Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Weet je hova, ik vrees dat het alweer een extra teleurstelling zal zijn die je te verwerken krijgt wanneer je hem belt.

Ik weet het, het is moeilijk, je wil hem bellen en je hoopt dat hij gaat zeggen dat hij blij is dat je belt, en dat hij ook aan je dacht... maar dat gaat hij niet zeggen, want het is niet zo. Het spijt me echt dit te moeten zeggen. Momenteel kan je alleen maar teleurgesteld worden door hem te bellen.

Je wil gewoon dat hij je niet vergeet, dat hij weet dat je daar kapot gaat van verdriet, maar dat wil hij jammer genoeg niet horen. Hij wil gewoon niet geconfronteerd worden met wat hij je aandoet.

Ik hoop dat het niet te hard overkomt want zo bedoel ik het echt niet. Ik heb het ook ooit gedaan en ik wou dat ik hem dat plezier niet meer gegund had...

Sterkte meid, vandaag een nieuwe dag, alweer een dag verder in het verwerken van dit alles.
Zal ik doen Gijs, lief van je.

Hova, wat ga je zeggen dan?

Wat denk je dat hij gaat zeggen als je hem belt?

Hoe kan hij jouw gerust stellen?

Je wil iets horen. Bijvoorbeeld dat hij je mist en dat zal hij misschien ook best doen. Jou en de kinderen. Zijn gezin. Maar het is instant opluchting. Van hele korte duur als hij zegt jou ook te missen. Het maakt niet jouw huwelijk weee goed.

Ik vraag me echt af of je hem werkelijk wil bellen, of je hem echt terug wil. Want wat krijg je dan terug?

Je weet al wat het is om met een niet geinspireerde echtgenoot samen te leven. Dat maakte je juist zo doodongelukkig. Weet je nog?
Sorry, Rousette en gijs, jullie hebben waarschijnlijk gelijk, maar heb hem gesmsed of we niet even konden bellen vanavond. En hij smsje terug dat hij me zou bellen. Waarschijnlijk heb ik er straks alweer spijt van. Ochtend is het ergst ..
Leo, ik weet niet wat ik tegen hem ga zeggen. Zo ver heb ik nog niet gedacht, weet alleen dat ik hem wil horen. Ik ga niet vragen of hij terugkomt, ik weet dat deze maanden proefscheiding goed voor mij zijn. Om na te denken over of ik hem wel terug wil, of dat een leven zonder hem beter is. Ik weet dat hij ook nog veel van mij houdt, maar dat het op de eoa manier nu niet meer lukt samen. Ik denk nog steeds dat het met prof hulp misschien wel weer had kunnen lukken. Maar ja, dat wilde hij niet...
Hij belt me binnen 10 min... weet eigenlijk ook niet wat ik móet zeggen
quote:hova schreef op 19 oktober 2011 @ 10:23:

Hij belt me binnen 10 min... weet eigenlijk ook niet wat ik móet zeggenAaah, Hova. Zie het als een beginnersfout. Hij wil niet in relatietherapie, je bent hier al zolang mee bezig. Het is moeilijk en zwaar. En dat wordt de komende tijd echt niet beter. Maar kies voor jezelf.
quote:hova schreef op 19 oktober 2011 @ 10:23:

Hij belt me binnen 10 min... weet eigenlijk ook niet wat ik móet zeggen

Begin over de kinderen dat je wat duidelijkheid wil over

de omgangsregeling.

Dan hoor je hem toch en het komt niet smekend over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Goeie tip van Gijs! Want idd, er moet immers duidelijkheid komen over hoe je het volgende week gaat doen met de kids als jij weer aan het werk bent!
Inderdaad, hou 't een beetje zakelijk over de omgangsregeling.

Sterkte.
Hova,

Ik lees nog steeds mee en vind het erg voor je! Dikke knuffel.

Ik denk wel dat het nu wel zaak is dat je gaat nadenken over "later". Heb je al enig idee wat je wilt qua omgangsregeling, alimentatie, huisvesting, etc? Ik weet dat het erg moeilijk is om daar over na te gaan denken, maar je moet nu echt voor jezelf kiezen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Nog een ding Hova, ik ga even schrijven als man, ik

generaliseer een beetje maar hoop iets duidelijk te

kunnen maken.

Zoals je weet zijn wij mannen "jagers" en hoe moeilijker

de prooi des te leuker we het vinden.

Verder zijn we echte roedeldieren, ons groepsgevoel

herken je vooral als je ons hysterisch ziet gillen op

de tribune van een voetbalstadion.

Jouw man heeft zich buiten jullie "roedel" geplaatst,

op zich al een teken aan de wand maar jager blijft hij.

Zolang hij het gevoel houd dat hij op ieder gewenst

moment terug kan met de woorden "ik kies toch voor jou"

hoeft hij helemaal niets, sterker nog hij kan zich volledig

richten op vrouwlijk wild wat minder makkelijk binnen

zijn bereik is.

Als je een kans wil maken, hoe klein die kans ook is, moet

je het spel om zien te draaien hij moet de jager zijn en

jij de bijna ontgrijpbare prooi.

Op het moment dat jij lekker in je vel zit, uitgaat met

vrienden en vriendinnen en hij van de kinderen hoort dat

je hele leuke contacten hebt gaan bij hem de alarmbellen

af, geloof me.

Vanaf nu:

* Niet meer bellen (uit jezelf)

* Geen verantwoording meer afleggen wat je in je

vrije tijd doet.

* Als hij iets wil moet hij er maar om vragen

(denk hierbij aan een bezoeksregeling)

* Stel aktief een scheiding voor, brief van een advocaat

of een taxatie van een makelaar opent ogen.

* Laat een koffer met kleding op zijn werk afgeven of

sms dat het in de schuur staat.

Kom op, uit die defensieve houding, vol in de aanval.

"Luister de makelaar is geweest ivm verkoop huis bla, bla, bla"

"Ik ga dit weekend op pad en het kan laat worden hoe laat

haal je de kinderen zaterdag op?"

Al ga je op de parkeerplaats van de Mac drive zitten met

een Mac Flurry maakt niet uit:

Dingen zijn niet zoals ze zijn maar zoals ze lijken

O, ja en de nieuwe, agressieve Hova heeft ook een nieuwe

avatar, weg met die suffe pony ik heb er een voor je gevonden.

En mocht je niet roken.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hahahaha Gijs.....ik vind het een hele goeie avatar.

Hova...ben het eigenlijk roerend met Gijs eens. Stel.....stel......stel, dat er nog een ieniemienie-kansje bestaat dat het toch ooit nog eens goedkomt tussen jullie, dan weet ik idd bijna wel zeker dat dat niet gaat lukken als je jezelf (bij wijze van spreken) aan z'n voeten werpt.

Laat maar zien dat je ook zonder hem van het leven kunt genieten (al dan niet een toneelstukje opvoerend), geen initiatieven tot contact meer nemen, dat je sterk in je schoenen staat en verzin desnoods dat je avondje gaat stappen of wat dan ook.

Mss dat hij dan toch het besef krijgt dat hij je wel eens echt helemaal kwijt kan raken. En doet dit hem alles niets....dan weet je toch ook genoeg he....dan moet je hem niet eens meer terugwillen !

Hoe is het telefoontje gegaan ?
@Gijs, thanx voor je posting, heb iig even heerlijk kunnen lachen...

Ik weet niet of je gelijk hebt met het een 'prooi' moeten zijn, misschien wel (klinkt wel erg ' neanderthaler', zeg maar..)

Denk dat ik het telefoongesprek goed heb afgehandeld.Hij wilde eerst vanavond bellen, maar ik heb hem gezegd dat ik vanavond weg ben (klopt ook, heb bij een vriendin afgesproken, maar heb hem verder niet verteld wat ik ga doen, gaat hem niets meer aan toch?)

We hebben ruim 40 minuten aan de lijn gehangen, maar heb niet gesmeekt oid hoor, haha. Heb hem gezegd dat ik nog steeds achter het idee van 3/4 maanden proefscheiding sta en dat ik hoop dat het niet tegen die tijd zo is dat hij weer terug wil komen, maar dat ik dan niet meer hoef.

Hij stelde voor elke twee dagen iig te bellen, maar ik heb gezegd dat ik niet weet of ik dat wil. Dat ik liever wil dat hij me eerst een sms stuurt als hij behoefte heeft te bellen en dat ik dan zelf kan zeggen of ik het wel of niet wil. En andersom natuurlijk.

Verder hebben we afgesproken dat hij, als ik ga werken volgende week op de dag dat hij normaal gesproken de kleine van school haalt, dat hij dan ook gewoon de kleine van school haalt en hier naar toe gaat met haar. Ik sms hem dan als ik eraan kom, zodat hij kan vertrekken voor ik er ben.

Hij wilde eigenlijk zo rond het weekend/na het weekend elkaar wel weer zien, maar ik heb aangegeven dat voorlopig nog niet te kunnen.

Dus zie, ik ben best wel sterk geweest, vind ik zelf.

Ik heb wel ook gezegd dat ik nog steeds heel veel van hem hou en dat de deur wat mij betreft nog niet helemaal gesloten is. Hij heeft gezegd dat hij ook heel veel van mij houdt en het verschrikkelijk vindt dat hij me dit allemaal aandoet.

We gaan deze proefscheiding gewoon doorzetten, er is nu geen andere keus meer. En we zien wel wat eruit komt. Ik hoop nog steeds best wel ergens dat het weer goedkomt uiteindelijk, maar dat moet dan wel op een hele andere manier dan de laatste anderhalf jaar. En de vraag is of dat kan...
Uit vrouwelijk oogpunt zou ik dan eigenlijk voor deze avatar gaan

Goed gedaan Hova.

Je klinkt heel sterk, en jij pakt de touwtjes nu in handen!

Volhouden zo!
Breezer, ik vind jouw avatar de beste hoor!

Maareh... Gijs.. Suffe pony?? Hahaha, nou die 'pony' is toevallig hartstikke groot hoor, dat weet ik toevallig..

Verder vind ik dat je het goed hebt gedaan Hova, echt waar!

In je postings is duidelijk die op en neer gaande lijn te zien, van diep in de put, tot strijdvaardig.

Ik heb niet veel nieuws toe te voegen wat nog niet is gezegd.

@All, hoe is het met jou meid?

En met de andere dames met hartzeer?
Die periode heb ik ook gehad Hova. Het ene moment lig je huilend op de bank en dan slaat het zo inene om in boosheid en vechtlust. Ik heb in de gang gestaan en wist niet wat ik met die woede aanmoest, heb staan stampen op de grond...het moest eruit (de buren zullen wel gedacht hebben...ik ben normaal heel rustig haha!). Maar nu zit ik alweer in een rustigere fase. En je zult zien...op een gegeven moment worden de dip-momenten minder heftig en minder lang en gaan de sterke momenten de overhand nemen. Het komt echt! Ik weet waar je inzit en hoe heftig het is....en nu ben ik blij dat k*tsteperiode gehad te hebben. Het komt echt Hoof!

Knuffel voor iedereen
edit
quote:hova schreef op 19 oktober 2011 @ 11:52:

Ik heb wel ook gezegd dat ik nog steeds heel veel van hem hou en dat de deur wat mij betreft nog niet helemaal gesloten is. Hij heeft gezegd dat hij ook heel veel van mij houdt en het verschrikkelijk vindt dat hij me dit allemaal aandoet.

..

Oke ik ga ff advocaat van de duivel spelen.

Jij zegt: ik hou van je en de deur is niet helemaal dicht.

Nooit meer doen, je gaat weer het grijze gebied in van

hopen en twijfel.

Want nu komt het!!

Wat is zijn reactie? Hij reageerd niet met "Schat misschien

komt het allemaal goed" of "Luister gun me even rust ik

ben er nog niet uit" nee hij zegt: vreselijk dat ik je dit aandoe

En wat doet hij je aan? Inderdaad weggaan.

Het is net wat Breezer zegt werp je nooit aan zijn voeten

ook al is het onbedoeld, zijn deur staat op een kier.

Hij hoeft nog steeds niets te doen, hij zit op rozen gaat hij

met een andere vrouw stappen is het legaal, jullie liggen

in scheiding dus "mag" het en lukt het niet kan hij gewoon

terug naar Hova die op hem wacht.

Ik ga enigzinds overdrijven maar Hovaman zit op rozen,

een vrouw en kinderen die op hem wachten en de legale

status om rond te wippen.

Mannen zijn simpele wezens, zo roepen jullie terecht

altijd: Hahahaha jullie kunnen een ding tegelijk.

Dat klopt behalve als het om vrouwen gaat dan kunnen

we er meer tegelijk op na houden.

Stamp de volgende keer de deur goed dicht, laat duidelijk

merken dat je wil scheiden en dat je bezig bent met een

eigen leven.

Telefoontjes alleen over zaken en de kids en een sms

beantwoord je een paar uur later, laat hem maar in de

waan dat je andere bezigheden hebt.
Klopt niet helemaal, Gijs, hij zei namelijk ook dat deze periode die eraan komt misschien wel goed is voor ons en dat we aan het eind van de periode gaan evalueren hoe of wat.

Ik heb de boot vwb om de dag bellen ook afgehouden en duidelijk aangegeven dat ik alleen wil bellen als ik daar zin in heb. En hij wilde me rond het weekend weer zien, maar ik heb gezegd dat ik hem nog niet wil zien. Ik wil nog niet zeggen dat ik wil scheiden, we hebben nl afgesproken daar na deze proefscheiding, dus over 3/4 maande.n, te gaan beslissen. We liggen nog niet officieel in scheiding en hebben het er ook over gehad tijdens deze maanden niet met anderen in zee te gaan om het niet nog ingewikkelder te maken.

Maar ik zal proberen het zakelijker te houden. Dat is wel moeilijk, want hij geeft duidelijk aan behoefte te hebben regelmatig met me te praten. Ligt er ook aan in wat voor bui hij mij aan de telefoon heeft, denk ik. Ik heb nu ook regelmatig buien dat ik gewoon pislink ben, dan kan hij me beter niet aan de telefoon krijgen... '-)

Maar je hebt wel gelijk in een ding; ik zit nu weer in het gebied van twijfel/een ietsjepietsje hoop. Dat komt ook door een telefoongesprek met vriend (die ook met man gepraat had).

Ik wil geen hoop meer hebben, maar eigenlijk ook weer wel. Ik wil niet om de dag met hem bellen, maar eigenlijk ook weer wel. Ik wil hem niet zien, maar eigenlijk ook weer wel.

Word hier zo moe van... Kom vandaag ook tot niets, kids gaan hun eigen gang, rommelen in huis en ik zit maar achter de pc. Vanavond ga ik wel naar een vriendin, maar heb er eigenlijk geen puf voor, verleiding om thuis op de bank te blijven is groot.
quote:hova schreef op 19 oktober 2011 @ 14:24:

Klopt niet helemaal, Gijs, hij zei namelijk ook dat deze periode die eraan komt misschien wel goed is voor ons en dat we aan het eind van de periode gaan evalueren hoe of wat.

.

Ik ga weer even goedbedoeld mopperen

Wat valt er te evalueren? Hij is 10 maanden aan het twijfelen

en nu twijfelt hij achter een andere voordeur.

Tot welke andere inzichten zou hij in 3/4 maanden kunnen

komen?

Volgens mij gebruikt hij deze periode gewoon om alvast te

wennen aan zijn nieuwe status "gescheiden man"

Hij kan in alle rust kijken of het wat is en bevalt het niet komt

hij weer terug maar dan niet omdat hij zo gek op je is maar

omdat zijn nieuwe leven niet bevalt.

Proefscheiden klinkt me net in de oren als "een beetje zwanger"

eigenlijk kan het niet want door de afspraak "geen ander" hou jij

hoop en hij de zekerheid dat er geen kapers op de kust komen.

Misschien een optie om voor te stellen gewoon uit elkaar te

gaan, geen tijdsdruk meer opleggen (3/4 maanden) en komt

het ooit nog goed zie je dat vanzelf.

Die 3/4 maanden zijn echt in zijn belang, jij zit toch gedwongen

met de kinderen thuis, ook nog de afspraak "geen ander" en hij

heeft 26 avonden in de week tijd om een nieuw sociaal netwerk

op te bouwen.

Als dit een contract zou zijn noem ik het een wurgcontract met

hem als de persoon met het meeste voordeel.

Ga vanavond naar die vriendin, je staat al 10 maanden in

de "pauze stand" dus hup er uit.

En wij gaan opletten: Tussen 19.00 en 23.00 mag je hier

niet komen en je bent flink

Als je terug komt.
Misschien heb je gelijk Gijs, maar ik denk het niet. Ik denk dat de tijd op hemzelf hem wel goed zou kunnen doen. Dat was waar we steeds tegenaan liepen; hij wilde ruimte en tijd om overal over na te denken, ik wilde vooruitgang. Nu heeft hij de tijd en ruimte, althans, als hij straks een huisje voor zichzelf heeft.

Ik weet het ook niet, gijs. Het is zoals het is. En op dit moment heb ik weer zoiets van; het is goed zo. Dus als ik dat nu al af en toe denk, kan het maar zo zijn dat ik over drie maanden helemaal zeker weet dat ik hem niet terugwil.

Ik ga de komende tijd investeren in mezelf, uitzoeken hoe ik mijn leven alleen met de kids straks wil en kan inrichten. Maar in de tussentijd wil ik wel de relatie met man goed houden, voornamelijk ivm de kids. We moeten met elkaar op goede voet blijven staan op de eoa manier...
En trouwens, zo gauw hij een eigen plek heeft, gaan we een duidelijke omgangsregeling afspreken. Het zijn ook zijn kinderen en ze hebben behoefte aan hem... en dan heb ik ook wat meer vrijheid, alhoewel ik nog niet weet of ik daar wel op zit te wachten...

Tascha en Allalone, gaat het een beetje met jullie?
quote:hova schreef op 19 oktober 2011 @ 16:52:

Nu heeft hij de tijd en ruimte, althans, als hij straks een huisje voor zichzelf heeft.

.

En dan denk je dat hij zijn huisje weer opgeeft?

Ga er eens boven hangen, een besluitloze man die niet durft

te zeggen dat het over is, twijfelt 10 maanden tot hij de deur

uit gezet wordt, vind het prima en huurt een ander huis.

Denk je werkelijk dat hij in een keer het licht ziet?

Kom op, deze constructie heeft alleen voordelen voor

hem, geen verplichtingen, een vrouw waar hij, indien

nodig naar terug kan, en buiten de paar avonden dat de

kinderen er zijn de 100% vrijheid.

Reken even mee, je zit nu toch weer te wachten op een belletje,

sms'je of mailtje dat hij je mist en terug wil.

Tel bij die 10 maanden dat dit al speelt nog eens 3 maanden,

dan zit je vanaf december 2010 tot januari 2012 te wachten op

een man die te passief is om er mee te kappen en en liever

heeft dat jij de stekker er uit trekt.
haha, Gijs: al ga je op de parkeerplaats van de Mac D zitten met een Mac Flurry...:-).

Hova, Gijs heeft wel gelijk. Dat vermoeide gevoel en het op en neer gaan van je gevoel gaat echt nog wel een poos duren helaas. Die emotionele achtbaan is niet zomaar weg. En zeker nu met alle onzekerheid vandien die erbij komt. Je hebt zo gevochten...en als je een keer op de bank wilt hangen, doe het. Zorg goed voor jezelf en probeer met betrekking tot alimentatie en omgang pro-actief te zijn. Sterkte. Je komt er doorheen, echt wel, maar het kost je ook veel. Helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven