Facebook verwijderd.

05-12-2011 12:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ben ik dan de enige die Facebook verschrikkelijk gebruiksonvriendelijk vind?? Ik twitter veel liever. Lekker overzichtelijk.
Haha, ik snap juist geen moer van Twitter
Vind hyves en facebook leuk maar je moet het niet al te serieus nemen vind ik. Mensen doen heel vaak interessanter dan dat het is. Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe het met oude vrienden van school is en ik denk meestal maar als ik lees wat leuk voor ze ! ( en vaak denk ik ook het gras is altijd groener aan de andere kant). Ik denk als je gevoelig bent voor hoe goed anderen het hebben dat je beter je internet weg kan doen want er zijn altijd over al mensen die het beter,mooier, groter hebben dan jij maar ja dat zal altijd zo blijven, het gaat erom hoe je er mee omgaat wat je zelf hebt!
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
quote:trietrie schreef op 12 december 2011 @ 12:10:

Vind hyves en facebook leuk maar je moet het niet al te serieus nemen vind ik. Mensen doen heel vaak interessanter dan dat het is. Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe het met oude vrienden van school is en ik denk meestal maar als ik lees wat leuk voor ze ! ( en vaak denk ik ook het gras is altijd groener aan de andere kant). Ik denk als je gevoelig bent voor hoe goed anderen het hebben dat je beter je internet weg kan doen want er zijn altijd over al mensen die het beter,mooier, groter hebben dan jij maar ja dat zal altijd zo blijven, het gaat erom hoe je er mee omgaat wat je zelf hebt!Hélemaal mee eens!
quote:Lotte35 schreef op 12 december 2011 @ 11:51:

[...]

Omdat gedeelde vreugde dubbele vreugde is, en gedeelte smart halve smart.

Waarom er zo zwaar aan tillen?

Ik vind het prima. als één van m'n vrienden een foto neerplempt van haar diner die avond. Ik denk dan: 'Goh, het heeft haar blijkbaar gesmaakt, leuk!'

Ik denk absoluut niet: 'Goh, die vindt zichzelf interessant zeg'.

Laat de mensen toch gewoon lekker, een beetje aandacht vindt bijna iedereen leuk.Ik zeg toch ook: 'ieder z'n ding.' Van mij mogen ze. Ik snap het alleen niet. Ik heb ook FB en Twitter. Tuurlijk is het leuk om geinige weetjes en nieuwsfeiten uit te wisselen, of een beetje te ouwehoeren. Doe ik zelf ook. Maar ik heb mensen in mijn lijst die constant ALLES delen. Van ruzies en ziektes tot verjaardagen en bruiloften. Je kunt daar een boel mee kapotmaken. Ook het posten van foto's van je kinderen vind ik dom. Die foto's zijn door een beetje computertechneut jaren later nog terug te vinden. Zou je kind leuk vinden. En wie weet wat de verkeerde persoon met die foto's uitspookt. Maar goed, mijn mening.
quote:Neele01 schreef op 05 december 2011 @ 15:51:

Ik ben zo'n opschepper op facebook. Iedere dag weer. Gisteren de geweldige cadeau's die de Sint mijn dochter had gebracht en het lieve puppie dat mijn buuf net opgehaald had uit het nest.

Maar ook leuke feestjes, vakanties en andere zaken zet ik er op.

Verder geef en volg ik tips over leuke krantenartikelen, mooie theatervoorstellingen of lekkere restaurants.

Ook vind ik het discussieren geweldig. Vanochtend nog een heftige discussie over zwarte en gekleurde Pieten.

Dat is mijn kant van het verhaal.

En verder....ik vind het leuk om te lezen en zien wat anderen doen. Zelfs mijn moeder post dingen op facebook die we normaal niet zouden bespreken.

Vanochtend de column van Sylvia Witteman in de Volkskrant. Geweldig. Niet dat ze me anders zou bellen om te zeggen dat ik die moet lezen. Of misschien wel. Maar nu "bemoeien"meer mensen zich ermee.

Ik houd van Facebook! Echt!

En mijn vader die in het buitenland woont mist een heleboel van zijn kleinkind door er niet aan mee te willen doen.

De woedende brief die ze gisterochtend aan de Sint had geschreven en op de keukentafel had gelegd. Ik fotografeer en post m. 21 mensen reageren er op. Opa heeft geen idee. Ik bel hem niet om hem dit geestige epistel voor te lezen. En als ik m spreek over een week ofzo, is het alweer lang verleden tijd.

Nee, ik doe mezelf niet leuker voor dan ik ben. Ik schrijf ook dat ik mijn kind achter het behang kan plakken en mijn echtgenoot erbij.

Ook dat ik financieel voor het eerst in mijn leven niet "kan doen wat ik wil" mag iedereen weten. Teleurstellingen die ik tegenkom? Ik post ze.

En het lekkere is; zoals Ninjoo al schreef; iedereen kan kiezen mijn bullshit wel of niet te lezen. Voor mij is het een uitlaatklep en een hele leuke.

Voor mezelf en dus net zo goed van anderen die ik op die manier volg.

K zou niet meer zonder willen.......Dat vind ik dan heel erg jammer, omdat jij zo dol bent op FB en niet iedereen iets met social media wilt doen, mist diegene zulke leuke dingen van zijn kleinkind. Het is your way or no way at all. Opa moet zich schikken naar jouw liefde voor social media, en anders krijgt hij heel veel dingen maar niet te horen. Jammerdebammer voor hem. De volgende keer dat je hem ziet, vindt hij het hartstikke leuk om die brief van je kind te lezen te krijgen. Wat maakt het dan uit dat misschien tegen die tijd zelfs de kerstboom weer de deur uit is? Het gewone leven telt ook, waarin je niet communiceert via de digitale sociale media snelweg, maar vanuit je hart. Tien jaar geleden liet je ook gewoon nog dat soort brieven aan elkaar lezen. Destijds wellicht niet binnen 2 minuten online gezet, maar weken later. Maar daarom niet minder leuk en ontroerend.
Reactie op bovenstaand.

Ja inderdaad. Net of je trots moet wezen op het feit dat jouw vader niets meekrijgt van zijn kleinkind. Zou ie leuk vinden. Lang leve de digitale snelweg. zijn zoveel 'ouderen' die er geen zak van snappen. Jammer voor hun dus :S.
Mijn ouders zitten ook niet op FB, als ik op reis ben mail ik gewoon m'n reisverslag en foto's. Die zet ik daarnaast trouwens bewust niet op FB, omdat FB vooral voor kennissen is en die niet tot in het detail alles van mij hoeven weten. Vrienden blijven via mail wel op de hoogte, dat is tenminste wat meer privé. Met facebook moet je altijd maar afwachten wat er gedeeld wordt ook al heb je zelf alles afgeschermd staan.
Je kunt FB dus niet echt verwijderen? Of toch wel.

Ik zit er alleen maar op omdat ik sommige mensen anders niet kan bereiken. Mails worden niet beantwoord, tel niet opgenomen, maar een berichtje op FB en je hebt dezelfde dag nog antwoord. Het is een mysterie. Dus ja, verder doe ik er niets mee eigenlijk.

Echt dichtbije vrienden staan er niet op. Of ze snappen niet wat er leuk aan is, of ze zien het niet zitten persoonlijke dingen op het internet te zetten. En daar kan ik heel goed inkomen.
quote:sabrina73 schreef op 12 december 2011 @ 14:55:

Je kunt FB dus niet echt verwijderen? Of toch wel.

Ik zit er alleen maar op omdat ik sommige mensen anders niet kan bereiken. Mails worden niet beantwoord, tel niet opgenomen, maar een berichtje op FB en je hebt dezelfde dag nog antwoord. Het is een mysterie. Dus ja, verder doe ik er niets mee eigenlijk.

Echt dichtbije vrienden staan er niet op. Of ze snappen niet wat er leuk aan is, of ze zien het niet zitten persoonlijke dingen op het internet te zetten. En daar kan ik heel goed inkomen.Je kunt het helemaal verwijderen. Maar het opnieuw activeren gaat gewoon heel makkelijk. Maar je profiel is niet meer te zien of te vinden.
Ik heb een facebook account en maak er middelmatig gebruik van. Leuk om met sommige mensen op die manier contact te houden en zien wat ze doen en ondernemen.

Echter ik snap wel dat je zelf er wat down van kunt worden. Ik merk het zelf vaak ook. Hetgeen door anderen geplaatst wordt zijn veelal de leuke, spannende etc zaken. Het negatieve krijgt amper tot geen plaats. Daardoor lijkt buurman's gras al snel groener. Ik ken mijzelf en ik weet dat ik er ook een handje van heb mijn leven te vergelijken met hetgeen ik o.a. via internet van een ander zie. In sommige gevallen word ik er somber van. Dan weet ik dat ik moet maken dat ik kap met Facebook, Google enzo. Even met mijzelf bezig en niet een ander.
@soofje

Dan blijft je profiel blijkbaar toch nog ergens bewaard.

Ik zou liever willen dat Facebook dan ook niet meer bij mijn gegevens kan. Maar ik geloof dat ze sowieso al alles van iedereen weten. Ook van mensen niet eens een account hebben. Ik krijg wel een beetje een Big Brother gevoel van.
Avril, ik denk dat ik het niet duidelijk heb beschreven. Ik bedoel dat de grappige dingen die op een dag gebeuren voor bijv mijn moeder wel op fb te volgen zijn .

Mijn vader spreek ik één keer per week of 2 weken, en dan hebben we het over de grote lijnen in ons leven. Het voorbeeld over de brief gaf ik omdat het leuk was maar niet dermate belangrijk dat ik het er over 10 dagen nog overheb. Sterker, ik was het zelf alweer vergeten.

Absoluut dus niet dat ik opa buiten mijn leven houd of dat het "my way or the highway" is.

Hij is alleen op de hoogte van mijn leven zoals mijn moeder ook was tot een jaar of 2 geleden. Fb geeft ons een gedetailleerdere blik in elkaars leven.
N.v.t.
http://www.nu.nl/internet ... moorden-terugdringen.html

toch niet alleen maar halleluja-berichten op FB.

Het is hier trouwens ook gezellig
http://www.nu.nl/internet ... moorden-terugdringen.html

Pff, dat slaat ook nergens op.

Volgens mij is het ook zo, dat mensen die echt een einde aan hun leven willen maken, hier niet mee te koop lopen.
Alles weten maakt niet gelukkig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven