opbeurende woorden nodig

25-11-2011 21:31 65 berichten
Hoi Allemaal,

Ik zit er helemaal doorheen. Moet even mijn verdriet kwijt.

Mijn zoon slaapt, en man heeft gezellig avondje met collega's.

En ik ben zo intens verdrietig vanwege het overlijden van mijn Pa.

Ruim drie maanden geleden alweer, maar tot een weekje geleden ben heel erg hard "weggerend" voor het verdriet. En het lijkt wel of het nu extra hard binnenkomt.

Ik zit hier redelijk radeloos achter de p.c. en heb even wat behoefte aan opbeurende woorden...

(Ik schrijf ook al op het topic van mama of papa kwijt, maar daar is het redelijk rustig. Gelukkig maar, want dat wens ik niemand toe, je pa of ma verliezen)

Alle reacties Link kopieren
Ach meis een knuffel voor jou! Wat verdrietig nou. Gecondoleerd met je verlies.
Fysieke pijn van het verdriet...
Gecondoleerd! En sterkte!!
heb een maand of drie voor "sterke vrouw" gespeeld. Ik vond dat ik allemaal wel moest aankunnen. Niet zeuren, gewoon doorgaan.

Ben vorige week op het werk figuurlijk "omgevallen"
deze week gevoelsmatig als zombie op het werk rondgelopen.

(wordt trouwens wel volledig uit de wind gehouden door mijn directe baas)

Dat had een hele lieve collega door, en lang nagedacht over een goed gesprek dat volgde. Dat ik mezelf nog niet heb toegestaan "om de tranen uit mijn ogen te huilen"

En nu ik dat doe, weet ik niet of het helpt...

De pijn is bijna door het scherm heen te voelen. Ik ken het gevoel (nog) niet, maar het lijkt me verschrikkelijk.

Heb je dit weekend tijd om even te zwelgen? Even je niet groot te houden en gewoon te janken als je daar behoefte aan hebt?
Sterkte!!
Eentje,

Wat erg, gecondoleerd En de ogen uit mn kop huilen werkt voor mij wel, wel bij andere zaken, want jouw verdriet ken ik (nog) niet. Het zal niet gelijk werken..geef het tijd. Maar echt, dat huilen is soms gewoon nodig. Sterkte!
Ach Eentje, wat kl*te zeg... Ik heb zelf pas ontdekt hoe ontzettend moeilijk het kan zijn om toe te geven aan rouw. Ik ben zelf bang er dan door overweldigd te worden. Maar daardoor overvalt het me op rare momenten. Heb jij dat ook? Wat rot dat je nu alleen bent. Is er een vriendin die je kan bellen? Leeft je moeder nog?
Heel veel sterkte :hug voor jou
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 25 november 2011 @ 21:47:

Heel veel sterkte voor jou
Ja en?
heh jakkes wat een narigheid. Gecondoleerd met het verlies.

en een heeewle dikke knuffel voor jou!
Herkenbaar, dit is een pijn/gemis die je vantevoren niet kunt inschatten en inderdaad, dit is wat ze bedoelen met een gebroken hart.

Eentje, bedenk dat het een goed teken is dat je verdriet hebt. Het zegt iets over de band die je met je vader had. Dat is iets heel moois.

Ik wens je veel sterkte, laat je verdriet vooral stromen
, het begint nu pas allemaal goed door te dringen, dat het onherroepelijk is . . . . Veel sterkte!
van een wildvreemde. Ik hoop dat alle reacties een beetje helpen....
quote:yezka schreef op 25 november 2011 @ 21:47:

Ach Eentje, wat kl*te zeg... Ik heb zelf pas ontdekt hoe ontzettend moeilijk het kan zijn om toe te geven aan rouw. Ik ben zelf bang er dan door overweldigd te worden. Maar daardoor overvalt het me op rare momenten. Heb jij dat ook? Wat rot dat je nu alleen bent. Is er een vriendin die je kan bellen? Leeft je moeder nog?

Ik herken dat "overvallen" heel erg goed. Dat had ik vanavond nl. ook.

Eerst lekker achter de p.c., radio aan, en dan hoor je iets.. en dan overvalt het verdriet

Gelukkig leeft mijn Ma nog.

En de late reactie op dit bericht komt omdat er net een vriendin zelf opbelde (de schat!)
Hee meis....een hele dikke knuffel van mij, kan me zo goed voorstellen hoe het dan opeens "binnen" kan komen.

Gelukkig heb ik mijn vader nog, maar hij is wel heel erg ziek geweest en af en toe vlamt de angst om hem te verliezen enorm op (zoals nu, hij heeft weer wat nieuwe klachten en moet weer naar de dokter..).

Wil je misschien wat meer vertellen over je vader, wat voor iemand hij was en hoe jullie band was? Of juist liever niet?
Alle reacties helpen inderdaad...
Lieve Eentje, vertel ons eens waarom het jammer is dat wij hem niet hebben gekend? Een leuke anekdote, of waarom je hem zo mist?
O my god, Gecondoleerd met het verlies van je vader
Sterkte Eentje! Ik hoop dat het schrijven hier je een beetje helpt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven