Gevoelig onderwerp

29-11-2011 01:37 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is iets wat mij buitengewoon bezig houd, het is jammer dat ik geen sociologie gestudeerd heb anders had ik hier een afgestudeerd project van gemaakt.

Ik denk namelijk dat heel veel mannen buiten hun relatie buiten de pot piest.

Dit gegeven ontleen ik aan het aanbod van de vrije vrouwen, afwerkplaatsen voor mannen, denk aan de tippelaartjes, de thuiswerkers, de raamwerkers, de clubwerkers enzovoorts.

Wat mij verbaast is dat het merendeel van de vrouwen denkt dat haar man daar geen gebruik van maakt.

Alleen zegt het marktaanbod het tegendeel, er moet daar vraag naar zijn.

Ik denk ze in mijn omgeving ook niet te kennen maar niemand loopt daar mee te koop.

Maar hoe bestaat het dan dat er zoveel aanbod is?
Niet dat ik er verstand van heb (man dus). eigenlijk helemaal niet. Al 18 jaar monogaam, 2e relatie inmiddels. Maar eigenlijk stiekum wel ge-interesseerd in sex met diverse vrouwen (niet tegelijk per se). Maar waar iedereen blijkbaar vreemdgaat of het in de schoot geworpen wordt....bij mij niet, nooit eigenlijk. En ik zit niet onder een steen, erger nog heel breed sociaal leven. Maar ik moet zeggen dat ik in mijn hele leven (er op terugkijkend) niet 1 maar misschien wel 10'tallen kansen heb laten lopen. Ik heb het niet door..... ik loop er niet op, ik maak geen avances of probeersels, ik heb het meestal een tijd later pas door dat ik wel wat anders had kunnen doen. En de dames die ik leuk vond wist ik neit te benaderen. Sneu he... :-) maar vreemdgaan lukt me niet eens al zou ik het willen. haha... En met name omdat ik het niet leuk vind voor mijn vriendin.....maar dat mannelijke van nageslacht willem verspreiden tart me dus wel.....
Oh en ik ben ook geen onappetijtelijk or weerzinwekkend schepsel..... juist niet. En het valt me des te meer op dat de drukte makers met dikke buiken en lomp gedrag wel flink buitenshuis tuinieren.... zeker een andere mindset.
quote:kouwemakker1978 schreef op 30 november 2011 @ 19:01:

[...]

Is dit een pleidooi voor vreemdgaan?

Zo ja: Mag de man dat van jou dan ook?Niet voor vreemdgaan, wel voor het *in alle openheid* loskoppelen van huwelijk (of vaste relatie) en seksuele exclusiviteit die m.i. tegennatuurlijk is en voor veel problemen zorgt.
quote:Zeno2 schreef op 30 november 2011 @ 21:24:

[...]

Niet voor vreemdgaan, wel voor het *in alle openheid* loskoppelen van huwelijk (of vaste relatie) en seksuele exclusiviteit die m.i. tegennatuurlijk is en voor veel problemen zorgt.

Nu ja, er zijn stellen die er een zgn "open relatie" op na houden.

Ik denk dat een ieder dat voor zich moet weten, en een relatie moet aangaan met een partner die er in ieder geval net zo over denkt.

Mij lijkt het iig geen fijne gedachte het altijd "veilig" met mijn partner te moeten doen, omdat ik niet weet wat ze buiten de deur mogelijk oploopt, en ik denk dat dat andersom in veel gevallen ook zo zal werken.

ik zie het iig niet als een produkt van "ongelijkheidsdenken".

(Dit in tegenstelling tot polygamie, waarin de man doorgaans wel meerdere partners mag hebben, maar de vrouw niet.)
Ik denk ook dat veel mannen waar je het niet van verwacht wel eens of regelmatig naar een prostituee gaan. Wat ik gelezen heb over prostitutie gaat het vaak om seksuele wensen over voorkeuren die in de relatie niet bespreekbaar of geaccepteerd zijn. Die willen mannen dan toch graag uitvoeren en daarvoor gaan ze naar een prostituee. Dat kunnen fetish verlangens zijn, maar ook iets in mijn ogen eenvoudigs als pijpen of bepaalde standjes. Ik ben ook wel eens verbaasd geweest hoe weinig avontuurlijk sommige vriendinnen zijn in bed. Terwijl het verder wel ruimdenkende, l ondernemende en leuke meiden zijn

Ik kan me dus best voorstellen dat er mannen zijn die seksueel echt heel weinig 'mogen' van hun vrouw en dat prostitutiebezoek dan, als ze verder oprecht van hun vrouw of vriendin houden, een voor hen acceptabele manier is om toch in hun sexuele verlangens te voorzien.
quote:kouwemakker1978 schreef op 30 november 2011 @ 22:03:

[...]

Nu ja, er zijn stellen die er een zgn "open relatie" op na houden.

Mij lijkt het iig geen fijne gedachte het altijd "veilig" met mijn partner te moeten doen, omdat ik niet weet wat ze buiten de deur mogelijk oploopt.

Ook daarover vallen gewoon afspraken te maken binnen een open relatie. Dat in tegenstelling tot vreemdgaan. Bij vreemdgaan weet de partner het niet en gebeurd alles stiekem. (Althans dat is mijn interpretatie van vreemdgaan.)

Ik ben zo'n man met een "open relatie" (al 24 jaar) die regelmatig gebruik maakt van de diensten van een prostituee. Mijn vriendin weet dit, maar weet ook dat dit ALTIJD veilig gebeurd (is voor mij ook regel nr.1), dus wanneer ik seks met mijn vriendin heb gebeurd dit echt niet "veilig".

quote:ik zie het iig niet als een produkt van "ongelijkheidsdenken". (Dit in tegenstelling tot polygamie, waarin de man doorgaans wel meerdere partners mag hebben, maar de vrouw niet.)

Vrouwen versie bestaat ook hoor; Polyandrie is wanneer dit een vrouw is met meerdere mannen (Zeldzamer maar het bestaat echt)

Waar jij op doelt is "open relatie" of "vrije liefde". Misschien zelfs Polyamorie, meerdere liefdes relaties maar zonder huwelijk.
quote:aikidoka schreef op 30 november 2011 @ 22:29:

Ik denk ook dat veel mannen waar je het niet van verwacht wel eens of regelmatig naar een prostituee gaan. Wat ik gelezen heb over prostitutie gaat het vaak om seksuele wensen over voorkeuren die in de relatie niet bespreekbaar of geaccepteerd zijn. Die willen mannen dan toch graag uitvoeren en daarvoor gaan ze naar een prostituee. Dat kunnen fetish verlangens zijn, maar ook iets in mijn ogen eenvoudigs als pijpen of bepaalde standjes. Ik ben ook wel eens verbaasd geweest hoe weinig avontuurlijk sommige vriendinnen zijn in bed. Terwijl het verder wel ruimdenkende, l ondernemende en leuke meiden zijn

Ik kan me dus best voorstellen dat er mannen zijn die seksueel echt heel weinig 'mogen' van hun vrouw en dat prostitutiebezoek dan, als ze verder oprecht van hun vrouw of vriendin houden, een voor hen acceptabele manier is om toch in hun sexuele verlangens te voorzien.

Het probleem is dat fetishen volgens mij ook meer een mannending zijn.

Dat heeft er, net als het gebrek aan avontuurlijkheid bij vriendinnen dat je schetst, volgens mij voornamelijk mee te maken dat mannen gemideld zowieso al een sterkere "seksdrive" hebben dan vrouwen, en er ook minder bij romantiseren.

Het visuele is voor hen veel belangrijker.

Ook dat heeft weer biologische oorzaken: De man kan schier-eindeloos zaad leveren, maar de vrouw heeft een beperkte hoeveelheid eicellen. Ook tikt de biologische klok van de vrouw sneller dan die van de man. Daarbij is zwanger raken een veel grotere investering dan bezwangeren, dus op zich is dat verschil wel logisch te verklaren.
quote:little_pickle schreef op 30 november 2011 @ 22:33:

Ook daarover vallen gewoon afspraken te maken binnen een open relatie. Dat in tegenstelling tot vreemdgaan. Bij vreemdgaan weet de partner het niet en gebeurd alles stiekem. (Althans dat is mijn interpretatie van vreemdgaan.)

Ik ben zo'n man met een "open relatie" (al 24 jaar) die regelmatig gebruik maakt van de diensten van een prostituee. Mijn vriendin weet dit, maar weet ook dat dit ALTIJD veilig gebeurd (is voor mij ook regel nr.1), dus wanneer ik seks met mijn vriendin heb gebeurd dit echt niet "veilig".

Haha, ik ben ook man, zo eentje die aan de onderkant uit de relatiemarkt is gedonderd, maar vind het toch aardig om mee te denken.

Zoals eerder gesteld: Als jij en je partner je daarmee op het gemak voelen, veroordeel ik niets.

Maar zo'n "open model" trekt mij niet.

Ik zou niet blind durven varen op zulke afspraken, omdat er op momenten van opwinding mogelijk toch minder goed wordt nagedacht dan anders.

En nee, dan ben ik geen haar beter, hoor.

quote:Vrouwen versie bestaat ook hoor; Polyandrie is wanneer dit een vrouw is met meerdere mannen (Zeldzamer maar het bestaat echt)Interessant, maarre..quote:Waar jij op doelt is "open relatie" of "vrije liefde". Misschien zelfs Polyamorie, meerdere liefdes relaties maar zonder huwelijk....had ik de "open relatie" niet al genoemd?
quote:kouwemakker1978 schreef op 30 november 2011 @ 23:34:

Interessant, maarre..

[...]

...had ik de "open relatie" niet al genoemd?

Het verschil tussen een open relatie en polyamorie is dat er in het geval van polyamorie altijd sprake is van liefde voor meer dan 1 partner. Bij een open relatie gaat het meestal alleen om seks met anderen dan de eerste partner, zonder dat daar perse (een) liefde(srelatie) bij komt kijken.

quote:thijs72 schreef op 29 november 2011 @ 19:57:

Klopt. Ik denk dat het ook heel naief is van vrouwen dat ze denken dat hun man tijdens hun relatie nooit is vreemd gegaan of een hoertje heeft gepakt.

Ik denk dat dit wel meevalt, en dat echt niet alle mannen vreemdgaan. Natuurlijk lopen de meesten er niet mee te koop (op een groepje na wat het blijkbaar heel stoer vindt om erover op te scheppen), maar er zijn genoeg mannen die er niet aan moeten denken om seks te hebben met een ander dan hun eigen partner.

Zoals de reactie van hom:

quote:hom schreef op 30 november 2011 @ 19:02:

Sneu he... :-) maar vreemdgaan lukt me niet eens al zou ik het willen. haha... En met name omdat ik het niet leuk vind voor mijn vriendin.....Ik denk dat hij echt niet zo'n uitzonderlijk geval is als hij nu zelf denkt, maar dat er veel meer mannen zijn die gewoon het fatsoen in hun donder hebben om hun partner niet te bedriegen.
Nog een topic: Gevoelig onderwerp

Overigens ga in in mn hoofd wel vreemd, dagelijks...:-) Er lopen teveel lekkere vrouwen rond gewoon. En ik maar gefrustreerd zitten doen joh ! Maar vreemdgaan is toch heel onhandig, stom, risicovol (ziektes), raar, kouwe kermis, of levensgevaarlijk voor het het weet staat je hele leven op zn kop omdat je verliefd bent en het helemaal uit de hand loopt.
Het is maar seks, maar toch. Ik was verlieft geworden op een hele mooie collega, maar uiteindelijk durfde en konden we niks.

Daarentegen ben ik inmiddels als meerdere dames tegengekomen die zich overduidelijk aanbieden. Maar ook daar kon ik niet met enthousiasme op ingaan.

Ja ik geloof ook dat er heel veel niet vreemd gaan.

Maar het zal ook heel veel mensen in de war brengen, je wilt een spannend seksleven maar ook liefde en geborgenheid. En dat kan met 1 partner, maar spanning zit hem juist vaak in wat ervoor en omheen gebeurt en niet alleen de daad zelf. toch?

Lust vs. Liefde.....
quote:kouwemakker1978 schreef op 30 november 2011 @ 23:27:

[...]

Dat heeft er, net als het gebrek aan avontuurlijkheid bij vriendinnen dat je schetst, volgens mij voornamelijk mee te maken dat mannen gemideld zowieso al een sterkere "seksdrive" hebben dan vrouwen, en er ook minder bij romantiseren.

Het visuele is voor hen veel belangrijker.

Ook dat heeft weer biologische oorzaken: De man kan schier-eindeloos zaad leveren, maar de vrouw heeft een beperkte hoeveelheid eicellen. Ook tikt de biologische klok van de vrouw sneller dan die van de man. Daarbij is zwanger raken een veel grotere investering dan bezwangeren, dus op zich is dat verschil wel logisch te verklaren.

Hebben de ware redenen waarom vrouwen zich als "moeilijk te krijgen" voordoen, niet eerder te maken met opvoedingsprincipes en maatschappelijke denkbeelden van vóór de pil, financiële afhankelijkheid van echtgenoot enz. dan met eicellen of mindere seksuele behoefte?

Op het "Minnaar" topic valt genoeg te lezen over vrouwen die buiten het weten van hun man om een sv hebben, puur voor de bijkomende seks dus, zonder dat dit de harmonie van hun huwelijks- en gezinsleven in de weg schijnt te staan.

Daaruit valt toch een en ander af te leiden, lijkt me.
Zeno,

Ik probeer daar de vinger op te leggen. Ik denk toch dat mannen een grotere seksuele behoefte hebben dan vrouwen, al zijn er aan beide kanten uitzonderingen. Ik denk dat vrouwen kieskeuriger zijn tegenover mannen dan mannen tegenover vrouwen. Ook hier uitzonderingen. Mijn vermoedens zijn niet zwart-wit.

Ik vermoed dat verschil in seksuele voorkeuren de oorzaak is van het vreemdgaan (op welke manier dan ook: een seksvriend(in), een slippertje of betaalde seks).

Zoals ik al zei: het verschil tussen mannen en vrouwen wordt nog duidelijker bij betaalde seks. Vrouwen kunnen naar de kroeg voor seks, maar mannen moeten naar een prostituee, althans als je de zelfde tijd neemt tussen het verlangen naar seks en de seks zelf.
World of Warcraft: Legion
quote:Zeno2 schreef op 01 december 2011 @ 12:20:

Hebben de ware redenen waarom vrouwen zich als "moeilijk te krijgen" voordoen, niet eerder te maken met opvoedingsprincipes en maatschappelijke denkbeelden van vóór de pil, financiële afhankelijkheid van echtgenoot enz. dan met eicellen of mindere seksuele behoefte?

Nee, dat mannen gemiddeld meer behoefte hebben aan seks, er tenminste vaker aan denken, is een wetenschappelijk gegeven.

We zijn gelijkwaardig, maar dat is niet hetzelfe als gelijk.

Er zijn fysiologische verschillen, en daarmee samenhangend ook psychische verschillen. (Voortkomend uit eveneens fysiologische verschillen in het brein.)

De mens is niet alleen nurture, maar ook nature,

Uiteindelijk blijven we dieren.

quote:Op het "Minnaar" topic valt genoeg te lezen over vrouwen die buiten het weten van hun man om een sv hebben, puur voor de bijkomende seks dus, zonder dat dit de harmonie van hun huwelijks- en gezinsleven in de weg schijnt te staan.

Daaruit valt toch een en ander af te leiden, lijkt me.

Dit forum is geen goede plek om te meten, daar vrouwen hier uiteraard veruit in de meerderheid zijn, en dan meestal nog de meer uitgesproken dames.

Er zullen er nog meer zijn die helemaal niet de behoefte heben om te discuzeuren op een forum, en we weten niet hoe de verdeling onder hen ligt.
j
Ik sluit me ook aan bij Kouwemakker en Adnama, uitgaande van de gemiddelde man.
"Een man moet doorgaans met iets meer komen om een vrouw in zijn bed te krijgen, tenzij hij eerst betaalt. Een vrouw hoeft alleen aantrekkelijk en verleidelijk genoeg te zijn voor seks."

en dat klopt... althans in onze door het christendom gevormde misvormde cultuur. Waar een man die geregeld een andere vrouw in bed heeft voor een hele bink doorgaat, terwijl in de omgekeerde situatie de vrouw voor slet wordt versleten... niet te verwonderen dus dat vrouwen een low profile proberen aan te houden.

"Nee, dat mannen gemiddeld meer behoefte hebben aan seks, er tenminste vaker aan denken, is een wetenschappelijk gegeven.We zijn gelijkwaardig, maar dat is niet hetzelfe als gelijk.

Er zijn fysiologische verschillen, en daarmee samenhangend ook psychische verschillen. (Voortkomend uit eveneens fysiologische verschillen in het brein.)

De mens is niet alleen nurture, maar ook nature,

Over die "nature" van de vrouw hadden captain Cook en zijn manschappen na hun ervaringen op Hawai vast een andere mening.

Maar daar hebben wij hier en vandaag inderdaad niet zo gek veel aan... al zit er m.i. toch een positieve evolutie aan te komen.
quote:Zeno2 schreef op 01 december 2011 @ 18:15:

"Een man moet doorgaans met iets meer komen om een vrouw in zijn bed te krijgen, tenzij hij eerst betaalt. Een vrouw hoeft alleen aantrekkelijk en verleidelijk genoeg te zijn voor seks."

en dat klopt... althans in onze door het christendom gevormde misvormde cultuur. Waar een man die geregeld een andere vrouw in bed heeft voor een hele bink doorgaat, terwijl in de omgekeerde situatie de vrouw voor slet wordt versleten... niet te verwonderen dus dat vrouwen een low profile proberen aan te houden.Zelfs als de vrouw niet voor slet wordt versleten en de man niet een "een hele bink" wordt genoemd, zijn de blauwe beweringen nog steeds waar. Tegenwoordig is er ook een mannelijk synoniem voor slet, nl. dekhengst.
quote:hom schreef op 01 december 2011 @ 10:25:

Nog een topic: Gevoelig onderwerp

Overigens ga in in mn hoofd wel vreemd, dagelijks...:-) .Ik denk dat je een beetje teveel bent beïnvloed door het Christendom, waarin je niet eens aan een ander mag denken, volgens de tien geboden, waarvan de meeste onzinnig zijn, en twee, drie andere open deuren zijn.
quote:adnama schreef op 01 december 2011 @ 15:13:

Eens met Kouwemakker.

Ook hiermee? kouwemakker1978 in "Gevoelig onderwerp"
quote:Zeno2 schreef op 01 december 2011 @ 18:15:

[/fgcolor]Over die "nature" van de vrouw hadden captain Cook en zijn manschappen na hun ervaringen op Hawai vast een andere mening.

Ja, dat had iik ook bijna, na een vakantie in een niet zo toeistisch gebied in Spanje, maar mensen met bijv. een ander kleurtje en een andere taal zijn vaak toch wat interessanter dan etnisch gelijken. Die zie je elke dag al.

quote:Maar daar hebben wij hier en vandaag inderdaad niet zo gek veel aan... al zit er m.i. toch een positieve evolutie aan te komen.

Ja, in Delft misschien, waar een mannentekort is.

Voor de rest is er weinig veranderd.

En ik protesteer sterk tegen de onderliggende aanname dat de mens een en al kneedbaarheid zou zijn, zonder een biologisch bepaalde kern.

Onze oudere hersendelen zijn niet wezenlijk verschillend met die van andere zoogdieren, er liggen alleen meer lagen "bovenop", waardoor die kern niet altijd even evident lijkt.

Ben jij trouwens man of vrouw, voor de goede orde?
quote:kouwemakker1978 schreef op 02 december 2011 @ 02:23:

Ook hiermee? kouwemakker1978 in "Gevoelig onderwerp"Ik ben het ook daarmee eens, ja.
Zeer veel mannen met een relatie of getrouwd, gaan naar de hoeren. En er zijn echt tig verschillende redenen waarom ze dat doen.

Maar wat ik dan echt heel frappant vind, is dat wanneer je zo'n man de tip geeft om eens met z'n vrouw naar een parenclub te gaan , omdat zij dat misschien ook best wel opwindend zou vinden, je erg vaak als antwoord krijgt dat de man niet wil dat zij het met een ander doet. Dat vind ik persoonlijk toch best wel hypocriet.
...of egoïstisch.
quote:sexzolekker schreef op 02 december 2011 @ 06:40:

Maar wat ik dan echt heel frappant vind, is dat wanneer je zo'n man de tip geeft om eens met z'n vrouw naar een parenclub te gaan , omdat zij dat misschien ook best wel opwindend zou vinden, je erg vaak als antwoord krijgt dat de man niet wil dat zij het met een ander doet. Dat vind ik persoonlijk toch best wel hypocriet.Dat is precies de houding die moet doorbroken worden: dat o zo belangrijke seksuele alleenrecht waarover ik het al had. Vrouwen staan daar doorgaans anders in: hun eventuele bezwaren hebben eerder te maken met het risico dat hun man die andere beter zal vinden en haar zal laten zitten. Al is dat risico in een goed huwelijk nogal denkbeeldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven