Mode & Beauty alle pijlers

Louis Vuitton Speedy

04-01-2012 19:29 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en dacht ik plaats gelijk een nieuw subject! Ik ben weg van het merk: Louis Vuitton,daarnaast houdt ik ook van merken zoals: chanel,gucci en mulberry..

Graag zou ik willen weten wie van jullie allemaal een speedy monogram bezit van louis vuitton,en hoe je die verzorgt en hoe je ermee omspringt.zelf heb ik de tas nog maar net,teminste gekocht vorig jaar sept en hij is nog steeds spik en span,haha. Ben altijd bang dat als ik hm mee neem het ineens gaat regenen,hebben jullie dat ook het gevreesde moment als de tas iets kan overkomen Ik zou er meer gebruik van moeten maken,maar vindt het alleen wel lastig als ik de tas draag dat deze dan moeilijk open valt te ritsen,dat gepriegel met je arm enzo,hebben jullie dat nou ook? Of ben ik de enige hier die daar zo last van heeft?! Nou brandt los en bedankt voor het lezen van mijn bericht..Groetjes Fairy26
Ik heb overigens geen base shaper erin. Las ergens dat je door die dingen sneller scheurtjes krijgt in de hoekjes binnenin (in de voering) en dat wil ik voorkomen. De neverfull zakt ook wel wat door, maar ik vind het iig niet storend genoeg om er zo'n base shaper in te doen.

En als het goed is sta je bij de LV-winkel geregistreerd als koper. Ik heb dat iig wel laten doen in de PC Hooftstraat toen. Je kan dan ook altijd achteraf nog de bon opvragen enzo en als er iets mee is kunnen ze je op naam altijd terug vinden en zien ze precies wat je wanneer gekocht hebt.
quote:Ivetje schreef op 05 januari 2012 @ 11:21:

Ik heb overigens geen base shaper erin. Las ergens dat je door die dingen sneller scheurtjes krijgt in de hoekjes binnenin (in de voering) en dat wil ik voorkomen. De neverfull zakt ook wel wat door, maar ik vind het iig niet storend genoeg om er zo'n base shaper in te doen.

En als het goed is sta je bij de LV-winkel geregistreerd als koper. Ik heb dat iig wel laten doen in de PC Hooftstraat toen. Je kan dan ook altijd achteraf nog de bon opvragen enzo en als er iets mee is kunnen ze je op naam altijd terug vinden en zien ze precies wat je wanneer gekocht hebt.Dat klopt,.ik sta zelf ingeschreven als klant bij de bijenkorf louis vuitton.Naar mijn mening wordt ik daar altijd vriendelijker geholpen dan de louis vuitton in de pc hoofdstr. Heb jij dat ook? De bon bewaar ik altijd zowiezo,ik ben altijd erg nauwkeurig en vooral als het om zulke dure tassen gaat.Ik neem altijd voor de zekerheid een paraplu mee in het geval dat je weet het nooit. Ik zat eerst te twijfelen toen ik speedy monogram wou kopen tussen de klassieke speedy of de nieuwe speedy of tewel de bandoliere,met shoulder strap. Heb toch voor de klassieke gekozen,in maat 30. 25 vindt ik echter veel te klein,en 35 zou evt ook kunnen maar 40 wordt voor mijn idee al weer te groot.
quote:sweetmisery schreef op 05 januari 2012 @ 06:11:

Ik bedoelde insmeren of spuiten met speciaal spul, zodat het de regen NIET absorbeert (natuurlijk )Ja,precies,maar canvas is van zichzelf al waterafstotend alleen het untreated leather (hengsels enz) wordt vanzelf bruiner,donkerder,wat ik zelf veel mooier vindt.Het krijgt een klassieke uitstraling,en zal ook altijd een tijdloos model zijn,het past welliswaar bij elke outfit! En met sommige tassen heb je weleens dat ze niet matchen..ideaal dus zo,n louis vuitton! Ik houdt persoonlijk meer van de monogram,terwijl ik hoorde dat de damier eerder bestond..ik vindt de damier niet lelijk maar houdt niet zo van die blokjes..
quote:flowerbombje schreef op 04 januari 2012 @ 20:33:

[...]

Mwoah, lees je eigen posts nog even na. Dan zul je zien dat je hier nu heel erg aan het jokkebrokken bent.

Wat betekent ''jokkebrokken'' eigenlijk?Dit i.v.m. het feit dat ik geen

Nederlandse ben.
Loepje
quote:Lucifer1983 schreef op 04 januari 2012 @ 21:06:

Nou even een serieuze reactie:

Een tas is een gebruiksvoorwerp, dat tegen een stootje moet kunnen. Dus als het regent, ja dan wordt de tas nat. Maar daar moet hij tegen kunnen.

Dit is hem toch?[afbeelding]

Dat ben ik met je eens.En als je buiten loopt dan is het toch niet te

voorkomen dat hij nat wordt.
Fairy,ik lees hier nergens dat iemand je echt aanvalt,ja hooguit dat

iemand het niet met je eens is of je een beetje plaagt.Ik zou me dat

dan niet teveel aantrekken.Geniet maar liever van je mooie tas!

En dat je tas iets overkomt dat is als hij gestolen of echt wordt

beschadigd.Ik zou me echt niet te druk maken.Een goede tas kan

echt wel tegen een stootje en hij wordt ook heus weer droog.Er werden hier al tips gegeven voor het onderhoud van die tas.

Ik heb b.v. een leren Burberrytas en een Armanischoudertas,hebben

veel meegemaakt maar het toch nog overleeft en zien er nog prima

eruit.Dus maak je niet te druk want dat komt erg krampachtig over.
quote:Geraldine schreef op 05 januari 2012 @ 18:05:

[...]

Wat betekent ''jokkebrokken'' eigenlijk?Dit i.v.m. het feit dat ik geen

Nederlandse ben.Is een iets vriendelijkere term om aan te geven dat iemand toch echt wel aan het liegen is.
flowerbombje,bedankt voor je uitleg!Weer wat geleerd.

Oef,wat een hoop om bij te lezen zeg!
Ik heb maar 1 LV dus heb alleen ervaring met de winkel op de PC. Wilde hem eigenlijk in parijs halen, maar leek me niet handig voor als er iets stuk zou gaan ofzo. En als ik dan veel geld uit geef, wilde ik dat ook wel decadent op de PC doen dacht ik. Kom je daar aan in je peugeot 307 station haha! Weinig chiques aan dus maar goed heb bij de neverfull ook getwijfeld qua formaat, maar vond de grootste toch echt te overdreven. Als ik er nu iemand mee zie lopen vind ik het toch niet zo mooi, dus ben heel blij dat ik de medium heb genomen. En hij doet zijn naam eer aan! Mensen verbazen zich altijd over wat er in past! Ik noem het ook wel mijn harry potter-tas. Hermelien heeft ook een tasje waar alles op magische wijze in past en dat lijkt bij die neverfull soms ook zo haha!
inderdaad de grootste size van neverfull is to much! Die peugeot zegt verder niks over jouzelf ;) ik vindt het wel wat hebben als je met de lelijkste bak komt aanrijden en stoer binnen stapt bij de louis vuitton..kwestie van schijt hebben wat andere denken maar helaas voor mij kan ik dat moeilijk van me af schudden,hoe mensen soms kijken,alsof ze je ogen willen uitsteken,en dan vooral in de p.c hfdstr haha! Als ik dan in de p,c, loop ontnuchter je ook wel weer,van pff ik ben blij dat ik niet zo,n verwend prinsesje ben die overal mee naar toe wordt gesleurd door haar ouders,en die zag ik dus,meisje erg jong vrolijk en tegelijkertijd zwaaiend met een Hermes winkeltasje..als ik eerlijk ben vindt ik Hermés spuug lelijk! Of tewel Herpes,haha! Nou we hebben de regen en storm weer overleefd!
Inderdaad schijt hebben aan anderen! Vooral heel irritant hoe mensen op de PC roddelen en elkaar beoordelen op oppervlakkige uiterlijkheden zoals tassen en kleding
Ga in therapie!
Het was inderdaad ook wel weer grappig eigenlijk! Manlief had ook van die afgetrapte gympen aan en een oude spijkerbroek. En dan word je in de winkel al zowat weggekeken, omdat ze denken dat je alleen maar komt kijken. Erg leuk om dan ineens toch iets te kopen en met je cc gaan staan wapperen haha!
Hey hey niet schelden op mijn croco Birkin hoor. Ben je nou helemaal?

Maar mijn favo tas is toch mijn Celine luggage in zwart/creme of mijn BCBG groene clutch. Draag ze het minst maar hou het meest van ze.
Dat vind ik zo rete-irritant van dat soort winkels. Het personeel kan zich zelf nooit zo'n tas veroorloven maar kijkt je wel misprijzend aan als ze denken dat je niks komt kopen.
Ga in therapie!
De birkin staat nog wel op mijn lijstje, maar ben bang dat die er nooit gaat komen. Die is wel heel prijzig :P maar wel heel mooi!

En dat personeel doet inderdaad vaak zo verwaand. Vreselijk, maar des te leuker als je dan iets koopt :D
Zo heb ik in de PC ooit gevraagd naar de prijs van een paar schoenen in een display, een nuffig trutje van net in de 20 had het lef om met een stom grijnsje te zeggen dat ze heel erg duur waren. Dat vroeg ik niet, maar heb vriendelijk bedankt en ben weggegaan.

Toen ik later langsliep heb ik nog even vriendelijk met mijn Chanel winkeltas in de lucht naar haar gezwaait.
Haha! Heerlijk hoe jullie de situaties uitleggen! Ik werd een keer zo slecht behandeld in Gucci store in de p.c ik zei ik wil even weten wat van kleine tasjes jullie hebben van gucci,en toen gaf ze me echt het gevoel van pfff..moet je nog meer zien? je koop vast niks..nou die houding,bah! Dat geldt ook voor de louis vuitton winkel in de p.c. Oja en in de chanel winkel kom ik ook niet zo gauw meer,ik wou van die ballerina's kijken en zij helemaal enthausiast enzo zo,n oudere chineze vrouwelijke verkoopster en ik helemaal in mijn nopjes en toen begon ik over dat ik een knie stand afwijking heb en speciale steunzolen draag in al mijn schoenen,en dat die steunzolen dus echt niet gaan passen in die lelijke (achteraf gezien ballerina''s van chanel) en toen ze éénmaal doorkreeg dat er geen cent te halen viel bij mij,negeerde ze me en hielp intussen al weer een andere klant,nou ik voelde me gewoon gediscrimineerd alleen om het feit dat ik helaas niet op die platte k*t schoenen laat staan hoge hakken kan lopen..maar goed ik moet toch echt zeggen dat de LOUIS VUITTON bijenkorf de beste service geeft,en je vraagt niks teveel,ookal kom je even kijken,ben soms meer van het kijken kijken en niet van het kopen kopen,maar als ik dan iets koop dan grijzen de gezichten nog breder en die van mij ook natuurlijk..het heeft echt veel invloed hoe je behandeld wordt in een winkel,dat weegt ook mee of je ook iets gaat kopen of niet,,wordt je als vuil behandeld en aangekeken alsof je arm bent dan ben ik weg! Maar goed,je moet er maar tegenop gewassen zijn,en dat vindt ik soms nogal moeilijk om daardoor heen te prikken..die verkopers lachen zich kapot hoeveel klanten neertellen voor een tas,schoenen enz..Dus mensen,wie goed behandeld wil worden en naar de louis vuitton winkel wil gaan,ga naar de bijenkorf!
quote:Ivetje schreef op 05 januari 2012 @ 19:00:

Het was inderdaad ook wel weer grappig eigenlijk! Manlief had ook van die afgetrapte gympen aan en een oude spijkerbroek. En dan word je in de winkel al zowat weggekeken, omdat ze denken dat je alleen maar komt kijken. Erg leuk om dan ineens toch iets te kopen en met je cc gaan staan wapperen haha!Haha! Net goed,dat is nou klasse van de bovenste plank! Je geeft ze mooi het nakijken,hoe durven ze zo te oordelen terwijl ze je helemaal niet kennen,denk ik dan..alleen maar omdat ze bij een bekend merk staan te verkopen..pff..ja en? Net goed meid,laat je cc maar lekker af en toe wapperen!!! Trouwens moet ff iets kwijt..heb net een aankoop gedaan op internet en mezelf getrakteerd op uggs pantoffels,hihi,IN DE OPRUIMING! ik heb ze nog nooit gekocht en dacht van,ik ga eerst de pantoffels proberen en dan mischien een keer de laarzen..wie heeft ook uggs???
quote:khemam schreef op 05 januari 2012 @ 20:38:

Zo heb ik in de PC ooit gevraagd naar de prijs van een paar schoenen in een display, een nuffig trutje van net in de 20 had het lef om met een stom grijnsje te zeggen dat ze heel erg duur waren. Dat vroeg ik niet, maar heb vriendelijk bedankt en ben weggegaan.

Toen ik later langsliep heb ik nog even vriendelijk met mijn Chanel winkeltas in de lucht naar haar gezwaait.Gevalletje 'Pretty Woman' (Julia Roberts)
quote:fairy26 schreef op 05 januari 2012 @ 05:52:

Ja mischien moet ik mijn tas maar laten verzekeren,want bij louis vuitton heb je levenslange garantie geloof ik,mocht er bij toeval iets kapot gaan bijv,dan heb ik mijn aankoopbon nog als bewijs,Thanks voor de tips en reacties!!

Die levenslange garantie is echt onzin. Bij mijn Speedy Epi was een van de rivets gebroken. Bij Vuitton in London hebben ze het toen onder het mom van after sale gerepareerd free of charge wel te verstaan. Toen ik een paar maanden hetzelfde euvel had ben ik naar de P.C. gegaan. Daar konden ze hem niet terplekke repareren en moest hij worden opgestuurd naar Parijs. Moest er toen wel voor betalen waar ik het overigens niet helemaal mee eens was omdat het product niet voldeed aan de eisen die ik er als consument aan mocht stellen...Ik bedoel: een tas van bijna 800,- euro die weinig gebruikt is en dan vallen de rivets eraf? Was er niet over te spreken...

Ook mijn wallet heb ik moeten laten repareren. De stud (knopje bij de sluiting) was lui geworden. Dit werd in London wel gratis gedaan.

Voor wat betreft je bonnen neem ik aan dat je je hebt laten registreren bij Vuitton. Op basis daarvan kunnen je zij op vertoon van je ID je altijd terughalen uit het systeem en al je aankoopbonnen uitprinten.

Voor wat betreft een verzekering: ik zou dat gewoon onder de inboedel laten vallen. Een tas apart verzekeren is onzin. Als je een uitgebreide collectie hebt kun je op een gegeven moment wel kijken of je inboedel verzekering wel hoog genoeg is...
quote:fairy26 schreef op 05 januari 2012 @ 21:06:

..Dus mensen,wie goed behandeld wil worden en naar de louis vuitton winkel wil gaan,ga naar de bijenkorf!

Eddy van Vuitton bij de Bij is echt erg aardig en nooit vervelend. Een echte aanrader.

Over het zgn. wel kijken of er bij de klant wat de halen valt voordat we aardig doen vind ik het meest achtelijke wat er is. Die mensen staan er alleen maar bij de gratie van klanten: anders zouden ze niet bestaan en zelf hebben ze over het algemeen ook echt niet het salaris -zelfs niet met personeelskorting- om al die spullen te kopen, nietwaar?! Zal nooit vergeten dat ik nadat ik een leuke ervaring had bij Tod's op de PC nog even naar Ralph Lauren ging. Oh, wat stonden daar een krengen: voelde me zo vernederd en dat terwijl ik toch echt van plan was om wat te kopen...Your loss denk ik dan, ik kan mijn (zuurverdiende) geld ook wel elder kwijt...
Hi fairy26,

Ik ben geen fan van LV, maar ben wel dol op Mulberry! Heb een paar Mulberry tassen (zwart en camel) waarvoor ik de volgende producten gebruik voor onderhoud:

- C...l & W..y or C...l Leather Gel (ivm reclame durf ik 't merk niet te benoemen): voor bescherming tegen water. Dit smeer ik 1x in de 4-6 maanden over m'n tassen met een sponsje, nacht in laten trekken en de volgende ochtend met een doekje overheen gaan.

- C...l Gold Premium nourisher & polisher: om de kleur en 't leer te verzorgen

Een vraagje waarbij jullie me hopelijk kunnen helpen? Echt heel erg stom, maar op een suffe maandagochtend heb ik m'n tas (camel kleur) op een pen op m'n bureau neergelegd.. Gevolg --> 2 zwarte penstrepen op m'n tas. Ik heb geprobeerd het op te poetsen met de nourisher, maar het leer vervaagd er alleen maar door (snappen jullie het nog ). TIPS?
Ja je hebt bij kruidvat wel een middeltje die speciaal zijn voor het verwijderen van penvlekken enz..maar weet niet of dit helpt op jou tas,het ligt eraan hoelang je de mulberry tas hebt? want bij mulberry heb je toch een jaar garantie op je aankopen.teminste dat kreeg ik te horen toen ik voor het eerst een mulberry bayswater beltbag kocht..heb je de aankoopbon nog? en wellicht kan mulberry je verder helpen,ik vindt dat ik er altijd vriendelijk wordt geholpen,teminste in de bijenkorf amsterdam dan ;) Heel veel succes ermee hopelijk komt het goed,,Ben zelf ook wel fan van mulberry,vindt de kleine alexa model tasje zo schattig,heb zelf ook nog een telefoon hoesje van mulberry in de kleur cognac..en nog 2 sjaals..@ chloe84 wat heb jij allemaal van mulberry,aangezien je zo,n grote fan bent van het merk??
Leuke discussie, nu de spruitjeskokers aan het begin van deze post weg zijn.

Ik heb al jaren een LV op mijn lijstje staan, maar ben er nog niet uit welke ik het mooiste vind. Ik vind de nieuwere stijlen mooier en gelukkig niet zo herkenbaar. Ik zit ook wel een beetje met het feit dat mensen misschien denken dat ik zo eentje voor een tientje uit Turkije heb meegenomen.

En misschien moet ik gewoon wel lekker doorsparen voor een Chanel....

Ik rag altijd mijn tassen af en ze moeten mee kunnen op de fiets, dus wat dat betreft moeten ze wel tegen een stootje kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven