Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
@Lief, wat erg dat je zelfs naar de crematie van je eigen vader zelf wat te eten mee moet brengen. Veel sterkte deze dagen

Mag ik even klagen? Mijn HumaPen Memoir is er mee opgehouden. Dat is al de zoveelste die ik versleten heb.En die is nou net zo handig omdat ie onthoud wanneer ik gespoten heb en hoeveel. En mijn eigen geheugen onthoudt dat jammergenoeg niet.

En omdat het deze keer blijkbaar een soort productiefout is, is er ontzettend veel vraag naar en is de pen waarschijnlijk pas in januari (???!!!) leverbaar. Als ik geluk heb, want ze weten niet hoeveel er dan beschikbaar zijn.

De vorige keren heb ik deze pen via mijn dvk gehad dus ik dacht: misschien heeft zij er nog wel liggen. Ik dus gemaild, komt mijn mailtje terug. Dvk blijkt er niet meer te werken!!! Eigen schuld, dikke bult, had ik maar niet diabetesdwars moeten zijn dan had ik het eerder gehoord en waarschijnlijk ook nog van haar zelf. Maar ik baal wel enorm want het was zo'n fijne!!!

Ik heb wel de stoute schoenen aangetrokken en net naar het spreekuur gebeld (om te vragen of daar misschien toch nog ergens zo'n pen lag, niet dus) en heb meteen voor over 3 maanden weer een afspraak gemaakt bij een nieuwe dvk (maar volgens de dvk die ik aan de telefoon had moest ik maar meteen een combi-afspraak maken met de diëtiste want daar was ik al zoooo lang niet geweest!).
Ik heb er nog eentje liggen, Ted. Moet ik 'm opsturen? Ik dacht dat ik 'm graag wilde gebruiken maar blijkbaar viel die drang wel mee want hij zit al een hele tijd keurig in het doosje in de kast.
@Lief, dat zou helemaal geweldig zijn, maar weet je zeker dat je hem zelf niet nodig hebt??? Ik zou er hartstikke blij mee zijn, maar ik zou niet willen dat jij dadelijk eventueel moet wachten tot pasen en pinksteren op 1 dag vallen om aan een nieuwe te komen.

Ik denk niet dat ik er nog een ga bestellen. Mail even je adres naar mij, dan doe ik 'm ergens deze week op de post.
@Lief, ik mail je... (maar het kan makkelijk tot volgende week wachten hoor, je hebt nu echt andere dingen aan je hoofd).
Offtopic.

Het zijn rare dagen. Vrijdag, zaterdag waren druk. Zondag nog even weg geweest en maandag was ik ineens alleen thuis. Voelde me een beetje schoolziek. Niet ziek, maar wel thuis. Af en toe komt er een kaartje. SMS. Telefoon. Vanuit onverwachte hoek zoveel steun, vanuit verwachte hoek soms niks meer dan een SMS, vrijdag al verstuurd. Gister naar mijn moeder geweest. Ik vind het fijn om bij haar te zijn nu, maar het is ook intensief, voor ons allebei. We wilden alleen even een boodschapje doen voor de crematie maar er kwamen allemaal mensen langs, en het werd weer een regeldag met de uitvaartverzorger. Toch voelde ik me gisteravond sterk, rustig, alsof de situatie accepteer en verder kan leven met alleen een moeder, geen vader meer.

Vannacht zo kut geslapen. Bij het wakker worden misselijk. Ziek. Alleen maar muziek van de crematie in mijn hoofd. Ik ben me blijkbaar aan het voorbereiden, was ook veel in mijn hoofd bezig met mijn toespraak. Moemoemoe. Heb uiteindelijk mijn moeder gebeld. Die ook slecht had geslapen. En de hele ochtend al liep te huilen. Het zal wel door vanavond komen. Dan gaan we met de familie bij hem langs. Ik ben heel bang. Bang dat hij er niet goed bij ligt.

Fuck man, ik voel me geleefd, ik ben gesloopt, ik wou dat alles weer normaal werd. Ik ben het een beetje zat.
Het is ook wel lang hè, zeven dagen om door te komen tot de crematie. Ik vond de vijf dagen bij mijn schoonouders al zo lang. Op een gegeven moment is, tot de crematie, alles gezegd, iedereen geweest, alles gedaan en alles geregeld, en dan moet het ook maar over zijn. Wat je zegt: je wordt het zo zat, het leven moet gewoon weer gewoon. Zo voelde ik het althans, maar ik heb (goddank) geen ervaring met eigen ouders. Misschien denk ik er dan heel anders over.

Ik kan niets anders doen dan je sterkte wensen, voor vanavond en voor de rest van de week. Vrijdag ben ik in gedachten bij je
Lief, Dit is een heel moeilijke week, ik denk veel aan je, wil graag iets voor je doen, maar weet niet zo goed wat. Het klinkt alsof je er in ieder geval samen met je moeder over kan praten. Sterkte de komende dagen.
Hé lieve Lief, wat een moeilijke periode maak jij door en het duurt nog zo lang voor het vrijdag is. Ik hoop dat het je lukt om toch nog wat afleiding en wat rust te vinden, ik hoop dat je vader er "goed" bij ligt en ik hoop dat je toespraak verloopt zoals je dat graag wilt.

Ik ben in gedachten bij je, niet alleen vrijdag maar ook nu en vooral ook ná vrijdag. Heel veel sterkte.
Weet je, ik zou er zo graag over praten. Maar iedereen is aan het werk, de schok is voorbij, en ik zit hier thuis, alleen. Elke keer mijn moeder bellen wil ik ook niet, ik wil ook wel eens tegen een buitenstaander praten. En ik wil ook wel weer eens over iets anders met een buitenstaander praten. Maandagavond sporten was echt geweldig, maar ja, dat gaat ook niet elke dag.

Aan de ene kant heb ik wel rust nodig, maar aan de andere kant komen de muren wel op me af. Ik zei al tegen mijn zus, een kind zou een fijne afleiding zijn nu. Die moet gewoon naar school en zwemles enzo. Dan kom je wat meer onder de mensen.

In de Viva die ik vandaag kreeg, staat een stuk over Hoe help ik een rouwende vriendin? Hoe is het mogelijk he.
Ik ben thuis.
Lief, je kan me altijd bellen!!!!!
Lief, ik ben bereikbaar hoor! Gewoon bellen als je daar zin in/behoefte aan hebt. Storen doe je in geen geval, want ik ben op dit moment even werkloos (raar gevoel weer eens, zeg!).

Daarom slenteren echtgenoot en ik over meubelboulevards op zoek naar een nieuwe afzuigkap en zoek ik vast een paté-recept voor de kerst uit (ook heel bijzonder werk, als je voor jezelf elke koolhydraat telt ).
Hoi, hoi,

Zo, weer terug van de infernist. Dat viel alleszins mee. Ik kreeg niet eens heel erg op mijn kop. Hij had vanochtend pas gezien dat het 1,5 jaar geleden was dat ik nog geweest ben. Ik had de indruk dat hij het wel een beetje begreep (en volgens mij durfde hij niet over mijn gewicht de beginnen, omdat hij denkt dat ik dan meteen weer 2 jaar niet kom ). Maar ik heb braaf een nieuwe afspraak gemaakt voor over 6 maanden.

O, en waar om ik nou eigenlijk niet echt op mijn kop kreeg: mijn Hba1c was 40 (ik durf het bijna niet te zeggen hier ) dus wat dat betreft was hij zeer tevreden.

@Sri, en jij je onderzoek ook al achter de rug of "mag" je nog. Nu maar hopen dat deze week snel voorbij gaat zodat je ook snel een uitslag krijgt.

@Lief, hou je het een beetje vol? Ik had je net gebeld, ik dacht dat je misschien behoefte zou hebben aan een babbeltje, maar ik heb een berichtje achtergelaten.
*googlet maar weer eens op nieuwe HbA1c waarde...*

Wat een belachelijk mooie HbA1c Ted! Heel goed van je, gefeliciteerd!

Ik vind het zo lief van je, dat je even belde. Dat was fijn.

Nog 1 nachtje slapen en dan begint het 'gewone' leven weer... Ik kijk er zó naar uit!

Ben ook wel af en toe een beetje nerveus voor morgen, maar dat mag. Loop nog in mijn kloffie, nog niet aangekleed, en ben maar wat in mijn huis gaan doen. Maak ik me nog een beetje nuttig

@sri, ik ben een beetje kwijt wat voor onderzoek jij nou krijgt/ hebt gehad. Sorry.

Hoop dat het met de rest goed gaat. Ik krijg het niet helemaal mee, maar ik vind jullie allemaal zo lief, ik wil dat het wel goed gaat met jullie.
Ted, geweldig!! Wat zou het heerlijk zijn als dat zo bleef! Je kunt het, hoor!

Ik heb vanochtend een echo laten doen van mijn buik, omdat ik na die longontsteking een beetje bleef kwakkelen. Dat was tenminste oorspronkelijk zo, maar de wachttijd voor zo'n echo is zo'n drie weken en sinds ik betr ben is er nogal wat veranderd.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door dat weinige eten een beetje ( ) uit de bocht gevlogen ben en een beetje ( ) aan het crashen ben geslagen. Ik probeer in elk geval zo weinig mogelijk koolhydraten binnen te krijgen, maar omdat ik nooit maat kan houden, doe ik dat ook met calorieën. Gevolg is dat ik sinds half oktober 18 kilo ben kwijtgeraakt. Volgende week moet ik naar de ha, en die zal ik maar opbiechten wat ik aan het doen ben.

Maar ja, feit is dat ik me in tijden niet zo fit heb gevoeld en geen enkele last heb van hypo's of dat soort narigheid.

Maar om de zaak een beetje in balans te houden, ga ik straks met echtgenoot uit eten, eventjes relaxen.

En ik ga een boek bestellen: "Japanese women don't get old or fat" om, als ik weer terug moet naar 'normaal' eten, dat op een gezonde en lekkere manier te doen zonder weer aan te komen. Japans eten vind ik bijna het lekkerst op deez' aard. En nee, dat is niet alleen maar sushi (ben ik niet zo heel dol op) of sashimi (jammiieeee!!!).

Lief, heel erg veel sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt en dat het een afsluiting wordt waar je later iets mee kunt. Sterkte ook met je toespraak. Het is eng, maar eigenlijk kan er niets misgaan. Het geeft niet als je hapert, de weg kwijtraakt of huilt. Een crematie gaat ook over emoties, ook de jouwe zijn volledig terecht. En je doet het toch maar, daar staan en die woorden spreken. Respect!
sri, denk jij een beetje om jezelf. Ik vind mijn 4 kilo afvallen in 2 dagen al niet gezond. Van wie laat jij het afhangen dat je weer normaal moet eten? Hoeveel weeg je nu? Als ik het zo inschat, heb je nu een prachtig gewicht en figuur, dus stop nou maar met dat crashen. Want ik accepteer het niet dat er iemand van dit forum dunner wordt dan ik, dat begrijp je wel hè
Lief, maak je voorlopig maar geen zorgen! Jij bent wel heul erg complimenteus!! Voor ik dunner begin te worden dan jij, ben ik minimaal 25 kilo verder, maar ik denk dat het meer is. Dus dat is niet eerder dan eind december... .

Nee hoor, geintje, die eind december. Ik kijk volgende week wat mijn ha ervan zegt. Ik heb vanmorgen ook bloed laten prikken, even kijken wat mijn hba1c nu is, want ik slik nog steeds geen glimepiride. En daarnaast wat mijn bloeddruk is. Dan bekijk ik zijn advies en doe ik wat ik denk dat goed is. Zo eigenwijs ben ik ook wel weer. Maar goed, tegen die tijd hoop ik dat kookboek binnen te hebben en gaan we langzaam omschakelen.
Lief,veel sterkte morgen.Denk eraan dat je op je op je eigen manier afscheid mag nemen.Niets moet en niets omdat 'men' het verwacht.Ik wilde ons pap nog heel graag een knuffel geven,maar dat is wel raar en eng...Ik heb hem wel nog een keer flink over zijn borst 'gekroeld'.....Voelde voor mij even heel fijn,maar mijn schoonzusje keek me superraar aan.Sterkte.
quote:sri schreef op 24 november 2011 @ 18:54:

Ik heb vanmorgen ook bloed laten prikken, even kijken wat mijn hba1c nu is, want ik slik nog steeds geen glimepiride. En daarnaast wat mijn bloeddruk is.

Voor die bloeddruk die ze rapporteren zal je wel als de sodemieter terug moeten komen!

@Muis, dankjewel. Lief dat je nog even komt kijken hier.
Jeetje en ik maar 3x in de week naar de sportschool mezelf afbeulen om af te vallen en ik ben nu in 2 maanden tijd een lousy 3,5 kilo kwijt (maar dan wel op een verantwoorde manier en dat werd eens tijd, ik was zo slecht bezig ).

@Sri, ik was het even kwijt, maar slikte jij nou alleen glimeperide voor je diabetes en nu helemaal niets meer? Dan ben je dus echt een nepdiabeet aan het worden! Zonder gekheid, pas je goed op jezelf, we willen nog lang van je genieten!!

@ Lief, ik vond het heel fijn om even (nou ja even, mijn hele bedrijf heeft 3 kwartier plat gelegen ) met je te kletsen.

Ik denk aan je, vooral ook morgen en wat de anderen ook al zeggen: wat je ook doet, het is goed.....

@mevrouw Setter, alles goed met u, u bent zo stilletjes!

@alle andere dames: alles goed met jullie? Laten jullie ook nog eens wat van je horen?
Lief, een linkje voor jou, wie weet heb je er wat aan:

linkje
Huh? Setter? Ik snap het niet?

*is dit een grap? is dit een grap?*
quote:lief_29 schreef op 24 november 2011 @ 20:45:

*is dit een grap? is dit een grap?*Hee, Setter! Nee, dit is geen grap, dit is helemaal echt. Echtgenoot heeft er een docu over gezien en begon helemaal enthousiast te raken. Ze schijnen hier heel behoorlijke resultaten mee te scoren. Ik neus even verder!
quote:lief_29 schreef op 24 november 2011 @ 20:45:

*is dit een grap? is dit een grap?*

Nee, is geen grap, maar ik geloof dat ik wat voorbarig was richting jou. Ik was even in de war met een item over gluten. De link die ik plaatste gaat over type 2-diabetes. Sorry...

Ik haalde 2 dingen door elkaar en dacht aan jou. Zie, waar het hart vol van is...

En dan even serieus: heel veel sterkte morgen. Hoe laat mogen we allemaal aan je denken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven