Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
De meditatie zorgt ervoor dat jullie er samen uitkomen. Hij of zij houdt zich niet bezig met de vraag of de uitkomst eerlijk is.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 02 januari 2012 @ 21:02:

De meditatie zorgt ervoor dat jullie er samen uitkomen. Hij of zij houdt zich niet bezig met de vraag of de uitkomst eerlijk is.Precies, dat wilde ik net schrijven. Verwacht van een mediator echt niet meer dan dat! Als je iemand wilt die jouw belangen voorop stelt, kun je beter een advocaat in handen nemen. Teken sowieso niets voordat je er een jurist naar hebt laten kijken. Vertrouw hem niet op zijn bruine/blauwe ogen. Neem dat jezelf echt voor. Jij moet namelijk nog wat jaren door financieel zonder hem. En voor dat recht moet je echt opkomen.
Hier is zoon vandaag naar ex gegaan en eigenlijk helpt het mij wel om hem nu weer iedere week even te zien. Tijdens bezoek zoon aan ex maar liefst 27 (!) smsjes heen en weer over zoon. Maar bij een overdracht merk ik echt dat er van mijn kant nu ook meer afstand begint te komen. En dat ik mijn eigen leven weer begin te leiden. Zonder verdriet. Blijf het wel vreemd vinden, naast zoon, deel ik niets meer met hem. Hij is eigenlijk een vreemde voor mij. En dat vind ik wel raar om te ervaren. Want ik deel met hem het belangrijkste en dierbaarste in mijn leven. Maar ook dat zal wennen, denk ik.
quote:BWitched schreef op 02 januari 2012 @ 17:06:

Het woord "kaalplukken" zal je mij niet horen gebruiken. Jij vindt je ex volkomen redelijk, maar het is maar de vraag of hij dat ook daadwerkelijk is. Hoe goed ben je op de hoogte van jullie gezamenlijk bezit bijvoorbeeld? Weet jij wat redelijk is gezien jullie situatie? De reden dat ik jou een advocaat adviseer is omdat je op mij overkomt als iemand die slecht voor zichzelf opkomt, en nu helemaal.

Als het bod van jouw man redelijk is, dan zal de advocaat dat gewoon beamen. Als de advocaat van mening is dat je recht hebt op meer, dan kan je dat altijd nog in overweging nemen. Je bent niet verplicht om te claimen waar je recht op hebt. Alleen is nu wel het moment om dat te doen. Het is een vorm van goed op jezelf passen, en dat is zeker geen kaalplukken.

Kaalplukken is als je je ex alles afhandig maakt wat hij heeft, ongeacht of je daar recht op hebt of niet. Dat is iets heel anders dan zorgen dat jullie boedel en financiën eerlijk verdeeld worden, zodat ook jij verzorgd achterblijft na jarenlang jezelf opofferen voor zijn carrière. Je moest eens weten hoeveel vrouwen er berooid achterblijven na een echtscheiding. Omdat ze hun leven in dienst hebben gesteld van het werk van hun man, omdat ze dus geen enkel vermogen hebben opgebouwd en straks moeten leven van alleen AOW, terwijl manlief een riant pensioen geniet, waar jij feitelijk ook voor gewerkt hebt.kunstje: hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou je ook adviseren om een advocaat in handen te nemen. Leuk en gezellig, een mediator, maar met zonder advocaat/uitspraak rechter heb je weinig poten om op te staan. En dit soort onderhandelingen voor je maar een keer, maar hebben zo'n impact op de rest van je leven. Laat je heel goed adviseren. Dat doet hij vast ook.
Marahbloem, het lijkt me wel prettig als je inmiddels zoveel afstand van hem hebt kunnen nemen. Dan kun je ook verder met je eigen leven.

Voor wat betreft een mediator of advocaat, weet ik het eigenlijk niet. Het lijkt me beter om er samen uit te komen dan dat het hard tegen hard gespeeld wordt. En zoals ik al zei, zijn de voorstellen die ex gedaan heeft heel redelijk. Ik heb begrepen dat een afspraak die bij de mediator vastgelegd wordt door de goedkeuring van de rechter rechtsgeldig wordt en dat ex zich daar dan ook aan moet houden. Volgens allerlei websites over scheiding wordt dit meestal aangeraden.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben? Zo ja, dat zou ik die ervaringen graag horen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het over is (ook al doet dat nog zo veel pijn) maar ik kan alleen met een toekomst beginnen als een aantal dingen geregeld zijn en ik weet waar ik aan toe ben.

Nu heb ik nog geen baan. Weet 1 van jullie of als ik nu een baan vind, dit gekort wordt op de alimentatie? Want dan wacht ik nog met zoeken.
Ja kunstje ik heb die ervaring.

Maar ik typ het liever niet op een openbaar forum.

Maar een raad neem een advocaat voor jou is dat niet zo duur.

Omdat jij geen inkomen hebt en jij de scheiding aanvraagt.

Als je een hotmail hebt wil ik je best mijn verhaal vertellen over hoe en wat te handelen.
Mediation wordt aangeraden omdat het goedkoop is, en makkelijk, vooral als er weinig is om te verdelen denk ik. Je kan zelfs eeeeehm mediation traject ingaan en je daarin laten adviseren door een advocaat. Een vriendin van mij heeft zich door haar o zo redelijke ex een flink oor laten aannaaien. De rechter bekrachtigt alleen de afspraken die jullie bij de mediation in goede harmonie gemaakt hebben. Voor hem/haar wel fijn, want scheelt veel werk, en dus tijd en dus geld.

Laat je dus in ieder geval op zijn minst op de achtergrond goed adviseren door een advocaat en laat je niet afschepen met een fooi.
quote:remix schreef op 02 januari 2012 @ 23:01:

Ja kunstje ik heb die ervaring.

Maar ik typ het liever niet op een openbaar forum.

Maar een raad neem een advocaat voor jou is dat niet zo duur.

Omdat jij geen inkomen hebt en jij de scheiding aanvraagt.

Als je een hotmail hebt wil ik je best mijn verhaal vertellen over hoe en wat te handelen.Hoi remix, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, dus volgens mij moeten we dan offline kunnen mailen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.
Ja ik had ook een redelijke ex.dacht ik maar wat was ik achteraf blij dat ik een goede advocaat had en dat het allemaal vast ligt.

Dat vriendschapsverzoek werkt niet Kunstje jammer want ik had je veel tips kunnen geven.
Kunstje: ik ben het echt met de rest eens: zorg dat je een advocaat hebt die opkomt voor jouw belangen. Dat heb je echt nodig. Deze onderhandelingen voer je een keer en het is gewoon ingewikkelde materie.

Wat Bewitched ook schrijft: mediation is voor een rechtbank een stuk goedkoper, maar een mediator kost ook al snel ¤160,00 per uur x een uur of 10. Een mediator bewaakt alleen of jullie er samen goed uitkomen, niet of de verdeling rechtvaardig is.

Ik ga voor alimentatie naar de rechtbank. Aan de ene kant omdat ex weigert zijn inkomensstukken te overleggen aan mijn advocaat (stom van hem, want een procedure is alleen maar duurder voor hem), maar ook omdat ik anders geen poot heb om op te staan. En ons kind is nog maar 1. Dus nog heel wat jaren alimentatie dus. En in die jaren kan een heleboel gebeuren. Plus wat je nu misschien zo 1,2,3 nog niet merkt, het contact gaat echt veranderen. Misschien denk je dat je ex nu schuldgevoelens heeft of bang is voor sociale gevolgen. Dat kan over een maand of 2 al niet meer spelen. Het zijn gewoon zakelijke overeenkomsten, geen emotionele. Ik hoop dat je dat beseft.

Wat mij overigens goed helpt: te denken hoe ingewikkeld het leven van mijn ex wel niet moet zijn. Hij heeft 3 kinderen bij 2 vrouwen. Is nu met zijn 2e relatie sinds maart bezig, weer met een vrouw met kinderen. Dat lijkt mij nogal een gecompliceerd leven. Rekening houden met 3 omgangsregelingen, alimentatie betalen. Kleine gedoetjes en frustraties met zijn andere ex en afspraken maken met mij waarbij ook altijd wel iets van een gedoetje is. Ik vind 1 ex al ingewikkeld...laat staan dat je er daar 2 van hebt.

Vind het overigens wel echt een vreemd idee de rest van mijn leven met hem te maken hebben, terwijl er niets anders is dat bindt behalve ons kind. Mijn kind praat nog niet dus kan ook nog niks vertellen, maar dat gaat straks wel komen natuurlijk. Dat lijkt me helemaal vreemd. Om dan van alles over ex en zijn leven te weten terwijl je niets meer hebt met iemand.
Lief Kunstje,

Ik heb je verhaal gelezen en vind het zo erg voor je! Ik maak op dit moment hetzelfde mee: man heeft na 8jaar relatie( waarvan bijna 2 jaar getrouwd) opgegeven...Ben er kapot van! Hij heeft met dit gevoel 4 mnd rondgelopen, steeds voor zich uit geschoven totdat de bom viel op 2e kerstavond.

Ben helemaal kapot, veel verdriet en weet niet waar ik het zoeken moet...

Heb zo met je te doen; lekker begin van het nieuwe jaar.

Ik probeer positief te blijven maar de hele dag zit ik te piekeren en te malen; het laat me geen seconde met rust.

Ik heb geen werk dus ook weinig afleiding. Gelukkig veel steun van vriendinnen en familie die mijn verhaal al tig keer hebben aangehoord maar er altijd voor me zijn!

Misschien wel fijn om via hier contact te houden? Doet mij wel beetje goed om ook de verhalen en de steun te ontvangen.

Sterkte meid!
quote:belinda1971 schreef op 03 januari 2012 @ 11:16:

Lief Kunstje,

Ik heb je verhaal gelezen en vind het zo erg voor je! Ik maak op dit moment hetzelfde mee: man heeft na 8jaar relatie( waarvan bijna 2 jaar getrouwd) opgegeven...Ben er kapot van! Hij heeft met dit gevoel 4 mnd rondgelopen, steeds voor zich uit geschoven totdat de bom viel op 2e kerstavond.

Ben helemaal kapot, veel verdriet en weet niet waar ik het zoeken moet...

Heb zo met je te doen; lekker begin van het nieuwe jaar.

Ik probeer positief te blijven maar de hele dag zit ik te piekeren en te malen; het laat me geen seconde met rust.

Ik heb geen werk dus ook weinig afleiding. Gelukkig veel steun van vriendinnen en familie die mijn verhaal al tig keer hebben aangehoord maar er altijd voor me zijn!

Misschien wel fijn om via hier contact te houden? Doet mij wel beetje goed om ook de verhalen en de steun te ontvangen.

Sterkte meid!

Welkom! Ook al had ik graag gehad dat dit je bespaard was gebleven. Heeft je man ook al een ander of ging het tussen jullie niet meer goed volgens hem? Hebben jullie kinderen?

Het is zeker fijn om via dit forum contact te houden, iedereen hier kent dezelfde pijn en hetzelfde verdriet. We proberen elkaar allemaal een hart onder de riem te steken en elkaar te steunen. Dat helpt wel degelijk. Dus schrijf je verdriet, frustraties ed hier gerust van je af.

Sterkte en
Mijn man heeft geen ander. Voor hem was de relatie doodgebloed en heeft hij geen energie meer om erin te steken...Erg pijnlijk allemaal maar gelukkig zijn er geen kinderen in het spel.

We moeten wel een huis verkopen en nog meer zakelijke dingen regelen. Morgenavond komt hij hier ( ik zit nog in ons huis; hij bij een vriend ) om zaken te bespreken. Voel me echt ellendig maar weet ook dat er veel geregeld moet worden.

Ik neem ook absoluut de tijd voor mijn verdriet maar ben ook al klein beetje bezig met vooruit kijken. Denk dat het een soort van zelfbescherming is...denken dat het verdriet dan ver weg blijft ofzo.

Heb mijn redelijke dagen, zoals gister maar vandaag is weer helemaal mis. Alles in mijn lijf doet pijn en het kost me veel energie; ben kapot van al dat verdriet..

Nou meid, fijn dat ik mijn verhaal ook hier kwijt kan

Liefs.
Dit gaat wel heel erg snel. Weet je zeker dat je al zo ver bent dat je dingen kunt gaan regelen? Je weet het pas sinds 2 weken? Misschien is het ook wel beter om het zo snel mogelijk af te handelen, dan weet je tenminste ook zeker dat het over en uit is.

Ik ben hier aan het worstelen met de vraag advocaat of mediator. En ik kom er niet uit. Ik ben zo bang dat als ik met een advocaat kom, mijn ex dwars gaat liggen terwijl de voorstellen die hij tot nog toe gedaan heeft, zeer royaal zijn. Ik weet het niet meer.
Hey Belinda, goed dat je hier ook schrijft. Ik denk dat je er veel (h)erkenning zal vinden
quote:kunstje schreef op 03 januari 2012 @ 12:00:

Dit gaat wel heel erg snel. Weet je zeker dat je al zo ver bent dat je dingen kunt gaan regelen? Je weet het pas sinds 2 weken? Misschien is het ook wel beter om het zo snel mogelijk af te handelen, dan weet je tenminste ook zeker dat het over en uit is.

Ik ben hier aan het worstelen met de vraag advocaat of mediator. En ik kom er niet uit. Ik ben zo bang dat als ik met een advocaat kom, mijn ex dwars gaat liggen terwijl de voorstellen die hij tot nog toe gedaan heeft, zeer royaal zijn. Ik weet het niet meer.Laat hem lekker dwarsliggen, daar trekt een advocaat zich niks van aan, die gaat voor jou uitzoeken waar jij recht op hebt en dan kan je ex op zijn kop gaan staan, maar kan er weinig tot niks tegen in brengen, je moet je niet zo bang laten maken.
Kunstje

Je ex.gaat denk ik niet dwarsliggen.

Omdat hij dan geen kosten heeft met de scheiding, jij wil scheiden omdat je ex.een ander heeft. mijn ex.heeft ook niks betaald en ik heb het nog gewoon betaald van onze gezamelijke bankrekening het was het rond de ¤250,00 en dan was alles geregeld tot en met de rechter.

En dat is nu ruim1 jaar geleden.

En het royale aanbod van je ex.laat tekenen door je ex. jij nog niet tekenen hoor dan laat je het aan je advocaat zien en als het echt een royaal aanbod is ga je samen met je adv.daar mee verder maar als je adv.denkt dat gezien naar het inkomen niet genoeg is gaat ze in het verweer en met je ex.in contact.

Mij ex.heeft nooit een advocaat gehad of gezien.

Want je moet goed om jezelf denken en zorgen dat je er financieel niet bij inschiet en niet om hem uit te buiten maar zeg maar voor alle jaren trouwe dienst.

Want ik kan je wel vertellen dat ze veranderen van gedachten vooral als het om geld gaat en als het is uitgesproken door de rechter en dat regelt je advocaat dan sta je sterk en vooral als je ex.niet aan de uitspraak houd.

En die ervaring heb ik helaas ook maar daar is het lbio voor en dan komt het goed.
Als het echt een redelijk en royaal voorstel is, dan zal jouw advocaat dat toch alleen maar beamen? Je hoeft bovendien nog niet te vertellen dat je het voorstel voor gaat leggen toch? Vraag hem om het op papier te zetten en zeg dat je erover na wil denken. Wim vervolgens juridisch advies in. Blijkt het voorstel echt redelijk cq royaal, dan accepteer je toch gewoon?
Daarbij, als hij dwars gaat liggen omdat er iemand met verstand van zaken naar kijkt, dan is dat op zijn minst verdacht, denk je niet? Jij hebt ook bijgedragen aan het opbouwen van jullie vermogen. Door zelf niet te gaan werken en het leven voor je man gemakkelijk te maken.
En houd er rekening mee dat je belasting moet betalen over je alimentatie ik meen van 30%.

En dat je ex.terug krijgt van de belasting ik weet het niet zeker maar denk wel 40%.
We hebben voor vrijdag een afspraak bij de mediator en dan neem ik apart nog een advocaat in de arm om de voorstellen te bekijken.

Als de voorstellen goed gekeurd zijn ok, anders ga ik met advocaat verder.
Kunstje laat je niet bepraten en regel het zelf en wie heeft de mediator besproken jij of je ex.

Want sorry maar jou ex.heeft nog steeds de regie in de handen omdat jij op dit moment nog niet stevig in je schoenen staat.

Denk aan je toekomst.

En zorg ook dat het pensioen van je ex.geregeld word want daar heb je ook recht op.

In ieder geval de helft van je ex.zijn werkzame leven en van de jaren dat je nog getrouwd was.
quote:kunstje schreef op 03 januari 2012 @ 15:37:

We hebben voor vrijdag een afspraak bij de mediator en dan neem ik apart nog een advocaat in de arm om de voorstellen te bekijken.

Als de voorstellen goed gekeurd zijn ok, anders ga ik met advocaat verder.Goed zo. En vooral niets tekenen eer je er een advocaat naar hebt laten kijken, het gaat nu om jouw belangen en jouw toekomst. Laat je niet onder druk zetten en denken dat hij het beste met je voorheeft of wat dan ook. Het gaat nu om zakelijke belangen en daar moet je op een zakelijke manier naar kijken en dat kan gewoon het beste met een advocaat erbij die weet wat de tips en tricks zijn en waar je wel/geen recht op hebt. Ik hoop dat het je lukt om niet meer voor je ex te denken, maar aan je eigen belangen op de lange termijn. Want daar gaat het nu even ook om.
En Kunstje: hoe moet je ex dwars gaan liggen? Jullie kind is te oud voor een omgangsregeling, dus daar kan hij je niet mee 'pakken'. Er zijn gewoon juridische regels voor de verdeling van bezit en inkomen bij een scheiding. Neem aan dat hij dat ook weet. Zet je angst voor zijn reactie a.u.b. zo snel mogelijk opzij. Hij denkt ook niet aan jouw gevoelens. Denk aan jezelf. En aan de langere termijn voor jezelf, zorg dat je krijgt waar je recht op hebt. Dat ben je aan jezelf verplicht.

En neem nu alvast contact op met een advocaat om een afspraak te maken. Daar kun je namelijk ook niet 1,2,3 terecht. Dan weet je dat je alvast een afspraak hebt staan om met een deskundige naar het voorstel van je ex te kijken.
Belinda: voor jou: helaas welkom hier...sterkte in deze moeilijke tijd. Heb je nooit gewerkt of ben je op dit moment werkloos? Heb je wel iets te doen om zo afleiding te hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven