verschrikkelijk

31-10-2011 13:47 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:anonanas schreef op 31 oktober 2011 @ 14:22:

Ik zal nooit in het geval van een verkrachting de schuld bij de vrouw neerleggen, maar uit alles wat ik van TO lees, heeft zij zelf volgens mij nergens aangegeven dat ze verkracht is of het zo ziet. Haar probleem is dat ze het gevoel heeft dat ze haar vriend heeft bedrogen. Zo lees ik het. Als er dan verkrachting en aangifte en getuigen geroepen wordt, ja, dan ben ik van mening dat je het groter maakt dan het is.klopt wel ja..
Eens met Iry
Herkenbaar verhaal.

Heb een soortgelijke situatie gehad met een "vriend" van me.

De uiteindelijke les: beter/duidelijk grenzen aangeven en altijd daartoe in staat kunnen zijn.

Aangifte heb ik nooit gedaan. Erover praten lukte pas na een flinke periode.
Wat een klootzak zeg!

Het zal moeilijk zijn, maar ik zou het wel tegen je vriend vertellen. Je kan er zelf niets aan doen, en anders blijf je alleen maar met deze (voor jouw gevoel) 'leugen' lopen.

Het is niet jouw schuld! Blijf dit vooral tegen jezelf zeggen, je was dronken en die ploert heeft daar misbruik van gemaakt!
Maria89, probeer wat er gebeurd is van je af te zetten. Natuurlijk verdien je je vriend nog wel en hoef je niet 'gestraft' te worden met schuldgevoel. Je praat jezelf in mijn ogen volledig onterecht een schuldgevoel aan. Je relatie is niet dit ene voorval, je relatie is toch veel meer dan dat? Van elkaar houden, voor elkaar klaarstaan, samen een toekomst plannen, voor elkaar zorgen als het nodig is, en... nou, vul maar in.
edit vanwege prive
anoniem_127683 wijzigde dit bericht op 31-10-2011 15:21
Reden: prive
% gewijzigd
Als dit echt is gebeurd zou ik het wel willen weten als ik jouw vriend was trouwens.
Ik vind 't een beetje apart dat je je schuldig voelt. Ik neem aan dat je nogal ongeremd was door het alcoholgebruik en dus ook stiekem wel wat opgewonden was. Of je liet iig toe dat die jongen tegen je aan aan het rijden was. Anders lijkt 't me toch ook wat lastig voor die jongen om 'zomaar' binnen te dringen.

Dan kan ik je schuldgevoelens ook beter plaatsen. Maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Toen je echt bewust was van wat je aan het doen was, voelde je je gelijk al schuldig en naar. Dus ik vind dat je dan wel genoeg geboet hebt hoor.

Ik vind het dan ook niet noodzakelijk om dit voorval aan je vriend te vertellen. Er is toch haast niks gebeurd? Als je er toch over wil praten met iemand, dan zou ik dat met iemand anders doen.
wat je water geeft, groeit
Feit is dat ze niet verkracht is!

Verkrachting gaat gepaard met geweld.

Als je er iets mee wilt doen wordt het misbruik. Hij heeft misbruik van de situatie gemaakt.

Alleen wat schiet je hiermee op? Je maakt die jongen zn leven kapot (ik vraag me af hoe terecht dat is) en je wordt er zelf ook niet vrolijker van.

Volgende keer niet meer zoveel drinken en ervan leren lijkt me de beste optie.

Of je t wel of niet aan je vriend vertelt? Tsjah..ik zou t niet zo opblazen. En me hier zeker geen groot psychisch probleem laten aanpraten.
Ga met de huisarts praten.

Een vertrouwenspersoon.

Dit ook omdat je met schuldgevoel en verwarrende gevoelens zit.

Samen met een derde de boel op een rijtje zetten lijkt mij wel heel wenselijk.
Lionlily en dat weten we dus niet. Stomdronken knul ligt te flikflooien en het zou zomaar kunnen dat stomdronken/halfslapende to wat bewegingen terug gedaan heft en een x gekreund heeft. En stomdronken knul interpreteert dat als zin in sex.

Niet netjes, maar ik noem dat geen verkrachting.

De les ervan: nooit zoveel drinken dat je zo ver heen bent dat je amper kunt lopen/weet wat je dowt.
quote:lionlily schreef op 31 oktober 2011 @ 14:30:

Waar is de redenering gebleven dat je het er beiden mee eens moet zijn voordat je aan seks begint? En ja, dat merk je aan elkaar, dronken of niet dronken. Als iemand niet meebeweegt e.d. en niet zoent, dan kun je ervan uitgaan dat het niet in het plan past.... Ik hoor hier allemaal dingen waar TO op had moeten letten, maar hij heeft ook een stem. Je hoeft als vrouw niet keihard NEEE te roepen om NEE te zeggen. Niet reageren of niet meegaan in de seks, moet genoeg zeggen.

Verkrachting zou ik niet meteen roepen, maar vooral omdat het zo'n beladen term is en je daardoor extra psychische problemen kunt krijgen. Het is vooral belangrijk om na te gaan wat er gebeurd is en hoe jij je nu voelt.

Je zegt dat je je niet verkracht voelt, gelukkig maar! Maar je heb er wel problemen mee en die moet je echt aanpakken. Leg het toch uit aan je vriend en vertel hoe het ging. Je was het er niet mee eens, dus het lijkt mij geen vreemdgaan. Je vriend zal er ws ook van schrikken en misschien boos of verdrietig reageren. Dit hoeft alleen niet alleen naar jou gericht te zijn...

Ik ben zelf verkracht toen ik 15 was en zoals Beertje87 zo mooi beweert: ik wilde echt niet, maar hij wist het toch voor elkaar te krijgen. Tot bloed en gescheurde zaken aan toe. Jij denkt dat het niet kan omdat je stopt als het pijn doet. Dat doet een verkrachter niet.Dat bedoel ik nu juist: bij TO was daar neem ik aan geen sprake van. Natuurlijk begrijp ik dat een verkrachter daar niet bij stopt, maar dat was hier toch niet het geval of wel? Ik neem aan dat TO niet bloedend en al in bed lag? Zo ja: aangifte doen, en wel meteen! Dat als vrouw niet meegaan of meedoen in de seks, vind ik niet duidelijk genoeg. Wellicht heeft hij gedacht dat ze stilletjes lag te genieten (zeker als hij er zo in kon), weet hij veel met z'n zatte kop.
Verkrachting gaat helemaal niet altijd gepaard met geweld.

Met die uitspraak doe je een hoop mensen te kort die zonder geweld simpelweg verkracht zijn omdat ze niet in staat waren de situatie te overzien, verstijfd raakte of in verminderde bewustzijn waren.

Ook kan je lichamelijk wel opgewonden raken ook al wil je verstand geen seks. Of wanneer je verstand helemaal niet aangeboord wordt doordat je onder invloed bent. Dan kan je lichaam gewoon primair reageren, terwijl je geen toestemming met ratio voor seks zou geven.
"weet hij veel met z'n zatte kop."

En weer een excuus voor een simpele verkrachter. Als meneer zijn libido niet inbedwang heeft als hij een borrel op heeft, dan moet ie zich aanmelden bij de AA en nooit meer een druppel alcohol aanraken.
Nope
Iry, en misschien was die jongen wel net zo zat dat hij geen flauw benul had van waar hij eigenlijk mee bezig was. Om daar een aangifte van te doen en zjn leven naar de klote te helpen....gaat mij echt iets te ver. To heeft hem er nog nieteens op aangesproken.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-10-2011 19:16
Reden: beschuldiging
% gewijzigd
Ik zeg ook wel eens dat ik naar huis ga of thuis ben als ik bij iemand anders ben. Ook al is dat niet correct.

Dat zegt voor mij niks over of het een troll is of niet.

Sowieso hou ik er wel rekening mee dat veel verhalen op het forum niet waar zijn. Kan ik me niet zo druk over maken eigenlijk.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 31 oktober 2011 @ 14:38:

"weet hij veel met z'n zatte kop."

En weer een excuus voor een simpele verkrachter. Als meneer zijn libido niet inbedwang heeft als hij een borrel op heeft, dan moet ie zich aanmelden bij de AA en nooit meer een druppel alcohol aanraken.En TO kan er maar op los drinken tot ze zo bewusteloos is dat ze geen nee meer kan zeggen, de deur niet op slot kan doen of wat dan ook?! Er is ook nog zoiets als enige zelf verantwoordelijkheid. Die knul was fout, geen twijfel, helemaal mee eens, maar wist hij dat? En dan doel ik niet op z'n zatte kop, maar hoe duidelijk is TO geweest (vooraf, tijdens etc.). Nogmaals, ik zit hier geen excuses voor een verkrachter te maken, maar ik ben er lang niet zeker van of dat hier het geval is: TO beaamt dat ook.
Zo lies ga je lekker

Als ik bij iemand logeer ga ik toch ook "naar huis" vanuit de kroeg ook alis het niet mijn huis.
Ik geloof er geen zak van.
quote:Ruza schreef op 31 oktober 2011 @ 14:13:

Voor hetzelfde zit die knul ook thuis van WTF.

Het is al een paar maanden geleden gebeurd dus die zal wel gewoon zijn doorgegaan met zijn leventje.

TO, wat heb je de afgelopen maanden hiermee gedaan? Heb je die jongen in de tussentijd nog gezien?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:beertje87 schreef op 31 oktober 2011 @ 14:41:

[...]

En TO kan er maar op los drinken tot ze zo bewusteloos is dat ze geen nee meer kan zeggen, de deur niet op slot kan doen of wat dan ook?! Er is ook nog zoiets als enige zelf verantwoordelijkheid. Die knul was fout, geen twijfel, helemaal mee eens, maar wist hij dat? En dan doel ik niet op z'n zatte kop, maar hoe duidelijk is TO geweest (vooraf, tijdens etc.). Nogmaals, ik zit hier geen excuses voor een verkrachter te maken, maar ik ben er lang niet zeker van of dat hier het geval is: TO beaamt dat ook.Eens. En ook gaat het hier niet over, het gaat erover dat ze zich rot voelt t.o.v. van haar man/vriend. Maar advies daarover krijgt ze niet echt.
quote:anonanas schreef op 31 oktober 2011 @ 14:30:

Maria89, probeer wat er gebeurd is van je af te zetten. Natuurlijk verdien je je vriend nog wel en hoef je niet 'gestraft' te worden met schuldgevoel. Je praat jezelf in mijn ogen volledig onterecht een schuldgevoel aan. Je relatie is niet dit ene voorval, je relatie is toch veel meer dan dat? Van elkaar houden, voor elkaar klaarstaan, samen een toekomst plannen, voor elkaar zorgen als het nodig is, en... nou, vul maar in.Helemaal mee eens. Werk aan de toekomst met je partner. En probeer dit nare voorval uit het verleden naast je neer te leggen. Zonde van je energie om je zo schuldig te voelen. Je hoeft 't ook niet groter te gaan maken dan het is zoals sommige forummers hier doen. Je hebt zelf volgens mij toch niet 't idee dat je verkracht bent. Dus dan draait 't alleen maar om jouw schuldgevoelens die je een plaats moet zien te geven. En m.i. hoef je daar je vriend niet mee op te gaan schepen. Wat heeft hij er nou aan als je dit verhaal aan hem verteld. Zou hij het begrijpen? Kans is groot dat je niet precies durft te vertellen hoe het gegaan is waardoor jouw vriend die jongen mss wel wil gaan aanklagen wegens verkrachting. Dat zou toch niet helemaal eerlijk zijn als je er zelf eignelijk wel wat aan meegewerkt hebt. (anders had je hem gelijk al uit bed geschopt toch?)
wat je water geeft, groeit
quote:daydream schreef op 31 oktober 2011 @ 14:42:

Ik geloof er geen zak van.Ik ook niet
quote:Ruza schreef op 31 oktober 2011 @ 14:38:

Iry, en misschien was die jongen wel net zo zat dat hij geen flauw benul had van waar hij eigenlijk mee bezig was. Om daar een aangifte van te doen en zjn leven naar de klote te helpen....gaat mij echt iets te ver. To heeft hem er nog nieteens op aangesproken.

Met alle respect maar dronken zijn geeft nergens een vrijbrief voor.

Niet om met je poten aan iemand te zitten , niet om maar bepoteld te worden.

Ik denk dat je bij geen enkele rechter met het excuus ik was dronken hoeft aan te komen wanneer je op feiten gewoon een misdrijf begaat.

Of mag iemand zich ook verweren bij dronken achter het stuur een aanrijding veroorzaken met, ja wist ik veel wat ik deed, ik was dronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven