Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 14:19:

Zo jammer dat er pas in juni weer aardbeien zijn.....

Zaterdag op de markt: 3 bakjes voor een euro gekocht. Geen idee waar ze vandaan komen, maar het was geen geld.

Ook nog twee kilo trostomaten voor twee euries. Tomatensoep van gemaakt, dus nu nog een halve pan staan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 21 november 2011 @ 16:32:

[...]

Zaterdag op de markt: 3 bakjes voor een euro gekocht. Geen indee waar ze vandaan komen, maar het was geen geld.

Ook nog twee kilo trostomaten voor twee euries. Tomatensoep van gemaakt, dus nu nog een halve pan staan.Ja precies, daar doe ik dus niet aan. Waarschijnlijk komen ze dan uit een ver land, waar ze groen zijn geplukt, onderweg in de vrachtwagen naar Nederland worden ze dan bespoten met een chemisch goedje dat zorgt dat ze enigszins rood worden. Niet zo lekker en gezond dus. Ik eet zoveel mogelijk van wat het seizoen me bied.
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 17:07:

[...]

Ja precies, daar doe ik dus niet aan. Waarschijnlijk komen ze dan uit een ver land, waar ze groen zijn geplukt, onderweg in de vrachtwagen naar Nederland worden ze dan bespoten met een chemisch goedje dat zorgt dat ze enigszins rood worden. Niet zo lekker en gezond dus. Ik eet zoveel mogelijk van wat het seizoen me bied.Oei. Tomaten zijn wel in season toch? Al was het maar in de Nederlandse kassen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 21 november 2011 @ 12:03:

[...]

Klopt. Dit weekend het boek van Annemarie Postma gescoord in de bieb. Ik zag veel recepten met gele rijst, pandanrijst, en tagliatelle. Dat staat al heel lang niet meer op mijn boodschappenlijstje.

Heb zelf de pannenkoek ontdekt. Lijnzaad, pompoenpitten en pecannoten en alles wat je verder in huis hebt, met twee eieren wat Stevia en bv. een appeltje of wat aardbeien tot een pannekoek bakken. Die in stukken snijden en meenemen naar het werk.

Gezond, en vult fantastisch.

Klinkt goed! Alleen je zegt er niet bij of het lekker is?

Ik begin morgen met de gezonde lunches: heb net eieren en rijst staan koken (bruine jasmijnrijst, heerlijk!) en avocado's, tofu, tonijn en groentes in huis gehaald. Verheug me nu al op mijn lunch van morgen! Ik lunch meestal buitenshuis, maar ik denk dat ik dat toch maar ga veranderen. Ik kan zelf een veel voedzamere lunch bereiden dan ik ooit buitenshuis zal kunnen krijgen, en het water loopt me echt in de mond als ik al die lekkere ingredienten op de boodschappenlijst zie staan.

Net als tussendoortje een gekookt eitje gegeten en een klein bakje bruine jasmijnrijst met kikkerwten erdoor (die moesten op). Begin nu toch weer wat gemotiveerder te raken, zeker nu ik het kookboek eindelijk in huis heb. Staan lekkere dingen in!
quote:boebele schreef op 21 november 2011 @ 18:38:

[...]

Klinkt goed! Alleen je zegt er niet bij of het lekker is?

Ik vind van wel, maar ik probeer een beetje koolhydraatarm te eten en dan is alles wat naar koolhydraten smaakt lekker.

Het is vooral heel makkelijk. Eén pannenkoek bakken = vier dagen lunch.

Hm, die linzenburgers zijn best lekker. Had alleen de spinazie wat beter kunnen laten uitlekken, want ze blijven niet erg in vorm hier.

Ik vind mezelf wel behoorlijk goed in vorm tegenwoordig trouwens - heb hier geen weegschaal, maar ben behoorlijk happy als ik in de spiegel kijk. Heeft denk ik deels met blijheid met deze leefstijl te maken en/of het resultaat ervan.
Kan iemand nog zijn licht latenschijnen over mijn vraag spelt als ontbijtgraan?
Ik heb nog nooit iets met spelt gegeten, voor zover ik weet. Maar aangezien speltbrood al goed is om te eten, denk ik dat het als ontbijtgraan ook heel gezond en AA-proof is.
Ik heb gisteren de groene soep gemaakt, echt heel erg lekker!
Post je het recept?
De groene soep is lekker ja, die staat toch ook in het kookboek?

Hier nogal wisselend gegeten. gisteren ging het op zich wel goed, maar ik had voor mijn vriend een amandelstaaf gekocht en daar hebben we samen een stukje van gegeten. En hij heeft ook voor me gekookt, soort buritobonenschotel met gehakt. Erg lekker, maar wel een beetje vettig.

Vanmorgen ben ik de dag begonnen met een stukje osawacake van de natuurwinkel en een smoothie zonder suiker en andere toevoegingen, ook van de natuurwinkel. Vriend had namelijk alleen van dat vieze fabrieksbrood in huis en dat eet ik liever niet.

Als lunch heb ik een schaaltje met bruine jasmijnrijst, mungbonen, tofu, tomaat, ei, alfalfa en lente-ui gegeten. Maar ik vond het niet echt lekker hoor... dat smaakte mij echt veel te gezond, op een verkeerde manier dus.

Weet iemand een goede combinatie?
Mèn, ik keek net op het Weight watchers topic. Wat een rommel wordt daar gegeten zeg, niet normaal. Glazen optimel, snackajacks, ontbijtkoek... allemaal weinig punten, maar het doet werkelijk niets voor je lijf. waarom stoppen we niet eens met het tellen van calorieen maar beseffen mensen eens dat niet de hoeveelheid bepaalt of je aankomt of niet, maar datgene wat je in je mond stopt?

Ik heb vandaag wel een goed eetlijstje denk ik:

ontbijt: osawa cake en smoothie, beide van de natuurwinkel

lunch: bakje rijst met alles wat ik al eerder beschreef

tussendoor: 3 kamutwafels met witte amandelpasta

stukje pure chocola

klein stukje gevulde speculaas (lag bij de supermarkt, vind ik toch wel erg lekker..!)

Diner: boekweitnoedels met broccoli en geschaafde amandelen uit het kookboek, erg lekker!

en vanmorgen miste ik mijn quinoapapje zo, kan niet wachten om hem morgen weer te maken! Ik gebruik overigens diepvriesframbozen, erg handig. Smaakt prima in havermout of quinoapap.

Boekweitnoedels haal ik bij de toko, evenals tofu, bonen en soms ook rijst. Veel goedkoper. En oja, voor kruiden kan je er ook goed terecht, ook een stuk goedkoper dan bij de buurtsuper. De toko is zo gek nog niet..!
Heb uit pure pms-stress vanavond een bakje amandelen (ah) opgevrote, bah bah. Heb aa's boek gekocht, ikdenkdat ik volgende week het koekboek aan ga schaffen.

Boebele, wil je please je recept voor quinoa pap posten? Heb andaag quinoa gekocht (van lassie, is dat erg?) en diepvriesframbozen heb ik altijd in huis.

Heb je er genoeg aan tot de lunch?
Mjaw, denk het wel, maar ik krijg zelf toch altijd snel weer honger hoor. Maar dat heb ik eigenlijk altijd als ik eet, dat vind ik wel gek.

het recept staat trouwens op de site van Amber hoor, kun je er gewoon afhalen. En quinoa van Lassie lijkt me prima.
Ja heb je altijd snel na de maaltijd weer honger? Eet je dan meteen of stel je dat moment dan uit?
Soms stel ik het uit, maar niet altijd. Ik probeer in ieder geval niet voor 12 uur te gaan lunchen (was een tip van annemarie postma) en daar kan ik me wel aan houden. en ik heb ook niet altijd honger na een maaltijd hoor, maar soms dus wel. En dat terwijl ik echt niet weinig eet ofzo.

misschien komt het doordat ik veel sport. heb jij er geen last van?
Uit wegmet de weegschaal heb ik meegenomen, dat als je buikhonger hebt, je ook gewoon wat moet eten.
Ja, daar hou ik me ook wel aan, maar niet voor 12en. Weet niet precies waarom, heb ooit eens gelezen dat het beter is om voor 12 uur niet teveel te eten.

Als ik overdag honger krijg pak ik meestal wel iets. In het beste geval is dat iets gezonds, in het slechte geval iets ongezonds maar daar krijg ik eigenlijk altijd spijt van. Vooral omdat dingen met veel suiker en vet lekker lijken, maar dat eigenlijk helemaal niet zijn, dat merk ik iedere keer weer.
Overigens las ik in Gillian McKeiths boek dat het juist goed is om stevig te ontbijten en lunchen, en een licht diner te gebruiken.

Want dan kom je lekker de dag door, zonder teveel dalletjes in je bloedsuikerspiegel, en kan je bovendien nog de hele dag die kcal verbranden.
Oh, als je de WW al niks vind met de fantasiemelkjes, dan kan je beter helemaal wegblijven bij de Cambridge500 dames
Oja, dat heb ik ook ergens gelezen. Zegt Amber dat ook niet ergens? Annemarie Postma zegt weer dat het beter is om licht te ontbijten omdat je lichaam 's ochtends nog aan het vasten is.

Tja, zo zegt iedereen iets anders.
Laat je de WW-dames met rust?

Iedereen doet wat ie zelf het beste vind, en dat is prima.
Gezond eten is leuk, maar als je echt veel te dik bent helpen alleen rigoureuze maatregelen.

Die zijn niet altijd gezond, maar als je het niet al te lang doet lijkt het me toch beter dan dat overgewicht met je meeslepen.

WW is toch niet zo rigoureus?
@ septembergirl, ik heb vandaag ook met de quinoa van Lassie in mijn handen gestaan, maar ik vond hem erg duur, bij een soort natuurwinkel hier in de buurt betaal ik 2 euro voor een pond. Misschien zit er bij jou ook wel zoiets in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven