Matthijs genoemd... deal breaker...?? Nou, als je dat echt de allermooiste naam ever vindt... dan zou ik er toch voor gaan! Als je sowieso al twijfelt en Maarten echt precies even leuk vindt, dan zou ik voor Maarten gaan. Bedenk wel: een collega is maar een collega. Wie weet werk jij over een tijd wel ergens anders? En misschien zoekt die collega ook nog wel een keer een andere baan.
Dan bedenk je er toch een 2e naam bij?
Matthijs en Maarten vinden we allebei erg leuk maar waren afgevallen o.a. wegens de voorletter. Nu is vorige week de vrouw van een collega van mij bevallen (klein bedrijf, 30 man kennen, zien en spreken elkaar dagelijks) en die heeft zijn zoon Matthijs genoemd... deal breaker...?? Nou, als je dat echt de allermooiste naam ever vindt... dan zou ik er toch voor gaan! Als je sowieso al twijfelt en Maarten echt precies even leuk vindt, dan zou ik voor Maarten gaan. Bedenk wel: een collega is maar een collega. Wie weet werk jij over een tijd wel ergens anders? En misschien zoekt die collega ook nog wel een keer een andere baan.
maandag 17 oktober 2011 om 21:20