Jubelei!! #25

07-12-2011 16:11 2631 berichten
Alle reacties Link kopieren

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0995 cm / 14,4 kgJ: 30/12/108990 gr 76 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Some stats??Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 02/02 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg M: 27/10/114196 gram 52 cm JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

M: 10/01/1253 cm 3635HuskyI: 16/11/0992cm / 12,85kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0986,5 cm / 13 kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 80cm / 11,5 kiloRainbowS: 08/07/10 87cm / 11,7 kg

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 1/2/2012 20 wk echoSpecu K: 28/01/11 11650 gram 78 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Ja en daarom krijgen jullie dus maar die 2 euro Char. Telt allemaal mee. Niet elk gezin heeft dat. Hier geen dertiende maand, winstuitkering en toeslagen.
Hey GW, welkom terug!! Leuk filmpje zeg! Heb em net even bekeken!
ik heb er nog even over nagedacht, maar serieus een toeslag van 2 euro? dan ben je qua administratie toch al veel meer kwijt als staat?
oh en ik heb ook zo veel gave foto's (400 ofzo ) maar die moet ik nog even sorteren, maar H was een gevraagd fotomodel en niet alleen door haar ouders, iedereen wilde haar vaak ook even aanraken, enthousiast naar haar zwaaien, ik denk dat ze moet gaan afkicken van alle aandacht
Yep, hier dus 3 euro. Maar omdat het bedrag zo weinig is storten ze in 1x 38 euro voor het gehele jaar. Zo slim zijn ze dan nog wel
Ik snap ook wel dat het inkomensafhankelijk is. Maar 2011 kregen we nog wel 70 euro per maand. Ons loon veranderd aankomend jaar niet. Daarom vind ik het nu zo'n groot verschil.

En idd GW, 2 euro per maand heeft overheid meer administratie aan dan dat wij er écht iets aan hebben.
dat is wel raar Char, dat had ik niet gelezen. Maar dan zou ik de belasting telefoon gaan bellen. Zij zijn de enigen die kunnen zien wat er veranderd is.
Vriend is nu al ff op site bd aan rekenen.
quote:germanwings schreef op 14 december 2011 @ 12:35:

ik heb er nog even over nagedacht, maar serieus een toeslag van 2 euro? dan ben je qua administratie toch al veel meer kwijt als staat?helemaal mee eens, afschaffen. kosten besparing omslaan via belastingbesparing.
Daarom storten ze het ook in 1 keer. Dan hebben ze maar 1 keer de administratie ervan.
En als je totaalbedrag onder 24 euro ligt op jaarbasis word het niet uitbetaald.
Zo, heb de vk even gebeld... en precies wat ik dacht... voor niets dus..

Volgens haar waren het gewoon klachten die bij het einde van de zwangerschap horen, en omdat alles qua controles verder de hele zwangerschap al goed was/is, hoefde ik me geen zorgen te maken..

Tegen de jeuk moet ik maar wat vettigs gaan smeren....

Dat mijn huid al op verschillende plekken open is van het krabben, en ik daar dus niets op kan smeren, maakt dus niet uit...

Heb haar alle klachten opgenoemd (extreme jeuk, veel vocht vasthouden, waardoor ook mijn handen vaak doof zijn en amper te bewegen, extreme vermoeidheid want ja, slaap al minimaal 10 weken zo slecht, ben weer meer misselijk, gelukkig niet overgeven, zwaar gevoel in hoofd en af en toe gevoel dat ik een elastieken band om mijn lijf heb, die er dus niet is), maar nee, er is niets aan de hand.. Gewoon dinsdag weer op controle komen...

Pffff... ben beetje gefrustreerd geloof ik.. Niet omdat de vk niets voor me kan betekenen, want wat zou ze ook moeten doen, maar ik ben ZO klaar met deze zwangerschap, ik wil zo graag weer mijn 'normale' dingen kunnen doen zonder overal last van te hebben, of het uit handen te moeten geven...

Lopen gaat namelijk ook al voor geen meter meer, het opstaan doet zeer, het lopen doet zeer, weer gaan zitten doet zeer.. Maar ook dat hoort erbij... pffff...

Zo, sorry voor mijn frustratie en geklaag, heb geloof ik niet helemaal mijn dag vandaag!
Och deb toch, dikke voor jou. Dat lost natuurlijk je kwaaltjes niet op maar weet dat ik aan je denk! Nog een paar weekjes doorbikkelen!!
deb, frustratie bah. niet leuk dat je het zo zwaar ervaart.

Zit je bij 1 vk, of een praktijk? Als het laatste: mss eens mening van een ander vragen (bijv dinsdag op het consult?)?
Rain en moom: dank je!

Moom: Ik zit bij een praktijk van 3 verloskundigen.. Had nu de 1 aan de telefoon, en met de 2e heb ik dinsdag een afspraak...

Tja.. beetje off-day vandaag.. weet wel, eigenlijk mag ik niet klagen, ons kleintje doet het tot nu toe prima in mijn buik, en ik ben zelf verder ook gezond, maar dit is zo niet goed voor mijn humeur...

En heb daarbij zo geen zin in de feestdagen.. pffff...
Arme deb

het zal vast wel echt geen kwaad kunnen, maar dat betekend neit dat jij er geen last va n hebt. Kan me wel voorstellen dat je het zat bent, beetje zwak dat die vk daar niet iets begrijpender op in gaat.

Verder geen tip voor je (behalve vanaf de 36 week maar aan de ananas-harten en bitterlemon te gaan?)
welkom terug trouwens, gw!
Deb: hoe begrijpelijk! Klachten hebben en er niks aan kunnen doen. Dinsdag controle weer afwachten en dan eens kijken of bloeddruk etc nog steeds goed is. Kop op meissie! En euh, zondag lekker high tea!
Net zelf aan rekenen geweest. Als ik blijf werken houden we maar 180 euro aan mijn loon over. Komt nog bij dat ik dan nog moet tanken én meer slijtage aan auto onderdelen en dus kosten heb.

Of wel, ik word huismoeder
Char, 180 euro is niet veel wat je over zou houden... als je het niet erg vindt om huismoeder te zijn en het financieel gewoon mogelijk is dan zeg ik : Doen !!!
Nou, ben liever aan werk. Lekker onder de mensen... Maar niet als ons dat in totaal ( diesel, slijtage auto etc) geld kost... Dan maar hobby of iets zoeken...
We hebben dus eigenlijk financieel geen keus.
180 euro is mss niet veel, maar je bouwt wel pensioen op en staat iets beter in de arbeidsmarkt dan wanneer je huismoeder bent.

Ik vind dat je jezelf wel in een heel afhankelijke positie drukt door huismoeder te worden, dat zou ik echt alleen willen als er financieel ook iets geregeld kan worden voor als de relatie over gaat.

Maar goed, als het voor jou goed voelt moet je het doen, ik zou er zelf niet eens aan moeten denken.
Misschien vrijwilligerswerk s'avonds char? Vind je dat niets? Bijv. als collectant rondlopen? je wordt dan vaak aan een ander "gekoppeld".

GW, ik zou er zelf ook niet aan moeten denken, maar het moet wel rendabel blijven om te werken... en sommige mensen hebben nou eenmaal echt geen keus... Ik hoop dat het ons nooit overkomt. Ik hou teveel van mijn werk. Kan echt niet zonder?
Klopt ook weer GW. Het is erg dubbel. Maar in feite zou ik dan werken en er nu niks aan hebben per maand. Alleen pensioen voor later. Maar met maar 18 uur werken bouw je dan ook niet zoveel op..

Het is niet dat ik de keus al gemaakt heb. Ik zou het vreselijk vinden niet meer te werken.

Maar net wat ik zei, we schieten er per maand niks mee op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven