Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
[quote]Teddeke1 schreef op 07 november 2011 @ 11:08:

En waar om ik bang ben dat mijn infernist gaat beginnen over mijn gewicht? Omdat hij dat nl. altijd doet. quote]

Teddeke, je kunt dan altijd nog zeggen: Ach dokter, aan mijn gewicht is wat te doen, maar aan uw hoofd helaas niet. Ik weet het, het is flauw, maar zo'n zeikerd vraagt daar toch om?

Als extreem paardenmiddel kan ik je een flinke longontsteking aanraden. Ik ben de laatste drie weken 15 kilo afgevallen. Mijn ha heeft me onmiddellijk van de glimepiride afgehaald omdat ik geen koolhydraat meer binnenkreeg (of had ik dat al verteld? Zal wel dementie zijn...). En eigenlijk bevalt me dat kh-loze bestaan zo goed, dat ik er nog maar even mee doorga. Het krankzinnige is, dat ik sindsdien ook een bijna voorbeeldige bloeddruk heb, dus hebben we die medicijnen ook voorlopig stopgezet.

Hba1c en alle andere waarden waren goed, alleen de leverwaarden waren iets te hoog, dus moet ik een echo, en de cholesterol was veel te laag (nooit geweten dat dat ook kan).

Ik verkeer dus in een constante staat van (blijde) verwarring op het ogenblik.

De beruchte reclame heb ik gelukkig ook nog niet gehoord. Dat zo'n club zulke onzin de wereld in durft te gooien. Of zit daar ook een bestuurder op z'n bonus te wachten en proberen ze op die manier extra geld binnen te krijgen?

Arme Setter, al die zenuwen voor 2 buisjes. Maar wel verstandig dat je man had meegenomen, volgende keer weer doen hoor. Ik duim ontzettend hard voor de uitslag!

Lief, gaat het vandaag wat beter? Hoe gaat het met je oog? Is daar al wat meer van bekend nu?

Pixel, ook zo fijn aan het metformine-effect? Het voordeel is dat je (ik in elk geval) zo klaar bent

Alle anderen:
WAARSCHUWING:

Vandaag gewoon weer een nieuwe kutdag hoor. Ben bij de neuroloog geweest, de MRI was prachtig, niets te zien. Fijn hè. Weten we gelukkig nog niet wat het is. Dus woensdag ga ik voor de "single fibre". Ofwel, met naalden in je jukbeen en in je oog en dan iets met elektrische schokjes en spiertjes aanpesten. Gelukkig duurt het maar 90 minuten.... En ik maar denken dat 50 minuten midden in de frontlinie van de MRI lang duurde. Doc weet niet wat het is, dus alles wat we nu doen is uitsluiten. Dit onderzoek is om weer naar myasthenia te zoeken. Dat vorige spieronderzoek heeft het voor 85% uitgesloten, dit zou de score naar 97% moeten helpen. Als dat het niet is, dan weten we het niet meer. Vervolgopties: een door de dokter voorgestelde second opinion van een ander ziekenhuis, óf gewoonweg medicatie erin rammen en hopen dat het helpt. Medicatie die, jawoor, de diabetes ontregelt.

Oh, en had ik al gezegd dat sinds een week mijn ooglid ineens nog verder naar beneden is gezakt? Dat ik de hele dag zonder spiegel in staat ben om te checken of mijn mascara nog goed zit?

Ik ben het schijtzat allemaal.

Morgen moet ik naar de infernist, diabetes zal wel orde zijn, maar hoe zou het met mijn schildklier zijn. En wat zou ik graag willen horen. Dat hij het nog net aan goed doet en we er niks mee kunnen, waardoor er dus geen verbetering komt (energie? Bijvoorbeeld?), of dat het heel slecht gaat en dat we met medicatie gaan beginnen? Waardoor je diabetes dan weer ontregeld raakt. En het duurt dan ongeveer een jaar voordat je lekker ingesteld bent op de schildkliermedicatie.

Tel daarbij op dat ik de hele dag een beetje poeslief toneel speel op mijn werk, de sollicitaties stroef verlopen, mijn vader nog altijd ziek is, er strubbelingen in de familie ontstaan, ik de Sint-tijd haat omdat het overal sterft van de gluten die heerlijk ruiken, en mijn dag is compleet.

Gelukkig weet ik dat ik met alle aandoeningen die ik, heb, wél 100 kan worden. Prettig vooruitzicht.

F*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ckf*ck
Ach Lief, ik kan niets zeggen waar je ook maar iets aan hebt, alleen
Jeetje Lief, ik kan ook helemaal niets zinnigs hier over zeggen (zou de dementie al toegeslagen zijn of kan ik überhaupt geen zinnige dingen zeggen? ), alleen dat het leven af en toe k*tter dan k*t is, dus bij deze
Oohw Lieve Lief toch....
Dankjulliewel (hé maris! Wat lief dat je hier wat schrijft!). Het moest er blijkbaar even uit.

Ik heb het zo vreselijk koud nu. Ben echt op. Hoofdpijn ook. En zo langzaamaan verdwijnt mijn eetlust en daar ben ik helemaal niet gerust op. Ben ook vaak misselijk. Ik wil graag een paar kilo afvallen maar niet zo.

Ik dacht: Heb ik dan een terugval van de burnout? Maar het is gewoon teveel. Volgens mij zou het iedereen teveel worden toch? Het is toch niet zo raar dat ik boos, verdrietig en moe ben? Dat ik het zat ben? Toch?
Lief, natuurlijk is het niet gek dat het je allemaal te veel wordt. STOP MET STOER DOEN! Wees verdrietig, kwaad, moe, zwelg er in als je dat een beetje helpt. Je hebt er alle recht op.

Kom hier je verhaal doen, zo vaak als je maar wilt. Gooi met het servies, scheld de postbode uit, geef de kat van de buren een doodschop als je er behoefte aan hebt (bij wijze van...), maar geef toe aan jezelf en probeer niet in de welbekende valkuilen te trappen. Je hebt recht op je gevoelens (weet je nog dat je zoiets tegen mij zei?).

Wij forummeiden kunnen niks wezenlijks voor je doen, alleen virtueel je hand vasthouden (knijp maar lekker hard, hoor!) en je een hug geven, maar ik weet zeker dat we dat allemaal met overtuiging doen. En verder is het gewoon hartstikke kut. Hartstikke heel erg zwaar kut. Dus alleen maar
Nee meissie, het is niet raar dat het je allemaal teveel wordt. Het IS ook teveel! Ik kan me héél goed voorstellen dat je boos, verdrietig en moe bent, dat je het even zat bent. Het komt ook allemaal tegelijk hè?

Ik zit hier plaatsvervangend te snotteren omdat ik het zo erg voor je vindt... kutziekte(s) ook!

Komt de nierstichting langs. Eén of ander kereltje die vertelt dat er zoveel mensen met nierproblemen rondlopen (ohjajoh?) en dat er maar 2 oplossingen zijn, namelijk transplantatie en dialyse (nietes! kijk maar naar mij. Ik heb ook nierproblemen!) en dat dialyse zo erg en vervelend is (ohjajoh?). En of ik dus 25 cent per dag wil geven via een contract. Dus ik zeg dat ik alleen aan collecte geef. Hij zegt:"Ja, maar dat is maar 1 keer per jaar!". Ik:"Ja dat klopt, en dat vind ik genoeg en ik ben niet verplicht jou nu iets te geven. Fijne avond!".

Ik kan daar wel moe van worden hoor. Collecte krijgt altijd wat van me, maar ga me nou niet met contracten aan je binden. En zeker niet onder etenstijd en met een knul die niet eens de rechtsgeldige leeftijd heeft.
Ik zou dat inderdaad ook niet doen. Over het algemeen geef ik eigenlijk elke collectant die aan de deur komt wel wat, maar ga me ook niet via allerlei contracten vastleggen. En dan snap ik al helemaal niet dat ze daar zo'n knulletje voor sturen.....
Lief, Dit lijkt me een compleet logische reactie, het is allemaal bij elkaar erg veel wat er allemaal gebeurd.
Och lieve Lief, wat heb je t toch zwaar!!!! Hele dikke kus en knuffels. Denk goed om jezelf, wat Sri zegt klopt, jij hebt ook recht op je gevoelens. Wat niet kan, kan niet hoor! Jammer dan.

(Gelukkig weet je hier over een maand niks meer van omdat je toch dement bent..... )
quote:lief_29 schreef op 07 november 2011 @ 17:44:

Komt de nierstichting langs. Eén of ander kereltje die vertelt dat er zoveel mensen met nierproblemen rondlopen (ohjajoh?) en dat er maar 2 oplossingen zijn, namelijk transplantatie en dialyse (nietes! kijk maar naar mij. Ik heb ook nierproblemen!) en dat dialyse zo erg en vervelend is (ohjajoh?). En of ik dus 25 cent per dag wil geven via een contract. Dus ik zeg dat ik alleen aan collecte geef. Hij zegt:"Ja, maar dat is maar 1 keer per jaar!". Ik:"Ja dat klopt, en dat vind ik genoeg en ik ben niet verplicht jou nu iets te geven. Fijne avond!".

Ik kan daar wel moe van worden hoor. Collecte krijgt altijd wat van me, maar ga me nou niet met contracten aan je binden. En zeker niet onder etenstijd en met een knul die niet eens de rechtsgeldige leeftijd heeft.

Volgens mij heb je daar heel goed aan gedaan Lief want de Nierstichting collecteert eind september en dat is het nu volgens mij niet. Dus of je hebt met een illegale actie van de Nierstichting te maken of je hebt niet eens met de Nierstichting te maken. Heb je hem nog om zijn vergunning gevraagd? Dat even terzijde...

Lief, ik denk aan je en vind je een waanzinnig dapper en beresterk mens! Niet te geloven wat jij allemaal voor je kiezen krijgt. Ben bang dat ik niet meer kan bieden dan een schouder en een luisterend oor. Bij deze dus een hele dikke virtuele hug!
quote:Ris schreef op 07 november 2011 @ 20:21:

(Gelukkig weet je hier over een maand niks meer van omdat je toch dement bent..... )Hihi, dat geldt voor ons allemaal toch... Kunnen we het volgende maand weer over dezelfde dingen hebben hier :-)
Lief . Nee, je hoeft niet te reageren, maar ik denk aan je en ik hoop dat je het een beetje trekt op het ogenblik. Hou vol!

Morgen wordt het zo'n spannende dag voor je! Ik duim klinkt zo onnozel in zo'n geval en met je meeleven kan ik ook al niet, maar ik hoop verschrikkelijk dat het minder erg is dan waar je bang voor bent.
Ik heb een goed gesprek gehad met de infernist. Het is eigenlijk geen infernist. De mijne promoveer ik bij deze tot internist.

Mijn HbA1c was 6,7. Ik promoveer mijn internist bij deze tot ouderwetsche internist, het moet natuurlijk 50 zijn!

Waarbij hij opmerkte dat dat mooi was, maar niet zo mooi als vorige keer, want toen was hij 6,2 (44 dus, dokter). Ik promoveer mijn internist bij deze tot ouderwetsche kritische internist.

Toen ik opmerkte dat ik sinds de overstap naar Levemir 100% reductie van nachtelijke hypo's had, vond hij de 6,7 ineens een stuk minder minder mooi. Ik promoveer mijn internist tot kritische doch schappelijke ouderwetsche internist.

Tot zover de diabetes. De rest van het halfuur (!) hebben we het over ogen en schildklieren gehad. Mijn TSH (schildklieraansturingshormoon) is 6,7. Die moet tussen 0,3 en 3,6 zijn en hij was vorig jaar 5,0 en bij het andere ziekenhuis 5,9. Hij lijkt heel langzaam te stijgen, maar onder de 10 doen ze meestal niks. Ik heb mijn oog aangekaart en na een tijdje gaf hij aan dat als ik zou binnenkomen en hij zou niks van mij en mijn bloed weten, dat hij dan zou zeggen dat er een schildklierpatient binnenkwam. Waarom dan, vroeg ik. Vanwege mijn ogen, het vocht eromheen, het vermoeide. Dus ik zeg: Niet vanwege het neervallende ooglid? Niet specifiek.

Nou hebben we het volgende afgesproken. Ik ga volgende week voor die single fiber. Als daar myasthenie uitkomt, dan is de oorzaak duidelijk en zal ik aan de mya-medicatie moeten oid. Als er niets uitkomt, gaan we, bij akkoord van de neuroloog, drie maanden Thyrax (schildklier) toedienen om te zien of dat effect heeft op mijn o(o)g(en). Dit medicijn heeft naar verwachting niet zo'n grote impact op je lijf als de mya-medicatie (behalve ontregeling van de diabetes, maar dat kan ik wel aan, vindt hij). Ik ga, denk ik nu, onderwijl ook de neuroloog vragen advies in te winnen bij het andere ziekenhuis (dat bood hij zelf al aan).

Wat vinden jullie van dit verhaal?
quote:sri schreef op 08 november 2011 @ 20:07:

Lief . Nee, je hoeft niet te reageren, maar ik denk aan je en ik hoop dat je het een beetje trekt op het ogenblik. Hou vol!

Morgen wordt het zo'n spannende dag voor je! Ik duim klinkt zo onnozel in zo'n geval en met je meeleven kan ik ook al niet, maar ik hoop verschrikkelijk dat het minder erg is dan waar je bang voor bent.Eh, dat is volgende week woensdag, de 16e. Maar dat maakt je berichtje niet minder lief! Dankjewel
Slordig lezen hè, dan krijg je dat . Mijn kalender is aangepast.

Jouw internist lijkt mij helemaal niet zo gek. Niet gelijk van dik hout zaagt men planken, niet zo (excusez le mot) onderzoeksgeil uit nieuwsgierigheid, maar meedenkend en meewerkend (als hij zelf ook info voor je wil inwinnen). Ik denk dat ik zelf zou proberen een tijdje op zijn lijn te gaan zitten en te kijken wat er uit de eerste onderzoeken en de opgevraagde info komt. Dan kan je altijd nog verder zien.

En ouderwetsch, ach, mijn ha kon mijn zoon zijn en hanteert voor het gemak ook de oude waarden nog. Anders moet hij het toch maar blijven omrekenen voor zijn die hard diabeten
Lief, klinkt niet verkeerd dit verhaal. Klinkt als een meedenkende arts. Ik hoop zo voor je dat er niks uit dat oog onderzoek komt.
Lief, je verhaal klinkt alsof je bij mijn nieuwe internist geweest bent. Die is ook zo grondig en begripvol. En nieuwsgierig in plaats van boos. Ik vond het een verademing. Eindelijk iemand die zich wel om me bekommert.

Nou weet ik niet of dit voor jou een nieuwe internist is of dat je deze altijd al had, maar het klinkt goed dat hij zo met je meedenkt, en naar je luistert. Die neuroloog klinkt ook als een geschikte vent.

Wel spannend wat er allemaal staat te gebeuren, en dan in het bijzonder met je oogonderzoek. Wat een eng onderzoek overigens Hoe laat moet je? Dan kan ik op dat moment even aan je denken.
Gatsie hee, het is niet niks wat er allemaal met je gebeurt nu. En je moet het allemaal maar 'eventjes' doorstaan

Bah, zo WIL je toch helemaal geen 100 worden?
Inderdaad Lief, wat fijn dat jouw internist zo met je meedenkt. En dat hij probeert mee te zoeken naar een oplossing. Hopelijk levert het wat op, zodat je de juiste actie kan gaan ondernemen.

Ik zal ook voor je duimen woensdag.

Verder heb ik zelf vandaag een behoorlijke off-day en heb ook zo ontzettend geen zin om 100 te worden.....
Ik moet de 16e om 13:00 in het ziekenhuis zijn en het duurt anderhalf uur

Vandaag goed nieuws ontvangen van het UWV (second opinion, door de werkgever aangevraagd): Mijn werkgever blijft in gebreke vwb de reintegratie. Terwijl zij juist vonden dat ik me te weinig inspande
Ted, wat is er aan de hand? Gewoon dwars of nog erger?
quote:lief_29 schreef op 10 november 2011 @ 21:59:

Vandaag goed nieuws ontvangen van het UWV (second opinion, door de werkgever aangevraagd): Mijn werkgever blijft in gebreke vwb de reintegratie. Terwijl zij juist vonden dat ik me te weinig inspande

Ha, eindelijk weer echt goed nieuws zeg! Dat is een welkome haal over hun neus. Soms neemt het UWV ineens hele goede beslissingen. Gefeliciteerd!

Teddeke, jij klinkt ook niet bepaald fijn. Zijn de problemen toch nog niet voorbij? Sterkte hoor!

Setter, hoe is het met jou, meisje? Heb ik wat gemist, of komt er weinig info over jezelf? Niet dat dat verplicht is hoor! Ik ben gewoon erg benieuwd hoe het met je gaat.

Vandaag paniek hier. Mijn voorbeeldige bloeddruk begon gisteren ineens te sky-rocketen (leve de Nederlandse taal) en vanmorgen zal ik ineens op 200/100. Fijn voor zo'n stress-kip als ik.

Bij de huisarts bleek er weinig aan de hand te zijn. Onderdruk 100 klopte, maar bovendruk was 150. Meter kapot dus (de mijne). Teruggezet op zeer lichte bloeddrukmedicijnen en kijken hoe het gaat. Kolere, wat een stress voor niks!

Als afleiding ga ik me nu concentreren op mijn nieuwe prachtige 5-pits gaskookplaat met alles drop en dran. Wordt dit weekend verwacht (als alles goed gaat). En dan ga ik me net zo voelen als jij met je indoor-douche, Setterzus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven