Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
dames! Foei!

Haha, nee hoor, ik moet jullie teleurstellen. Tegen de tijd dat we op de hotelkamer waren, was ik echt meer dan bekaf en kon ik geen stap meer zetten. Hoe aantrekkelijk ik vriend ook vond in smoking, slaap ging toch voor.

Snoep: ik heb ook geen strikte regels, maar er is zeker wel snoep in huis. Oudste is grootste snoepkont, die moet je echt in de gaten houden. Middelste geeft er echt niks om, koop soms speciaal een koekje dat hij lekker vindt, zodat ie ook iets heeft. G en S lusten allebei wel wat, maar zeuren er niet echt om. Uiteindelijk krijgen ze denk ik twee keer per dag iets, maar er zijn dagen dat het minder is en dagen dat het meer is. Nu beginnen ze 's morgens soms al met pepernoten als die in de schoen zitten.. Tsja, ik leer ze liever dat je best een snoepje mag, maar dat er een maat aan zit dan dat ik het helemaal verbied. Daar wordt het in mijn ogen alleen maar aantrekkelijker van en gaan ze lopen zeuren bij anderen.

Balpen, fijn dat je weer een beetje opknapt, nu nig even aansterken weer.

Ik vond het wel makkelijk dat slaapje eraf ging. Paste slecht in de andere schema's en ik heb sowieso g altijd om me heen, dus rust heb ik dan sowieso niet meer. Bovendien kunnen ze allebei prima zelf spelen over het algemeen en hoef ik daar weinig aan te doen..

Ga nu even g (oh neem sinterklaas.. Hij gaat al ruim een week alleen maar gekleed in sintmantel en mijter) ophalen van de psz..
quote:Ga nu even g (oh neem sinterklaas.. Hij gaat al ruim een week alleen maar gekleed in sintmantel en mijter) ophalen van de psz..Dat is wel wat frisjes volgens mij
quote:Carpe.Diem schreef op 25 november 2011 @ 11:27:

[...]

Dat is wel wat frisjes volgens mij LOL, net wat ik dacht. Zag het helemaal voor me.
Haha... Ok, hij heeft ook nog kleren aan. Maar verder blijft ie erg in zijn rol.

S vindt het daar ook steeds leuker en doet helemaal mee op de psz. Lijkt me zo leuk voor ze als ze straks even samen kunnen!

(lief zojuist, ze waren aan het rennen en s viel. G hielp haar overeind en ging toen haar broek afkloppen .. Wat een grote broer hè?)
Zo heerlijk om te lezen hoe lief/leuk ze met elkaar zijn! Dat wil ik ook!

Ik hoop dat uk en ukkie straks ook zo met elkaar omgaan. Heb goede hoop, trouwens. Tot nu toe vinden ze elkaar erg lief. Als uk bijvoorbeeld een soepstengel krijgt, wil ze ukkie er ook een geven. En de mooiste lachjes van ukkie zijn voor uk. Lijkt me een goed begin :-)
Ja, ik kan alleen maar hopen dat het zo gaat voor je CD! Natuurlijk zitten ze elkaar ook wel eens in de weg, maar meestal zijn ze heel leuk samen en hebben ze echt wat aan elkaar. En dat geldt ook voor de oudste twee trouwens, ben ik heel blij mee.

(kijk net naar herhaling van die Ogilvie. Dan ben ik weer zo blij met mij kroost!)
Heb deze aflevering dan niet gezien Miss, maar ik verbaas me ook wel altijd over die ouders Miss. Sommige dingen zijn zo logisch, daar hoef je geen kinderfluisteraar voor te zijn om dat te zien.

Wat een lieve grote broer is G. zeg! Leuk om zo te zien.

Hier kunnen ze ook wel heel leuk samen spelen, maar merk nu dat N er echt aan begint te wennen dat ze vaker alleen is. De eerste weken dat K. naar school ging was ze echt heel zielig maar nu vult ze die tijd met heerlijke fantasieverhalen.

Snoepbeleid hier ook niet echt, wij hebben een snoepjespot (de hartjesdoos, want hij is hartvormig) en daar zitten wat wijngym achtige dingen in en chocolademuntjes enz. Daar krijgen ze soms 2 keer wat uit, soms een paar dagen niks. beetje hoe het uitkomt. Koekjes eten ze allebei niet zo. Ik leer ze ook liever er goed mee om te gaan dan ze het helemaal niet te geven. Probeer ze te leren gevarieerd te eten en van alles wat en dat een koekje/snoepje enz. lekker is voor een keer tussendoor.
Klopt, heb vaak dezelfde verbazing. Gaat vaak om enorme overbezorgdheid ook. Ik heb toch echt niet zo'n moeite om ze los te laten en gelukkig hoef ik me daar dus niet schuldig over te voelen..
Ja inderdaad dat extreem overbezorgde viel mij ook al een paar keer op in die serie. Soms echt zo erg dat ik vreselijk medelijden met die kinderen krijg. Heb ook al een paar keer gedacht bij het napraat stukjes van een paar weken later: dit gaat zo weer fout.

Vandaag een druk dagje gehad. Eerst intocht gehad van SInt in het dorp hier. Kinderen mogen dan in het dorpshuis komen en daar was poppentheater, poffertjes eten en kon je even met de Sint of Pieten praten als je dat wou. Beide vonden het eerst doodeng en allemaal veel te druk maar toen het wat rustiger werd ging zoon zelf even naar Sinterklaas en op schoot en later hadden ze met zijn 2-en een heel goed gesprek met 2 Zwarte Pieten. De organisatie heeft zich rot gelachen om K. die de hele wereld bij elkaar fantaseerden en de Pieten die super mee deden. Helaas zijn de foto's niet zo goed gelukt.

Daarna zijn we nog naar de Makro en Ikea geweest en afgesloten bij de Mac. Met knallende koppijn thuisgekomen dus nadat de kinders op bed lagen maar even met een paar pilletjes in bad gedoken. Gelukkig is het al weer wat afgezakt.

Morgen gaat man hopelijk 'sochtends even met beide kinders naar oma (hij wil alleen N. meenemen maar ik K. maar een beetje laat zeuren of hij ook mee mag). Kan ik even lekker uitslapen.
Jammer van de hoofdpijn pada, heb je nog wel even kunnen uitslapen? Ik heb vanmorgen even kunnen blijven liggen gelukkig, was ook nog erg brak toen g wakker werd. Hadden leuke avond met vrienden op bezoek, maar wel laat in bed.

Zoon net terug van scoutingbivak, erg moe nu. Jammer voor hem, maar we moeten zo nog naar verjaardag (en ik nog naar andere feestje ook). Nou ja, hij zit t maar even uit...
Rustig hier! Iedereen vast druk met de Sint-inkopen!

Gaat hier nog niet 100% helaas. Nog steeds verhoging, pijnlijk hoesten en zó moe. Wel weer stem, dat scheelt alweer, kan mezelf weer verstaanbaar maken. Maar voor de rest valt het me vies tegen. Had gehoopt dat die AB zo'n toverkracht had dat het me binnen een paar dagen weer op de been had, nou niet dus.

Met werk afgesproken dat ik deze week begin met een paar uurtjes per dag aangepaste (rustige ) werkzaamheden, eens kijken hoe dat gaat. Kan ik 's middags nog een paar uur tukken en na het eten ga ik meestal ook tegelijk met de kinderen het bed in. (nu dus bijna). Niet bepaald gezellig, maar 't moet maar even om het allemaal vol te houden.

Vandaag wel erg lieve actie van moeder en zus. Waren hier vanmorgen heengekomen om een paar uurtjes de kinderen van me over te nemen (dochterlief had studiedag dus vrij), kon ik even de stad in om de nodige Sintshopping te doen, want dat was er natuurlijk dramatisch bij ingeschoten de afgelopen weken. En toen ik twee uur later thuiskwam, zat de zoveelste was in de machine, was het huis lekker opgefrist en stond er voor twee avonden avondeten klaar! Was wel te moe na het winkelen, maar ook wel lekker om weer even buiten te zijn, en bovendien goed geslaagd gelukkig. Nog een paar dingetjes halen in tuincentrum morgen en een paar dingen bestellen via bol punt com en dan ben ik er klaar voor! Oh nee, nog een stapel gedichten, maar ik ben een lastminute-dichter, dus maak ik me nu nog niet druk om.

Ik hoop dat mijn bad vol is! Lekker egoïstisch postje, maar moet kunnen soms toch?

Rustige avond allemaal, liefs!
B.t.w.: bij Wibra geweldige jongensshirts (wit, grijs en zwart) met print van gilet, strikje, stopdas etc. Voor 3 euro, wellicht leuk voor de feestdagen voor iemand?
Balpen, wat balen dat je nog steeds niet beter bent. Is wel hardnekkig virus volgens mij. Pansje was ook erg lang ziek en mijn zus is nu ook al tijdje onder de pannen. Veel beterschap!

En nee, ben niet druk met Sintinkopen. Eigenlijk vooral druk met kids en werk. We doen niet erg uitgebreid sinterklaas. Hebben met mijn familie lootjes getrokken, neefjes doen voor het eerst daaraan mee. We doen alleen cadeau met gedicht. Du dat wordt ook last minute. Heb vrij duidelijk lijstje van mijn neefjes, dus dat moet lukken in de pauze van mijn werk.

Hansje nog steeds lange slaapjes 's middags, zo'n twee en half uur, wat hij eigenlijk nooit heeft gedaan. Met als gevolg dat hij natuurlijk in avond niet zo moe is. Volgens mij hoor ik hem nu nog. Oppas had hem er zaterdag maar uitgehaald omdat hij nog niet sliep. Hij lag wel in zijn bedje, maar met ogen open. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit ga kijken. Als ik niks hoor, ga ik er vanuit dat het goed gaat. Dan kijk ik nog even voordat ik ga slapen...

Pansje vandaag weer goedgekeurd op CB. Ze is nu een halfjaar oud en we moesten maar snel de hapjes gaan opvoeren. Niet vanwege het gewicht, dat is met 6430 gram mooi binnen haar curve, maar meer omdat ze nog heel veel melk drinkt. Helaas wil ze er nog niet zoveel van weten. Sinds een week bieden we fruit aan, maar van lepeltje eten vindt ze lastig. Vanochtend wilde ze de pap uit fles ook niet echt. En wortels vanavond ook niet. Aan een broodkorst sabbelen weer wel. Eigenlijk precies het omgekeerde van Hansje... En die eet nu ook juist graag brood en niet fruit en groente. Maar meisje zag er verder gezond op, heeft nog paar keer goed gelachen en dat was het weer. CB gaat trouwens dicht, vermoed bezuiniging van gemeente. We moeten voortaan naar locatie van Gaudi toe.
Wat een geweldige familie heb je toch Balpen! Heerlijk hoor als ze je zo meehelpen. Hoe lang duurt je kuur nog? Het duurt wel lang nu zeg.

Helaas niet echt uitgeslapen zondag. Zoon wou zelf pertinent niet mee naar oma en na een "ja maar ik wil liever lekker thuis bij jou blijven mama" kon ik het ook niet over mijn hart verkrijgen om hem mee te sturen. Hoofdpijn was gelukkig wel weg.

Waren de verjaardag en het feestje geslaagd Miss? Heeft zoon het een beetje volgehouden?
Gezellig LB, welkom op mijn locatie
Zaterdag klinkt als een geslaagde dag, Pada! (op de hoofdpijn na dan). Leuk dat K zo aan het fantaseren was :-)

Miss, ging het zondag nog goed, met de oudste of hield hij het niet meer vol?

Balpen, wat ben je nu al lang ziek! Vervelend zeg! Wel een erg lieve actie van je moeder en zus! Heerlijk dat ze je zo verwennen.

Vervelend dat Hansje nu minder goed gaat slapen s'avonds, LB. Wel herkenbaar, trouwens. De laatste dagen gaat het bij uk ook niet zo lekker, terwijl het tot nu toe nooit een probleem was. Bij haar heeft het overigens niets met het middagslaapje te maken. Waarschijnlijk meer met sinterklaasdrukte ofzo.

Fijn dat met pansje alles in orde is! Ukkie is qua eten en drinken omgekeerd aan pansje als ik het zo lees. Zij drinkt slecht, maar wil alles eten wat los en vast zit. Potjes groente en fruithap slobbert ze zo weg en inmiddels eet ze ook al een hele boterham. De flesjes daarentegen drinkt ze vaak maar half leeg. Ik mag over 2 weken weer met ukkie naar het cb. Dan is ze 9 maanden.

Zaterdag hadden we sinterklaasviering van mijn werk. Uk vond het helemaal niets. Ze is echt nog te jong. Bij peutergym was het trouwens wel leuk. Daar deden ze pietengym en konden ze een pietendiploma halen, door kadootjes over een dak te vervoeren, kadootjes in een schoorsteen te gooien, een mini jute zak onder een hindernisbaan door te slepen. Etc. En aan het einde werd er op de deur gebonkt en lagen er kadootjes en perpernoten in de kleedkamer. Echt leuk gedaan!
Nou, zoon vond het uiteindelijk wel leuk hoor, dat is vaak zo bij hem. Dat ie eerst ergens tegenop ziet en het dan toch leuk vindt. Mijn feestje was ook gezellig nog. Lekker gegegeten ook..

Balpen, wat duurt dat lang zeg! Erg lief van je moeder en zus, maar het wordt nu toch echt wel tijd om zelf weer beter te worden hè? Zorg goed voor jezelf meissie, niet teveel willen nu al.

Cd en lb: wat gaat dat toch allemaal snel met die ukkies! Alweer 6 en 9 maanden! Tss! Al plannen voor een derde? (ik was na g binnen 6 maanden weer zwanger tenslotte)

Verder weer dagje heen en weer naar school en psz, ach ja, veder beetje moe dus geloof dat ik ook maar tijd inruim voor een dutje. Haha, oude dame die ik ben!
Nee hoor, Miss, wij willen geen 3e. En LB, volgens mij ook niet. Onze beide mannen, wilden in eerste instantie eigenlijk al geen 2e, dus een 3e wordt hem niet.
quote:Carpe.Diem schreef op 29 november 2011 @ 09:45:

Nee hoor, Miss, wij willen geen 3e. En LB, volgens mij ook niet. Onze beide mannen, wilden in eerste instantie eigenlijk al geen 2e, dus een 3e wordt hem niet.Klopt als een bus, CD. Maar ik zelf ben met twee kids ook helemaal klaar hoor, jij niet?
Ja, ik wil zelf ook geen 3e. Het is goed zo. Ik ben blij met m'n 2 meiden.
Jammer, t is zo gezellig! Ben zojuist in slaap gevallen op de bank terwijl g en s samen aan het spelen waren (en zijn). Laatst hebben trouwens de oudste twee het hele badritueel overgenomen voor de kleintjes. Ze kwamen schoon, gekamd, gepoetst en in pyjama weer naar beneden. Hoezo ben je dan druk met 4? (ok, is even investeren natuurlijk)
quote:MissBR schreef op 29 november 2011 @ 11:17:

Laatst hebben trouwens de oudste twee het hele badritueel overgenomen voor de kleintjes. Ze kwamen schoon, gekamd, gepoetst en in pyjama weer naar beneden. Hoezo ben je dan druk met 4? (ok, is even investeren natuurlijk)

Herkenbaar! Dochterlief helpt tegenwoordig vaak zoonlief als hij naar het toilet moet, hijst zij z'n kleren naar beneden en plant 'm op het potje, en draagt er zelfs nog zorg voor dat meneertje netjes zijn piemeltje naar beneden duwt, en kleedt hem daarna weer aan. Met name 's morgens vroeg vind ik dat echt een uitkomst, helemaal omdat ze hem na het plassen weer netjes terug naar zijn eigen bed brengt, lampje voor hem aandoet en zorgt dat hij lekker een boekje gaat lezen in zijn bed. Heerlijk om dit vanuit je eigen bed aan te horen en trots te zijn op mijn zelfstandige kinderen (dochterlief zelf gaat daarentegen vervolgens op haar kamer muziek luisteren in bed, wat deze weken inhoudt dat al voor 7u 's morgens keihard 'zie ginds komt de stoomboot' etc. door ons huis schalt .

Ziekzijn duurt idd erg lang, ben al 2,5 week aan het kwakkelen. Ben normaal nooit echt ziek, dus weet niet wat me overkomt. Hoewel het wellicht wel goed was om een pas op de plaats te maken, waar het normaal anders niet van komt. En nu moet ik wel.

Net wel weer een stukje gefietst, lekker op mijn eigen slowmotion-tempo. Waren al voor winkelopeningen in de stad op de markt, lekker rustig nog dus en kon snel mijn rondje lopen. Zoonlief haalt overal vanalles binnen, een banaantje, stukje worst, krentenbolletje, stukje kaas en afgeknakte bloem, was de winst van hem deze ochtend!

Daarna was de Hema open, hebben we even samen ontbijtje gedeeld. Zo gezellig, samen met mijn zoon! Hij zat zo gezellig te kletsen en te smullen van zijn croissantje met 'saus' (jam). En hij had sjans!!! Naast ons zat een moeder met een meisje, klein jaar jonger dan zoonlief, maar wel ongeveer even groot. Hij zat maar te kletsen tegen haar, haar handje vast te houden, en uitgebreid te zwaaien toen we weggingen, ging zelfs buiten bij het raam nog een keertje naar haar kijken! Erg schattig. (en bemoedigend voor ons dat hij, ondanks zijn 'roze fase', bestaande uit prinsesjurken en poppen etc, toch naar meisjes neigt ).
Dat klinkt geweldig die rituelen die door de oudsten overgenomen worden! :-) Ik verwacht wel dat uk ook zoiets gaat doen, want zij wil nu al bepalen, wat ukkie wel en niet mag vasthouden of ze moet omrollen of niet en wat ze wel of niet mag eten.

Gisteren gehoord dat het jaarlijkse uitje met man's werk weer gepland staat. Het is de bedoeling dat partners dan meekomen. Tja, en dan moeten we toch weer denken over oppas. Als het aan mij lag, hadden we al lang een keer iemand gebeld om het eens te proberen, maar manlieef houdt het steeds af. Misschien dat hij het nu wel een keer aandurft....
Goh Balpen, je bent behoorlijk aan het kwakkelen. Voel je je inmiddels alweer beter?

CD ik herken het wel met de oppas. Ik heb op een gegeven moment de knoop door gehakt en iemand op een advertentie gebeld. Maar vriend hield ook altijd de boot af.

Ze is heel goed. Rookt/drinkt niet, stapt niet, oppaservaring, moeder die mee kwam om te kijken waar ze moest oppassen, gaat naar opleiding voor kinderverpleegkunde. Maar verder heb ik er totaal geen klik mee en nu kan ze weer niet voor ons kerstdiner. Nogmaals ik vind haar heel goed, ze is ook lief en goed met J, maar verder is ze heel zakelijk en tsja...saai.

Ze zegt ook geen dank je wel als je haar betaald of eten voor haar regelt. Dat hoort toch niet? Of ben ik een grote zeur?

Maar goed, nu komt mijn schoonvader een avondje hier zitten. Super lief! En J is helemaal gek met zijn opa, dus dat is wel fijn.

Maar denk er toch over verder te kijken voor nog een oppas.
Ik denk er ook over een meisje te bellen, die ik op zo'n oppassite ben tegengekomen, maar stel dat ik dat doe. Wat vraag je dan? En bel je ook nog referenties enzo? Ik weet het eigenlijk niet zo goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven