Weg uit dit land, maar hoe ???

14-12-2011 00:30 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Wie kan mij helpen, ik wil weg uit dit land maar het lukt niet en ben radeloos, ik ben alleen en vrij oud, geen familie en paar vrienden , maar nog niet met pensioen, ben wel ziek, diabeet hartaanval gehad en een ongeneeslijke ziekte, en zit in de wia met een uitkering van 690 euro per maand en daar moet ik van alles mee doen, en zoals je weet is dat niet veel hier in dit land, ik ben bereid om hier alles op te geven en naar azie te vertrekken waar ik gelukkig ben en voel, ik weet dat ik nog zo een 5 tot 10 jaar te leven heb, dat voel ik en weet ik van me zelf, ik zit hier thuis en voel me in een gevangenis, kan er niet uit, want heb geen geld en geen reden om weg te gaan, ik ben het hier zat en niet gelukkig, ik ben wel bereid om daar te werken in vrijwilligers werk en zou mij daar heel gelukkig bij voelen en in mijn hart wil ik dat ook, of bij een bedrijf aldaar en werken voor kost en inwoning en verbijfkosten op een basis dat ik een maand terug kan gaan voor mijn medicijnen eens in de half jaar en dan gelijk weer terug!!!

Hier kan ik toch niet op het systeem rekenen, ook niet als je hier 39 jaar gewerkt heb volgens mijn overheid.nl........ wie heeft een goed advies of idee of weet een bedrijf die mij kan helpen om wat van die laatse jaren wat te maken en een blij leven te hebben, kanhier antwoord geven of naar mij emailen, bij voorbaat dank...............
Emigreren wordt lastig zonder geld vrees ik.

Maar mensen die de pensioengerechtigde leeftijd hebben, hoeven toch niet meer van een wia uitkering rond te komen? Vrij oud is dus maar relatief, iemand onder de 65 vind ik niet oud.
Je stukje tekst gaat me aan mijn hart. Ik kan je wanhoop bijna voelen..

Ik weet niet hoe ik je kan helpen maar ik wens je toe dat je de jaren die je nog hebt gelukkig zal kunnen doorbrengen.
WIA en emigreren

Trouwens best knap, een OP van 2 zinnen en zoveel woorden
“Don’t look back – you’re not going that way.”
@Prima

Was jij vanmiddag ook op het hopsitakamer topic?
Nee, wat was er dan?
Ben je ooit in Azie geweest? Denk je dat je het aankan? De temperaturen daar, die vochtige warmte? Is dat wel bevorderlijk voor je gezondheid? Ik heb met je te doen. Sterkte..
quote:Primabella schreef op 14 december 2011 @ 00:42:

Nee, wat was er dan?Ik dacht je daar gezien te hebben, en vroeg me af waar het gebleven is. That's all.
quote:cabernetje schreef op 14 december 2011 @ 00:43:

Ben je ooit in Azie geweest? Denk je dat je het aankan? De temperaturen daar, die vochtige warmte? Is dat wel bevorderlijk voor je gezondheid? Ik heb met je te doen. Sterkte..Héérlijk Azië! Ik zou er dolgraag willen wonen.
TO, waarom denk je het geluk in Azie te vinden? Kom je daar oorspronkelijk vandaan of ken je het alleen als vakantiebestemming?

Je zegt

quote:dreesman schreef op 14 december 2011 @ 00:30:

kan er niet uit, want heb geen geld en geen reden om weg te gaanMaar vrijwilligerswerk kan je toch ook in Nederland doen?
Ah nee, ik heb geen idee Tickel!
TO, leven in een klooster bij Boeddhistische monniken misschien wat voor je?
@tickel zal wel te maken hebben met de plotse onthulling dat TO de hospita was.
Zou je weg kunnen, wat betreft je gezondheid? Hier zul je je artsen redelijk dichtbij hebben maar dat is aan de andere kant van de wereld niet het geval.

Kun je - voor nu - niet hier wat vrijwilligerswerk gaan doen als je thuis gek wordt?
Dreesman, wat denk je in Azie te vinden?

Ik denk dat wanneer je je wensen kenbaar maakt in je omgeving, of hier op het forum dat er best wel mensen zijn die je kunnen helpen of je iig van tips kunnen voorzien. Wat zoek je voor levensinvulling?
Waarom denk je dat je het in het buitenland beter krijgt? Ik denk eerlijk gezegd dat je het daar slechter krijgt.

Waarom ga je hier geen vrijwilligerswerk doen?
quote:borderwalk schreef op 14 december 2011 @ 00:47:

@tickel zal wel te maken hebben met de plotse onthulling dat TO de hospita was.

Oh, echt? Djeez dat heb ik dan gemist. Moest werken.

Jammer hoor, had graag de afloop willen lezen.
Ooh nu word ik wel heel nieuwsgierig. Dat stomme werk ook. Houdt me van de leuke topics af.
@TO in hoeverre kun je nog werken? en heb je vaardigheden/capaciteiten die daar nuttig kunnen zijn?

Het klinkt misschien heel hard, maar waarom zou een (ontwikkelingshulp)organisatie jou kost en inwoning geven als je jezelf beschrijft als een ziek en oud?
Wat knap dat je daar wel vrijwilligerswerk of werk voor kost en inwoning wil doen maar hier in de wia zit.

Je kan hier niet op het systeem rekenen maar wil wel eens in het half jaar terug om hier je medicijnen te halen? Klinkt nogal opportunistisch eigenlijk.
Wat denk je daar te vinden als je het hier niet vind? Als je daar vrijwilligers werk kunt/wilt doen kan dat hier toch ook
TO, misschien heb je gelezen dat je je WIA uitkering in sommige gevallen mee kan nemen naar het buitenland. Maar reken je niet rijk. Het bedrag wordt tegenwoordig aan gepast aan het lagere prijsniveau.

http://www.nu.nl/geldzake ... ng-in-goedkoper-land.html

http://www.thailandtotaal ... bij-vertrek-naar-thailand
http://www.uwv.nl/Interna ... het_buitenland/index.aspx
quote:borderwalk schreef op 14 december 2011 @ 00:59:

@TO in hoeverre kun je nog werken? en heb je vaardigheden/capaciteiten die daar nuttig kunnen zijn?

Het klinkt misschien heel hard, maar waarom zou een (ontwikkelingshulp)organisatie jou kost en inwoning geven als je jezelf beschrijft als een ziek en oud?

Het lijkt me trouwens niet realistisch om te bedenken dat je daar in jouw toestand een betaalde baan krijgt die je in staat stelt twee keer per jaar naar de andere kant van de wereld af te reizen. In Azie zijn ze niet zo van de verlofdagen en het vakantiegeld hoor. Bovendien zijn er juist in die contreien miljoenen mensen die zo'n baantje dan ook wel zouden willen.

TO: Wat voor vrijwilligerswerk zou je willen doen?
Voor de medicijnen zou ik juist daar blijven i.p.v terugkomen. India is de grootste producent van generieke medicijnen en die zwerven over heel Azië. Lekker daar kopen dus voor een fractie van de prijs als je eenmaal daar bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven